MuscleMeat

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.501
Naar mijn mening kan in dat soort situaties relativeren de boel juist verergeren. NewMe weet heus wel dat het niet rationeel is hoe hij denkt en hoe hij zich voelt, maar waarschijnlijk roept alleen de gedachte dat hij zich niet druk hoeft te maken omdat het niks ergs is al angst op, omdat hij bang is voor de eventuele angst die hij alsnog gaat krijgen ondanks dat hij weet dat het niet rationeel is (correct me if I'm wrong NewMe).

De eerste laag van NewMe's 'probleem' is de angst voor angst en ongemak. Wanneer hij om kan gaan met angst in zijn lichaam en het in zijn voordeel gebruikt hoeft hij zich niet meer druk te maken.

Als hij zich angstig voelt en gaat relativeren van ik hoef helemaal niet bang te zijn, terwijl de realiteit is dat hij die angst toch voelt dan geeft dit alleen maar meer conflict en meer stress/angst.

Ik denk eigenlijk dat het een combinatie is van wat jullie beide zeggen en dat het beide kloppen. Ik heb meer angst voor de gevolgen eigenlijk, maar als ik tegen mezelf zeg: die angst is normaal en daar hoef je niet bang voor te zijn, dan maakt het de angst wel minder erg. Dan staat de angst ineens aan mijn kant heb ik het gevoel. dit ga ik wel proberen als ik de volgende keer ergens bang voor ben.

---------- Toegevoegd om 17:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ----------

heb je btw al weer wat bereikt of een stapje verder gekomen?

Hoe bedoel je? Nieuwe doelen bereikt? Ik ben momenteel echt bezig om aan mezelf te werken en vooral aan mijn voedingspatroon, training, zelfvertrouwen en discipline. Ik voel me iig goed laatste dagen en heb het gevoel dat ik grote stappen ga zetten (al moet ik zeggen dat ik me nu realiseer dat ik die elke dag wel enigszins zet, al merk ik dat soms zelf niet eens).

---------- Toegevoegd om 17:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:50 ----------

Mag ik een simpele tip geven voor je voeding:
2 keer per dag een bakje ongezouten pinda's, heb je al snel 500-600kcal binnen terwijl het niet erg vult als tussendoortje.
Kan net het verschil maken waardoor je wat lekkerder aankomt ;)

Ik heb het vorige keer gemist maar waar in Amsterdam woon je nu?

Ik ga het aanschaffen:)
Ik zeg dat niet heel graag, aangezien ik zo steeds makkelijker te identificeren ben voor mensen die me kennen. Mn vrienden kunnen me iig sowieso zo eruit pikken als ze dit lezen XD
Maar laten we zeggen: West.

Ik heb je even een PM gestuurd :)

Klopt. Ik kom morgen direct terug naar rotterdam, omdat ik bij de psycholoog moet zijn. Dinsdag heb ik vrij, dus blijf ik hier. Woensdag en donderdag heb ik tot laat les en ik wil niet in de avond gaan. Vrijdag kan ik in de ochtend gaan, dus vandaar. Dan is die angst voor mij net iets kleiner, waardoor ik de stap eerder kan maken hopelijk. Vandaar iig de keuze voor vrijdag;)

Ok, dan train je dinsdag toch wel thuis he?

Hoe bedoel je? Nieuwe doelen bereikt? Ik ben momenteel echt bezig om aan mezelf te werken en vooral aan mijn voedingspatroon, training, zelfvertrouwen en discipline. Ik voel me iig goed laatste dagen en heb het gevoel dat ik grote stappen ga zetten (al moet ik zeggen dat ik me nu realiseer dat ik die elke dag wel enigszins zet, al merk ik dat soms zelf niet eens).

Ik ga het aanschaffen:)
Ik zeg dat niet heel graag, aangezien ik zo steeds makkelijker te identificeren ben voor mensen die me kennen. Mn vrienden kunnen me iig sowieso zo eruit pikken als ze dit lezen XD
Maar laten we zeggen: West.

En dat is nu het allerbelangrijkste:) Goed bezig, uit je posts valt ook af te leiden dat je al veel zelfzekerder bent:thumbs:

& Hoe groot is de kans dat je vrienden op deze site komen en dan nog net jouw topic aanklikken en dan nog de moeite doen om dit topic door te lezen?

Ik kom ook uit WEST (Slotermeer) en wil je veel succes wensen met je doelen.

