XXL Nutrition

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

Het kostte mij al 2jaar om enigzins uit dit soort problemen te komen en zelfs nu is het nog niet geheel over.

Het is heus niet iets van de een op de andere week, was het maar zo gemakkelijk dan waren er niet zulke mensen op deze aarde

Waarom is dat zo moeilijk? Ik kan dat gewoon niet begrijpen.
Waarom die faalangst, het is nergens voor nodig.
Zet je er gewoon over heen en doe normaal denk ik dan ???

Shit, je erover heen zetten en normaal doen :O
Waarom hebben we daar nooit eerder aan gedacht :(
Hopelijk snap je dat dit sarcasme is.

Was het maar zo makkelijk, dan zou niemand er last van hebben.
Maar het leven is nou eenmaal niet makkelijk :)
Niet iedereen kan het zo simpel maken als dat het klinkt, wat met alles het geval is.
Het is simpel om te zeggen: ik word een beest van 100kg, praktijk blijkt toch wat moeilijker.
Faalangst kun je niet uitleggen waarom je het hebt, je hebt het of niet simpel als dat.
Het is een gedachtegang waar je al jaren mee loopt en het is een gewoonte geworden, net als teveel/onnodig stressen voor iets waar dat niet voor hoeft.
Gewoontes van jaren doorbreek je niet zomaar, daar staan jaren tegenover.

Maar blijf toch van mening dat het sporten een "must" is voor Newme, gewoonweg omdat je zelfvertrouwen erdoor verbeterd, je kijkt anders naar jezelf omdat je verandering ziet, het verminderd stress en verbeterd je humeur.

Waarom is dat zo moeilijk? Ik kan dat gewoon niet begrijpen.
Waarom die faalangst, het is nergens voor nodig.
Zet je er gewoon over heen en doe normaal denk ik dan ???

In mijn geval was het geen faalangst. Het is een samenhang van dingen het is niet één ding waar je op vast blijft zitten, als het maar één ding was dan viel het te verhelpen maar doordat er een bepaald iets niet klopt soms kan je er zelfs helemaal niks aan doen. Komen er meerdere dingen en zo zak je dieper en dieper totdat je er iets aan gaat doen, maar je zal het stuk voor stuk moeten gaan aanpakken

En nog steeds geen training te bekennen in dit ''e-heroe koffieklets logboek''
Voor slap geouwehoer over vrouwen en relaties kun je je beter hier aanmelden. Dit is een bodybuilding forum, get on topic...

Slotje komt steeds dichterbij :slotje:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.625
Ik heb zolang zitten nadenken, maar een training thuis is gewoon super lastig met een setje dumbbells.
Ik heb net wat oude documentjes doorgekeken van 5 jaar geleden tot nu en ik moest echt bijna huilen van hoe ik de laatste jaren de kansen in mijn leven heb vergooid. Het moet is afgelopen zijn nu.

Ik ga het gewoon weer proberen. Al loop ik elke dag naar die sportschool, ik zal zo vaak erheen lopen tot dat ik naar binnen durf en die verdomde afspraak maken. Soms denk ik, of ik nou lelijk, dun, dit of dat ben, wie zijn die mensen in de sportschool om bang voor te zijn. Al lachen ze me uit, al vinden ze me lelijk, dun of wat, wat dan nog!?

Ik ga die drempel proberen zo veel mogelijk te verlagen voor mezelf. Tot op het punt dat ik durf.

Eerst volgende poging zal maandag rond 9 uur zijn (hoop namelijk dat het dan minder druk zal zijn).
Mocht dat niet lukken (waar ik niet vanuit ga), dan heb ik dinsdag en woensdag ook om 9 uur in de ochtend de tijd om langs te gaan.

Het is niet zo dat ik nu ineens in een positief moment zit of zo, juist niet. Het is meer een moment waarin ik me realiseer dat ik op moet houden om als een schildpad te leven, of als een muis die zich steeds in zijn holletje verstopt.

http://www.youtube.com/watch?v=tSxtNQUmrqw

Ik heb zolang zitten nadenken, maar een training thuis is gewoon super lastig met een setje dumbbells.
Ik heb net wat oude documentjes doorgekeken van 5 jaar geleden tot nu en ik moest echt bijna huilen van hoe ik de laatste jaren de kansen in mijn leven heb vergooid. Het moet is afgelopen zijn nu.

