XXL Nutrition

NK strongman -105 2017

• Topic Starter Topic Starter
06-07-2017

ME UB

continental clean + press
2x 60kg strict
2x 80kg strict
1x 100kg strict
1x 100kg push jerk
1x 110kg push jerk
1x 120kg push jerk
1x 130kg push jerk

incline bench press
8x 20kg
8x 60kg
6x 100kg

V-bar cable rows
12x 30kg
12x 50kg
8x 70kg

pulldown machine
100x 10kg per kant

plate pinch shrugs
100x 5kg bumper plates

wall extentions
50x

Comment: beetje luie training, heb ik vaker dat wanneer ik voor (voor mijn doen) grote gewichten ga, ik mn focus daarop leg en weinig plan heb wat betreft de oefeningen daarna... en weinig plan betekent voor mij meestal weinig goeds XD Wel tevreden met mn push jerk, wilde continental clean nog eens trainen voor de axle @ 045 wedstrijd maar die 100kg zal weinig problemen vormen denk ik, al is het dan met een axle :)

06-07-2017

voeding:

- 1l goedemorgen drinkontbijt
- 1 ciabatta surinaamse kip
- 1 ciabatta gerookte zalm + ei
- 1 groot bord gebakken aardappelen + snijbonen + varkenshaas + saus

Comment: 109.0 vanmorgen, prima :)

07-07-2017

Voeding :

- 500ml drink ontbijt
- 350ml halfvolle melk + brinya
- 2 grote broodjes ham kaas
- 2 schnitzels
- 330ml breaker proteïne
- 100 gr. Kipfilet

Laatst bewerkt:
08-07-2017

voeding:

- 500ml vitali drinkontbijt
- 330ml halfvolle melk
- bakplaat:
* +-600gr. kipfilet
* +-300gr. shoarma
* +-200gr. rundvlees
+ wat brood en sausjes

Comment: food frenzy, stond allang vast bij vriend van me, heb er wel rekening mee gehouden door de rest van de dag bijna niks te eten en door een activiteit te kiezen (bakplaten) die nog "relatief" schoon was (andere opties waren wokken, kfc of whatever) maar dit zal geen wonderen doen voor mn bw... ach XD hebben nog de tijd :)

09-07-2017

events

tireflip
1x 360kg
1x 360kg
1x 360kg
1x 360kg
1x 360kg
1x 360kg

stones
1x 80kg @ 1m30
1x 140kg @ 1m30
1x 140kg @ 1m30
1x 140kg @ 1m30
1x 120kg @ 1m40

Comment: dit lijkt mega lazy maar ik moest eerst naar Hoensbroek rijden, om daar met de wedstrijd tire te "spelen" (afschuwelijke kut tyre overigens). Dit koste al 40 min. ofzo door afsluitingen. Doordat er verder geen events liggen bij 045 gym en ik besloot dat ik meer had aan events dan aan meer gym werk, besloten om erna door te rijden naar Landgraaf om daar bij de event training van Hooly aan te sluiten. Echter, mn rug een beetje pijn gedaan bij de tire, niks ernstigs maar hinderlijk en dan werkt een ritje van 25 min. ook niet bevorderlijk. Vandaar dus eigenlijk geen kloten gedaan maaaar de 2 events die ik doordeweeks niet kan doen in de gym toch kunnen trainen en het ging, ondanks pijntje aan de rug, vrij degelijk! Stones voelen, als de pijn okay is, sterker dan ooit!

10-07-2017

cardio:

loopband: 30 min. langzaam wandelen

10-07-2017

voeding:

- 1 whey shake (whey + melk)
- +-100gr. notenmix
- 1 groot bord aardappelen + wortels + peulen + karbonade
- 3 eieren + +-80gr. gerookte kipfilet
- 1 raket waterijsje

Comment: nog tamelijk te zwaar dus moet nu echt minderen in kcal en carbs... mn rug is ook naar de klote dus ik kan niet echt trainen, doet ook geen wonderen voor het gewicht :P geen paniek, ik haal het wel, just a bumpy road XD

