AndroidHealthClinic

Paddos Strength training

• Topic Starter Topic Starter
Zaterdag 27 mei 2006

Eerst een goed uur mobility drills hoofdzakelijk voor heupen.

Vervolgens:

GPP

Cycle 1:
Chinups: 5 x BW
BB farmer walk: 120m 2x20kg
BB overhead walk (snatch grip): 90m 20kg
Rock carry walk: 120m 1rock

Cycle 2:
chinups 5 x BW
BB farmer walks: 60m 2x20kg
BB overhead walk (snatch grip): 60m 20kg
Rock carry walk: 120m 1rock

Cycle 3:
chinups: 5 x BW
BB farmer walks: 60m 2x20kg
Rock carry walk: 120m 1 rock

Dan nog stretch oefeningen voor heupen + scap pushups.

Morgen normaliter rust, we zullen nog zien.

Einde week 1 btw, begin van de week was zwaar, vanaf donderdag ging het gemakkelijker.

-paddos.

Maandag 29/05/2006 Week 2 - volume cyclus

A1 BOX SQ 28cm, sumo
5 x 5 50
ging lekker

B1 Chinups
6 x 5 BW
dagelijkse chinups beginnen te werken, geraak eindelijk bijna tegen sternum (vroeger kin)

B2 Push press
5 x 42,5
5 x 45
5 x 50 dit ging moeilijker
5 x 52,5 wakkergeschud, sneller & harder gegaan
5 x 55 easy

C1 Pendlay Row
5 x 5 60

C2 Med grip Bench press
5 x 5 60

RC/scapula/serratus
l-laterals: 4 x 8 6kg
face pulls: 4 x 10 mini band
1 arm db protractions: 4 x 10 6kg

GRIP
plate pinch: 5sets 20 sec met 4 schijven van 2,5kg
bb finger curls: 5 x 5 27,5
bb wrist curls: 5 x 5 20 (momenteel niet zwaarder gaan).
reverse db wrist curls: 5 x 5 6kg

Commentaar
Zeer goed getraind.

Tijdens wrist curls heb ik in rechterhand altijd pijn juist onder de duim, een pees/zenuw die mij tegenhoudt verder omhoog te curlen.
Dit heb ik denk ik al jaren, in het verleden steeds genegeerd (oefening niet doen).
Het roteren van dezelfde arm gaat te paar met gekraak (in pols denk ik, kan het niet lokaliseren).
Heb zelf opzoekingen gedaan, en ik denk dat ik "cubital tunnel syndrome" heb. Vooral omdat ik symptomen heb van slapende pink/ringvinger.

De oorzaak is duidelijk: 8u/dag pc werk, rechtshandig, duim.
Meer letten op houding op werk/thuis als ik achter pc zit.

Rehab oefeningen ook opzoeken (suggesties zijn welkom).

-paddos.

Ik hoop dat die pijntjes zo weer overgaan.. ik heb sinds vandaag ook weer de muis aan de linkerkant van mijn toetsenbord staan..

Veel rekken van de onderarm, wil dikwijls helpen, om wat meer ontspanning in de pols te geven, en zodoende de zenuwen wat meer ruimte te geven..

Ari70 zei:
Ik hoop dat die pijntjes zo weer overgaan.. ik heb sinds vandaag ook weer de muis aan de linkerkant van mijn toetsenbord staan..

Veel rekken van de onderarm, wil dikwijls helpen, om wat meer ontspanning in de pols te geven, en zodoende de zenuwen wat meer ruimte te geven..

bedankt voor de tip.

Heb je ook last van polsen dat je muis met linkerarm bedient?

-paddos.

nee linker wijsvinger... (muisklikvinger ;))

klote bro, heb ook een tijdje erg veel pijn gehad in mijn handen toen ik mijn scriptie moest typen. Suggestie, switchen van hand (serieus) ik wissel de muis ook vaak.

Chins is idd veel doen dan worden ze beter.

g-men zei:
klote bro, heb ook een tijdje erg veel pijn gehad in mijn handen toen ik mijn scriptie moest typen. Suggestie, switchen van hand (serieus) ik wissel de muis ook vaak.

Chins is idd veel doen dan worden ze beter.

tnx ari & g-men, ga dat eens proberen met linkerhand.

G-men: Wat heb je nog gedaan naast switchen? bepaalde oefeningen of zo?

Heb er eigenlijk nooit echt last van gehad, maar ik weet dat dit al een paar jaar aansleept. Het gevoel vertrekt vanuit schouder/elleboog & gaat zo naar pink op sommige momenten.
Die wrist curls hebben het gewoon aangewakkerd, oorzaak is die muis...

-paddos.

suggesties voor je blessure: powerball (serieus) en zorgen dat tijdens je muiswerk je arm recht voor je uitligt.

succes met je blessure kerel, waardeloos zoiets.

chunky zei:
suggesties voor je blessure: powerball (serieus) en zorgen dat tijdens je muiswerk je arm recht voor je uitligt.