Ik ga het gewoon weer proberen. Al loop ik elke dag naar die sportschool, ik zal zo vaak erheen lopen tot dat ik naar binnen durf en die verdomde afspraak maken. Soms denk ik, of ik nou lelijk, dun, dit of dat ben, wie zijn die mensen in de sportschool om bang voor te zijn. Al lachen ze me uit, al vinden ze me lelijk, dun of wat, wat dan nog!?

Ik ga die drempel proberen zo veel mogelijk te verlagen voor mezelf. Tot op het punt dat ik durf.

Eerst volgende poging zal maandag rond 9 uur zijn (hoop namelijk dat het dan minder druk zal zijn).
Mocht dat niet lukken (waar ik niet vanuit ga), dan heb ik dinsdag en woensdag ook om 9 uur in de ochtend de tijd om langs te gaan.

Het is niet zo dat ik nu ineens in een positief moment zit of zo, juist niet. Het is meer een moment waarin ik me realiseer dat ik op moet houden om als een schildpad te leven, of als een muis die zich steeds in zijn holletje verstopt.

http://www.youtube.com/watch?v=tSxtNQUmrqw
je spreekt jezelf wel een beetje tegen.

eerst zeg je ik ga het doen en maakt me allemaal geen reet uit. dan zeg je ik ga maandag want dan hoop ik dat het minder druk is...

eerst zeg je ik ga het doen en maakt me allemaal geen reet uit. dan zeg je ik ga maandag want dan hoop ik dat het minder druk is...

+1

gewoon lekker gaan trainen! als het minder druk is val je juist meer op:rolleyes:

Toen ik gister in de sportschool stond moest ik nog ff aan dit topic denken..
Je moet er toch wel echt erg aan toe wezen als je niet eens een stap in de sportschool durft te zetten.

Luister even goed naar mij, GA NAAR EEN SPORTSCHOOL!
Er lopen daar genoeg dikke lelijke huisvrouwen rond in strakke kleding, en? Trekken die er zich wat van aan dat ze gezien worden daar? Nee! Jij hebt helemaal niks te vrezen, ze zullen eerder respect voor je hebben dat je er iets aan wilt doen! Er lopen daar echt meer ecto's en dikkerds rond dan pro bb-ers hoor! Als je iets wilt bereiken zul je deze stap toch echt moeten zetten.

Dan zit je wel in slechte sportschool Lorenzzz, alleen maar dikke lelijke vrouwen :P

Maar over dat er veel ecto's lopen heb je gelijk in.
En als er wat buffels lopen, ja fijn voor hun, zodra ze merken dat je er volledig voor gaat krijgen ze respect voor je.
Iedereen begint ergens en moet vanuit daar uitbouwen.

• #1.630

Ik ga maandag OM 9 uur omdat ik hoop dat het minder druk zal zijn rond die tijd, aangezien ik de drempel zo laag mogelijk wil houden. Als het druk is weet ik dat ik op dit moment zonder twijfel niet naar binnen zal durven gaan. Dus waarom mezelf voor de gek houden. Ik zeg meer: ik ga blijven proberen en zal niet opgeven tot dat ik daar train. Tuurlijk maakt me wel uit, maar ik zei: soms denk ik van ... wat dan! maar die gedacht zal ik niet hebben als ik daar voor de deur sta en zie dat het super druk is, dus wil ik het wel realistisch houden.

Laatst bewerkt:
je bent er al eerder binnen geweest... toen het druk was... met mij (binnen elkaar pas gezien)

Ik ga maandag OM 9 uur omdat ik hoop dat het minder druk zal zijn rond die tijd, aangezien ik de drempel zo laag mogelijk wil houden. Als het druk is weet ik dat ik op dit moment zonder twijfel niet naar binnen zal durven gaan. Dus waarom mezelf voor de gek houden. Ik zeg meer: ik ga blijven proberen en zal niet opgeven tot dat ik daar train. Tuurlijk maakt me wel uit, maar ik zei: soms denk ik van ... wat dan! maar die gedacht zal ik niet hebben als ik daar voor de deur sta en zie dat het super druk is, dus wil ik het wel realistisch houden.

