XXL Nutrition

Neaxon's log. Road to Subjunior Records!

• Topic Starter Topic Starter
In

Make subjuniors proud again

Welkom

TL;DR onderaan

Oke, beetje lange post nu. Heb vanaf net besloten om niet door te cutten. Ben wel blij dat ik afgelopen anderhalve week gecut heb want nu week ik precies hoe ik zal moeten gaan cutten. Vind het nu belangrijker om gewoon sterker te blijven worden en door te blijven gaan. Afgelopen maanden ging perfect, gewicht bleef hetzelfde, werd veel sterker en spiermassa nam toe. Als ik nu al begin met cutten zal voor april 2017 mn gewicht alweer boven de 83 kg zitten en zal ik weer moeten cutten. Zal dus nu ong 9 maanden door blijven gainen, maar wil wel onder de 93 blijven. Zal na mn rijs volgende week weer Candito 6 Week volgen. Mijn ultieme (misschien onmogelijk) doel is volgend jaar juni 210-125-245. Is extreem hoog, maar vind een hoger doel zetten beter dan grensen leggen.

TL;DR
Ga door met gainen ipv cutten voor -83 kg.

Laatst bewerkt:
Je Nederlands is er niet beter op geworden maar welkom bij Team Permabulk :).

Ziek voor je leeftijd. Geweldig ook dat je nu al zo jong zo serieus met sterker worden bezig bent.

Vandaag soort van fullbody, want kan vrijdag pas weer.

Deadlift:
3x70
2x110
1x140
1x155 belt
1x165 best te doen
1x180 PR!ging best snel
0x185 gewoon niet van grond( meteen onderrug die opgeeft)
1x150 dode onderrug
Komende 3 maanden geen 1RM meer testen, vind het leuk maar is nadelig voor progressie

Paused bench:
5x3x67,5 prima

Lat Pulldown:
2x8x63

Laatst bewerkt:
nice dl pr

Eindelijk weer trainen. Gisteren uiteindelijk niet geworden omdat ik om 15:45 opstond en daarna moest werken.

Nu 3 dagen achter elkaar een beetje kutten --> week weg --> tijd om weer sterker te worden met C6W.

Deadlift:
3x70
2x110
1x130
3x150 duimen gaan dood, tegenwoordig ook zieke bloeduitstortingen op duimen, komt dat door hookgrip?
3x150 mixed grip, voelt kutter
1x150 ziek kut
1x150 idem, mijn deadlift form is volgens mij waardeloos
Heupen gaan omhoog en altijd pijn in lage onderrug

Paused bench:
5x20
3x60
1x80
1x90 unracken ziek zwaar --> niet erg snelle lift, denk met spotter wel 95-100 paused bench

Dumbell bench: zin in. ( gewicht per db)
6x22
5x30 kut stabiliteit
5x34 makkelijk, zwaarste db's

Squat: oefenen met minder diep en neutrale pols dmv duim over bar

8x20
3x60
1x100 pols is juist kutter
1x120 veel te moe nu, nog steeds te diep ook

Front squat: olympic style
6x20
3x40 shouders en polsen hebben blijkbaar 0 mobiliteit, fijn om te weten
3x50 extreem makkelijk maar polsen sterven af

Overhead press:
5x20
2x40 kut polsen
1x40
1x50 viel bijna achterover , lekker bezig

Dumbell row:
12x34 veel te makkelijk

In! Goed bezig man. Waarom doe je niet mee aan het nk (sub)junioren over 3 weken? Inschrijven kan nog 1 week geloof ik

In! Goed bezig man. Waarom doe je niet mee aan het nk (sub)junioren over 3 weken? Inschrijven kan nog 1 week geloof ik
Welkom.

Ik heb het overwogen, aangezien ik dan ook wss een aantal (tijdelijke) records in de -93 kan zetten maar uiteindelijk besloten om het niet te doen. Puur omdat nu mijn doel is om volgend jaar mezelf te kwalificeren voor het WK als -83 sub-junior (Eis = 470 kilo totaal). Aangezien ik dinsdag al een week weg ga, en ik meerdere keren niet een lange periode heb om echt goed gebruik te maken van progressie en periodisatie wil ik nu gewoon focussen om sterker te worden, en later pas mee te doen aan meets.

Welkom.

Ik heb het overwogen, aangezien ik dan ook wss een aantal (tijdelijke) records in de -93 kan zetten maar uiteindelijk besloten om het niet te doen. Puur omdat nu mijn doel is om volgend jaar mezelf te kwalificeren voor het WK als -83 sub-junior (Eis = 470 kilo totaal). Aangezien ik dinsdag al een week weg ga, en ik meerdere keren niet een lange periode heb om echt goed gebruik te maken van progressie en periodisatie wil ik nu gewoon focussen om sterker te worden, en later pas mee te doen aan meets.

Ik begrijp je keuze wel maar je kan alsnog gewoon lage gewichten neerzetten en puur voor de wedstrijdervaring gaan. Bovendien krijg je, mits je die subjunior records echt zet, wat leuke oorkondes mee.

begin van de pagina zei je dat je doorging met bouwen en naar de 93 gaat? :o

begin van de pagina zei je dat je doorging met bouwen en naar de 93 gaat? :o

Ah zie dat ik het niet duidelijk heb verwoord. Ik bedoelde dat ik de komende tijd (8-10 maanden ) in de -93 blijf. Ik wil nu nog progressie maken en begin volgend jaar beginnen met cutten naar de -83 zodat ik op het NK (Sub)junioren classic 2017 in de -83 meedoe. Als ik nu zou cutten, zal ik wss moeite hebben om niet over de 83 kilo te gaan, en zou ik dus volgend jaar opnieuw moeten cutten.