Idd heb op gripboard erover gelezen. Die ergonomie wordt aan gewerkt, tnx.

Extensiewerk blijkbaar ook goed voor vingers.

Paar elastiekjes zoeken.

-paddos.

in een emmer of grote bak met rijst (je hand) werkt ook goed, knijpen en weer uit elkaar.

sterke ermee man, wel goed getraind

eq_909 zei:
Ik kan je ten zeerste de Expand-Your-Hand bands van Ironmind aanraden.

Heb ze gezien op site idd. Eerst met de home made elastiek(en) nog even voortdoen.

De wrist stretches doen er goed aan.

Er is iets dat tegenwerkt in mijn duim (onderaan) bij de stretches, ik heb die verstuikt een 15jaar geleden. Roteren van de arm doet ook pijn (midden van arm, onder elleboog)

Allen bedankt voor de suggesties. Wou er graag bijzetten dat niets mij tegenhoudt om (zwaar) te trainen. Heb er enkel last van bij de wrist curls.

-paddos.

nette trainingen gast, goed over nagedacht zie ik. Wat doe je voor (heup) mobilitydrills, ben er zelf ook net mee begonnen namelijk.

maurice86 zei:
nette trainingen gast, goed over nagedacht zie ik. Wat doe je voor (heup) mobilitydrills, ben er zelf ook net mee begonnen namelijk.

mobility drills voor heupen:

-hurdles (front/side/back)
-bw lunges (back - side)
-sidesteps/monstersteps met miniband rond knieen
-bw (oh) squats met miniband
en nog andere waarvan ik naam onmiddelijk niet weet

is allemaal bedoeld voor mijn squat (vooral de vorm & adductoren problemen in het nabije verleden) te verbeteren.

-paddos.

chunky zei:

Ik heb ook een Powerball... kan helpen.. Record 12789 als PR

Ari70, tnx. Alle tips zijn genoteerd. Voorlopig hou ik het simpel: extension work + stretches.

Dinsdag 30 mei 2006

Mobility drills voor heupen (klein halfuur)

GPP
Cycle 1:
Chinups: 5 x BW
Monsterwalks 60m double miniband
BB farmer walk: 120m 2x20kg
Rock hug walk: 120m 1rock

Cycle 2:
chinups 5 x BW
BB farmer walks: 90m 2x20kg
Rock hug walk: 120m 1rock

Cycle 3:
BB farmer walks: 90m 2x20kg
Rock hug walk: 120m 1 rock

Dan nog stretch voor heupen + wrists.

Commentaar GPP
Voorlopig doel is om overal 120m te kunnen alvorens gewichten worden verhoogd. Btw: de 120m is telkens in stukken: 15m heen, 15m terug & opnieuw tot 120m. Veel verlies tijdens het omdraaien.

2uur later muurklimmen met vriendin.
Een route level 3 (laagste lol), dan twee routes level 4.
Niet hoger geprobeerd, want kreeg last in rechter pols.

Laatste tijd veel gelezen over muurklimmen, ben ervan overtuigd dat dit zeker past in een strength training (grip/rug/benen worden goed aangepakt).

Pols:
-Heel de dag elastiek extensions uitgevoerd + wrist stretches af en toe.
-pols voelt beter aan, morgen de test tijdens wrist curls (licht)
-Elastiek extensions blijven voortdoen + stretches tot dit volledig wordt opgelost + nadien preventief blijven voortdoen.

Lies:
-Last in lies is bijna verdwenen. De mobility drills doen er goed aan, die blijven er dan ook in. Ook die stretches + monsterwalks doen goed aan lies. Pijn tijdens squat is voorlopig bijna nihil. Echte test volgen bij zwaardere gewichten, hopelijk tegen dan volledig verdwenen.

-paddos.

je zegt voelt beter aan..

ik zou hem toch nog niet gaan belasten.. maar toch nog even wachten.. pezen zijn rare dingen en na 1 dag lichte arbeid en rehab zijn ze zeker nog niet genezen!! maar je voelt het zelf het beste aan hoor dude!

Ari70 zei:
je zegt voelt beter aan..

ik zou hem toch nog niet gaan belasten.. maar toch nog even wachten.. pezen zijn rare dingen en na 1 dag lichte arbeid en rehab zijn ze zeker nog niet genezen!! maar je voelt het zelf het beste aan hoor dude!

Idd, vandaar de stretches + extensiework zal wel blijven (voor rest van leven). De oorzaak is mijn job. Ik zie mij moeilijk zonder een pc werken, dus 't zal wachten zijn tot ze er iets op vinden.

De enigste oefening die mij last geeft zijn wrist curls. Dus dat zal voorlopig nog steeds gedaan worden met licht gewicht ter versterking totdat pijn volledig weg is.

-paddos.

Terug
Naar boven