Enige dat ik kwijt wil is ONDERGA je angsten stap voor stap daarbij train je lichaam en je vertrouwen zal ook daardoor groeien.

Je kunt het, doe het !

• #1.505
Ok, dan train je dinsdag toch wel thuis he?

En dat is nu het allerbelangrijkste:) Goed bezig, uit je posts valt ook af te leiden dat je al veel zelfzekerder bent:thumbs:

& Hoe groot is de kans dat je vrienden op deze site komen en dan nog net jouw topic aanklikken en dan nog de moeite doen om dit topic door te lezen?

Ik ga morgen al thuis trainen:D

Ja dat is waar, maar toch, ik wil de kans zo klein mogelijk houden;) 2 vrienden van mij weten nu ook wel al bijna alles wat hier staat hoor, dus zo erg is het niet. De rest kan me niet echt identificeren denk ik.

Ik ga morgen al thuis trainen:D

Ja dat is waar, maar toch, ik wil de kans zo klein mogelijk houden;) 2 vrienden van mij weten nu ook wel al bijna alles wat hier staat hoor, dus zo erg is het niet. De rest kan me niet echt identificeren denk ik.

Kunnen die vrienden geen leuke meid fixen voor je?

Kunnen die vrienden geen leuke meid fixen voor je?
Dat werkt niet goed. Word dan heel geforceerd en het moet juist spontaan gebeuren.
Bij het juiste meisje zal het verbazend weinig moeite kosten en juist alleen maar leuk zijn ;)

Artikeltje wat je maar even door moet lezen ;)

THE RULES OF THE GYM FOR PEOPLE WHO WANT TO GET BIG. (LINK)

1. Supplements

Stop ALL your supplements. They do nothing. Bodybuilders don’t take supplements, they don’t waste their money on them. They take drugs. They get sponsored to SAY they take supplements but they don't. The only one which does anything is creatine MONOHYDRATE. Its cheap, the supplement companies don’t like it because there is little profit in it, they mix it with sugar and sell it for loads or they clamp ethyl ester on it and try to flog it. Don’t be fooled, it’s a load of bull. Even creatine has a relatively small effect: maybe 2-3 reps in the 3-5rep range. You gain a couple of kilos as soon as you start it and you’ll lose them when you stop it. It's all water. That aside I love creatine. The only other one is caffeine. It lowers central fatigue so you can go for longer and it’s a stimulant. Again, the companies will mix it with NO to make it profitable. It’s a farce, don’t bother. You can get a years supply of pure caffeine for £3. Don’t fuss with anything else.

1.1 An aside related to supplements: muscle magazines.

They are a load of balls. They are an argos catalogue of supplements. Nothing in them is true. The supplements do **** all, the bodybuilders don't take them and if you do Jay Cutler's arm workout you will overtrain and your guns will probably shrivel up and die. Even the slightly more harmless mens health magazines are balls. They are a fashion accessory. There is nothing (NOTHING!) of worth in them. They spew the same **** every month, there are only so many ways they can tell you that you can get abs in 4 weeks and that you can get massive by eating salad and chicken breast. Best bet, put 4 or 5 of them together and tear them in half. At least this way you get a grip workout.

2. Protein and Mass shakes

Mass shakes are good. They don’t count as a supplement. They increase your calories in a liquid form, anything else they claim to do, they don’t. It’s like mixing milk with olive oil and making it taste good. That is a mass shake, calories. If its 50/50 protein and carbs then its not a mass shake, it’s a joke. Too much protein, not enough calories, you’ll **** watery and it’ll stink. Don’t do it. PURE protein shakes are even more of a joke. THEY WILL NOT, I repeat WILL NOT help you gain weight in any shape or form. They are bad for you, they will make you small. If you finish a gym session and drink a protein shake you get 50g of protein and 200kcal. You think you are sorted and you don’t eat for 3 hours afterwards. That half an hour window after a workout is for CARBS not PROTEIN. You need a banana and a pint of milk after a workout, not a protein shake. Then a meal when you get home as well, not a protein shake. If you think protein shakes help you gain ‘lean mass’ then stop reading here. Calories make you big, not protein.

3. Milk

Drink an extra gallon of milk a day. You will get massive. Milk is God. Drink it whole. Nuff said.

4. Workout

Go to the gym and do some squats, do some deadlifts, do some bench/shoulder press. Every second you spend doing leg curls and cable flyes you are getting smaller. I don’t give a crap what workout you do, if you do the big 3 hard and heavy and are not cheating yourself then it doenst matter what sets, reps or rest intervals you do. It doesn’t matter how many times a week you train. All that matters is consistency which brings me to my next point.

