Nou ja, ik heb net weer geprobeerd om te bellen naar de sportschool, maar aangezien ik weet dat ik daarheen moet, krijg ik het gewoon niet voor elkaar. Ik ga dit gewoon niet kunnen op deze manier, omdat de drempel gewoon te hoog is voor mij. Nu zeg ik steeds tegen mezelf, ik ga volgende week naar de sportschool en als het moment daar is, durf ik het niet. Hierdoor train ik ook niet meer thuis, omdat ik mezelf voor de gek hou dat ik naar de sportschool ga.
Heb toch besloten (ik weet dat veel mensen hier teleurgesteld zullen zijn in me, maar ik heb echt mijn best gedaan) om voor 1-3 maanden de sportschool gewoon te vergeten. Ik ga gewoon keihard thuis aan de slag weer. Het wordt me gewoon te veel op dit moment ook. Kan die extra stress ook niet gebruiken momenteel. Het klinkt als uitstelgedrag en is het waarschijnlijk ook, maar ik ben gewoon nog niet zo ver om het te doen. Het is misschien net een stapje te ver momenteel.
Ik heb wel al bedacht hoe ik de drempel nog verder kan verlagen en de enige manier waarop ik het wel zou durven, is met mijn beste vriend (die nu ook weet dat ik naar de psycholoog ga en sociale angst heb) die sportschool in te gaan. Helaas woont hij in Rotterdam, dus het enige wat hij kan doen is gewoon een keertje mee trainen.
Ik zie dit niet als falen, maar als: dit doel even aan de kant zetten, mezelf verder ontwikkelen en weer proberen. Momenteel gaat het gewoon niet lukken, dat weet ik.