AndroidHealthClinic

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.481
Iedereen gaat voor zichzelf, dit is vanzelfsprekend.
Maar niet iedereen kan tegen drukke ruimtes zoals een sportschool.
Kan het dus begrijpen dat hij ervoor kiest om op een rustigere gedeelte van de dag te gaan.
Na een tijdje is het normaal geworden om naar de sportschool te gaan op welke tijd dan ook.
Vind sowieso al goed van hem dat die doelen heeft aangepast en gewoon prioriteiten geeft aan die doelen. Basis is het belangrijkst.
Dus dat eigenlijk. Dat speelt het ergste.

Ik weet hoe het is.
Kan absoluut niet tegen drukte, zelfs niet op me eigen verjaardag :P
Maar bij sportschool is het de eerste paar keer gewoon moeilijk.
Nieuwe omgeving, je moet nog bekend worden met de oefeningen enzo.
Eerste paar weken zal moeilijk worden, zolang jij weet dat het steeds makkelijker zal worden, word het ook makkelijker.
Altijd in je hoofd houden dat je daar bent om een reden, elke training, elke oefening is dus om je doel te halen, dat zou voor genoeg motivatie moeten zorgen dat de mensen om je heen jou niks kan schelen.

@NewMe: ik heb toch al laten zien hoe je mensen aanspreekt in de sportschool? ;)
:p

(véél mensen)

Moet helaas direct terug voor afspraak bij psycholoog.
Ik denk dat ik vrijdag in de ochtend een afspraak ga maken. Wil even toch nog met iemand soort van alle apparaten en oefeningen langs gaan.
(waarom vrijdag in de ochtend: dan is het minder druk als het goed is en is de drempel voor mij minder hoog. zoals ik al met de psycholoog heb besproken, ik moet dingen langzaam opbouwen, dus dit is dan denk ik een goede manier)

Je had wel 1 november gezegd he. Ok, tentamen is belangrijk, maar zou je dan niet dinsdag kunnen gaan? Ga gewoon voor de korte pijn en niet uitstellen, want daar maak je jezelf alleen maar zenuwachtiger mee.

@DW, 1x iets laten zien betekend niet dat je ervan af bent.
En aanspreken is niet eens zijn grootste zorg lijkt mij.
Gewoon de drukte en situatie is zijn grootste drempel waar hij overheen moet.
Met de tijd spreek je vanzelf mensen aan, voor hulp als spotter bij BP of iets dergelijks.
Belangrijkste is dat het vanzelfsprekend word te gaan sporten, zelfde geld voor eten.

• #1.487
Met de tijd spreek je vanzelf mensen aan, voor hulp als spotter bij BP of iets dergelijks.
Belangrijkste is dat het vanzelfsprekend word te gaan sporten, zelfde geld voor eten.

precies man, je begrijpt het. In het begin durfde ik niet eens iets te gaan kopen bij de kantine bij ons (uit angst). Heb dat opgebouwd, door eerst op niet drukke tijden te gaan en zo steeds moeilijker te maken voor mezelf.
Ik denk dat ik dat met de sportschool ook moet doen, beetje opbouwen. Als ik er eenmaal een maand heb getraind, dan ben ik bekend met alles en dan zal het allemaal veel makkelijker gaan. Dat weet ik zeker.

Goed, goed! Je hebt in je laatste paar posts bewezen dat je weet: wat je wilt, waarom je bepaalde dingen doet en je doelen bijgesteld!!! Goed, man! :D Mijn documentje is daardoor nutteloos geworden :p Maakt niet uit, hierbij de verlate update (had deze week weinig tijd) handig voor degenen die met dezelfde problemen kampen. Je bent gewaarschuwd, het bestaat uit bijna 5000 woorden! :o

Dacht dat je tentamen week al had gehad? Alsnog succes dan!

Bijlagen

Zo moet je het ook opbouwen.
Niet jezelf telkens in het diepe gooien, maak je het onnodig moeilijk voor jezelf.
Aangezien je met opbouwen steeds meer zelfvertrouwen krijgt en minder angst word het gewoonweg makkelijker om vol te houden.

I know - punt is dat het om helemaal niks hoeft te gaan waar je iemand op aanspreekt. Feit is dat ik vroeg naar een rondslingerende barbbell met flink wat gewicht erop - of dat soort kleine dingetjes ;)
Is voor een vrouw altijd makkelijk ;)

Maar DW heeft gelijk gewoon aanspreken als je iemand nodig heb
Sinds wanneer is dat voor vrouwen makkelijker? Onzin.
Je hebt wel gelijk dat je gewoon iemand moet aanspreken als je iets van hem / haar moet. En dan kun je het makkelijkste met kleine dingetjes beginnen (hoe laat het is bijvoorbeeld).