5. Consistency

Everyone wants to be big and strong and no one wants to train. They train when they fancy it and no doubt they will put in a good solid 4 week spree. Then they are hungover and cant train, then they have exams and cant train, then they go on holiday and cant train, then they cant be arsed and cant train. If people call you obsessed for wanting to train all the time tell them to STFU, you are training for an hour or two, 3 or 4 times a week, they watch tv more then that they play xbox more then that. Obsessed is what the weak call the dedicated. Please to refer to this video:

http://www.youtube.com/watch?v=obdd31Q9PqA

MAKE TIME TO TRAIN. You make time to eat, you make time to sleep, you can make time to train, don’t lie in bed for as long or go out an hour later. You need 90 minutes. Get there, train 45-60mins then get out, shower and your done. There is never “not enough time” there is only “not enough will”. Have a time in the day for gym, when that time arrives, go to the gym, its gym time. You go to work at work time and you go to school at school time so go to gym at gym time. If something comes up tell them you cant talk now, its gym time. You don’t run an hour late for work just because your favorite show came on tv.

6. Nit-picking

Don’t worry about the minute shape of your muscles. Don’t try to improve your upper pec. Don’t sculpt the outer head of your biceps. Don’t try to get your rear delts up a bit. Body builders do this, they weigh 300lbs and if their right pec is slightly smaller then they lose money. You weigh 150lbs and no one gives a **** about your right pec. There are more important things to think about like actually getting some pecs to sculpt.

7. The Olympic barbell

A simple rule: If your not using the Olympic bar for EVERY workout then you are doing it wrong. If your leg session includes anything but a squat or dead variation then you are doomed to fail. If you think a machine gives you a better pump or more muscle activation then you are wrong. Just wrong. Its not true. They don’t. The only exception to this is for bicep curls. Don’t ever use an Olympic bar for barbell curls. In fact, why are you doing curls. Go and squat.

8. Overcomplicating

People think too much about this training stuff, its bloody simple. Eat lots train hard and stop being such a p*ssy looking for the pros workouts and the latest hormone supplement. Stop thinking about what protein to take, stop asking people on forums how to gain some muscle but stay lean. AND FOR THE LOVE OF GOD stop telling me that you don’t want to get that big. Don’t worry mate, its not gonna happen over night, your not suddenly gonna get 20inch guns and a 400lbs bench. Saying you don’t want to get that big is like saying I want to stay small, its almost as if your setting yourself up for failure. STOP OVERTHINKING. Scratch that, stop thinking full stop. Its bad for you. Just shut up and squat and every time you think of a question do another rep and forget it.

9. ABS, the scourge of the gym

I think all the thinking and over complicating is partly due to peoples obsession with abs. They want to gain muscle and lose fat. They want a 6pack and massive arms. EVERY ****ER AND THEIR DOG HAS A ****ING 6 PACK. I could go into a primary school playground and find 10 kids with 6packs. If you want your 6pack that bad, get out of the gym and do some situps on your bedroom floor. If you want to get big and have abs, then thats fine but do it properly and admit your gonna have to say bye bye to 6 pack for a couple of months and get big first. That’s it, a couple of months…and this brings me to…

10. Impatience and hardgaining

I WANT IT NOW! Training takes time. Going back to the point about consistency. You need to train like a fiend. FOR YEARS. So put your hiking boots on and prepare for the long haul. If you want to do an in-out jobby for 6 weeks then **** off. Your taking up my squat rack. And its not just about training consistency. I know people who have been training for years and look the same as the day they started. To make linear progression you need to eat more more more more and MORE and do it consistantly. Training makes you smaller, FACT, it breaks you down. EATING and SLEEPING make you bigger. 100% of the people who are hardgainers aren’t. Hardgain is a myth, it means your not eating enough or not sleeping enough.

11. And finally…..equipment

FOR GODS SAKE TAKE THOSE ****ING GLOVES OFF. And stop wearing a belt under your shirt to do bicep curls. If you are sweaty use some barrel roll or chalk. The only excuse for gloves is if you actually have grievous injury to your hands like your calluses are bleeding out and you just want to finish your workout. Other then that. NO! And a belt is for maximal effort (>90%) squats, deadlifts or push press. This is more or less it. Belts make you weaker if you use them for everything.

