AndroidHealthClinic

Paddos Strength training

De échte gains zul je meestal pas goed merken na een deload week gevolgd door een intensiteitsfase. Dus ik denk dat die +5 overal nog veel hoger is :)

:thumbs: succes met de volgende cyclus

• Topic Starter Topic Starter
eq_909 zei:
De échte gains zul je meestal pas goed merken na een deload week gevolgd door een intensiteitsfase. Dus ik denk dat die +5 overal nog veel hoger is :)

:thumbs: succes met de volgende cyclus

Idd, kijk er al naar uit.

Sinds gisterenavond terug van op reis.

Milaan is een zeer mooie stad met zeer mooie mensen ;-) Heel veel te doen, iedereen aan te bevelen (zeker voor winkelen).

Enorm veel gestapt gedurende die 4dagen van het ene naar het andere, gemiddeld een 6 à 8u /dag.

De eerste dagen was dit te doen, maar vooral zaterdagmiddag begon het door te wegen. Deze morgend had ik steken link aan onderrug, dit is m.i. door het overdreven volume stappen (+rugzak dragen met 2 flessen water,...)

Morgen trainen (deload week).

-paddos.

Wb. :)

leuk dat je je geamuseerd hebt ;)

dinsdag 2 mei 2006 deload

box sq 28cm
10x20
5x40
3,3,3 60
binnenkant benen enorm stijf, vermoed van al dat stapvolume...

military press (standing)
10x20
5x30
3x40
3,3,3 45
snel, easy, beloofd!

pendlay row
5x40
3x50
3,3,3 60
idem, snel/easy die 5dagen rust hebben er goed aan gedaan.

vrijdag 05 mei 2006

cgbp
10x20
5x40
3x50
3,3,3 60

1 hand db high pulls
5x16
3,3,3 21

chinups
3,3,3 BW +10

Alles voelde nogal zwaar aan. In elk geval is dit einde deload, volgende week weer volume opbouwen.

ga je hetzelfde schema blijven volgen?

18fitie zei:
ga je hetzelfde schema blijven volgen?

goede vraag.

zit eigenlijk te twijfelen tss sheiko & en nog eens zelfde schema (met lichte wijzigingen)

Nog ni veel tijd gehad om ernaar te zien, ga dit wk er mij eens op toeleggen.

suggesties welkom.

sheiko is dit wat eq nu volgt?

18fitie zei:
sheiko is dit wat eq nu volgt?

yep, en metal_militia gevolgd heeft.

Prioriteit is box sq omhoog & oh strength nog verder versterken.

Vandaar mss gewijzigde sheiko (gericht op oh strength).

dit weekend eens bezien.

Vandaag begin nieuwe cycle. Volume bij sheiko vind ik goed, maar intensiteit laat een beetje te wensen over naar mijn zin. Uiteindelijk dus gekozen voor weer een bill starr variant.

Maandag 8 mei 2006 week1

box sq 28cm, sumo

10x20
5x40
3x60
5,5,5,5,5 75
eerste wat opviel was de snelheid van de reps: enorm snel! Deload duidelijk goed aan gedaan.
Vanaf set 3 kreeg ik last in linker lies. In set 5 werd het onverdraaglijk. Ik ga beetje meer opwarmsets beginnen doen...

Standing Military press
10x20
5x27,5
5x32,5
5x37,5
5x42,5
5x47,5

Pendlay row
5x42,5
5x47,5
5x52,5
5x57,5
5x62,5

Bedoelig was dan om standing military lockouts te doen, maar mijn rack is te laag...
Seated Military press lockouts
10x20
5x30
5,5,5,5,5 40

Chinups ss dips
Beiden 5x5 BW

Lies linkerbeen dus niet tof. Afgelopen zaterdagnacht ook wakker geworden 's nachts met pijn in lies. Ziet er allemaal niet al te goed uit.
Suggesties welkom.

ai voorzichtig met die lies, ik zou als ik jou was niet meer sumo gaan doen as je er last van hebt.

update

vandaag redelijke pijn in linkerlies.

