XXL Nutrition

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

Ik wil vandaag nog even trainen voor dat ik naar A'dam vertrek want ik heb hier een bankje en barbell liggen. Ik zit aan de volgende oefeningen te denken:

- Squat
- Deadlift
- Bechtpress
- Military press

Zou dat een goede training zijn? of moet ik nog dingen toevoegen?

Beste training die er is.

Bedenk je ook eens hoe erg jij met jezelf bezig bent en niet op anderen let. Waarom, zeker als je jezelf niet zo interessant vindt, zouden mensen in de tram zich in vredesnaam met jou bezig houden en zelfs maar nadenken over je haar? Zelfs al zie je er die ochtend heel bizar uit, dan onthoudt niemand dat. Weet jij nog welke mensen je gisteren onderweg naar school tegen bent gekomen? Kan jij je nog herinneren dat je vorige week een heel lelijke jongen op straat zag? Natuurlijk niet! Je bent alleen maar op je eigen onzekerheden gefocussed, net zoals ieder ander.

Voor mij was dat in ieder geval een flinke eye-opener.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.543
prima!

neem volgende week contact op voor volgende training, even kijken hoe ik dan zit met werk. dan wil ik ook wat meer doen;)

Dankje;) zal ik doen.

Vrijdag hoop ik toch even bij die sportschool langs te gaan:)

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

Bedenk je ook eens hoe erg jij met jezelf bezig bent en niet op anderen let. Waarom, zeker als je jezelf niet zo interessant vindt, zouden mensen in de tram zich in vredesnaam met jou bezig houden en zelfs maar nadenken over je haar? Zelfs al zie je er die ochtend heel bizar uit, dan onthoudt niemand dat. Weet jij nog welke mensen je gisteren onderweg naar school tegen bent gekomen? Kan jij je nog herinneren dat je vorige week een heel lelijke jongen op straat zag? Natuurlijk niet! Je bent alleen maar op je eigen onzekerheden gefocussed, net zoals ieder ander.

Voor mij was dat in ieder geval een flinke eye-opener.

Zat ik gister inderdaad ook aan te denken. Heb ik opschreven in een documentje die ik bijhoud met dit soort punten erin. Er was laatst iemand in de tram die drukte op de open knop, terwijl die op de stopknop wilde drukken. Ten eerste, vond ik het echt niet zo erg ofzo en vond hem niet meteen dom ofzo en ten tweede, ik weet niet eens meer hoe die eruit ziet.

Er was laatst iemand in de tram die drukte op de open knop, terwijl die op de stopknop wilde drukken. Ten eerste, vond ik het echt niet zo erg ofzo en vond hem niet meteen dom ofzo en ten tweede, ik weet niet eens meer hoe die eruit ziet.

Het is maar net hoe je er op dat moment mee om gaat. Als die persoon er geen probleem van maakt, is er niets aan de hand. Als die persoon enorm gaat stressen valt hij/zij juist op.

Dankje;) zal ik doen.

Vrijdag hoop ik toch even bij die sportschool langs te gaan:)

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

Zat ik gister inderdaad ook aan te denken. Heb ik opschreven in een documentje die ik bijhoud met dit soort punten erin. Er was laatst iemand in de tram die drukte op de open knop, terwijl die op de stopknop wilde drukken. Ten eerste, vond ik het echt niet zo erg ofzo en vond hem niet meteen dom ofzo en ten tweede, ik weet niet eens meer hoe die eruit ziet.

People project their own insecurities on others. Mij zou het bijvoorbeeld nooit opvallen als iemand op het verkeerde knopje drukt of wanneer ik zelf op het verkeerde knopje druk. Het zal me ook nooit opvallen als iemand mager is of z'n haar niet goed zit omdat dat dingen zijn waarmee ik me niet bezig houd.

Dat zegt dus heel veel over de mensen die negatief over jou denken. Als iemand denkt of zegt dat jij te dun bent, lelijk of wat dan ook dan komt dat absoluut doordat ze daar zelf ook onzekerheden over hebben. Je moet dan ook eerder medelijden hebben met mensen die slecht over je denken dan dat JIJ je daar slecht over moet voelen. Iemand die goed in z'n vel zit zal niet/neutaal/postief over jou denken.