Wat is precies je visie op lichaamsgewicht?

Imo zou ik, als je toch zo lange termijn mikt, lekker zeer rustig cleanbulken naar de -93kg en daarin competen

Imo zou ik, als je toch zo lange termijn mikt, lekker zeer rustig cleanbulken naar de -93kg en daarin competen

Zou ik ook doen. Zeker gezien het feit dat hij pas 16 is en dus nog niet helemaal uitgegroeid is. Qua lengte misschien wel maar qua spiermassa niet

Wat bedoel je precies?
Qua in de -93 competen was ik al van plan na volgend jaar, maar misschien toch wel verstandig om gewoon te blijven bulken en mikken op de 500+ volgend jaar.

Net even overlegt met familie:

Ga nu even mailtje sturen naar NPB om lid te worden + in te schrijven voor NK, ervaring lijkt me sws leuk.
Nu heb ik wel wat hulp nodig. Ik kom maandag 4 april terug van reis met school. Ik moet me dan dus in 2 weken voorbereiden. Ik heb geen idee hoe mijn trainingschema zal moeten zijn + zou erg handig zijn om met iemand een keer te trainen voor commands + wat tips voor form. Woon bij Utrecht, kan dus hele omgeving komen.
Ook meteen een vraag, ik deadlift nu namelijk op mn sokken. Schoenen zijn volgens mij verplicht, dus is het dan handig om Deadlift slippers te kopen?

Alvast bedankt

Ga nu even mailtje sturen naar NPB om lid te worden + in te schrijven voor NK, ervaring lijkt me sws leuk.
Nu heb ik wel wat hulp nodig. Ik kom maandag 4 april terug van reis met school. Ik moet me dan dus in 2 weken voorbereiden. Ik heb geen idee hoe mijn trainingschema zal moeten zijn + zou erg handig zijn om met iemand een keer te trainen voor commands + wat tips voor form. Woon bij Utrecht, kan dus hele omgeving komen.
Ook meteen een vraag, ik deadlift nu namelijk op mn sokken. Schoenen zijn volgens mij verplicht, dus is het dan handig om Deadlift slippers te kopen?

Alvast bedankt

Meaantje, starter20 en chreisz wonen in utrecht dacht ik :scratch: Misschien hun even pmen?

Als je sokken gewend bent zou ik DL-slippers kopen :o

Wat bedoel je precies?
Qua in de -93 competen was ik al van plan na volgend jaar, maar misschien toch wel verstandig om gewoon te blijven bulken en mikken op de 500+ volgend jaar.

Alvast bedankt

Hier kan je je inschrijven bij knkf:sectie powerlifting (voorheen NPB): http://www.krachtsportnl.nl/

kies dan wel wedstrijdlid. Je krijgt dan een mailtje met de factuur. Voor het nk junioren moet je even de organisatie mailen, volgens mij is dat Henk Keizer

Wat bedoel je precies?

Alvast bedankt

Hoe zit je qua planning nu dan? Over hoeveel dagen ga je weg? Over het algemeen zijn de laatste weken voor de wedstrijd het moment om zwaarder te gaan, je lifts te testen kijken waar je staat. En laatste week voor je wedstrijd dan een deload om te herstellen en te pieken. Ik kan wel wat simpels voor je in elkaar draaien mocht je dat willen.

Ik woon ook in Utrecht dus ik zou wel een keer samen kunnen trainen in jouw of mijn gym :D

Hoe zit je qua planning nu dan? Over hoeveel dagen ga je weg? Over het algemeen zijn de laatste weken voor de wedstrijd het moment om zwaarder te gaan, je lifts te testen kijken waar je staat. En laatste week voor je wedstrijd dan een deload om te herstellen en te pieken. Ik kan wel wat simpels voor je in elkaar draaien mocht je dat willen.

Ik woon ook in Utrecht dus ik zou wel een keer samen kunnen trainen in jouw of mijn gym :D

Ik ga aanstaande dinsdag om 9:30 vanaf Utrecht weg. Kom maandag 4 april in de middag terug. Dit was een factor waarom ik niet van plan was deze meet te doen. Ik kan/hoef dan dus niet optimaal presenteren maar dat maakt niet heel veel uit. Ik ben op dit moment even zwaar te squatten en daarna nog even benchen en deadliften.

Ik zit op school in Utrecht dus kan als ik terug kom wel een keer bij jou trainen :)

Edit:

Kracht heb ik wel al een beetje laatste weken getest. Denk dat ik op het NK wel 165/97,5/180 kan doen

Afgelopen weken was het niet gepeaked 170/105 t&g/180

Laatst bewerkt:
ik zou nog 1x wat singles doen met commands. Verder niet te hoog in reps liever wat meer intensiteit. En de laatste week een deload.

6 april heb ik nog een zware training. Ik weet niet of dat jou uitkomt?

Terug
Naar boven