Fitness Seller

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

Ga zometeen gewoon ff mee trainen, half uurtje is zat!

---------- Toegevoegd om 20:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:34 ----------

gooi maar even een PB mijn kant op over de tijd :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.802
okay, als velen het hadden voorspeld durfde ik vandaag ook niet naar de sportschool en logischerwijs was ik zwaar teleurgesteld in mezelf. Ik had drie doelen voor vandaag neergezet voor mezelf:
- sportschool
- de stad in
- naar de kapper
en raad is, ik durfde geen stap de deur uit te zetten, wat mij erg ontmoedigde. Ik begon echt een hekel aan mezelf te krijgen op dat moment en kreeg het gevoel dat ik mn doelen echt nooit zal bereiken (wat ik nog steeds wel heb).

Ik weet het gewoon echt niet meer, dat is het probleem. Ik ben al zo lang bezig en de laatste tijd lijkt het alleen maar met de dag slechter te gaan. Ik heb constant huilbuien (depressie), ook vandaag nadat ik echt de deur niet meer uit durfde. Heb gewoon als een klein kind lopen huilen. ik weet het niet meer. Ik weet niet meer hoe ik deze negatieve k*t cirkel uitkom.

Ik ga iig mijn psycholoog bellen en vragen of ik verplaats kan worden naar amsterdam. Ik wil vaker langs (nu 1 keer in de maand). zo 3/4 keer in de maand lijkt me verstandig om met iemand erover te praten die er verstand van heeft.

Kerel, het is k*t dat het gebeurd absoluut.
Maar je roept het ook beetje over jezelf af.
Inplaats van dat je gewoon alleen naar de sportschool wil gaan, heb jij meteen een heel plan met dingen die je moeilijk aankan.
Resultaat: je maakt het te moeilijk dus het makkelijkste is opgeven wat je helaas ook doet.
Gesprekken met een psycholoog kunnen helpen, weet wel dat je alleen daar kan praten en zelf ervoor moet zorgen dat het geen woorden blijven maar daden worden.

De cirkel waar je in zit is heel moeilijk om alleen uit te komen en daar kan een psycholoog mee helpen.
Voor de rest hangt het van jezelf af.

Als de sportschool in het weekend open is probeer dan dit weekend te gaan of ga thuis aan de slag. Zolang je maar wat gaat doen :)

Het probleem is dat de psycholoog enkel met je praat en er niet is op de belangrijke momenten.
Je hebt iemand nodig die de uitvoering van je planning in vraag stelt en zo nodig gaat ingrijpen.
Soort van personal coach maar dan anders.

Hey, ik ben slechts een newbie/lurker op dit forum, maar dit topic vind ik toch wel erg bijzonder. Ik heb niet alle pagina's doorgelezen (wel een groot deel).

Allereerst heb ik erg veel respect voor de manier waarop je hier zomaar even al jouw problemen, en dat zijn niet de minste, op tafel gooit. De onzekerheidsfactor die ik teruglees in je posts is zeker iets wat ik herken van mezelf toen ik nog wat jonger was. Het over-analyseren van dingen, TE veel nadenken voordat je stappen onderneemt, daar had ik ook last van. Eerlijk gezegd denk ik niet dat een psycholoog dat kan verhelpen (persoonlijke mening), uiteindelijk zul je het zelf moeten doen, hij/zij zal er niet bij zijn wanneer jij met je klamme handjes even niet meer weet wat je tegen die veel te knappe meid moet zeggen. Oplossing? Denk niet teveel na en volg je eerste ingevingen, heb schijt aan wat anderen wel niet van jou denken. Zolang jij gewoon jezelf bent hoef je je nergens voor te schamen. Wat betreft de sportschool: je bent er nu één keer geweest? En twee keer overgeslagen. Wat belet je ervan om te gaan? Ook hiervoor geldt: man up, doe het gewoon. Discipline. Vanaf het moment dat je gaat twijfelen gaat het fout. Je zult er toch gewend aan moeten raken. Ik bedoel, wat zou het worst-case scenario zijn? Wat die sporters in die gym wel niet van jou denken? Als jij gewoon laat zien dat je serieus met je sport bezig bent, netjes je oefeningen/setjes afmaakt, zal er niemand zijn die zich aan jou stoort.

Waarom ben je niet gegaan?

okay, als velen het hadden voorspeld durfde ik vandaag ook niet naar de sportschool en logischerwijs was ik zwaar teleurgesteld in mezelf. Ik had drie doelen voor vandaag neergezet voor mezelf:
- sportschool
- de stad in
- naar de kapper
en raad is, ik durfde geen stap de deur uit te zetten, wat mij erg ontmoedigde. Ik begon echt een hekel aan mezelf te krijgen op dat moment en kreeg het gevoel dat ik mn doelen echt nooit zal bereiken (wat ik nog steeds wel heb).

