045 strongman cup -105
Vandaag weer een kwalificatie op het programma, ik ben al geplaatst maar doe toch mee. Leuk, want dit geeft vrienden en bekenden de kans om eens lekker dichtbij te komen kijken. Dit werd dan ook gedaan, de familie Koumans, Cindy en de kids, Edith + Verena + Dane, Robin + Danny + Jamie en mn broertje Mistral + schoonzusje Jessie waren voor mij komen kijken! Bedankt voor de steun!
1e event: truckpull: ik heb geen zin om hier hele verhalen te typen over dit event, maar dit hing van pech in elkaar. Dit benadeelde op het oog vooral Harmen en mij, waarna Harmen ook uitstapte om zich te sparen voor volgende week. Ik moest door, er kwamen mensen speciaal voor mij kijken en die wilde ik niet telleurstellen. Daarnaast wil ik wel zeggen dat een organisatie dit soort dingen nooit expres doet en dat fouten en mechanische mankementen ook bij de sport horen. Zuur is het wel, ik werd hier 13e van de 15 en had direct een gat voor mezelf gegraven...
2e event: overhead medley: door mn rerun (die dus niet telde) op de truckpull, nog wankele benen dus rustig aan gedaan. De 90kg log, de 100kg axle, de 70kg dumbell (met 1 arm) en de 110kg log gingen zonder problemen. Het had sneller gekund maar prima, 4e plaats!
3e event: deadlift: hier had ik echt zin in. Met hulp van Jaap voelt mn rug steeds beter en omdat er geen druk op stond, was ik gebrand op meer dan 260kg (die ik de laatste 3 wedstrijden trok). De 250 ging echter niet super soepel, dus voor 265kg gegaan om toch meer te deadliften en dit is gelukt! Laaaang geleden dat ik 265 heb getrokken en toen was ik geen -105, seizoens pr dus en ging nog relatief soepel ook! 3e plaats hier!
4e event: tireflip: een lastige tire. Ik had een tactiek, maar zag anderen snel gaan met een andere techniek. Dit probeerde ik met mn stomme kop ook bij de 1e flip maar dit werd hem niet. De volgende 5 flips op goed tempo gedaan en toch goed gescoord, ik meen een 5e plek hier!
5e event: stones: ook hier was ik gebrand om mezelf te verbeteren. Op trainingen gaat het vaak prima maar op wedstrijden blijf ik vaak steken bij de 130 a 140kg. Deze 140 stone zag er lastig uit, dus het zou bijten worden. De 100 en 120 gingen erg simpel. De 3e stone, een moeilijke 140kg, kostte wel behoorlijk moeite maar lukte ook! De 150kg was teveel van het goede, ik was al te kapot en mn hars was al bijna weg. Toch een 5e plaats meen ik op dit onderdeel!
Einduitslag: 6e... Erg zonde, ik heb denk ik nog nooit een sterkere wedstrijd gedraait als vandaag, maar op 1 event mn volledig klassement verpest. Ik kan op zich wel trots zijn, maar ik blijf een "klassementsrenner" en ben strongman gaan doen om de wedstrijden, niet om tegen mezelf te strijden (dat doe ik wel op de training). De eerlijkheid gebied wel om te zeggen dat er een paar jongens vandaag ook gewoon sterker waren.
Leroy, ik heb wel eens kritiek gehad op je manier van trainen en je levensstijl, maar je hebt mij vandaag de mond gesnoerd. Tim, van jou wist ik wat je kon, maar je hebt je weer bewezen. Deze 2 jongens zijn waardevolle toevoegingen aan de finale en doen direct mee voor de bovenste plaatsen.
Mn boys max en tom, max; wat kut van je blessure. Het hoort bij de sport en ik ga niet zeggen "je mag trots zijn" want iemand met jou/onze staat van dienst mag niet blij zijn met een 4e/6e plaats op een kwalificatie -105, maar het zat er bij ons vandaag niet in. Allebei door 1 event (ik door pech, jij door blessure) de boot in gegaan en lager geëindigd dan zou hoeven, maar daar doen we niks aan.
Tom broeder, ik bewijs maar weer eens dat ik een betere coach ben dan sporter... Ondanks dat je af en toe een luie, slecht luisterende mafkees bent ben je bovenal een goede kerel, harde werker en groot talent. Super gefeliciteerd met je 3e plaats. Jammer genoeg net niet geplaatst, maar reken maar dat ik je ass terug pak de komende wedstrijd (om te beginnen ga ik je al nooit meer tips geven xx )!
Organisatie bedankt, scheidsrechters bedankt, supporters (en vooral trouwen fan Iza) en publiek vooral bedankt. Ik heb me echt gesteund gevoeld en heb voor jullie door gestreden. Ik ben sterker dan ooit, ik ga met
Fysiotherapie Parkheide en mijn trainingsmaten (Tom en de judokas) puntjes op de i zetten zodat ik goed voorbereid op de finale sta!