AndroidHealthClinic

NK strongman -105 2017

• Topic Starter Topic Starter
zeker, met mn judoboys en paar jongere kids + broertje en zn vriendin :) mooi weekend geweest maar als "wedstrijdsporter met een maatje meer" en als iemand die van nature al slecht slaapt moet je dit niet te vaak doen :P

19399371_1381626408589297_8866968694840164811_n.jpg

27-06-2017

RE LB

goodmornings
8x 20kg
8x 30kg
8x 40kg
20x 50kg !

bosu ball glute bridges
20x
20x
20x

lunges + squat combi (1 stap l + r + 1 sq = 1 rep)
8x 5kg med. ball
8x 5kg med. ball
8x 5kg med. ball

pallof press
12x 5kg
12x 7.5kg
20x 5kg

vacuüm abs
30 sec.
30 sec.
30 sec.

Comment: tja, beter dan vorige week maar lb blijft een hekel punt... Op zich voelt mn rug niet slecht ofzo, beetje stram en stijf maar dat voelt ie al sinds ik strongman doe, het is meer de mentale angst om je weer te blesseren. Zeker vlak voor een wedstrijd ben je elke dag aan een "assesment" bezig hoe het allemaal voelt en bij elk steekje ben je al doodsbenauwd. Op dit moment logisch maar ik ben ook blij als ik weer gewoon kan trainen zonder me zoveel zorgen te hoeven maken! Een bepaalde mate van "professionaliteit" (@DieNase bezoeken, goede warming up, mobility oefeningen, goede assistance) wil ik wel blijven doen! Ik merk eigenlijk dat wanneer ik risico toch neem onbewust (bijv. laatst een judotraining meegedaan of dit weekend ff gevoetbald) dat het 99/100x prima meevalt maar ik ben erg bang geworden, omdat ik graag dit jaar nog 2/3 strongman wedstrijden echt wil knallen!

Laten we het gaan zien zondag! Mn rug is niet top dus stones en dl zal er geen pr inzitten ben ik bang maar farmers, dumbell en loading voel ik me beter dan ooit en conans is een verrassing voor me! :) leggoooo!

*zaterdag...

Waar zijn die vacuüm abs goed voor? Dacht dat gewoon een bodybuilding pose was?

Sterkste man van de kempen 2017

Dit jaar weer naar Herentals voor misschien wel de mooiste wedstrijd van het jaar. De mooie locatie, het altijd mooie publiek en het feit dat de wedstrijd wordt georganiseerd door SMTK (het team waarbij ik train) maakt het altijd een fijne wedstrijd voor mij. Daarnaast staat de wedstrijd altijd garant voor een sterk deelnemersveld en zware onderdelen, dus mooi! Voor dit soort wedstrijden kom ik graag voor heel even uit het -105 circuit om een wedstrijdje met de "big boys" te maken!

event 1) loading race: de bedoeling was 4 zakken 12.5m te verplaatsen en op een platform te leggen. De 1e 2 zakken wogen 100kg, de laatste 2 110kg. Op zich geen slecht onderdeel voor mij maar het regende behoorlijk en ik heb altijd veel zenuwen voor het 1e onderdeel. Hierdoor ook betrekkelijk rustig aan gedaan en 3/4 zakken geladen. Geen topklassering maar ook weinig schade omdat veel mensen strandde bij de 4e zak. Met meer risico had ik wellicht een echt goede score kunnen halen maar voor hetzelfde geld had ik mezelf bij de 1e 2 opgeblazen of was ik uitgegleden!

event 2) 1 arm db press medley: er lagen dumbells klaar van 50-60-70-80 en 90kg. Een heel goed event voor mij, hierbij heb ik al vaker "grote jongens" mee verslagen en dat lukte dit keer weer. Ik deed de 50, 60 en 70kg dumbell in een prima tempo! De 80 lukte net niet maar toch een mooie 4e plaats, boven o.a. een finalist op de finale van Nederland en een oud sterkste man van Belgie op dit event!

event 3) conanswheel: van alle onderdelen in strongman zijn er weinig die ik zo weinig heb gedaan als de conanswheel. Slechts 1x en dit was jaaaren geleden. Het was dus afwachten. Het voelde niet eens zo heel zwaar (gewicht was rond de 400kg, gevoelsgewicht +-200 a 220kg). Ik liep ietsje minder dan een volle ronde, hetgeen me achterin de middemoot plaatste op dit event.