11-07-2017

cardio

- wandelen: +-30 min. rustig tempo

Comment: serieus moe ook ervan, heb zaterdag op zondag ECHT weinig geslapen, nachten erna wel 5 a 6 uurtjes maar begint toch wat op te breken :P Daarnaast nu buiten gelopen, loopt denk ik een stuk harder dan binnen :P Niet erg ook, maar de hypochonder in mij schrikt er toch van dat wandelen zwaar kan zijn XD vanavond de boys en girls van de judo wat coachen op de Duitse bondstraining en dan lekker slapen tot een uur of 10 morgen! :) Daarna eens kijken of de rug functioneert morgen, dan gaan we een kleine event training doen! Rug is nog niet 100% maar gezien hij gister en vanmorgen nog f.u.b.r. was ben ik hoopvol!

11-07-2017

voeding:

- 1 whey shake
- 0.5l halfvolle melk
- 1 ciabatta kip + bacon
- 1.5 groot bord kip + rijst + groente + saus
- 2 raket waterijsjes

Laatst bewerkt:
12-07-2017

Events

overhead
3x 20kg
2x 40kg barbell
3x 70kg barbell
1x 90kg log
1x 90kg log + 1x 70kg dumbell
1x 90kg log + 1x 70kg dumbell
1x 110kg log

deadlift
1x 70kg
1x 110kg
1x 150kg
1x 180kg

tire flips
1x 360kg
1x 360kg
1x 360kg
1x 360kg
1x 360kg

Comment: rug al stukje beter, wel fucking last van brachialis aan beide kanten... toch nuttig getraind

12-07-2017

voeding:

- 1l vitali drinkontbijt
- 1 bakje rijst + sperzi bonen + kip
- 2 biefstukjes
- 2 qnt proteine bars
- 2 raket waterijs

13-07-2017

voeding:

- 1 broodje surinaamse kip
- 1 broodje ham kaas
- 25gr. beef jerky
- 1 breaker proteine
- 1 groot bord aardappelen + 2 braadworstjes + saus
- 1 raket waterijsje

Comment: gewoon te veel, te veel carbs, te veel kcal... heb mn week sowieso niet zo, maak me veel zorgen over en erger me om mn pijntjes/blessures... daarnaast heb ik maar 1x getraind en zelfs dat redelijk met de rem erop... voel me ook beetje ziekjes en het niet echt kunnen eten waar ik zin in heb helpt hier ook niet bij! Ik ben best een p*ssy wat eten betreft; een echt varken. Ik merk dat als ik een beetje eet waar ik zin in heb (maar gematigd) ik er wel van geniet maar 10x meer moeite heb met niets meer eten dan als ik echt strict leef! Vanaf morgen dus ook minder pussyen en beter eten! Moet ook denk ik wat meer fanatieke cardio gaan doen, ook voor mn gemoedsrust. Ik merk altijd pre-contest al dat als ik me moet sparen, mn "demons" meer dan ooit naar boven komen en ik me fysiek en mentaal slecht voel...

Devies: gezonder eten en elke dag fanatieke tot semi fanatieke cardio of lichte krachttraining! Ga hier overigens niet meer elke beweging melden. Ik probeer sowieso elke dag wel ff te wandelen, meer de trap te nemen etc., dus ga korte wandelingen (< 1 uur ) niet meer vermelden hier...

14-07-2017

voeding:

- 500ml vitali drinkontbijt
- 2 breaker proteins
- 1 broodje kip + bacon
- 1 bord rijst + kabeljauw + peulen + wortelen
- 3 raket waterijsjes

Comment: voel me op zich prima bij mn voeding en voor zover dat gaat zonder te trainen, ook nog wel redelijk sterk... echter, de spiegel zegt me dat ik al jaren niet meer zo skinny fat ben geweest als nu :( Zal ook wel komen door minder eten (spanning van buik af = je ziet het vet meer hangen) en gebrek aan spierspanning (weinig getraind en uberhaupt niet gepompt) maar ik voel me een lopende vetrol, ondanks dat mn bw om en nabij de 108kg zit... wel wel, na volgende zondag ff tijdje genieten en volgende keer misschien de "cut" iets gecompliceerder maken ipv alleen kijken naar kcals en een beetje gevarieerd eten! Morgen en zondag nog normaal eten, zondag zal er wel enige junk bij komen maar dit zal ik compenseren door weinig tot niks voor de rest te eten, daarna proteine omhoog, light producten drastisch verminderen en meer water drinken!

