MuscleMeat

No more ectomeals

Bezoekers in dit topic

Damn, van level 4 naar level 8 in 1 week!! Brutale progressie.
Brutal PR lol . Denk ook dat het komt doordat ik vorige week serieus naar de klote was van mijn training en dat deze training te categoriseren viel bij de g van gay.
Zweet jij ook meer als je zwaarder bent? Ik vraag me af hoe dat precies komt. Is het puur door het vet, zodat je warmer blijft. Of omdat je meer gewicht meesleept.

Ik heb het in ieder geval ook.
Ik denk meer massa . Je hart moet ook harder pompen .
 
:roflol:
:fu:


Wow , nee . 205 voelde nog vies zwaar . Heb het idee dat reppen op deads me wel bevallen . Vroeger liftte ik tng en als ik dan wilde reppen met deadstop was ik na een paar reps al helemaal verzuurd . Nu heb ik echt spierconditie opgebouwd en dat geldt voor mijn squat ook .
205 lukt me wel denk ik , hoger niet . 10 kg meer op een deadlift is gewoon veel . Het is geen exacte wetenschap ofzo . Het is niet omdat je drie reps maakt met 195 , dat je dan persé 210+ lift . Zo werkt dat niet , althans bij mij niet .
Ik maak me verder geen illusies , het staat vast dat ik goed bezig ben maar ik boek ook geweldig veel vooruitgang op oefeningen die ik vroeger nauwelijks deed of waar de focus niet in de eerste plaats naartoe ging . Het moge duidelijk zijn dat ik ook ruim een jaar aangekloot heb met deadliften . Eerst had ik last van mijn rug als ik smal deadliftte , dan ben ik sumo gaan liften . Dat was ook helemaal geen succes . Terug smal beginnen liften en toen ging het wel goed . Mijn deadlift pr's komen zeker ook dankzij frontsquats en in mindere mate backsquats . OH is een ander verhaal . Die heb ik steeds verwaarloosd met als gevolg dat ik homoschouders had en niet goed wist waar beginnen . Singles op dinsdag en reps op zaterdag in combinatie met close grip benches zijn een succesformule .

holy crap, had je deze post ge-edit? ik dacht dat ik eerst maar 3 zinnen als reply las :o
 
Deload
-squat : 3x8x60
-bench-3x8x50
-cable row : 3x8x70

Circuitje :
leg extensions , leg curls , hyperextensions , rope drunches zijlings , incline flyes , db press , side raises , band pullaparts , lat pully .... Circuits van 4 oefeningen 5-25 reps .

Shit buiten :
-auto pull : 2x100 m
-sprintjes
-30 minuten joggen
 
Change of plans ... Ik ga een aangepaste versie (homoversie) van The Russian Squat Assault doen bij gebrek aan tijd . Als 1 RM heb ik 170 genomen, 10 kg minder dan mijn (denk ik ) actuele 1RM max .

Week 1 :

dinsdag : 4x9x125
donderdag : 5x7x132,5


Week 2 :

dinsdag : 7x5x140
donderdag : 10x3x147x5


Week 3 :

dinsdag : 4x9x135
donderdag : 5x7x142,5


Week 4 :


dinsdag : 7x5x150
donderdag : 10x3x157,5


Week 5 :


dinsdag : 4x9x140
donderdag : 5x7x147,5


Week 6 :


dinsdag : 7x5x155
donderdag : 10x3x162,5

Dinsdag : Rsa , oh singles , cgbp 5-8
Donderdag : Rsa , rows
Zaterdag : bench , dl , oh 5-8
 
nog nooit van gehoord? linkje?

en wat zou je nieuwe 1rm worden in die 6 weken?

edit: lol, dat is gewoon smolov van 3 weken verdeeld over 6?
 
nog nooit van gehoord? linkje?

en wat zou je nieuwe 1rm worden in die 6 weken?

edit: lol, dat is gewoon smolov van 3 weken verdeeld over 6?

Jup .
 
Deload/techniek

Blindfolded squats
1x8x40
1x6x70
1x5x80
1x5x90
3x3x100
1x1x120

Dit is echt een heel ophelderende ervaring . Door het ontbreken van het visuele , is de focus echt 10 keer beter . Heb ze gefilmd achteraf en ik moet zeggen dat het tegenvalt . Dit is iets dat ik met warmups meer ga doen .

Parallel box squats
4x2x100

Focus op hipdrive .

Rope crunches
recht , zijlings
3x30

Strict OH
3x8x40

Flyes
..

Vertical row
3xlight


Halfuur lopen .
 
