Fitness Seller

new female

Anoniem_1963_

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Hoi,

Wil graag kracht training gaan doen om me lichaam wat sterker te maken ivm werkzaamheden, op aan raden van de fysio. Het uiterlijk niet te vergeten, hoef niet af te vallen weeg meestal zo rond de 60 kilo en ben 171 cm lang, beetje meer gestroomlijnd mag wel. Heb hier een full body programma gedownload om mee te starten, dus ben benieuwd. Op naar meer kracht en wat strakker in het vel, goede tips van wat ik wel en niet moet doen zijn altijd welkom !

Groetjes Hdc.

succ6 :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie heb ik wel nodig de komende tijd haha !

good luck!

als je vragen hebt gewoon hier stellen

Welkom en suc6

Vraagje: is het echt zo dat met losse gewichten meer effect heeft ,beter is zeg maar, dan de aparaten bij de fitnes ?

Groetjes female.

En hoe bepaal ik het gewicht om te tillen, gaat dat puur op gevoel of zijn daar richtlijnen voor om mee te beginnen ? lengte 171 gewicht 62 kilo.

wat voor supplementen gebruik je? nu al 2 kilo aangekomen dat moet ik ook hebben :|

Vraagje: is het echt zo dat met losse gewichten meer effect heeft ,beter is zeg maar, dan de aparaten bij de fitnes ?

Groetjes female.

Ja dit is zo: Als je met een machien traint dan train je echt die specifieke spieren (de andere spieren zullen weinig tot niet gebruikt worden). Wanneer je met losse gewichten traint worden ook andere spieren aangesproken. Bv: buikspieren (vele bb doen geen buikspieren, maar krijgen blokjes door het trainen met losse gewichten). Een goede core (buikspieren) is belangrijk voor stabilitatie. Als jij met een machien 50 kilo kan heffen en je moet nadien een doos van 50 kilo heffen, dan kan het goed zijn dat je dit niet kan omdat je andere spieren niet zijn meegetraind. Neem je 50 kilo met losse gewichten zal je dit wel kunnen. Training met losse gewichten is goed voor de stabilitatie en aanspreking van omliggende spieren.

En hoe bepaal ik het gewicht om te tillen, gaat dat puur op gevoel of zijn daar richtlijnen voor om mee te beginnen ? lengte 171 gewicht 62 kilo.

In het begin is dat een beetje voelen (zo heb ik het toch gedaan) Ik neem nu telkens een gewicht dat ik net 15x kan doen. Dan neem ik een iets zwaarder gewicht dat ik geen 15x meer kan doen, en dan neem ik nog een zwaarder gewicht. Het beste is dat je 3 of 4 setjes doet van 8-15 herhalingen. (hangt er vanaf wat je doel is). Het gewicht dat je kan tillen moet je de eerste keer eens uitproberen. Bij sommige oefeningen raad ik de mensen aan om de helft van hun gewicht te nemen.. maar bij losse gewichten is dit vaak te zwaar. Dus ik zou zeggen stap naar de fitness en probeer eens uit die eerste keer :)

Ja dit is zo: Als je met een machien traint dan train je echt die specifieke spieren (de andere spieren zullen weinig tot niet gebruikt worden). Wanneer je met losse gewichten traint worden ook andere spieren aangesproken. Bv: buikspieren (vele bb doen geen buikspieren, maar krijgen blokjes door het trainen met losse gewichten). Een goede core (buikspieren) is belangrijk voor stabilitatie. Als jij met een machien 50 kilo kan heffen en je moet nadien een doos van 50 kilo heffen, dan kan het goed zijn dat je dit niet kan omdat je andere spieren niet zijn meegetraind. Neem je 50 kilo met losse gewichten zal je dit wel kunnen. Training met losse gewichten is goed voor de stabilitatie en aanspreking van omliggende spieren.

vrouwen en hun buikspieren altijd :rolleyes: laatst nog een ander postje gelezen over iemand die zei dat je bij het squatten ook je buikspieren oefende...tsss ach ja :roflol:
Wat de stabilsatie betreft heeft ze idd 100% gelijk. De losse gewichten zul je moeten controleren door meer spieren te gebruiken en daarom zul je meer in kracht en massa toenemen dan bij apparaten :thumbs: misschien zoiets als powerpump proberen?

vrouwen en hun buikspieren altijd :rolleyes: laatst nog een ander postje gelezen over iemand die zei dat je bij het squatten ook je buikspieren oefende...tsss ach ja :roflol:
Wat de stabilsatie betreft heeft ze idd 100% gelijk. De losse gewichten zul je moeten controleren door meer spieren te gebruiken en daarom zul je meer in kracht en massa toenemen dan bij apparaten :thumbs: misschien zoiets als powerpump proberen?

van die buikspieren is wel echt waar hé :) je verstevigd je buikspieren er toch mee?

wat de powerpump of squatten?

FB is altijd goed, vooral voor vrouwen. Wat is je schema precies?

Edit: dan natuurlijk wel met compound oefeningen en niet met machines!

Laatst bewerkt:
Succes:lifter: en mooie foto ;)

Welkom en succes! :)

FB is altijd goed, vooral voor vrouwen. Wat is je schema precies?

Edit: dan natuurlijk wel met compound oefeningen en niet met machines!

Ma-wo-vrij

full body

begon met sets 3x8 20 kilo en nu 3x10 25 kilo, benen wat zwaarder heb daar net iets meer kracht in 55 kilo en dan vooral op machines, moet het trainen met losse gewichten nog goed oefenen tilt toch net even wat anders en moet dit nog goed onder de knie krijgen.

rug
benen
schouders
biceps
triceps

Leuk filmpje trouwens.

Terug
Naar boven