15-07-2017

training:

carpull (met harnass, zonder touw)
1x 30m. licht bergop
1x 30m. licht bergop

Comment: tempo ging super en voelde me sterk, maar na 2e pull opeens kotsemisselijk, draaierig etc.. paar keer gekotst en half uur voor pampus gelegen... Conditioning is niet wat het was en dan praktisch zonder warming up diep gaan is niet verstandig... zeker niet met mijn paniekaanvallen, want als ik me al slecht voel, denk ik er ook nog heel veel over na en gaat het nog slechter... Ach, one of those things, nu nog wel beetje nasleep ervan maar het gaat alweer :)

voeding:

- 1l vitali drinkontbijt
- 3 raket waterijsjes
- kfc: paar hotwings, strips, filet bites en paar frietjes

Comment: bende natuurlijk, de helft van die drinkontbijtjes uitgekotst bij truckpull... momenteel niet in een al te beste state of mind maar I've been there before (and worse) dus suck it up en man up! Morgen finale NK strongman kijken, mn boys lexy en enzo aanmoedigen en dan vanaf maandag weer echt strict op mn voeding, fysio opzoeken en dan zondag knallen! Erna een weekje vakantie (Böblingen Duitsland, als judocoach bij een sportevenement) en daarna hopelijk weer fit zijn. lekker trainen en lekker eten! Like I said, mind is geen 100% maar ik laat me er niet onder krijgen en I will put up a fight next sunday! Het leven zal nooit 100% vlekkeloos verlopen en bij iemand met mijn psyche al helemaal niet maar tegenwoordig wisselen de goede dagen zich af met af en toe wat slechte momenten, not bad, is heel lang andersom geweest!

Goeie voeding man

thnx sven, zo blijf ik lekker skinnyfat en wordt ik onderschat door buffe mannen ;)

17-07-2017

RE UB

close grip bench press
10x 20kg
8x 60kg
5x 80kg
14x 100kg

wide grip pull ups
5x
5x
5x

meadow rows (gewicht excl. stang)
12x 0kg
12x 10kg
12x 20kg

CS reversed flyes
20x 3kg
20x 3kg
20x 3kg

samuelsson wrist curls
20x 20kg
12x 60kg
30x 20kg

superset: cable pushdowns + db curls
20x 15kg + 20x 5kg
20x 15kg + 20x 5kg
20x 15kg + 20x 5kg

Comment: ub voelt prima, evenaring pr en @ lichter bw, merk wel dat ik wat "de-trained" ben, pomp sneller vol en mn cardio is ook wat minder, natuurlijk al aantal weken weinig gedaan met het oog op wedstrijden en herstel! Rug voelt beter dan hij in tijden heeft gevoelt, natuurlijk nog niet pijnvrij maar ik ga nog 1x naar jaap en dan geloof ik dat ik er sterker voor sta dan ooit! Kanttekening is natuurlijk wel dat mn rug het niet snel weer begeeft en/of dat ik niet te snel door mn stamina heen ben (normaal niet zo'n issue, maar dan judoode ik 2x per week en trainde 4x, nu gemiddeld 2x per week trainen en 0x judo) maar dat gaan we zien!

kan me overigens niet voorstellen dat mensen zich naar de gym moeten slepen, ik heb het druk genoeg en zelfs nu heb ik al heimwee naar de tijd dat ik vaker (hard) kon trainen :P

18-07-2017

RE LB

w.u.: mobility drills

bosu ball glute bridges
12x
12x + 20kg
12x + 40kg
12x

jefferson body curls
12x 10kg
12x 10kg
12x 10kg

walking lunges
20 stappen
20 stappen
20 stappen

plank hold
45 sec.
30 sec.
30 sec.

kneeling abs
15x 20kg
20x 15kg
20x 15kg

+ mobility drills

Comment: rug is natuurlijk nog altijd geen 100% maar ik betwijfel of hij in 2017 veel beter is geweest dan dit, morgen nog bij jaap langs en dan knallen! Ik heb het idee dat ik de puzzel van mn rug steeds beter begin te snappen. Jaap is, door mijn wedstrijden, voornamelijk bezig geweest met symptoom bestrijding en mij wedstrijd klaar te krijgen, na zondag gaan we werken aan een oplossing voor langere termijn! wat ik al door had:
- ik heb de glutes van een 12-jarig meisje
Hieraan probeer ik te werken, blijft lastig maar betert langzaam! Blijven doen!