event 4) deadlift: bekend probleem, veel rugissues. Toch had ik vandaag iets meer vertrouwen, totdat bij mijn 1e poging op 220kg mn rechterkant bovenrug helemaal verrekt voelde. Gelukkig kreeg ik daarna even rust en ondanks dat ik er aarzelend naartoe ging, lukte de 240kg erg makkelijk. 260 was de volgende, ook deze ging vrij soepel! Helaas moest ik vrij snel weer aantreden voor de 270. Deze kreeg ik net niet langs de knieën. Helaas, maar er lijkt eindelijk weer betering op komst en op zich een prima klassering op dit event (6e gedeeld meen ik).

event 5) farmers walk: vroeger een heel slecht event maar voor de kwalificatie -105 heb ik veel op grip getraind. Helaas de laatste weken minder en dat merkte ik wel helaas. Bij lange na niet zo slecht als het vroeger was, ik liep 20m, maakte de draai en moest hem 2m verder neerleggen. Helaas net niet wat ik op de training haalde en dat deed veel pijn in het klassement, gezien 6 a 7 man tussen de 20 en 30m strandde, waarvan ik als laatste eindigde. Dit koste mij ook mijn 6e plaats (die ik graag had gehad, top 5 was duidelijk, was graag best of the rest geweest) maar alle props naar Tjörven.

event 6) stones: wsm style, 90kg-110kg-130kg-150kg-170kg van hoog naar laag maar de 1e 3 stenen op een afstandje neergelegd. Deze opzet samen met de (alom beruchte) zware stones van SMTK maakte dit een grote opgave voor velen. Ik had weinig belang meer bij het klassement dus kon er vol voor gaan. De 90 en 110kg lukte vrij eenvoudig. Tot dan toe had niemand de 130kg gered, dus ik wilde het voor mezelf, het publiek en pap/Iza graag doen. Ik kwam tot aan het platform, kwam omhoog, hij lag op de rand en... hij rolde terug! Daarna nog eens opgetild maar tijd was op, balen! Prima score overigens (ik denk weer 6e), maar zoooo close bij wat voor mij toch een mooie afsluiting was geweest. 130 is geen bizar gewicht, allerminst, maar op einde van wedstrijd en met deze set up toch een prestatie. Ik heb zat mannen die 140 a 150kg stones liften zien strugglen op deze set en het feit dat niemand de 170kg redde zegt ook genoeg!

Overall: 7e van de 13. Een (geblesseerde) Fransman, mijn maat Tom, 3 sterke Belgen en de oud nr. 3 van Zwitserland achter me kunnen houden. Net achter Tjörven geindigd als best of the rest, de top 5 en dan vooral de top 3 stond op eenzame hoogte. Niet als slap excuus maar dat weet je ook wel vooraf dat het lastig wordt te concurreren met mannen van 130+kg. Soms kan het wel maar deze jongens waren echt top vandaag!

Voor mezelf heb ik echter wel een beslissing gemaakt: ik ga (op finale -105 na) GEEN wedstrijden meer doen op 80 a 90%. Ik herken een terugkerend patroon in mn wedstrijden: 6jes halen. Ik krijg mezelf steeds NET op tijd "heel" om fatsoenlijk mee te kunnen doen. Ik krijg veel positieve reacties en dat vind ik ook mooi. Toch wil ik niet op mijn 26e al naar wedstrijden toe leven als een veteraan van 41. Ik ben nog niet klaar met de sport maar wedstrijden om het wedstrijden draaien ben ik klaar mee. Ik ga samen metFysiotherapie Parkheide werken om weer op 100% te komen en daarover heen te gaan. Los van het -105 verhaaltje wil ik gewoon weer vechten om nieuwe prs in plaats van vechten voor getallen die ik in 2014 ook al neerzette. Ik ga dus de komende tijd lekker trainen en herstellen. Hopelijk levert dit een sterke Dominique op in Hoensbroek maar als ik door deze "nieuwe" aanpak niet fit ben over 3 weken zien jullie me in oktober weer.

