XXL Nutrition

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

Uhm ik weet verdomde goed hoe het is om dingen te willen die niet 1,2,3 haalbaar zijn :)
Stapte zelf de sportschool binnen met 53 kilo lichaamsgewicht.
Daarnaast heb ik persoonlijkheidsstoornissen, haat drukke ruimtes, voel me ongemakkelijk in nabij zijn van mensen.
Die dingen had ik in het begin heel erg, elke dag was een test of ik wel weer zou gaan om te sporten. Liep daar ook erg onzeker rond en schaamde me dood voor mijn fysiek.
Nu 8maanden verder en die dingen lijken in een ver verleden te liggen.
Ga elke keer met plezier sporten, kom verdomde vrolijk terug en lach me de pl**ris in om mensen in de sportschool :P.
Zelfvertrouwen is nog nooit beter geweest.
Dus ja ik weet hoe het is, ben al 8maanden bezig om op dit punt te zijn gekomen.
Maar als ik terug kijk op die 8maanden ben ik zo blij dat ik toen gewoon ben gaan sporten.

Wat mij heel erg helpt is gewoonweg een mp3 speler meenemen, simpeler kan niet :P.
Muziek op en ben in me eigen wereldje als het ware, de rest van de mensen boeit me niet.
Iedereen is toch daar voor zichzelf.

Om nog even verder te gaan waar ik gebleven was met mijn post. heb je jezelf al verdiept in de kracht van het nu en die filmpjes waar ik vorige keer die download link van stuurde? Als het goed is zul je veel zaken herkennen omdat Eckhart Tolle een vergelijkbare angst beschrijft in het begin van dat boek.

klopt ik ben een zwakkeling, maar dat was al bekend. Hou maar op met dit topic. Ik mag ook van niemand verwachten dat die het begrijpt. Niemand zal het begrijpen, tenzij die het zelf heeft gehad.

Bedankt iedereen voor de reacties iig. Ik zal vanaf nu alleen posten als ik iets bereikt heb dat het posten waard is en als ik ga trainen post ik mijn trainingen. heb geen zin meer om te zeuren hier. ik wil gewoon eerlijk blijven, daarom post ik ook eerlijk wat er met me aan de hand is. Ik ga geen helden verhalen ophangen hier. Ik weet dat ik te zwak ben en is logisch dat er mensen geirriteerd raken. misschien hoort dit topic in het elle girl forum, klopt.als de big t enzo dat ook vinden mogen ze het best sluiten. dat ik niet naar de sportschool of wat dan ook, denk je dat ik niet wil? denk je dat ik... laat maar.ik zal voortaan alleen posten als ik dingen heb bereikt .

gast je moet niet zo verdrinken in zelfmedelijden. dit is echt een kijk-mij-zielig-zijn-post. Je spreekt wel met een totaal onbekende van het forum af om samen te trainen, maar je durft niet de sportschool binnen te lopen?
i don't get it

Gozer, zoek nu is een keer professionele hulp man!
Jou gedachten gang is echt ****ed!

Misschien is het wel goed voor je om acteer lessen te nemen ofzo?

Hij loopt al bij een psycholoog...
Acteren is inderdaad heel goed, mn oom heeft een toneelschool voor 8 tot 18 jarigen, zitten bijna allemaal kinderen op met ernstige verlegenheid of allerlei andere stoornissen. Ik heb er veel gekend en het zijn nu allemaal zelfverzekerde arrogante klootzakken geworden :D nee echt!

Sporten/trainen is goed voor de hersenen en draagt bij aan positieve gemoedstoestand, niet alleen het tijdelijke endorfine dat vrijkomt.
Ik las laatst dat mensen met een tekort aan eiwitten, negatief in het leven staan...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.686
Om nog even verder te gaan waar ik gebleven was met mijn post. heb je jezelf al verdiept in de kracht van het nu en die filmpjes waar ik vorige keer die download link van stuurde? Als het goed is zul je veel zaken herkennen omdat Eckhart Tolle een vergelijkbare angst beschrijft in het begin van dat boek.

Ik ben het aan het lezen ja (nog niet zo hel ver). Dat filmpje is nog aan het downloaden. Ik ben heel veel dingen aan het lezen, kijken, luisteren die me kunnen helpen eigenlijk.