Dat werkt niet goed. Word dan heel geforceerd en het moet juist spontaan gebeuren.
Bij het juiste meisje zal het verbazend weinig moeite kosten en juist alleen maar leuk zijn ;)

Hoeft niet persé stelvoor dat zij denken van ja dit meisje zou echt goed voor newme zijn. Maja is persoonlijk ik heb mn leukste ex ook via via leren kennen

Hoeft niet persé stelvoor dat zij denken van ja dit meisje zou echt goed voor newme zijn. Maja is persoonlijk ik heb mn leukste ex ook via via leren kennen
Er is natuurlijk een verschil tussen zorgen dat je samen op dezelfde plek (met dezelfde mensen) bent dan op een blind date gestuurd worden, dacht ik ff niet bij na.

• #1.511
Ik heb zoiets ongelooflijk stoms gedaan:( juist nu ik wat positiever werd en me beter begon te voelen. Dit is echt een dieptepunt gewoon.

Ik had vandaag mn tentamen. Ik ging mn haar doen in de ochtend en het is te lang geworden, waardoor ik het niet in model kreeg. Ik keek in de spiegel en dacht, je ziet er echt niet uit, zo kan je je buiten niet vertonen:( ik kreeg mezelf maar niet zover om alsnog te gaan, heb gewoon 30 minuten tegen mezelf lopen vechten. ook date relativeren en dergelijke werkte op dat moment niet, want op dat moment ben ik mezelf niet meer. Ik vind dit echt niet meer leuk. Zo kan ik toch niks bereiken in mn leven. Ik zweer het, dit voelt als een vloek ofzo die over mij rust. Ik snap het gewoon niet meer. Ik snap het echt niet meer. Hoe the **** kan ik zo onzeker of angstig zijn dat ik niet eens op kom dagen voor een tentamen waar ik de afgelopen 5 weken elke dag voor naar de uni ben geweest en lessen heb gevolgd. Voor de studie waar ik 2 jaar op zat te wachten. Toekomst ziet er somber uit zo.

Vind je het gek dat ik bij die date niet kwam opdagen of dat ik niet naar de sportschool durf. ik durf niet eens naar mn uni te gaan omdat mn haar niet goed zit.
Gelukkig heb ik morgen een afspraak bij de psycholoog, want ik ben zelf ten einde raad.
Dit gaat verder dan sociale angst of onzekerheid, ik ben ****ing gestoord gewoon. vraag me af of ik mn leven weer op orde kan krijgen, op dit moment heb ik het gevoel dat het te laat is. Ik heb het te ver laten komen.

:(

• Like
Waarderingen: h87
Is gewoon een stapje achteruit om er straks twee vooruit te zetten

Jammer dat dit is gebeurt, je ging juist vooruit qua instelling enzo.
Maar nou niet meteen beginnen dat het de einde van de wereld is en je toekomst meteen naar de klote is.
Ga gewoon met je donder naar de kapper, fix dat haar.
Tentamen mag je vast wel inhalen, dus doe je dat.
Simpel denken, niet meteen van het ergste uitgaan, daar schiet je niks mee op.

Btw, iedereen is gestoord, niemand is normaal :)
En ook al lijkt het dal zo diep waar je in zit, uit een dal kun je klimmen met de juiste instelling.
Geloof mij, want ik heb ook in een zwart gat gezeten en ben eruit gekomen :)

Laatst bewerkt:
Goed dat je een psycholoog hebt ingeschakeld. Denk dat dat je zeker gaat helpen. Zo te horen ben je gewoon een beetje het overzicht kwijt.

Probeer langzaam de draad weer een beetje op te pakken.

Good Luck! Schouders eronder en het gaat je lukken!

Ik heb zoiets ongelooflijk stoms gedaan:( juist nu ik wat positiever werd en me beter begon te voelen. Dit is echt een dieptepunt gewoon.

Ik had vandaag mn tentamen. Ik ging mn haar doen in de ochtend en het is te lang geworden, waardoor ik het niet in model kreeg. Ik keek in de spiegel en dacht, je ziet er echt niet uit, zo kan je je buiten niet vertonen:( ik kreeg mezelf maar niet zover om alsnog te gaan, heb gewoon 30 minuten tegen mezelf lopen vechten. ook date relativeren en dergelijke werkte op dat moment niet, want op dat moment ben ik mezelf niet meer. Ik vind dit echt niet meer leuk. Zo kan ik toch niks bereiken in mn leven. Ik zweer het, dit voelt als een vloek ofzo die over mij rust. Ik snap het gewoon niet meer. Ik snap het echt niet meer. Hoe the **** kan ik zo onzeker of angstig zijn dat ik niet eens op kom dagen voor een tentamen waar ik de afgelopen 5 weken elke dag voor naar de uni ben geweest en lessen heb gevolgd. Voor de studie waar ik 2 jaar op zat te wachten. Toekomst ziet er somber uit zo.