Laatst bewerkt:

smolov word je toch juist steker door het enorme volume in 3 weken tijd, ben benieuwd wat voor effect het in 6 weken heeft... aangezien dan het idee erachter een beetje in rook opgaat imo?

blindfolded lijkt me heel apart, heb wel is met men ogen dicht gesquat en dat was ook een wazige ervaring... heb je dat overigens gewoon in de gym gedaan ? :D
 
smolov word je toch juist steker door het enorme volume in 3 weken tijd, ben benieuwd wat voor effect het in 6 weken heeft... aangezien dan het idee erachter een beetje in rook opgaat imo?

blindfolded lijkt me heel apart, heb wel is met men ogen dicht gesquat en dat was ook een wazige ervaring... heb je dat overigens gewoon in de gym gedaan ? :D

Smolov is gewoon kkzwaar . Met mijn job is dat nauwelijks te combineren . Dit is gewoon een aangepaste versie voor normale mensen . :)
Smolov kan je imo enkel volhouden als alles meezit : rust , voeding en misschien wel wat snoepjes . Bij gebrek aan de eerste en laatste is dit aangepast schema ideaal . Het volume is nog steeds groot hoor ... We spreken hier over 9 à 17 sets squats per week . Da's een pak meer dan dat ik gewoon ben . Je moet ook een beetje realistisch zijn . Als ik dit volhoud zullen de gains er zijn en dat op zich zal een mentale overwinning zijn .


Verder kun je met ogen dicht en blind squatten niet vergelijken .
Het gaat 'em hier over de mind-muscle connection . En die is met een blinddoek optimaal . Met een spiegel voor je , verneuk je gewoon een hoop . Ik wil optimale concentratie voor maar vooral ook tijdens de lift . Vaak denk ik voor de lift aan bepaalde dingen en heb ik een lijstje in mijn hoofd van : hier moet ik op letten en dit en dat . Maar als ik éénmaal in die spiegel kijk ben ik het weer allemaal vergeten . Met je ogen dicht liften krijg je niet hetzelfde effect omdat je focus dan een beetje ligt op het dichthouden van je oogleden . Met zo'n doek heb je dat niet . Dan ben je de barbell .



Edit : verder ben ik niet de enige die het volume veel te zwaar acht .

http://www.verkhoshansky.com/Forum/tabid/84/forumid/-1/postid/525/scope/posts/Default.aspx
 
Laatst bewerkt:
Edit : verder ben ik niet de enige die het volume veel te zwaar acht .

het absurde volume is juist de hele bedoeling, das ook de reden waarom je daarna nog maar 1x squat (1rm testen) in 3 weken ;) je zit zwaar tegen overtraining aan

But no matter how inspired you are by the gains, you are to immediately back off after completing the last workout of the base cycle! The regimen pushes you to the limit of your strength and recovery and carrying it on longer than a month guarantees the mother of all overtraining.

anyhow, ik ben benieuwd wat het je op gaat leveren, dan kan ik het wellicht zelf ook proberen later on. ksnap inderdaad wel dat je het in jou sitautie niet ziet zitten de normale cycle te draaien.. zelf wil ik het wel een kans geven :D
 
het absurde volume is juist de hele bedoeling, das ook de reden waarom je daarna nog maar 1x squat (1rm testen) in 3 weken ;) je zit zwaar tegen overtraining aan



anyhow, ik ben benieuwd wat het je op gaat leveren, dan kan ik het wellicht zelf ook proberen later on. ksnap inderdaad wel dat je het in jou sitautie niet ziet zitten de normale cycle te draaien.. zelf wil ik het wel een kans geven :D

Ja dat begrijp ik wel , maar ik ben van mening dat normale mensen met een job en/of studie en een actief leven dit gewoon niet tot een goed einde brengen . Vandaar deze aanpassing .
 
Gelukkig heeft chef een goede realiteitszin. Een onmisbare eigenschap met zo'n verantwoordelijke baan.

Erwin, even vraagje uit interesse. Je hebt je er al flink in verdiept geloof aangezien je er al weken, wat zeg ik..maanden over loopt te zagen :D

Hoeveel mensen ken jij die het hele programma daadwerkelijk volbracht hebben? Hoeveel van die mensen hebben er goede gains aan over gehouden? (behalve victor)

Hoeveel van hen hadden een gemiddelde levensstijl? Dwz confirmed naturals die ook werken, studeren, reizen, leven, bloot staan aan stressfactoren.