Ik ben het aan het lezen ja (nog niet zo hel ver). Dat filmpje is nog aan het downloaden. Ik ben heel veel dingen aan het lezen, kijken, luisteren die me kunnen helpen eigenlijk.

1 ding wat ik je aanraad: ga geen 10 dingen tegelijk doen qua persoonlijke ontwikkeling. bijvoorbeeld een cursus assertiviteit zal wel raakvlakken hebben met de ideeen die Eckhart erop nahoud maar het is verstandig om 1 voor 1 te doen. op die manier kun je inzien welke overeenkomsten er zijn en kom je vaak tot een logische verklaring van bijvoorbeeld het leven in het moment.

Anders wordt het 1 zooitje en zul je hier weinig structuur in terugzien. het kan ook overweldigend overkomen namelijk en ik ben er van overtuigt dat in dit soort gevallen kwaliteit boven kwantiteit staat. focus je op het deel wat je het meest bruikbaar lijkt en richt je daar ook op. pas het direct toe in je leven en leef weer een week verder. ervaar de toepassing en ga dan pas verder.

Trouwens nog gefeliciteerd! NewMe :D ergens deze week ben je 22 geworden toch?

ik wens je heel veel succes!

...

Laatst bewerkt:
Ergens volgende week word ik 22;) geboorte datum hier klopt niet helemaal, ivm identiteit:P
ah, ok nou dan toch alvast gefeliciteerd!

Ik heb min of meer hetzelfde en ik heb je toegevoegd op msn, maar je hebt me gewoon niet geaccepteerd.

Ok, nou sorry dan, maar hoe heb jij me toegevoegd zonder dat ik ergens een msn adres heb achtergelaten? En ten tweede zit ik nooit op msn. Je woont trouwens meer in de buurt van NewMe's 'ouderlijk huis' dan bij mij :p Stuur mij even een PM...

Ow, Situtation ik bekijk net je topics en zie dat je op de VU zit net als NewMe, + dat je uit omgeving Rotterdam komt, dus je hebt het vast tegen NewMe. Dacht dat je het tegen mij had omdat je reageert met mijn citaat. Je onderwerpen doen trouwens niet vermoeden als iemand die een sociale angststoornis heeft, reacties uitwissen is wel vreemd. Je doet vermoeden dat je NewMe's trainingsmaat kunt/wil worden. Am I right? :p

Laatst bewerkt:
Jammer dat je opgeeft en zegt dat je zwak bent, want dat is heus niet waar. Dat maak je jezelf gewoon wijs om je angst te begrijpen en om als excuus te gebruiken. Je analyseert alles, maar er komt nooit een verklaring zeker? En dan blijf je maar analyseren waarom je voelt zoals je voelt, net zo lang tot je jezelf helemaal gek maakt.

Er is geen reden voor je angst. Als je weet wat goed voor je is, stop je met je obsessieve geanalyseer. Doordat je zo negatief denkt, overheersen die gedachten en krijgen al je theorietjes een vertekend beeld en zak je weer in de stront.

Ik zou niet weten hoe je pessimisme kan converteren in optimisme, maar succes ermee en denk positief. Mensen die negatief denken, bereiken nooit wat. Mensen die positief zijn ingesteld kunnen dingen bereiken waarvan niemand het had verwacht. Denk daar maar eens aan ;)

...

Laatst bewerkt:
  • #1.695
Ik heb min of meer hetzelfde en ik heb je toegevoegd op msn, maar je hebt me gewoon niet geaccepteerd.

Ik heb geen aanmelding gehad hoor. Waarom zou ik je niet accepteren? ik heb meerdere mensen van dbb erop staan nu, dus waarom jij niet?:p
Oow ik zie in mijn prive berichten dat je mn msn had gevraagd, maar daarna had gezegd dat het niet meer nodig was:P maar dat is idd een oud msn adresje waar ik bijna niet meer op kom. Stuur je msn via pb naar me, voeg ik je toe:)

• #1.696
Ik zat er op de een of andere manier gister gewoon echt goed doorheen, dat lichamelijk onderzoek was gewoon de druppel. Had een beetje drank op (had ik nooit mogen doen, want het versterkt mijn emoties altijd enorm) en heb echt heel de avond lopen janken in bed.

