XXL Nutrition

Paddos Strength training

Nee, ik denk dat hij eerder bedoeld dat je met een crappy trainingsschema en veel (goede) voeding sterker gaat worden dan met een perfect trainingsschema en (te) weinig voeding.

M.a.w. eet more, gain more.

Maar heb je een esthetische/medische/andere reden om +/- 70 kilo te blijven?

• Topic Starter Topic Starter
Nee, ik denk dat hij eerder bedoeld dat je met een crappy trainingsschema en veel (goede) voeding sterker gaat worden dan met een perfect trainingsschema en (te) weinig voeding.

M.a.w. eet more, gain more.

Maar heb je een esthetische/medische/andere reden om +/- 70 kilo te blijven?

Hoe groter de spier, hoe meer macht. Maar het kan op andere manieren. Meerdere mensen hebben +250kg deadlifts gehaald bij 70kg.

Alles boven de 80kg bij 1m72 is in mijn ogen ongezond. Moest ik groter zijn, zou ik voor meer gewicht zijn gegaan.

Ieder het zijn. Heb een kameraad die 90kg weegt bij 1m72. Ik zou het zelf niet willen, maar ik heb respect voor wat hij bereikt heeft.

Misschien verander ik later van gedacht, ben in het trainen al dikwijls van gedacht veranderd. Wil nu gewoon niet dat strength gains te danken zijn aan gewichtstoename.

-Mehdi.

Laatst bewerkt:
Alles boven de 80kg bij 1m72 is in mijn ogen ongezond.

Hoezo ? Ik ben ook 1m72, ik weeg rond de 100kg en wil nog zwaarder worden. Waarom zou dat ongezond zijn als je je vetpercentage, cholesterol etc binnen de perken houdt ? Ik denk dat ik een stuk gezonder ben dan veel gasten die maar 70kg wegen maar die niet aan sport doen, de ganse week brol vreten, zich regelmatig een stuk in hun kraag drinken, te weinig slapen etc

Hoezo ? Ik ben ook 1m72, ik weeg rond de 100kg en wil nog zwaarder worden. Waarom zou dat ongezond zijn als je je vetpercentage, cholesterol etc binnen de perken houdt ? Ik denk dat ik een stuk gezonder ben dan veel gasten die maar 70kg wegen maar die niet aan sport doen, de ganse week brol vreten, zich regelmatig een stuk in hun kraag drinken, te weinig slapen etc

:bow: word

Ik heb het gehoord dat je even groot bent als mij maar 30kg meer weegt :)

Je bent zeker gezonder dat de gemiddelde persoon die niets doet.

Gewoon mijn overtuiging, neem het niet persoonlijk op. Ieder het zijn zoals ik reeds zei.

Spijtig dat je er vandaag niet was btw ;-)

-Mehdi.

vr 04/05/2007

Training met Calibre. Tom_vt & raistlin waren er ook. Ceke kwam ook af. Toffe sfeer. Was lang geleden dat ik nog in een zaal trainde.

FR SQ
1x110 PR

OH Press + 1 Powerclean from the Hang
1x50
0x60
0x60
0x60

Powersnatch from the Hang
Meerdere singles & doubles met 40/50kg

Powercleans from the Hang
Opgewerkt tot 1x90kg PR
95kg paar keer geprobeerd, onmogelijk te racken

Low Clean Pulls
Met moeite 110kg. Ben sterker from the Hang.

toen zei onderrug foert
Deadlifts
1x130
1x140
0x150
0x150
0x145

Spinal decompressions
genoten van aan die chin-up bar te hangen

Commentaar
110kg front squat was easy. Gaat nog omhoog gaan de komende weken.

Die 60kg oh press ging maar niet, kreeg hem net niet boven de hoofd. Het scheelt hem nochtans niet veel. Eind deze maand/begin volgende maand press ik die 60kg, ben er zeker van. 3 weken terug kreeg ik het niet van mijn borst, nu tot hoofd. Trainingen doen er goed aan.

Powercleans 10kg zwaarder dan vorige week. 't was een powerclean & geen squat clean als ik mij goe herinner (verbeter mij indien ik mij vergis calibre/tom_vt ;)) De commentaren van calibre, tom_vt & luc op mijn techniek hebben hier zeker aan geholpen. Bedankt jongens!

Deadlifts waren zwak, maar na die pulls is dat maar normaal. Negeren.

Al bij al zeer toffe sfeer, dingen bijgeleerd, mensen ontmoet. Zal nog gedaan worden.

-Mehdi

Was cool avondje. Altijd een verrassing als je met onbekenden afspreekt maar ik vond dat we het goed konden vinden samen. Zo'n trainingen zullen zeker nog herhaald worden.