Je hebt 0,0 controle over de gedachtes van anderen, dat is hun wereld en staat los van die van jou. Een voorbeeldje: ik vind Yolanthe Cabau van Kasbergen een mooie vrouw, maar op het ElleGirl forum was er eerst een topic over haar en vonden veel (onzekere) dames haar allemaal maar een lelijke snol.

Wat is ze nou? Een mooie vrouw of een lelijke snol? Ze is wie ze is en in haar belevingswereld is ze (waarschijnlijk) mooi en dat is het enige wat telt.

Laatst bewerkt:
NewMe heb nog een site gevonden met leuke uitleg voor ectomorphs :p.

Heb hem ook gelezen (staat een link voor een gratis E-book). Ik ga dit zeker eens proberen. Staan voedingstips bij en een trainingsschema.

http://www.bodybuilding.com/fun/beast50.htm

• #1.547
Net even geprobeerd te trainen, maar ow wat is het irri als je thuis traint met een barbell (bij mij thuis dan). Ik kreeg bij de squat 30 kilo gewicht iig niet over mn hoofd, dus maximale wat ik gedaan heb is 20 kilo (wat ik wel voel moet ik zeggen).

Rest ging wel okay iig. Bewijs dat ik zsm een gym moet opzoeken. Ik ga morgen even langs om een afspraak te maken. Ik wil het iig niet over de telefoon doen, omdat ik zo de drempel voor de volgende keer ook wil verlagen. Ben ik iig weer een keertje binnen geweest daar.

Morgen spierpijn iig:)

---------- Toegevoegd om 16:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

NewMe heb nog een site gevonden met leuke uitleg voor ectomorphs :p.

Heb hem ook gelezen (staat een link voor een gratis E-book). Ik ga dit zeker eens proberen. Staan voedingstips bij en een trainingsschema.

http://www.bodybuilding.com/fun/beast50.htm

Bedankt! ik ga hem lezen (zodra ik tijd heb:p).

Mooi dat je getraind hebt. Zonder rack is squatten erg vervelend. Je kunt ook een front squat overwegen (dan ligt de bar op de voorste schouderkoppen).

Net even geprobeerd te trainen, maar ow wat is het irri als je thuis traint met een barbell (bij mij thuis dan). Ik kreeg bij de squat 30 kilo gewicht iig niet over mn hoofd, dus maximale wat ik gedaan heb is 20 kilo (wat ik wel voel moet ik zeggen).

Rest ging wel okay iig. Bewijs dat ik zsm een gym moet opzoeken. Ik ga morgen even langs om een afspraak te maken. Ik wil het iig niet over de telefoon doen, omdat ik zo de drempel voor de volgende keer ook wil verlagen. Ben ik iig weer een keertje binnen geweest daar.

Morgen spierpijn iig:)

---------- Toegevoegd om 16:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

Bedankt! ik ga hem lezen (zodra ik tijd heb:p).
Thuis squatten is idd lastig maar als je thuis per se wat wilt doen voor je benen is dumbbell lunges een handig idee, imo een erg goede oefening, zeker voor de glutes ;)
Mooi dat je getraind hebt. Zonder rack is squatten erg vervelend. Je kunt ook een front squat overwegen (dan ligt de bar op de voorste schouderkoppen).
Lang niet iedereen kan deze goed ivm lenigheid armen. Daarnaast is het vaak lastig uitvoeren wanneer je nog niet erg ontwikkelde schouders hebt omdat er dan niet echt een draagvlak is voor de barbell.

Thuis squatten is idd lastig maar als je thuis per se wat wilt doen voor je benen is dumbbell lunges een handig idee, imo een erg goede oefening, zeker voor de glutes ;)

Lang niet iedereen kan deze goed ivm lenigheid armen. Daarnaast is het vaak lastig uitvoeren wanneer je nog niet erg ontwikkelde schouders hebt omdat er dan niet echt een draagvlak is voor de barbell.

Dumbbell lunges voor glutes?

Dumbbell lunges voor glutes?
Zeker weten! Ik doe walking lunges (zakken tot knie net wel/niet tegen de grond komt), weet niet of dit nog verschil maakt maar de dagen erna voel ik lunges 10x zoveel in mijn glutes dan na enkel (full)squats :D

Al naar gelang of je met je bovenlijf meer naar voren / achter hangt en wel / niet aanknijpt in je billen voel je lunges in quads of glutes. ;)

• #1.553
Even een probleempje waar ik mee zit. Sinds een paar weken is er een meid bij ons in de klas nageplaatst en ik vind haar ECHT ECHT heeeel leuk. Zij is gewoon het type waar ik voor val. Hele mooie meid ook nog is (mooi in de zin van natural mooi, dus ze heeft niet eens echt make up nodig, mooi lichaam, ze weet precies hoe ze zich moet kleden). Ze klopt gewoon zeg maar.