Vind je het gek dat ik bij die date niet kwam opdagen of dat ik niet naar de sportschool durf. ik durf niet eens naar mn uni te gaan omdat mn haar niet goed zit.
Gelukkig heb ik morgen een afspraak bij de psycholoog, want ik ben zelf ten einde raad.
Dit gaat verder dan sociale angst of onzekerheid, ik ben ****ing gestoord gewoon. vraag me af of ik mn leven weer op orde kan krijgen, op dit moment heb ik het gevoel dat het te laat is. Ik heb het te ver laten komen.

:(

Hahaha maak je niet druk conjo, je moest eens weten hoeveel mensen dezelfde issues als jou hebben. Het verschil tussen jou en hen is dat jij er iets aan wilt doen en niet langer als een kasplantje wilt leven. Over een jaar vanaf nu lees je dit topic terug met een glimlach op je gezicht.

Je zei dat je bang bent voor de gevolgen, welke gevolgen?

Ik vind het ook maar niets om mij op straat te begeven als mijn haar niet goed zit.
In een weekendtrip ben ik zo eens naar Londen geweest en toen kreeg ik mijn haar ook niet goed.
Ik voelde mij toen ook niet goed om zo buiten te komen. Maar uiteindelijk stond er wel in de terugreis een chickie de hele tijd op mij te geilen met dat klote haar:rolleyes:.

• #1.520
In dit geval en over het algemeen..

Het gaat altijd over wat andere mensen van me vinden of over me denken. En vaker wat vrouwen over me vinden (dat meer met uiterlijke dingen, zoals vandaag), maar niet altijd. [Link niet meer beschikbaar]. Dit geeft best een goed beeld van wat ik heb, bij mij is het dan volgens mij nog net erger omdat er ook verlegenheid en onzekeheid bij gemixed is.

Vandaag:bang dat mensen zouden denken van, wat ziet hij eruit of zouden denken, hij ziet er echt niet uit, wat een lelijkerd. En indirect daarmee dus dat ik geen kans meer zou maken bij de vrouwen die ik tegen kom (of meisjes op uni).

Over het algemeen:
Tram --> mensen kijken je aan, omdat je er raar uitziet, raar gekleedt bent bla bla bla. Ik heb het gevoel dat iedereen mij de hele tijd in de gaten houdt en dan in de negatieve zin.
Stopknop --> wat als er al op de stopknop gedrukt is of als je op de stopknopt drukt en hij doet het niet of de tram stopt niet. dan sta je toch voor lul.
Knop voor openen deur tram --> wat als je op de knop drukt en de deur gaat niet open (wel is gehad nameljik). Dan weten mensen sowieso dat je naar buiten moet en sta je voor lul als de tram door rijdt en is ineens alle aandacht op jou gericht. Wat moet je dan doen? tegen conducteur schreeuwen? blijven staan? beter wacht je tot iemand anders eerst naar die deur gaat. (het is welis voorgekomen dat ik niet ben uitgestapt, omdat ik de enige was die moest uitstappen en ik voor het bovenstaande bang was).
Naar de stad --> Je ziet er niet uit, vrouwen vinden je lelijk, je bent raar. geen 1 meisje vind je leuk, je bent te mager, mensen kijken je aan omdat je er raar uitziet (gevold: uiteindelijk maak ik mezelf daarmee depressief).
Kleren passen --> je bent veel te mager voor die kleren, dat ziet er niet uit. Wat denken mensen wel niet als je dat gaat passen. Dan denken ze: het staat hem echt niet. Ik ben dus bang dat anderen niet mooi vinden wat ik aan ga doen, terwijl het de bedoeling is dat ik het zelf mooi vind.

Zoals je ziet: DE MENING VAN ANDEREN. Ik weet waar het probleem ligt, maar ik kom er gewoon echt niet bij en dat is zooooo vervelend. Het erge is dus ook dat ik weet dat het voor een groot deel gewoon niet klopt zoals die stopknop of die open knop, dat slaat helemaal nergens op, en toch ben ik er bang voor.

Terug
Naar boven