Wat jaap merkt/ik zelf merk:
- mn rug staat overdreven hol en doordat we in krachtsport altijd denken "hol is goed", maak ik mijn rug vaak te hol. Daarnaast is mijn rug enorm under-trained in een bolle houding. Opzich is bol natuurlijk niet goed, maar komt toch voor in strongman en als je echt een complete en sterke (onder)rug wil hebben, moet hij ook goed zijn als hij bol staat. Laatst zag ik dit ook nog in filmpjes van glenn pendlay en mark rippetoe. Wat kan ik hier dus aan doen?:
- rug (voorzichtig) trainen in een bolle houding
- abs echt HARD versterken, want die zijn extreem p*ssy

Like i said, zondag knallen en daarna erover verdomme! Op de finale zal ik er staan en ik zal de komende jaren alleen maar sterker worden. Ja ik heb geleerd door schade en schande maar ik ben nog jong, ondanks de tijd die ik al in de sport zit en kan mn opgedane ervaring gebruiken in combinatie met nieuw gewonnen verstand! Legooooo!

Lol, ik las "ik ben nog jong" en ik dacht huh dit is toch een man van 40+.
Ik kijken naar je leeftijd staat er 26 :o.

Succes met je plan van aanpak!

045 strongman cup -105

Vandaag weer een kwalificatie op het programma, ik ben al geplaatst maar doe toch mee. Leuk, want dit geeft vrienden en bekenden de kans om eens lekker dichtbij te komen kijken. Dit werd dan ook gedaan, de familie Koumans, Cindy en de kids, Edith + Verena + Dane, Robin + Danny + Jamie en mn broertje Mistral + schoonzusje Jessie waren voor mij komen kijken! Bedankt voor de steun!

1e event: truckpull: ik heb geen zin om hier hele verhalen te typen over dit event, maar dit hing van pech in elkaar. Dit benadeelde op het oog vooral Harmen en mij, waarna Harmen ook uitstapte om zich te sparen voor volgende week. Ik moest door, er kwamen mensen speciaal voor mij kijken en die wilde ik niet telleurstellen. Daarnaast wil ik wel zeggen dat een organisatie dit soort dingen nooit expres doet en dat fouten en mechanische mankementen ook bij de sport horen. Zuur is het wel, ik werd hier 13e van de 15 en had direct een gat voor mezelf gegraven...

2e event: overhead medley: door mn rerun (die dus niet telde) op de truckpull, nog wankele benen dus rustig aan gedaan. De 90kg log, de 100kg axle, de 70kg dumbell (met 1 arm) en de 110kg log gingen zonder problemen. Het had sneller gekund maar prima, 4e plaats!

3e event: deadlift: hier had ik echt zin in. Met hulp van Jaap voelt mn rug steeds beter en omdat er geen druk op stond, was ik gebrand op meer dan 260kg (die ik de laatste 3 wedstrijden trok). De 250 ging echter niet super soepel, dus voor 265kg gegaan om toch meer te deadliften en dit is gelukt! Laaaang geleden dat ik 265 heb getrokken en toen was ik geen -105, seizoens pr dus en ging nog relatief soepel ook! 3e plaats hier!

4e event: tireflip: een lastige tire. Ik had een tactiek, maar zag anderen snel gaan met een andere techniek. Dit probeerde ik met mn stomme kop ook bij de 1e flip maar dit werd hem niet. De volgende 5 flips op goed tempo gedaan en toch goed gescoord, ik meen een 5e plek hier!

