AndroidHealthClinic

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

Super dat je zo eerlijk bent erover. Ik denk dat een psycholoog jou heel goed kan helpen om je van je angsten af te helpen. Zal wel enige tijd duren. Maar het is wel duidelijk dat je zelf je problemen niet op kunt lossen. En dat is echt geen schande...

Je kunt beter nu je problemen aanpakken dan dat je daar nog 10 of 15 jaar mee wacht. Hoe eerder hoe beter... Maar ga ervoor. En ga niet verder alleen lopen klootviolen. Maar zoek begeleiding.

Betere tip kan ik je niet geven.

Good luck!

Klinkt misschien apart maar een dosis narcisme zou je goed doen.
Had ook altijd van die problemen, durfde niet naar zwembad omdat ik te dun was.
Als me haar niet goed zat, bleef ik thuis van school en noem maar op.
Ik word ook dagelijks bekeken alsof ik een idioot ben, alleen omdat ik gabber ben.
Mensen hebben altijd vooroordelen al klaar liggen.
Maar laatste jaar/1,5jaar heb ik echt zo iets van: fock jullie, oordeel maar over mij, boeit me niet want ik voel me toch beter dan jullie :P
Narcisme rules :D
Ik bedoel hiermee, je gedachtegang kan heel belangrijk zijn om anders naar jezelf te gaan kijken en dat de meningen van anderen, je steeds minder kunnen schelen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.523
pfff weetje, shit happend, was stom, maar betekent niks. Ik ben al zo ver gekomen, ik laat het niet verpesten. ik heb 2 opties, huilen en de rest van mn leven met die sociale angst/onzekerheid leven of als een beest gewoon doorgaan waar ik was gebleven en knallen:) Ik kies voor de tweede optie. Ik laat die somberheid dit keer echt niet toe en ga zeker niet weer een week zitten somber doen, omdat er zo iets stoms is gebeurd vanochtend. Die somberheid is mijn grootste vijand, want het schakelt me steeds dagen/weken lang uit.
Die tentamen ga ik wel goedmaken bij de herkansing, ik had nu toch niet zo goed geleerd. Eigenlijk moet ik trots zijn op mezelf dat ik met de situatie waar ik mee zit het eerste blok gewoon heb gehaald en alle lessen netjes heb gevolgd tot nu toe en ik ben ook trots op mezelf.

Sinds eergisteren ben ik zo goed bezig geweest, dat laat ik niet verpesten door zo'n k*t moment. Volgende keer ga ik het de baas zijn.

That's the spirit!

Kijk, vallen-opstaan-doorgaan :)
Dingen gebeuren nou eenmaal, fock it.
Blijf je inderdaad focussen op wat je behaald hebt afgelopen tijd.
Haal daar je motivatie en kracht vandaan om gewoon weer verder te gaan.

NewMe, zodra je een paar maand getraind hebt zul je echt merken dat je een stuk meer zelfvertrouwen krijgt. Ik heb ook echt een stuk meer zelfvertrouwen ervan gekregen. Ik heb het niet echt gevolgd meer, maar als je al bij een sportschool zit nu, dan :thumbs:. En zo niet, zul je toch echt zo iets moeten gaan krijgen van een "**** it" mentaliteit en gewoon die sportschool in gaan. Het zal je echt goed doen. Ik weet dat het niet makkelijk is voor je maar als mensen zien dat je gewoon serieus bezig bent, zullen ze alleen maar respect voor je hebben. Gewoon even door die eerste paar weken heen bijten.

(Bovenste kan je negeren als je al bij de sportschool zit natuurlijk :D)

NewMe, zodra je een paar maand getraind hebt zul je echt merken dat je een stuk meer zelfvertrouwen krijgt. Ik heb ook echt een stuk meer zelfvertrouwen ervan gekregen. Ik heb het niet echt gevolgd meer, maar als je al bij een sportschool zit nu, dan :thumbs:. En zo niet, zul je toch echt zo iets moeten gaan krijgen van een "**** it" mentaliteit en gewoon die sportschool in gaan. Het zal je echt goed doen. Ik weet dat het niet makkelijk is voor je maar als mensen zien dat je gewoon serieus bezig bent, zullen ze alleen maar respect voor je hebben. Gewoon even door die eerste paar weken heen bijten.

(Bovenste kan je negeren als je al bij de sportschool zit natuurlijk :D)
Helemaal mee eens!