Bedankt organisatie, bedankt mede deelnemers (en in het bijzonder Johan Sanca Caenen en mn trainingspartner [Link niet meer beschikbaar] (jou tijd komt nog wel bro)) en vooral ook mn supporters [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar]! Het was een mooie dag, top publiek ondanks het slechte weer en een topwedstrijd. Mijn 80% was genoeg om mijn bijdrage te leveren aan deze mooie dag, wacht maar tot jullie "full camp" snow zien!
1f642.png
:)

Ik denk dat niemand echt 100% is bij een wedstrijd hoor, iedereen heeft wel altijd ergens last van imo.

Netjes dat je in deze staat met je rug toch bijna een pr weet te trekken. Goed gestreden iig en nu heel blijven tot de finale

idd frank, al heb ik eerst Hoensbroek nog!

03-07-2017

DE UB

snatch grip high pull (from hang)
5x 20kg
5x 40kg
5x 40kg
5x 40kg

incline bench press
8x 40kg
8x 60kg
16x 80kg !

1 arm db rows
8x 18kg
8x 24kg
20x 38kg !

decl. push ups (hammer grip)
10x
10x
10x

pull down machine
20x 15kg + 30 sec. stretch
20x 15kg + 30 sec. stretch
20x 15kg + 30 sec. heavy stretch (partner assisted)

seated db curls
40x 4kg
40x 2kg
40x 1kg

Comment: ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met olympic lifts. Enerzijds geven olympic lift varianten mij meer "bang for my buck" dan welke oefening dan ook. Als mn oly lifts stijgen wordt ik in alles sterker! Anderzijds: er is geen enkele andere groep oefeningen die elk pijntje en gebrek aan mobility zo pijnlijk blootlegt dan de olympic varianten. Ik ga maar weer een poging wagen om ze toe te voegen (en te behouden) maar wel met erg letten op uitvoering en niet te gek! Sowieso ben ik momenteel "relatief blessurevrij" maar merk ik wel dat overal pijntjes zitten en veel komt door onbalans en gebrek aan mobility. Aan werken dus! Presses voelde trouwens extreem sterk maar ivm schouderissues uit het verleden doe ik presses nooit (relatief) zwaar voordat mn schouder met de bepaalde oefeningen een week of 2 "bewezen" heeft dat ie de oefening aankan (met high reps).

03-07-2017

voeding:

- 350ml halfvolle melk + brinta
- 2 sneden bruin brood + kalkoenfilet
- 1 ciabatta broodje + gerookte zalm + ei
- 1 qnt protein shake
- 2 borden gebakken aardappeltjes + varkenshaas + saus
- 3 gebakken eieren + ketchup

Comment: ik ben geen aanhanger van brofood... het zal best helpen maar ik haat mn leven dan echt en ik zie te veel mensen een kutleven hebben en er nog slecht uitzien/matige kracht hebben... Ik probeer nog lekker gevarieerd en prettig te eten zonder al te veel te junken... dit is op zich vandaag aardig gelukt, ware het niet dat ik letterlijk een kilo aardappeltjes op heb ofzo, had enorme honger! Drink wel nog het nodige cola light en 2 blikjes monster absolutely zero per dag, maar geen gewone cola of andere frisdrank meer! Dit (junk eruit en minder totale kcal) is stap 1, stap 2 is brofood, stap 3 is cola light/monster zero verminderen tot verwijderen en stap 4 is water loaden en echt uithongeren... ik hoop echter dat ik met stap 1 een eind kom en stap 4 helemaal kan skippen! Vaak ga ik uit paniek te snel over op stap 2 en 4 waardoor mn metabolisme direct stokt en ik amper nog afval! Ik heb nog 3 weken, ik weeg +-111 volgevreten en volgejunkt dus op zich is er niks aan de hand! Donderdag eens wegen, hoop dan onder de 110 te zitten!

