XXL Nutrition

new female

Ma-wo-vrij

begon met sets 3x8 20 kilo en nu 3x10 25 kilo, benen wat zwaarder heb daar net iets meer kracht in 55 kilo en dan vooral op machines, moet het trainen met losse gewichten nog goed oefenen tilt toch net even wat anders en moet dit nog goed onder de knie krijgen.

.

Dat is nu juist de kracht van trainen met losse gewichten HDC
Jouw lichaam moet constant spieren aanspannen om de gewichten te bewegen. Je spant bijvoorbeeld ook je buikspieren aan als je staand bicep curls doet. Je doet dus meer spieroefeningen nu dan je denkt.
PS goede foto van jou.
Heupen is jouw probleem zone maar daar is snel iets aan te doen
Deze beentrainingen is het begin ;)

• Topic Starter Topic Starter
Klopt grosje, nu is dat een veel gehoord probleem bij vrouwen, mag ik een uitzondering op de regel zijn, ben trots op me vrouwelijke vormen, een iets strakkere belijning mag wel ! Wat je zegt van de gewichten ga ik ook echt aan werken, ze slingeren nu nog alle kanten op, maar oefening baart kunst.

Klopt grosje, nu is dat een veel gehoord probleem bij vrouwen, mag ik een uitzondering op de regel zijn, ben trots op me vrouwelijke vormen, een iets strakkere belijning mag wel ! Wat je zegt van de gewichten ga ik ook echt aan werken, ze slingeren nu nog alle kanten op, maar oefening baart kunst.

Hee meisie er is helemaal niets mis met jouw vormen. ;)
Snap best dat je zelf gewoon nog meer nog strakker nog mooier wil.
Willen we dat niet allemaal????

Machines zijn meestal isolatie oefeningen (pakken gericht één spiergroep) en zijn daarom niet zo geschikt voor een fullbody schema. Ik heb gezien dat je wat problemen hebt met je hand, denk je dat je er nog wel even zwaar mee kan vastpakken als met je andere hand? Als je gewoon voldoende kracht hebt raad ik je aan om dit schema te volgen:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

En dan met deze samenstelling:

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
2x8 Dips

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows
2x8 Pull-ups (als dit te zwaar is doe je latpulls)

Leed die link eens door en probeer het eens zou ik zeggen.

Als je vragen hebt hoor ik t graag.

Laatst bewerkt:
Machines zijn meestal isolatie oefeningen (pakken gericht één spiergroep) en zijn daarom niet zo geschikt voor een fullbody schema. Ik heb gezien dat je wat problemen hebt met je hand, denk je dat je er nog wel even zwaar mee kan vastpakken als met je andere hand? Als je gewoon voldoende kracht hebt raad ik je aan om dit schema te volgen:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

En dan met deze samenstelling:

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
2x8 Dips

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows
2x8 Pull-ups (als dit te zwaar is doe je latpulls)

Leed die link eens door en probeer het eens zou ik zeggen.

Als je vragen hebt hoor ik t graag.

Dank je ik sla het op voor als ik aan kracht wat opgebouwd heb. Dat van die hand is een misverstand, dat ziet er nu eenmaal zo uit op de foto houd de iphone een beetje vreemd vast vandaar, zijn nog in perfecte staat gelukkig.

Dank je ik sla het op voor als ik aan kracht wat opgebouwd heb. Dat van die hand is een misverstand, dat ziet er nu eenmaal zo uit op de foto houd de iphone een beetje vreemd vast vandaar, zijn nog in perfecte staat gelukkig.

Gelukkig maar. Dat wordt dus lekker deadliften, bent over rows en pullups voor jou!

Ja ik wel grosje, en jij ook zo te zien mooi hoor!

Doe je ook nog cardio?

Dan weet ik wel hoe je grosje nog gelukkiger kan maken

Ja fiets nog veel, zwemmen staat op een laag pitje nu.

@ grosje : gouwe ouwe player :D

@ TS : aantrekkelijke foto :D

Sorry jong geleerd, oud gedaan
ik kan er niets aan doen
echt niet;)

Ja klopt grosje, er liggen dan van die grosjes in bed van 120 kilo of zo die ik dan moet draaien en keren in bed en wat dacht je van de tilliften pf vandaar mijn advies van de fysio om kracht training te gaan doen !

Ja dit is zo: Als je met een machien traint dan train je echt die specifieke spieren (de andere spieren zullen weinig tot niet gebruikt worden). Wanneer je met losse gewichten traint worden ook andere spieren aangesproken. Bv: buikspieren (vele bb doen geen buikspieren, maar krijgen blokjes door het trainen met losse gewichten). Een goede core (buikspieren) is belangrijk voor stabilitatie. Als jij met een machien 50 kilo kan heffen en je moet nadien een doos van 50 kilo heffen, dan kan het goed zijn dat je dit niet kan omdat je andere spieren niet zijn meegetraind. Neem je 50 kilo met losse gewichten zal je dit wel kunnen. Training met losse gewichten is goed voor de stabilitatie en aanspreking van omliggende spieren.

Hoe kan je zoiets zeggen terwijl je zelf in een smith squat? Verder goed advies. ;)

Waarom grosje 46 is een mooie leeftijd !

Maar goed even terug naar het doel, wil het graag serieus aanpakken, wil ik resultaten behalen is discipline vereist !

Welkom en succes!

Terug
Naar boven