Ik weet het gewoon echt niet meer, dat is het probleem. Ik ben al zo lang bezig en de laatste tijd lijkt het alleen maar met de dag slechter te gaan. Ik heb constant huilbuien (depressie), ook vandaag nadat ik echt de deur niet meer uit durfde. Heb gewoon als een klein kind lopen huilen. ik weet het niet meer. Ik weet niet meer hoe ik deze negatieve k*t cirkel uitkom.

Ik ga iig mijn psycholoog bellen en vragen of ik verplaats kan worden naar amsterdam. Ik wil vaker langs (nu 1 keer in de maand). zo 3/4 keer in de maand lijkt me verstandig om met iemand erover te praten die er verstand van heeft.

Nogmaals geef jezelf geen tijd om te piekeren, als je denkt dat iets moeilijk is word het ook moeilijk.
Volgende keer als je naar de sportschool loopt denk je aan iets anders dan de sportschool.

Pas als je denkt over hoe eng iets is gaat het mis, verstand op 0 en het zal goed gaan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.808
Kerel, het is k*t dat het gebeurd absoluut.
Maar je roept het ook beetje over jezelf af.
Inplaats van dat je gewoon alleen naar de sportschool wil gaan, heb jij meteen een heel plan met dingen die je moeilijk aankan.
Resultaat: je maakt het te moeilijk dus het makkelijkste is opgeven wat je helaas ook doet.
Gesprekken met een psycholoog kunnen helpen, weet wel dat je alleen daar kan praten en zelf ervoor moet zorgen dat het geen woorden blijven maar daden worden.

De cirkel waar je in zit is heel moeilijk om alleen uit te komen en daar kan een psycholoog mee helpen.
Voor de rest hangt het van jezelf af.

Als de sportschool in het weekend open is probeer dan dit weekend te gaan of ga thuis aan de slag. Zolang je maar wat gaat doen :)

Je hebt gelijk man...ik wilde ook teveel hooi op mn vork nemen weer. Het zijn ook echt gevoelens die ik op dat moment heb. Dat is het ... stemmingswisselingen. Vanochtend had ik echt zoiets van... het gaat me nooit lukken. Nu ben ik alweer positiever en klaar om er weer tegenaan te gaan.

---------- Toegevoegd om 22:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:36 ----------

Ik werd wakker, keek in de spiegel en werd heeeel onzeker en depri. daarnaast is mijn grootste reden waarom ik niet naar de sportschool ga:

Ik ben bang dat ik oefeningen verkeerd uitvoer en dat mensen dan gaan kijken en denken van: waar the **** is die mee bezig.

Klinkt misschien stom allemaal, maar dat is heel eerlijk hoe het in mijn hoofd aan toe gaat.

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:38 ----------

Hey, ik ben slechts een newbie/lurker op dit forum, maar dit topic vind ik toch wel erg bijzonder. Ik heb niet alle pagina's doorgelezen (wel een groot deel).

Allereerst heb ik erg veel respect voor de manier waarop je hier zomaar even al jouw problemen, en dat zijn niet de minste, op tafel gooit. De onzekerheidsfactor die ik teruglees in je posts is zeker iets wat ik herken van mezelf toen ik nog wat jonger was. Het over-analyseren van dingen, TE veel nadenken voordat je stappen onderneemt, daar had ik ook last van. Eerlijk gezegd denk ik niet dat een psycholoog dat kan verhelpen (persoonlijke mening), uiteindelijk zul je het zelf moeten doen, hij/zij zal er niet bij zijn wanneer jij met je klamme handjes even niet meer weet wat je tegen die veel te knappe meid moet zeggen. Oplossing? Denk niet teveel na en volg je eerste ingevingen, heb schijt aan wat anderen wel niet van jou denken. Zolang jij gewoon jezelf bent hoef je je nergens voor te schamen. Wat betreft de sportschool: je bent er nu één keer geweest? En twee keer overgeslagen. Wat belet je ervan om te gaan? Ook hiervoor geldt: man up, doe het gewoon. Discipline. Vanaf het moment dat je gaat twijfelen gaat het fout. Je zult er toch gewend aan moeten raken. Ik bedoel, wat zou het worst-case scenario zijn? Wat die sporters in die gym wel niet van jou denken? Als jij gewoon laat zien dat je serieus met je sport bezig bent, netjes je oefeningen/setjes afmaakt, zal er niemand zijn die zich aan jou stoort.