Het is niet voor vrouwen makkelijker.
Het is voor mensen makkelijker die er geen problemen mee hebben of angst ervoor hebben.
Hij heeft daar gewoon moeite mee, vooral in het begin daarom moet dat niet zijn grootste zorg zijn.
Eerst wennen aan de omgeving, dus de sportschool, oefeningen leren kennen en vanuit daar uitbouwen naar eventueel hulp vragen voor spotten of tips voor uitvoering van bepaalde oefening.
Je hoeft in principe ook alleen maar te praten tegen iemand in de sportschool als je wat nodig hebt.
Voor de rest ben je daar voor jezelf, ga je lekker je eigen gang met uiteraard oordopjes in en knallende muziek:thumbs:

Angst is niet het probleem. Wat dacht je van artiesten die voor duizenden fans moeten optreden? Hun voelen ook angst, maar zij zien het niet als een slecht iets, zij rennen er niet voor weg en proberen het niet te onderdrukken. Angst is een goed iets, alle emoties zijn goed. Tegen je eigen emoties of angsten inwerken, het onderdrukken is het domste wat je kan doen. Je moet je angsten onderogen komen, niet ze proberen te onderdrukken om met de situatie te dealen. Voel de angst volledig in je lichaam, voel hoe je hartslag stijgt, hoe je het warmer krijgt, voel de angst van top tot teen en weet dat het een goed teken is. Zodra je de angst door je heen laat gaan en er niet voor wegrent wordt het minder of gaat het weg. De angst geeft je dan energie om wat je moet doen goed te doen, maar zodra jij die energie gebruikt om die zelfde angst te onderdrukken maak je het ondraaglijk en verliest het zijn functie.

Negatieve gedachtes zijn overigens ook niet het probleem, het is de onderdrukking van het gevoel dat er bij komt kijken dat het probleem is. Als ik een negatieve gedachte heb dan voel ik er vaak ook een emotie bij, maar deze verlaat direct mijn lichaam omdat ik de emotie erken en er geen probleem van maak. Als ik mezelf echter wijs maak dat ik me zo niet mag voelen en zo niet mag denken en het probeer te onderdrukken dan neemt de angst mij over en verlies ik de controlle.

Een emotie is er om je wat te vertellen, om je wat te leren en is nooit een probleem.

Angst is niet het probleem. Wat dacht je van artiesten die voor duizenden fans moeten optreden? Hun voelen ook angst, maar zij zien het niet als een slecht iets, zij rennen er niet voor weg en proberen het niet te onderdrukken.
In dit soort situaties praten we over een flinke dosis gezonde spanning, in een ver verleden ook op de planken gestaan en dat is echt een heel andere soort angst, dit geldt ook voor presentaties geven.

Angst is een goed iets, alle emoties zijn goed. Tegen je eigen emoties of angsten inwerken, het onderdrukken is het domste wat je kan doen. Je moet je angsten onderogen komen, niet ze proberen te onderdrukken om met de situatie te dealen. Voel de angst volledig in je lichaam, voel hoe je hartslag stijgt, hoe je het warmer krijgt, voel de angst van top tot teen en weet dat het een goed teken is. Zodra je de angst door je heen laat gaan en er niet voor wegrent wordt het minder of gaat het weg.
Dit heet dus exposure in vivo, blootstellen aan angsten. Ik weet zeker dat NewMe al deze lichamelijke verschijnselen door zich heen laat gaan, de situatie laat het vaak niet toe om er voor weg te lopen dus na niet lange tijd zakt idd zijn angstgevoel ook. Bovendien bedoel ik niet dat hij angst moet onderdrukken, hij moet nadenken, relativeren of hij nog echt bang moet zijn voor zo’n niet levensbedreigende situatie.

De angst geeft je dan energie om wat je moet doen goed te doen, maar zodra jij die energie gebruikt om die zelfde angst te onderdrukken maak je het ondraaglijk en verliest het zijn functie.
Dit geldt in echt bedreigende situaties om je scherp te houden, flight or fight. NewMe’s angsten zijn niet levensbedreigend.

Negatieve gedachtes zijn overigens ook niet het probleem, het is de onderdrukking van het gevoel dat er bij komt kijken dat het probleem is. Als ik een negatieve gedachte heb dan voel ik er vaak ook een emotie bij, maar deze verlaat direct mijn lichaam omdat ik de emotie erken en er geen probleem van maak. Als ik mezelf echter wijs maak dat ik me zo niet mag voelen en zo niet mag denken en het probeer te onderdrukken dan neemt de angst mij over en verlies ik de controlle.
Het stuk tekst over negatieve gedachtes gaat vooral over de sombere momenten buiten de angstsituaties, bijvoorbeeld thuis. NewMe heeft dan ineens tijd om zijn leven weer eens te overzien en pikt er vervolgens alleen de negatieve dingen uit.