04-07-2017

RE LB

safety bar squats
8x 24kg
6x 64kg
22x 104kg !

glute ham raises
8x
8x
8x

safety bar goodmornings
10x 24kg
10x 44kg
20x 24kg

glute bridges
12x
12x
12x

roman chair knee tucks
12x
12x
12x

Comment: ging lekker, benen nu tamelijk naar de kloten XD

04-07-2017

voeding:

- 350ml halfvolle melk + brinta
- 500ml drinkontbijt
- 1 whey shake
- 2 borden sperzi bonen + rijst + kip + saus
- 3 gebakken eieren + 3 plakjes kalkoenfilet
- 2 raket waterijsjes

Comment: eigenlijk veels te carby weer voor als je weight cut maar like I said ik voel me er goed onder en voor mij doet goed voelen me meer goed dan dat het kleine beetje extra spier wat ik hierdoor verlies kwaad doet! Ik kom van angsstoornis en depressies af zoals sommige weten... Ik functioneer nu vrij aardig in de maatschappij en ik combineer het met heel fanatiek sporten, maar voeding blijft een hekel punt. Echter, de -105 zorgt ervoor dat ik af en toe moet cutten en mn vet % niet te erg uit de klauwen loopt, alleen echt "cutten" op rijst, groente en droge kip zit er niet in. Ik kan veel opbrengen voor de sport maar dat niet en volgens mij hoeft dat ook niet voor mijn (niveau) sport :)

Goede waterijsjes. Wat is bro food ?

Ik snap het nut nooit van halfvolle melk, als je wilt afvallen is magere melk beter en als je wilt bulken volle :P.

Naar mijn mening is rijst, kip en groente eigenlijk ook een belachelijke aanpak. Ik bedoel niet te zeggen dat het geen goeie voeding is want dat is het juist wel. Alleen zou je veel meer moeten variëren in voeding om veel meer micro's binnen te krijgen.

Eet jij nu trouwens niet extreem weinig voor iemand van 100+ kg?

bedoel je qua kcal of hoeveelheden ? want ik eet met avondeten meestal wel ruim dubbel normale portie :) qua kcal zit ik meestal tussen 2000 -2700, is prima lijkt me? Ik heb ook amper spiermassa joh, skinnyfat fysiek, dus zoveel hoef ik niet te onderhouden :P

@ sanca: brofood bedoel ik mee een dieet van rijst, kip, brocoli, shakes en kwark; het typische " wannabe-bber-starterpack"

bedoel je qua kcal of hoeveelheden ? want ik eet met avondeten meestal wel ruim dubbel normale portie :) qua kcal zit ik meestal tussen 2000 -2700, is prima lijkt me? Ik heb ook amper spiermassa joh, skinnyfat fysiek, dus zoveel hoef ik niet te onderhouden :P

@ sanca: brofood bedoel ik mee een dieet van rijst, kip, brocoli, shakes en kwark; het typische " wannabe-bber-starterpack"

Ik richtte mij gewoon vooral op de voeding die je postte hier haha, ziet er in zo'n oogopslag als heel weinig uit :D.

05-07-2017

voeding:

- 500ml goedemorgen drinkontbijt
- 1 groot broodje spek + ei
- 1 broodje ham
- 1 bak rijst + kipfilet + sperzi bonen + saus
- 1 rundervink
- 1 qnt protein bar
- 1 raket waterijsje

Comment: voor mn gevoel heb ik me te veel laten gaan vandaag, maar als ik ruwe schatting maak qua kcal zit ik nog vrij fatsoenlijk! Teveel carbs I guess en naar bro-maatstaven veels te weinig proteine maar goed... morgen eens wegen, kijken of ik al een beetje in de buurt kom :) Als ik nog niet onder de 109 zit moet ik maar eens mn carbs beperken tot ontbijt en avondeten (dus mn geliefde broodjes tussen de middag skippen :( ) maar hopelijk maakt de weegschaal me morgen gelukkig :)

Je kunt natuurlijk ook een beetje cardio toevoegen ipv je uit te hongeren...

@Sanca :

1) wanneer dan? Ik heb al best weinig tijd en daarnaast ben ik allang blij dat ik herstel van mn kt, laat staan nog cardio bij voegen... Je kan natuurlijk low-intensity cardio doen maar dan kom je bij punt. 2:
2. low intensity cardio verbrand geen zak, 20 min. rustig tempo is 70kcal ofzo, dus als je max 250kcal verbrand met een uur cardio spendeer ik die tijd beter anders en eet ik een broodje minder
3. high-intensity cardio kost me te veel kracht als ik dat niet combineer met een krachttraining (bijv. events) ... A.s. zondag wel weer SMTK als het goed is, wat extra tripjes sled maken dan!
4. Ik honger me niet uit? Ik eet imo nu meer dan normaal, alleen minder kcal, want minder junk

Terug
Naar boven