Soms vind ik het wel echt lastig om zo eerlijk te zijn. Ik wil wel gewoon eerlijk blijven en op een dag als vandaag heb ik zoiets van...ik kan echt niet weer op het forum neerzetten dat ik niet durfde. Dat is al de zoveelste keer, maar ik wil en ga ook niet liegen.

Kijk, dat je in het begin wat dingen fout doet is helemaal geen probleem.
Ik trainde in het begin ook fout.
Maar als je niet gaat trainen leer je het ook niet goed te doen ;)
Mensen kijken echt niet naar je als bijvoorbeeld een iets verkeerde uitvoering hebt.
Als iemand het ziet en diegene is chill zal die waarschijnlijk nog helpen ook.

Dat je nu weer wat positiever bent is goed nieuws toch.
Morgen gewoon thuis aan de slag, liefst sportschool als de mogelijkheid daartoe is :)
Je had in dit geval ook alleen vandaag kunnen gaan sporten, morgen stad in en even langs kapper.
Zulke situaties kun je in jou geval het beste verspreiden inplaats van op 1 dag doen.
Maak het jezelf makkelijk, heb je veel meer aan dan dit gezeik snap je :)

91 pagina's zonder trainingen...Het moet er nu toch wel eens van komen hoor.

NewMe,
Verkeerde uitvoering van oefeningen moet je je niet druk om maken want er zijn op je gym maar weinig die het écht goed doen. Als ik iemand, zowel een beginner als gevorderde, de basis lifts zie doen is het eerste wat ik denk: die is goed bezig!
Feit dat je de juiste oefeningen doet zegt zoveel meer over hoe serieus iemand ermee is dan een 'verkeerde' uitvoering want dat laatste is een kwestie van aanleren, ik neem aan dat je ook niet in 1 keer kon fietsen of zwemmen ;)

Je weet dat trainen in alle opzichten goed voor je is en je maar een PBtje hoeft te sturen als je wilt dat ik je de oefeningen leer:
Je bent dan naar de gym geweest, hebt serieus getraind, de oefeningen geleerd maar bovenal jezelf bewezen dat je het kan en wilt!

Al weeste trainen deze week?

Zou je soms echt de deur uit willen schoppen!
Het leven is te kort om je tijd te verdoen met dit soort gepruts. Eén doel tegelijk en niet rusten voordat het je gelukt is. Het is uiteindelijk de enige manier!

Desnoods doe je maar één of twee oefeningen die je wel perfect beheerst. De rest kom later wel.

Waarom ga je gewoon niet elke dag in het begin?
Je krijgt dan een prikkel en wordt op een positieve manier verslaafd waardoor je telkens opnieuw wil gaan trainen;).

Dat is het ... stemmingswisselingen. Vanochtend had ik echt zoiets van... het gaat me nooit lukken. Nu ben ik alweer positiever en klaar om er weer tegenaan te gaan.
Je stemming kun je misschien niet controleren. Maar het eerste moment dat je maar een klein beetje positiever bent, zou je eigenlijk gelijk je spullen moeten pakken en de deur uit gaan.

Eenmaal onderweg geef je toch minder snel op.

Van uitstel komt afstel. Door die stap naar buiten te zetten naar de sportschool zul je ook je andere stappen beter kunnen zetten. Aankomen, groeien in spiermassa, met een meisje zoenen en uiteindelijk ook wel met een naar bed gaan.

Zet die stap eens, ga de deur uit. Stel voor je zelf een doel voor 2011: dit jaar ga ik xx kilo aankomen, ga ik flirten met een meisje.. etc.

Waar een wil is, is een weg!

Van uitstel komt afstel. Door die stap naar buiten te zetten naar de sportschool zul je ook je andere stappen beter kunnen zetten. Aankomen, groeien in spiermassa, met een meisje zoenen en uiteindelijk ook wel met een naar bed gaan.

Zet die stap eens, ga de deur uit. Stel voor je zelf een doel voor 2011: dit jaar ga ik xx kilo aankomen, ga ik flirten met een meisje.. etc.

Waar een wil is, is een weg!

Inderdaad, trainen en dan deze zomer naar cherso!

Altijd typisch hier. Een paar dagen geen nieuwe berichten en dan ineens post er iemand wat en hup! daar komen de andere schapen de dam over :p (waarvan ik er een ben)

Waar is de 'MTV Made' coach wanneer je die nodig hebt :p

NewMe, ga morgen begin middag mee trainen met me en geen excuses maar max effort want iedereen weet dat je met trainen jezelf de eerste keren moet pushen voor je verslaafd raakt aan het ijzer!

Terug
Naar boven