Wat voor mij goed werkte wat betreft 'dun' zijn en de gedachten van anderen:
"Ik ga 3 a 4 keer per week naar de sportschool, eet veel beter, word steeds sterker en langzaamaan begin ik er beter uit te zien. Ik doe er meer aan dan 99,9% van de mensen dus ze hebben geen enkel recht me hierop te veroordelen!"

Verder ken je vast wel mensen die heel zelfverzekerd zijn als het erom gaat wat anderen van ze denken en wil je meer zijn zoals zij.
Geheim: Hoe reageer je erop als er iets onverwachts/slechts gebeurd.
Als voorbeeldje de tram die niet stopt (gebeurd iedereen wel eens namelijk).
Als je angstig om je heen gaat kijken zal je een afstandelijkere reactie krijgen van de overige personen dan wanneer je verbaasd en met een glimlach, nee schuddend en schouder ophalend naar voren kijkt.
Jij kan er niets aan doen dat er niet gestopt word of dat het knopje niet goed werkt, dit weten de anderen ook wel.

Gevalletje haar wat net te lang is kan je op 2 manieren op reageren:
- doorklooien en tijd verspillen terwijl het toch niet aan je eisen zal voldoen. Je kan er dan schijt aan hebben en gewoon de straat op gaan (wat in jouw geval nog geen optie lijkt) of je blijft binnen (slechtste wat je kan doen!)
- je haar snel uitspoelen en drogen om vervolgens een pet/muts op je hoofd te zetten waarna je de deur uit gaat.

Het zijn vrijwel altijd dergelijke keuzes die je maakt op het moment dat je iets overkomt die ervoor zorgen wat voor indruk iemand van je krijgt.
Met veel van dit soort dingen moet je gewoon meer denken: "I don't care" :rolleyes:

Je had vanochtend gewoon zware “spierpijn” van het inzicht en de nieuwe instelling die je afgelopen weekend hebt opgebouwd. Je bent door een diep dal gegaan maar gaat nu weer hoger de berg op. 1 stap achteruit, 2 vooruit.

Relativeren heeft op hele heftige momenten ook geen zin. In zo’n situatie heeft JvR90 absoluut gelijk, maar stond ook in het documentje. Een paar uur heel erg k*t voelen is niet erg. Als je wat stabieler bent geworden, dan kun je wel weer proberen te relativeren. En zo te zien heb je dat gedaan, want ik zie weer positieve berichten :)

Je problemen gaan helemaal niet verder dan sociale angst. Onzeker- en verlegenheid zijn de normale eigenschappen die daar bij horen. Als je sterk gericht bent op de mening van anderen dan zou je misschien eigenschappen hebben van een Ontwijkende persoonlijkheids Stoornis (OPS). Wetenschappers zijn echter nog niet overtuigd of dit een aparte stoornis is, omdat het heel erg veel lijkt op de Sociale angststoornis. Wikipedia, doorgaans niet betrouwbaar, maar in dit geval is de diagnosestelling op z’n minst correct: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontwijkende_persoonlijkheidsstoornis Een ander linkje stond ook in het documentje. Ik ga ervanuit dat ik dit zelf ook heb, maar een diagnose stellen is en blijft het werk van een psycholoog.

Mocht het een troost zijn, voor mij was vandaag ook één en al angst. Moest een plek toe-eigenen in de trein. Heb in een krappe megadrukke schoenenwinkel gestaan waarin ik de enige jongen was. Bij een sportzaak kon je makkelijk door zo’n draaiding naar binnen, naar buiten was een ander verhaal. De ingang was helemaal afgesloten door een hekwerkje en dat draaipoortje, dus ik dacht, ook maar door dat draaipoortje naar buiten. Maar dat ging natuurlijk niet, poortje kon alleen naar binnen draaien dus knalde ik er tegenaan. Ik ging af, en ben er gewoon overheen geklommen, vol schaamte. Dan weer de trein in…

Vanavond een avondwake gehad in een kerk, een kennis was overleden. Het was zo druk dat ik aanvankelijk moest blijven staan. Daarna kon ik zitten tussen allemaal onbekende mensen, waarbij mijn rechterbuurman constant naar mij of in ieder geval telkens naar links keek. Ken je het gevoel dat je dringend moet hoesten, maar dit niet durft omdat zo stil is? Door dit alles had ik behoorlijke klamme handen gekregen en dan moest ik de familie nog condoleren. Maar al met al kan ik er toch positief op terugkijken, ademhaling en hartslag onder controle en niet meer aan gedacht. Bovendien had ik niet het idee dat ik angstig overkwam op anderen en dat was een hele opluchting.