(Dus niet die de ganze op heen reet zitten te vreten en als het hun uitkomt even hun homegym inlopen om hun setjes van die dag te draaien. Train-eat-sleep-repeat style. )
 
Ja dat begrijp ik wel , maar ik ben van mening dat normale mensen met een job en/of studie en een actief leven dit gewoon niet tot een goed einde brengen . Vandaar deze aanpassing .

yeah ik snap je volledig

Gelukkig heeft chef een goed beeld van de realiteit. Met jouw levensstijl is het ook geen optie.


Erwin, even vraagje uit interesse. Je hebt je er al flink in verdiept geloof aangezien je er al weken, wat zeg ik..maanden over loopt te zagen :D

Hoeveel mensen ken jij die het hele programma daadwerkelijk volbracht hebben? Hoeveel van die mensen hebben er goede gains aan over gehouden? (behalve victor)

Hoeveel van hen hadden een gemiddelde levensstijl? Dwz confirmed naturals die ook werken, studeren, reizen, leven, bloot staan aan stressfactoren.

(Dus niet die de ganze op heen reet zitten te vreten en als het hun uitkomt even hun homegym inlopen om hun setjes van die dag te draaien. Train-eat-sleep-repeat style. )

zero! :D alleen victor, zen trainingsmaat en wat verhalen gelezen van mensen op google. waren er wel een aantal hier die de basic cycle succesvol hebben volbracht @ frontssquats.

ik ben inderdaad benieuwd hoe zwaar het gaat zijn... de eerste week vind ik er persoonlijk niet echt zwaar eruit zien. de 2e week SCHIJNT door de strength gains van de 1e week even zwaar aan te voelen als de eerste.. zelfde geld voor de 3e. of daadwerkelijk zo is ben benieuwd naar.. zal in ieder geval men voeding + rust wat aan moeten passen hierop, en dan knallen op karakter... + volume @ UB laag houden zodat men lichaam zich volledig kan richten op de damage van de squats. persoonlijk denk ik wel dat het in mijn situatie (absoluut niet tijdens een storingsdienst week) wel te doen is gecombineerd met werk
 
Vandaag start Smolov


Squat
2x9x125 Easy .
1x7x125 Brutale pijnscheuten in mijn achterhoofd . Straalde helemaal door tot mijn voorhoofd . Opeens last van kortademigheid , misselijkheid , draaierigheid . Ik weet niet wat dit is . Het lijken zenuwen te zijn ... Maar weet het niet zeker . Ik heb het nog eens gehad tijdens een twintigrepper en een keer bij een 15-repper . De pijn neemt toe naarmate ik meer rep . Dit komt denk ik door verhoogde hartslag ???
Misschien ligt het aan de warmte en gebrek aan zuurstof ? Ben om 16 uur beginnen trainen en de pijn is nu pas over .
 
Wellicht komt het door de hitte idd. Ik moet er nu ook niet aan denken om Smolov te doen, bah.

Ik heb overigens zelf ook de basis mesocycle gedaan, begin 2007. 15 kg gain op m'n parallel squat in 4 weken tijd. Heb toen wel ontzettend veel gegeten, nauwelijks alcohol, creatine erin.. Het is te doen, maar dan moet wel alles meezitten.
Het is zwaar, maar niet ondoenlijk.
 
Wellicht komt het door de hitte idd. Ik moet er nu ook niet aan denken om Smolov te doen, bah.

Ik heb overigens zelf ook de basis mesocycle gedaan, begin 2007. 15 kg gain op m'n parallel squat in 4 weken tijd. Heb toen wel ontzettend veel gegeten, nauwelijks alcohol, creatine erin.. Het is te doen, maar dan moet wel alles meezitten.
Het is zwaar, maar niet ondoenlijk.

Ik moet het even laten bezinken en er goed over nadenken of ik deze cycle ga verder zetten . If not , herneem ik mijn vorig schema .
 
wtf, sick shit man..
 
Heb eens hetzelfde gehad, een aantal uur na een 40 repper op de squat vreselijke koppijn.. daarna in de weken erop elke dag opnieuw die koppijn, tijdens bepaalde houdingen. Bleek "neuralgie" te zijn, waarvoor ik behandeld ben met zware pijnstillers :o . Als dit beeld je binnen een week bekend in de oren klinkt, doe dan niet als mij en stel het geen maand uit want het wordt er dan vanzelf niet beter op. Maar het mijne is vrij zeldzaam dus sluit eerst iets anders uit!
 
Ik heb het enkel gehad bij highreppers . De pijn is weg nu . Ik heb een vermoeden dat het iets te maken heeft met mn nekwervels die gekneld zitten . Ik ga donderdag eens kijken of ik lichtjes kan squatten .
 
Back
Naar boven