110kg Frontsquat was idd nice, moest je bij OH press 1cm hoger raken dan vliegt hij nog door het dak.

Was cool avondje. Altijd een verrassing als je met onbekenden afspreekt maar ik vond dat we het goed konden vinden samen. Zo'n trainingen zullen zeker nog herhaald worden.

110kg Frontsquat was idd nice, moest je bij OH press 1cm hoger raken dan vliegt hij nog door het dak.

Ja 't was heel tof.

Binnen 3 weken press ik die 60kg overhead: 25 mei 2007. Camera staat hier gereed om te filmen :D

-Mehdi.

Mehdi, ik heb een vraagje naar aanleiding van het shoulder dislocates filmpje.
  • Ik zie dat jij de beweging heel erg snel uitvoert, heb je hier een speciale reden voor?
  • Ik snap niet hoe jouw polsen in de houding achter je rug zitten? Als ik het probeer, kan ik nog met moeite de barbell/bezemsteel vasthouden. Ligt dit aan de flexibiliteit van de polsen, of doe ik het gewoon fout
  • Ik heb ergens gelezen dat mensen aanraden dislocates met bands te doen. Hoe denk jij hier over?

• Ik zie dat jij de beweging heel erg snel uitvoert, heb je hier een speciale reden voor?
  • Ik snap niet hoe jouw polsen in de houding achter je rug zitten? Als ik het probeer, kan ik nog met moeite de barbell/bezemsteel vasthouden. Ligt dit aan de flexibiliteit van de polsen, of doe ik het gewoon fout
  • Ik heb ergens gelezen dat mensen aanraden dislocates met bands te doen. Hoe denk jij hier over?

*maximale snelheid om dezelfde reden als dat je andere oefeningen snel uitvoert.
*Broomstick breder nemen als je grip verliest. Eventueel flexibiliteitsoefeningen doen voor de polsen. Mijn handen zijn volledig gesloten (ook pink) als broomstick achter rug zit.
*heb lang dislocations gedaan met mini bands. ik doe ze nu met de broomstick, ze voelen beter aan.

-Mehdi.

Met een broomstick of barbell moet je alleen je duim + wijsvinger om die bar leggen.. dan zijn ze meestal wel goed te doen. Zo doe ik het zelf ook altijd als ik het met een broomstick doe, met een grote handdoek kan ik mn hele hand gewoon dichtmaken.

Met een broomstick of barbell moet je alleen je duim + wijsvinger om die bar leggen.. dan zijn ze meestal wel goed te doen. Zo doe ik het zelf ook altijd als ik het met een broomstick doe, met een grote handdoek kan ik mn hele hand gewoon dichtmaken.

Als je alleen je duim & wijsvinger gebruikt, zit je niet vast.

't is een mobiliteitsoefening, bedoeling is mobiliteit/flexibiliteit te verbeteren.

-Mehdi.

ma 07/05/2007

Fr SQ
5x5 70kg

Oh press
5,4,3,3,2 x 50kg

Progressive pulls
powercleans 2x3 50kg
high pulls: 2x3 50kg
deadlift: 2x3 100kg
sldl: 2x3 70kg
pendlay row: 2x3 60kg
weighted pull-ups: bw + 10kg
weighted chin-ups: bw + 10kg

commentaar
volgende week meer gewicht op fr sq, zelfde gewicht op oh press, progressive pulls ook meer gewicht.

shitty training, voelde mij niet gezond. na die oh press was het meer op techniek werken dan iets anders.

-Mehdi.

hey mehdi, je hoeft heus niet elke keer je naam op het einde van post te zetten, ik denk dat iedereen wel doorheeft wat je echte naam is.

nette training, deadlift is wel shitty laag. reden?

Blacky, dat is gwn uit zijn sig denk ik?

Waarom doe je de "progressive pulls" niet progressive? Dus op deze manier:

powercleans 2x3 50kg

hey mehdi, je hoeft heus niet elke keer je naam op het einde van post te zetten, ik denk dat iedereen wel doorheeft wat je echte naam is.

nette training, deadlift is wel shitty laag. reden?

't was geen goede training. voelde mij voor ik begon al niet goed. Na de front squat was ik al dood.

de progressive pulls waren allemaal op techniek, vandaar ook die lage deadlifts.

-Mehdi. ;-)

Waarom doe je de "progressive pulls" niet progressive? Dus op deze manier:

powercleans 2x3 50kg

denk progressive in functie van rom: licht gewicht kleine rom (pc), rom vergroten tot maximum gewicht (=deadlift), dan gewicht reduceren.

de gewichten zijn overal verkeerd btw, die high pulls moeten veel zwaarder dan de powercleans, dl & sldl zijn te licht,...

training om snel te vergeten & niet op te baseren.

-Mehdi.

Terug
Naar boven