Vandaag weer een nieuwe dag, nieuwe kansen.
Bedankt iedereen voor de reacties (ik lees ze logischerwijs, maar kan ze niet 1 voor 1 beantwoorden of erop reageren).

---------- Toegevoegd om 09:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:29 ----------

ah, ok nou dan toch alvast gefeliciteerd!
Bedankt:)

Hey,

Ik lees dit topic echt al een hele tijd en ik denk dat je jezelf eens moet afvragen waarom je doet wat je doet. Jouw patroon van "daadkracht" v.s. "down zijn" doet me vermoeden dat je steeds afwisselt tussen deze twee emoties (en met goede reden).

Anthony Robbins, een bekend motivational speaker, heeft een verklaring voor dit soort gedrag, wat hij een "Crazy 8" noemt. Ik zal proberen uit te leggen hoe hij zegt dat dat zit.

De basis van de gedachte is dat Anthony Robbins zegt dat er "six human needs" zijn, die we allemaal willen vervullen.

1. Need for certainty / comfort (zekerheid / voorspelbaarheid).
2. Need for uncertainty / surprise (spanning / afwisseling)

3. Need to feel significant / special (bijzonder voelen / uniek zijn)
4. Need to feel connection / love (contact met anderen / liefde)

5. Need to grow (groeien door positieve dingen / beter worden)
6. Need to contribute (anderen beter maken)

De een vervult deze op een constructieve manier, de ander op een minder constructieve manier. Het zou prima kunnen dat je gedrag bepaalde "needs" vervult, maar dat je je daar niet van bewust bent.

In het kader van psychologie van de koude grond:

- Als je je down voelt en je problemen ervaart ben je in contact met jezelf (need to feel connection)
- Als je je down voelt en je problemen deelt (hier op het forum) ben je in contact met anderen (need to feel connection)
- Als je je down voelt en je problemen deelt (hier op het forum) ben je even belangrijk (need to feel significant)
- Als je je down voelt en je problemen ervaart weet je zeker wat er gebeurt, hoef je geen enge dingen te doen (je hebt een reden het niet te doen). Ofwel certainty.
etc.

Ik wil overigens niet zeggen dat je het allemaal voor kicks doet, maar ik denk wel dat het zinvol is om eens te kijken wat voor "positiefs" je haalt uit de negatieve gedachten die je hebt. Ik geloof namelijk echt dat je het niet zou doen als het niet ergens goed voor was.

Crazy 8
De crazy 8 betekent dat je 2 vormen van gedrag hebt die allebei bepaalde needs vervullen en elkaar opvolgen in een bepaald patroon. Als een 8. De ene kant is je hulpeloze gedrag, de andere kant is je daadkrachtige "ik ga echt zwaar trainen gedrag". Als je je lang genoeg hulpeloos hebt gevoeld, voel je je niet meer zo significant en ga je dus over in het andere daadkrachtige gedrag. Dit blijft zo tot je weer twijfelt aan jezelf en behoefte hebt aan zekerheid. Wat is er voor jou zeker? Down voelen. Zo begint het patroon weer van voor af aan.

Uiteraard kan Tony Robbins dit beter uitleggen dan ik het ooit kan, dus mijn advies is dat je even kijkt naar deze film van Tony Robbins zelf. Film van een vrouw die dit gedrag vertoont met depressie.
http://robbinsmadanescoachtraining.com/

Ik hoop echt dat je hier wat aan hebt. Succes!

• #1.698
Hey,

Ik lees dit topic echt al een hele tijd en ik denk dat je jezelf eens moet afvragen waarom je doet wat je doet. Jouw patroon van "daadkracht" v.s. "down zijn" doet me vermoeden dat je steeds afwisselt tussen deze twee emoties (en met goede reden).

Anthony Robbins, een bekend motivational speaker, heeft een verklaring voor dit soort gedrag, wat hij een "Crazy 8" noemt. Ik zal proberen uit te leggen hoe hij zegt dat dat zit.

De basis van de gedachte is dat Anthony Robbins zegt dat er "six human needs" zijn, die we allemaal willen vervullen.