Wat Inexpugnabilis zei, een flinke dosis zelf narcisme, dat geeft beter weer wat ik met het placebo-effect bedoelde. Werkt echt goed. Ow en wat je echt een keer moet doen is, met je mentor/studieadviseur praten. Stel ze op de hoogte van je probleem, zodat je makkelijker tentamens kan inhalen of studievertraging kan aanvragen mocht dat nodig zijn. Je kweekt dan begrip. Ja, ik weet dat dit eng is ;)

• #1.529
Het kan idd ook passen bij OPS. Ik vind het gewoon heel moeilijk dat ik dan zoiets heb, wat sowieso veel mensen niet begrijpen, omdat het psychisch is en veel mensen het als aanstellerij zien.

Maar het is ook niet op te lossen met medicijnen ofzo, enige opslossing is tegen je angsten in en dat gaat zo ongelooflijk langzaam en is zo moeilijk.

Studieadviseur en mentor weten het trouwens allebei;)

Je bent heus niet de enige die persoonlijkheidsstoornissen heeft.
Vorig jaar heb ik 2maanden in een kliniek gezeten wegens verslaving, depressies en agressieproblemen.
Bij mij werden er ook 4 stoornissen geconstateerd, waaronder borderline, erg anti sociaal, narcisme en de 4de kan ik nooit onthouden :P.
Zijn dingen die je belemmeren tijdens het dagelijks leven als je het toelaat.
Nu kan ik heel makkelijk zeggen, ja maar je laat het zelf toe en daarmee moet je stoppen, maar weet dat het niet zo makkelijk is.
Je moet in gedachte houden dat de weg niet makkelijk zal zijn, je zal keer de mist ingaan.
Dat zijn dan wel de momenten waar je leert, niemand leert om het goed te doen zonder een keer de fout in te gaan.
Wat mij helpt, is echt per dag leven, over morgen heb je niks te zeggen of plannen, het gaat zoals het gaat.
Zit het vandaag tegen, tja jammer dan, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen :)

Laatst bewerkt:
Het kan idd ook passen bij OPS. Ik vind het gewoon heel moeilijk dat ik dan zoiets heb, wat sowieso veel mensen niet begrijpen, omdat het psychisch is en veel mensen het als aanstellerij zien.

Maar het is ook niet op te lossen met medicijnen ofzo, enige opslossing is tegen je angsten in en dat gaat zo ongelooflijk langzaam en is zo moeilijk.

Studieadviseur en mentor weten het trouwens allebei;)

Ach, het lijkt zoveel op elkaar.. Het is pas aanstellerij als je telkens gaat roepen "Nou daar kan ik niets aan doen, ik heb .....stoornis" Maar dat doen we allebei niet, sterker nog we zeggen liever niets ;)

Jawel, de medicatie die vaak gebruikt wordt zijn antidepressiva en/of betablokkers. Alleen over antidepressiva hoor je zoveel negatieve berichten....

Goed, dat ze het op de uni weten, had ik dat maar op mijn vorige opleiding verteld, dan zat ik nu niet opgescheept met de verkeerde studie.

Medicatie is geen optie in mijn ogen.
Je loopt risico op verslaving, aangezien het beter met je kan gaan met medicatie dan zonder.
Je gaat op de medicatie vertrouwen want je weet hoe het is zonder.
Als de medicatie goed werkt dan :)

Medicatie is geen optie in mijn ogen.
Je loopt risico op verslaving, aangezien het beter met je kan gaan met medicatie dan zonder.
Je gaat op de medicatie vertrouwen want je weet hoe het is zonder.
Als de medicatie goed werkt dan :)

Bètablokkers hebben overigens een weinig tot niet verslavende werking, maar alsnog ben ik het met je eens!