Ik snap best dat er wat tegenstrijdige dingen in mijn tekst staan. NewMe zal zelf moeten uitvinden in welke situatie, welke methode het beste werkt. Naar mijn mening is tegen jezelf zeggen, dat het drukken op een stopknopje in de bus niet eng is en gewoon moet doen, absoluut niet onderdrukken maar de werkelijkheid.

Naar mijn mening kan in dat soort situaties relativeren de boel juist verergeren. NewMe weet heus wel dat het niet rationeel is hoe hij denkt en hoe hij zich voelt, maar waarschijnlijk roept alleen de gedachte dat hij zich niet druk hoeft te maken omdat het niks ergs is al angst op, omdat hij bang is voor de eventuele angst die hij alsnog gaat krijgen ondanks dat hij weet dat het niet rationeel is (correct me if I'm wrong NewMe).

De eerste laag van NewMe's 'probleem' is de angst voor angst en ongemak. Wanneer hij om kan gaan met angst in zijn lichaam en het in zijn voordeel gebruikt hoeft hij zich niet meer druk te maken.

Als hij zich angstig voelt en gaat relativeren van ik hoef helemaal niet bang te zijn, terwijl de realiteit is dat hij die angst toch voelt dan geeft dit alleen maar meer conflict en meer stress/angst.

Onzekerheid dat is het.

Maar jullie maken het wel heel ingewikkeld het is inweze best simpel maar o zo moeilijk om eruit te komen. Ik ben inmiddels al best een eind maar ik moest inprincipe ook bij 0 beginnen

voor vrouwen is het niet zozeer makkelijker om met iemand te praten
het is wel zo dat je als vrouw zijnde eerder scoort dan wij mannen.
als je als vrouw naar een club of iets gaat en je scoren dan lukt dat altijd wel

heb je btw al weer wat bereikt of een stapje verder gekomen?

• #1.498
Goed, goed! Je hebt in je laatste paar posts bewezen dat je weet: wat je wilt, waarom je bepaalde dingen doet en je doelen bijgesteld!!! Goed, man! :D Mijn documentje is daardoor nutteloos geworden :p Maakt niet uit, hierbij de verlate update (had deze week weinig tijd) handig voor degenen die met dezelfde problemen kampen. Je bent gewaarschuwd, het bestaat uit bijna 5000 woorden! :o

Dacht dat je tentamen week al had gehad? Alsnog succes dan!

Bedankt voor het documentje en de update;) Ik had die ander al uitgelezen. Ben deze nu aan het lezen en maak voor mezelf korte aantekeningen, zodat ik altijd snel de tips kan doornemen in de toekomst. Het zeker een nuttig bestandje. Ik zie ook dat er dingen in terug komen die ik van de psycholoog te horen heb gekregen, zoals die curve. Bedankt iig:)

---------- Toegevoegd om 17:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:29 ----------

Je had wel 1 november gezegd he. Ok, tentamen is belangrijk, maar zou je dan niet dinsdag kunnen gaan? Ga gewoon voor de korte pijn en niet uitstellen, want daar maak je jezelf alleen maar zenuwachtiger mee.

Klopt. Ik kom morgen direct terug naar rotterdam, omdat ik bij de psycholoog moet zijn. Dinsdag heb ik vrij, dus blijf ik hier. Woensdag en donderdag heb ik tot laat les en ik wil niet in de avond gaan. Vrijdag kan ik in de ochtend gaan, dus vandaar. Dan is die angst voor mij net iets kleiner, waardoor ik de stap eerder kan maken hopelijk. Vandaar iig de keuze voor vrijdag;)

Mag ik een simpele tip geven voor je voeding:
2 keer per dag een bakje ongezouten pinda's, heb je al snel 500-600kcal binnen terwijl het niet erg vult als tussendoortje.
Kan net het verschil maken waardoor je wat lekkerder aankomt ;)

Ik heb het vorige keer gemist maar waar in Amsterdam woon je nu?

• #1.500
Het is niet voor vrouwen makkelijker.
Het is voor mensen makkelijker die er geen problemen mee hebben of angst ervoor hebben.
Hij heeft daar gewoon moeite mee, vooral in het begin daarom moet dat niet zijn grootste zorg zijn.
Eerst wennen aan de omgeving, dus de sportschool, oefeningen leren kennen en vanuit daar uitbouwen naar eventueel hulp vragen voor spotten of tips voor uitvoering van bepaalde oefening.
Je hoeft in principe ook alleen maar te praten tegen iemand in de sportschool als je wat nodig hebt.
Voor de rest ben je daar voor jezelf, ga je lekker je eigen gang met uiteraard oordopjes in en knallende muziek:thumbs:

Precies;)

Terug
Naar boven