1. Need for certainty / comfort (zekerheid / voorspelbaarheid).
2. Need for uncertainty / surprise (spanning / afwisseling)

3. Need to feel significant / special (bijzonder voelen / uniek zijn)
4. Need to feel connection / love (contact met anderen / liefde)

5. Need to grow (groeien door positieve dingen / beter worden)
6. Need to contribute (anderen beter maken)

De een vervult deze op een constructieve manier, de ander op een minder constructieve manier. Het zou prima kunnen dat je gedrag bepaalde "needs" vervult, maar dat je je daar niet van bewust bent.

In het kader van psychologie van de koude grond:

- Als je je down voelt en je problemen ervaart ben je in contact met jezelf (need to feel connection)
- Als je je down voelt en je problemen deelt (hier op het forum) ben je in contact met anderen (need to feel connection)
- Als je je down voelt en je problemen deelt (hier op het forum) ben je even belangrijk (need to feel significant)
- Als je je down voelt en je problemen ervaart weet je zeker wat er gebeurt, hoef je geen enge dingen te doen (je hebt een reden het niet te doen). Ofwel certainty.
etc.

Ik wil overigens niet zeggen dat je het allemaal voor kicks doet, maar ik denk wel dat het zinvol is om eens te kijken wat voor "positiefs" je haalt uit de negatieve gedachten die je hebt. Ik geloof namelijk echt dat je het niet zou doen als het niet ergens goed voor was.

Crazy 8
De crazy 8 betekent dat je 2 vormen van gedrag hebt die allebei bepaalde needs vervullen en elkaar opvolgen in een bepaald patroon. Als een 8. De ene kant is je hulpeloze gedrag, de andere kant is je daadkrachtige "ik ga echt zwaar trainen gedrag". Als je je lang genoeg hulpeloos hebt gevoeld, voel je je niet meer zo significant en ga je dus over in het andere daadkrachtige gedrag. Dit blijft zo tot je weer twijfelt aan jezelf en behoefte hebt aan zekerheid. Wat is er voor jou zeker? Down voelen. Zo begint het patroon weer van voor af aan.

Uiteraard kan Tony Robbins dit beter uitleggen dan ik het ooit kan, dus mijn advies is dat je even kijkt naar deze film van Tony Robbins zelf. Film van een vrouw die dit gedrag vertoont met depressie.
http://robbinsmadanescoachtraining.com/

Ik hoop echt dat je hier wat aan hebt. Succes!

Bedankt voor je post. Klinkt inderdaad erg logisch en is zeker waar denk ik. Ik heb zelf natuurlijk ook veel proberen te achterhalen wat het nou precies is en wat ik er tegen kan doen. Het Volgende (wat bij jou verhaal past) kan ik ervan maken (lap tekst, maar ik probeer hier voor mezelf even te analyseren):

Het lijkt een soort verslaving voor die depri momenten. Waarom? dat leidt er namelijk toe dat ik helemaal niks meer hoef te doen (niet aan school, niet aan trainen of eten, gewoon aan niks). Helemaal stress vrij zeg maar. Als ik me down voel, net als gister avond, laat ik ALLES staan. Ik eet niet meer, ik train niet meer en denk er niet aan om te gaan trainen (wat de stress voor de sportschool weg neemt) en zo alle andere stress opwekkende dingen in mijn leven.
Het lijkt dus een truc van mijn eigen hersenen om van de stress van het dagelijkse leven af te komen.
Ik heb bijv. gemerkt dat ik graag pieker en dat ik graag tegen negatieve gedachten die in me opkomen in ga. Echter roepen die negatieve gedachten een gevoel op die ik niet met realistischere gedachten kan weghalen. Het gevoel en de negatieve gedachten (geloofwaardiger voor mij) zijn sterker dan positieve gedachten (want deze zijn minder geloofwaardig voor mij momenteel).
Wat ik bedoel, het is makkelijker om de negatieve gedachten gelijk te geven, want dan hoef ik daarna even geen stress meer te voelen (down). Wat ik bedoel te zeggen is: als ik door iets zwaars ben gegaan (lichamelijk onderzoek, presentatie bijv.) lijk ik mezelf te belonen met die depressieve momenten, waarin ik even geen stress meer hoef te voelen.