Nou is het probleem dat ze het allemaal veel moeilijker maakt voor mij. Ik ben nu VEEL zenuwachtiger als ik naar de les ga (omdat haar mening over mij belangerijk is voor mij blijkbaar). Zelfs als ik mn kleren aandoe, denk ik wat zij ervan zal vinden. Het is best wel erg zeg maar en in mijn geval maakt ze alles veel moeilijker voor mij.
Door het feit dat ik haar leuk vind, ga ik me juist als een debiel gedragen heb ik gemerkt. Ik praat nu bijna niet meer in de les, omdat zij daar zit. Ik maak geen oogcontact met haar, omdat ik bang ben. En ik praat niet met haar, omdat ik bang ben dat er stiltes vallen of dat ze me stom zou vinden. Al en met al, ik laat super veel kansen liggen.

Lichtpuntje vandaag: Na de les liepen we naast elkaar terug naar buiten. Ik dacht...neeee...nu moet ik praten, want anders wordt het echt weird. Dus ik zei iets standaards: ''ik heb nu al zin in het weekend''. toen hebben we zo gewoon beetje gepraat. Ik merkte dat ik constant dingen moest bedenken als het gesprek stil werd. Kan het zijn dat ik gewoon niet goed genoeg inging op haar inbreng? Nouja, op die manier ging het gesprek beetje door. Best wel stroef had ik het gevoel. Niet echt een gesprek waarvan je blij wordt zeg maar, was gewoon heel zakelijk en heel stroef, maar het was er, en dat is op zich al goed.

Wat ik zelf heb besloten: vanaf nu, als ik haar zie, ga ik oogcontact niet vermijden, ga ik gewoon kijken naar haar en hoi zeggen en als ik in de buurt ben vraag ik gewoon hoe het met dr gaat en misschien dat zo een gesprek ontstaat.

Wie van jullie kan mij hierover nog meer tips geven aan de hand van het verhaal die ik hierboven schrijf?

Ik heb nog 2 dingetjes meegemaakt vandaag, maar die typ ik straks, anders wordt het verhaal te lang.

Als haar mening dan toch belangrijk is voor je - dan ga je toch JUIST niet stil zijn?
Daarbij kunt je altijd vragen wat ze van iets vindt - zoals een les die je gevolgd hebt (college?), hoe het komt dat ze nageplaatst is, wat ze van Amsterdam vindt.. etc. etc.

Sla op der kont als je der ziet

nee zeg gewoon dat ze er leuk uitziet en vraag waar ze vandaan komt
al interesseert het je niet dan hou je sowieso het gesprek op gang

Als haar mening dan toch belangrijk is voor je - dan ga je toch JUIST niet stil zijn?
Daarbij kunt je altijd vragen wat ze van iets vindt - zoals een les die je gevolgd hebt (college?), hoe het komt dat ze nageplaatst is, wat ze van Amsterdam vindt.. etc. etc.

Als ze uit een andere stad komt kan je haar daardoor makkelijk mee uit vragen. Stel ze komt uit Rotterdam, je zegt dan Bv ''Je bent vast wel eens in Hollywood(of een andere disco/bar) geweest, wij hebben hier...(Weet geen uitgaansgelegenheden, kom nooit in Amsterdam) Ik ga er zaterdag heen, ga je mee?''

Klinkt niet echt zo direct en lijkt mij ook makkelijker om te zeggen.

Veel open vragen stellen, het is niet erg als zij doorheeft dat je interesse in haar hebt.
Vooral niet zenuwachtig worden eerst zorgen dat je dr leert kennnen.

• #1.558

Kan jij niet die dingen in mn oor zeggen met behulp van zo'n oortje:p

Kan jij niet die dingen in mn oor zeggen met behulp van zo'n oortje:p
Kan wel, maar waarschijnlijk kan ik het dan niet serieus houden :p
:roflol:

Binnenkort nog eens trainen, zal ik als voorbeeld een man of 5 aanspreken in de sportschool ;)

Terug
Naar boven