5e event: stones: ook hier was ik gebrand om mezelf te verbeteren. Op trainingen gaat het vaak prima maar op wedstrijden blijf ik vaak steken bij de 130 a 140kg. Deze 140 stone zag er lastig uit, dus het zou bijten worden. De 100 en 120 gingen erg simpel. De 3e stone, een moeilijke 140kg, kostte wel behoorlijk moeite maar lukte ook! De 150kg was teveel van het goede, ik was al te kapot en mn hars was al bijna weg. Toch een 5e plaats meen ik op dit onderdeel!

Einduitslag: 6e... Erg zonde, ik heb denk ik nog nooit een sterkere wedstrijd gedraait als vandaag, maar op 1 event mn volledig klassement verpest. Ik kan op zich wel trots zijn, maar ik blijf een "klassementsrenner" en ben strongman gaan doen om de wedstrijden, niet om tegen mezelf te strijden (dat doe ik wel op de training). De eerlijkheid gebied wel om te zeggen dat er een paar jongens vandaag ook gewoon sterker waren.

Leroy, ik heb wel eens kritiek gehad op je manier van trainen en je levensstijl, maar je hebt mij vandaag de mond gesnoerd. Tim, van jou wist ik wat je kon, maar je hebt je weer bewezen. Deze 2 jongens zijn waardevolle toevoegingen aan de finale en doen direct mee voor de bovenste plaatsen.

Mn boys max en tom, max; wat kut van je blessure. Het hoort bij de sport en ik ga niet zeggen "je mag trots zijn" want iemand met jou/onze staat van dienst mag niet blij zijn met een 4e/6e plaats op een kwalificatie -105, maar het zat er bij ons vandaag niet in. Allebei door 1 event (ik door pech, jij door blessure) de boot in gegaan en lager geëindigd dan zou hoeven, maar daar doen we niks aan.

Tom broeder, ik bewijs maar weer eens dat ik een betere coach ben dan sporter... Ondanks dat je af en toe een luie, slecht luisterende mafkees bent ben je bovenal een goede kerel, harde werker en groot talent. Super gefeliciteerd met je 3e plaats. Jammer genoeg net niet geplaatst, maar reken maar dat ik je ass terug pak de komende wedstrijd (om te beginnen ga ik je al nooit meer tips geven xx )!

Organisatie bedankt, scheidsrechters bedankt, supporters (en vooral trouwen fan Iza) en publiek vooral bedankt. Ik heb me echt gesteund gevoeld en heb voor jullie door gestreden. Ik ben sterker dan ooit, ik ga met Fysiotherapie Parkheide en mijn trainingsmaten (Tom en de judokas) puntjes op de i zetten zodat ik goed voorbereid op de finale sta!

24-07-2017

DE UB

w.u: mobility

snatch grip high pull from hang
5x 20kg
5x 30kg
5x 40kg
5x 50kg

close grip bench press
8x 20kg
8x 60kg
12x 90kg
11x 90kg
17x 60kg

wide grip pull ups
5x
5x
5x

hammer grip bw rows
12x
12x
12x

samuelsson wrist curls
12x 20kg
12x 40kg
12x 60kg
60 sec. bb hold x 100kg + 12x 20kg samuelsson wrist curl

triset: face pulls + cable pushdowns + db curls
30x 15kg + 30x 15kg + 30x 5kg

+ mobility

Comment: onderrug wat gaar van gister maar ub niet, oh medley was best light als je de dumbell beheerst, tire ook niet heel zwaar en stones lappen is nooit zon probleem, dus kon prima trainen. Merkte wel wat verminderde explosiviteit. Dat is echter niet de rede van mn zwakke 2e en 3e set op de cgbp: ik ben gewoon niet gewend om meer dan 1 werkset te doen. Om te "peaken" vind ik dit niet eens slecht (je doet op de wedstrijd ook maar 1 werkset per event) maar om te trainen kan wat meer volume op werksets me misschien wel dat stapje extra geven (ja kom er maar in @g-men ) ! Schouder voelt goed maar overhead werk vind mn lowerback niet zo leuk (doet misschien wel het meeste pijn van elke lift) dus oh op 1x per week houden, andere upperbody day bench variant + shitload aan upperback werk + wat grip want dat moet ook weer beter... yi!

Terug
Naar boven