Was die 4e stoornis de theatrale stoornis? :p

• #1.535
Je bent heus niet de enige die persoonlijkheidsstoornissen heeft.
Vorig jaar heb ik 2maanden in een kliniek gezeten wegens verslaving, depressies en agressieproblemen.
Bij mij werden er ook 4 stoornissen geconstateerd, waaronder borderline, erg anti sociaal, narcisme en de 4de kan ik nooit onthouden :P.
Zijn dingen die je belemmeren tijdens het dagelijks leven als je het toelaat.
Nu kan ik heel makkelijk zeggen, ja maar je laat het zelf toe en daarmee moet je stoppen, maar weet dat het niet zo makkelijk is.
Je moet in gedachte houden dat de weg niet makkelijk zal zijn, je zal keer de mist ingaan.
Dat zijn dan wel de momenten waar je leert, niemand leert om het goed te doen zonder een keer de fout in te gaan.
Wat mij helpt, is echt per dag leven, over morgen heb je niks te zeggen of plannen, het gaat zoals het gaat.
Zit het vandaag tegen, tja jammer dan, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen :)
Dat zeg ik ook niet hoor. Zo bedoelde ik het niet. Ik weet dat er veel mensen zijn die er last van hebben.

wow klinkt erg heftig. Hoe gaat het nu met je dan? Zo te horen de goede kant op?

@subsequence, geen idee kan die 4de nooit onthouden :P
Zal vast geen belangrijke zijn geweest :P

@Newme, Bedoelde ook niet dat je dacht dat je enige bent met stoornissen.
Maar probeerde daar mee aan te tonen dat je ermee kan leven en het de baas kan worden.

En met mij gaat het erg goed, ruim 1,5jaar clean, agressie problemen onder controle(alleen nog gezonde agressie tijdens trainen om te knallen:P).
Stoornissen heb ik zeker nog wel last van, vooral stemmingswisselingen, na een tijd leer je daarmee omgaan en wat je er tegen kan doen.
Narcisme altijd last van maar vind dat niet zo erg :P

Daarom gaf ik al aan, ookal is het dal nog zo diep, je kan er altijd uitklimmen.
Heb in een soortgelijke situatie gezeten als jij nu zit.
Heeft me veel kracht, moeite en inspanning gekost om te komen waar ik nu ben.
Maar dat was het allemaal waard :)
Klinkt cliche dit, maar er is licht aan de eind van de tunnel.
Je moet je gewoon door de tunnel heen knokken om het licht en resultaat te zien.

• #1.537
@subsequence, geen idee kan die 4de nooit onthouden :P
Zal vast geen belangrijke zijn geweest :P

@Newme, Bedoelde ook niet dat je dacht dat je enige bent met stoornissen.
Maar probeerde daar mee aan te tonen dat je ermee kan leven en het de baas kan worden.

En met mij gaat het erg goed, ruim 1,5jaar clean, agressie problemen onder controle(alleen nog gezonde agressie tijdens trainen om te knallen:P).
Stoornissen heb ik zeker nog wel last van, vooral stemmingswisselingen, na een tijd leer je daarmee omgaan en wat je er tegen kan doen.
Narcisme altijd last van maar vind dat niet zo erg :P

Daarom gaf ik al aan, ookal is het dal nog zo diep, je kan er altijd uitklimmen.
Heb in een soortgelijke situatie gezeten als jij nu zit.
Heeft me veel kracht, moeite en inspanning gekost om te komen waar ik nu ben.
Maar dat was het allemaal waard :)
Klinkt cliche dit, maar er is licht aan de eind van de tunnel.
Je moet je gewoon door de tunnel heen knokken om het licht en resultaat te zien.

Ben blij om te horen dat het beter gaat!
En het geeft mij de motivatie om nog harder ervoor te gaan werken, om sneller door die tunnel heen te knokken:)

Kijk, dat zijn die dingen die we willen horen !

• #1.539
Ik wil vandaag nog even trainen voor dat ik naar A'dam vertrek want ik heb hier een bankje en barbell liggen. Ik zit aan de volgende oefeningen te denken:

- Squat
- Deadlift
- Bechtpress
- Military press

Zou dat een goede training zijn? of moet ik nog dingen toevoegen?

Ik wil vandaag nog even trainen voor dat ik naar A'dam vertrek want ik heb hier een bankje en barbell liggen. Ik zit aan de volgende oefeningen te denken:

- Squat
- Deadlift
- Bechtpress
- Military press

Zou dat een goede training zijn? of moet ik nog dingen toevoegen?
prima!

neem volgende week contact op voor volgende training, even kijken hoe ik dan zit met werk. dan wil ik ook wat meer doen;)

Terug
Naar boven