Waarom jezelf voor de gek houden dat je niet naar binnen durft als het druk is?

• #1.633
Waarom jezelf voor de gek houden dat je niet naar binnen durft als het druk is?

Ja. Ik weet dat ik niet naar binnen durf als het druk is (niet in mn eentje iig) Niet op dit moment in ieder geval. Dat gaat tijd kosten, misschien pas na een maandje als ik daar train ofzo dat ik dat dan wel durf, maar niet nu.

Ja. Ik weet dat ik niet naar binnen durf als het druk is (niet in mn eentje iig) Niet op dit moment in ieder geval. Dat gaat tijd kosten, misschien pas na een maandje als ik daar train ofzo dat ik dat dan wel durf, maar niet nu.

als je er zo over door blijft denken wordt die grens alleen maar hoger.

jij hebt nu in gedachten ik moet gaan als het niet druk is, dan durf ik wel, anders niet. weet zeker dat je nu daadwerkelijk niet gaat. gooi jezelf in het diepe en ga gewoon om 1 uur ofzo :p

Kan het wel begrijpen dat Newme de drempel laag wilt houden.
Ok de uitdaging is niet zo groot maar is juist dan makkelijker aan te gaan.
Gewoon rustig opbouwen totdat je gewoon binnenloopt zonder erbij na te denken.
Zolang je maar gaat, want over een maandje kun je easy 3kilo zwaarder zijn als je voeding enigzins in orde is :)
Zo moet je gaan denken, elke training, elke oefening, elke set/rep en elke kilo die je aankomt brengt je dichterbij je doel.
Als dat geen motivatie is, kom ik je ass whoopen naar de sportschool :P

Stop.Met.Denken.En.Ga

Ik denk juist dat de grotere jongens je wel willen helpen. En natuurlijk mag je ook een keer hier komen trainen in de gym, dan kan ik je het een en het ander leren

Het valt me op dat je heel vaak "Ik ga" roept, maar dat er dan niks van komt. Heel goed van jou dat je optimistisch bent en je jezelf echt wil verbeteren, maar dat gaat alleen met daden en niet met woorden ;)

Als jij gewoon je best doet, gaat niemand je afzeiken of wat dan ook. De meeste lui doen toch maar wat, en die ben je zo voorbij qua kracht als dat hetgeen is wat je tegen houdt. Elke keer dat je niet gaat, is een gemiste kans.

• #1.639
I am happy:)
gewoon geweest vanochtend. Het was nog best druk, maar toch naar binnen gegaan.
Ik moest blijkbaar echter een bankafschrift bij hebben. Dat wist ik niet. Maar ik zal vanavond eentje regelen en Ga proberen op een lekker druk tijdstip naar binnen te stappen. Heb er gevoel dat het ook gaat lukken als het druk is. Dan meteen een afspraak maken voor uitleg
apparaten en oefeningen.
Voel dat ik een stap dichterbij ben, al moet ik vanavond nog een keer langs.

Laatst bewerkt:
I am happy:)
gewoon geweest vanochtend. Het was nog best druk, maar toch naar binnen gegaan.
Ik moest blijkbaar echter een bankafschrift bij hebben. Dat wist ik niet. Maar ik zal vanavond eentje regelen en Ga proberen op een lekker druk tijdstip naar binnen te stappen. Heb er gevoel dat het ook gaat lukken als het druk is. Dan meteen een afspraak maken voor uitleg
apparaten en oefeningen.
Voel dat ik een stap deicjtbij heb, al moet ik vanavond nog een keer langs.

Goed zo :) ik snap dat je het lastig vindt allemaal maar echt niemand zal raar op kijken als jij opeens komt trainen hoor, die gene die het wel doen zijn vaak zelf onzeker.

Terug
Naar boven