Het is alsof ik wel weet dat mijn gedachten gang niet klopt, maar ik het toch aanhoud om zo steeds weer in die zelfde stress vrije momenten te belangen (als ik down ben dus).
Voorbeeld: Gister bij lichamelijk onderzoek bijvoorbeeld. Ik werd depri van het feit dat iedereen mijn hartkloppingen kon zien en dus kon zien dat ik SUPER zenuwachtig was. Ik voelde me helemaal vernederd en down. Waarom? ik had ook kunnen denken: vorige week zat iedereen tegen de ballen van die andere jongen te kijken. Wat is erger, zenuwachtig zijn of dat iedereen tegen mijn ballen zit aan te kijken. Aan de andere kant, iedereen die daar zou zitten zou in zijn broek schijten waarschijnlijk. Ik zag daarna zelfs een meid die helemaal onder de puisten zat op haar borst (wat voor een vrouw redelijk erg is natuurlijk) of een andere die goed last had van overgewicht. Zelfs op dit moment wil ik het niet geloven en denk ik: ja maar, het gaat niet om hun, het gaat over dat ene leuke meisje bij jou in de klas, zij had niet mogen zien dat jij zo zenuwachtig was. Wat als ze mn lichaam niet mooi vindt, bla bla bla (hier kan ik helaas niks tegen bedenken, want ik vind haar echt leuk:o), zij maakt het voor mij ook veel erger in de les en zo, zoals ik al eerder had vermeld, maar ik zou echt niet weten hoe ik dat moet handelen. ik weet namelijk dat ik haar nooit ga krijgen (op dit moment niet iig), maar kan die gedachten niet accepteren. Aan de andere kant denk ik: in andere groepen, durfden mensen zich niet eens uit te kleden. Ik denk dan: wooow, respect voor mezelf. IK...IK, heb blijkbaar gewoon meer lef getoond dan hun, al was ik zenuwachtig. Ik heb het nu gehad gewoon, volgende keer hoef ik niet meer en kan ik zeggen, ik ben al een keer geweest, je kiest maar iemand anders. Zo had ik ook kunnen denken. en wedden dat die ander die dan moet ook in zijn broek schijt van de zenuwen?

Oplossing (die ik zelf heb bedacht): Ik moet mezelf belonen op andere manieren. Dus niet met stress vrije momenten in de zin van down zijn, maar eerder leuke dingen gaan doen. Is makkelijker gezegd dan gedaan, want al ga ik bijv. uit, dan denk ik alsnog constant aan die presentatie van overmorgen, of aan het feit dat ik nog zoveel moet doen en zo. Als ik down ben is het alsof ik gewoon even niks meer voel van die stress.
Ik ga ook proberen om negatieve gedachten ( vaak dezelfde negatieve gedachten als: Ik ben lelijk, waar ik al tal van keren tegen in heb proberen te gaan, maar wat totaal geen zin heeft) te negeren en te verplaatsen in positieve dingen, zonder er teveel op in te gaan. Dus hoop dat wanneer ik ze negeer, mijn hersenen doorkrijgen van: shit, die gedachten die krijgen hem niet meer down. het werkt niet meer.

Dat is hoe ik er zelf over denk en waar ik recent een beetje achter ben gekomen. Uitvoering is alleen verdomd moeillijk, aangezien deze weg veel moeilijker is (gewoonte die ik moet doorbreken)

Klinkt goed. En probeer het begin van de video ook voor de geest te houden:

Je gevoel is een resultaat van 3 dingen:

1. Hoe je zit/staat/doet (Je houding heeft een bepaald biochemisch effect op je)
2. Waar je je op focust (Logisch)
3. Wat je tegen jezelf zegt

Je richt je nu meer op punt 2 volgens mij, de focus / gedachten veranderen.

Een tip van mijn kant is ook even te kijken naar puntje nummer 1, ga gewoon zitten alsof je de koning van de wereld bent. Je gaat je dan ongetwijfeld vanzelf beter voelen.
En, het is makkelijker om op te letten. Als je merkt dat je je druk gaat maken, verander je houding en je zal merken dat je je beter voelt.

Succes!

Goed log man, goede trainingen... abo!!!

Terug
Naar boven