Heb besloten om training minimum een week uit te stellen, beter nu als ik cycle juist begin dan in het midden/op einde van cycle.

de volgende twee dagen RICE toepassen, dan pnf stretchen uitvoeren voor adductoren. En dan hopelijk maandag herbeginnen (met iets lichter squat gewicht wellicht).

intussen: ICE

Ok, verstandige keuze!

woensdag:
-slechte pijn volledig verdwenen in lies.
-wel nog spierpijn in groin/glutes (links+rechts)
-ICE toegepast + pnf stretches (lichtjes)

donderdag:
-nog steeds spierpijn (volume van maandag na deload)
-vandaag verder pnf stretches uitvoeren (behalve groin ook rest van lichaam btw)

Zelfde zal volgen voor vrijdag & dit weekend, maandag herbeginnen met squat, maar lichter gewicht dus.

Al bij al eigenlijk dus niet zo erg, pijn is snel weggegaan. Doch ben ik de zeer & het gekraak in liesstreek tijdens de squat op maandag niet vergeten.

Dus:
Heb besloten om voortaan weer pnf stretch op te nemen in trainingsschema, dit met nadruk op liesstreek, maar voor heel het lichaam. Dit zal op rust/gpp dagen gebeuren.

-paddos.

Ok opnieuw dus, week 1 volume.

Maandag 15 mei 2006

box sq 28cm, sumo

10,10x20
5x40
3x55
5,5,5,5,5 65

pff, duidelijk veel minder sterk dan vorige week. Last in linkerlies is verplaatst naar hip flexors. In elk geval hield de pijn mij tegen om zwaarder & sneller te gaan, ook liet vorm te wensen over.
Heb wel gevonden wat de last veroorzaakt: ik moet meer drukken met mijn voeten naar buiten, dan verdwijnt last volledig (spread the floor). Nocthans hou ik altijd mijn knieën naar buiten voor zover ik weet...
Ik blijf gewoon squatten (rustig aan opbouwen) & doe verder met de rehab voor lies/hip flexors (ook al verdwijnt pijn).
Stretch oefeningen hebben er btw goed aangedaan, eccentric phase ging easy van bij de start.

military press standing
10x20
5x32,5
5x35
5x37,5
5x40
5x42,5
ook zwaarder dan vorige week...

Pendlay row
5x42,5
5x45
5x50
5x52,5
5x55
vorm gewijzigd, deed ze vroeger met stiff legged, ga ze nu in rdl positie uitvoeren (zoals het moet dus).

Behind neck press snatch grip, standing
10x20
5x30
5,5,5,5,5 35

Chinups superset dips
5x5 BW

Grip

-2 hands plate lifts 5 sets van 20 sec holds met schijven van 5kg
-standing overhand bb finger curls: 5x5 20kg
-bb wrist curls (thumbless grip): 5x5 20kg
-db reverse curls (thumbless): 5x5 6kg

1u10 getraind, veel tijd verloren bij box sq.

Commentaar
Zware training, warm, veel gezweet & alles voelde zwaar aan.
Morgen gpp, rehab & pnf stretchen, da we snel weer in conditie komen.

-paddos.

Als je pijn hebt in je lies, is dan wel verstanding nog sumo te doen, of maakt dit niet veel verschil

Mooie griptraining, al zou ik wel adviseren er wat extensie werk in te voegen.

18fitie zei:
Als je pijn hebt in je lies, is dan wel verstanding nog sumo te doen, of maakt dit niet veel verschil

De sumo squat is niet de oorzaak van de pijn. De pijn komt enkel boven bij het uitvoeren van de oefening.

Het is de oorzaak van de pijn die moet worden opgelost, en oorzaak is gebrek aan flexibiliteit, niets meer.

Vandaar blijven stretch oef uitvoeren + oef voor adductors/hip flexors/... (vanavond tijdens gpp sessie).

Uiteraard heb je gelijk & ga ik die sumo squats niet te zwaar uitoefenen de komende weken.

Terug
Naar boven