Fitness Seller

Paddos Strength training

Ik heb dat boek van McCallum maar vind het ook niet meteen. Hij stelt dacht ik voor om power cleans, high pulls en deadlifts na elkaar te doen, telkens in sets van vijf reps. Misschien nog power shrugs erna. Het staat ergens in een hoofdstuk over massa/bulk.

• Topic Starter Topic Starter
Vergeet niet dat McCallum ook pretty oldskool is he:

Keys To Progress zei:
...We have presented these articles as they first appeared in Strength & Health, where they ran from June 1965 issue through the November 1972 issue...

wo 09/05/2007

A. OH SQ
3×3 50kg

B. Overhead Press
3×3 40kg

C. Powercleans
3×2 60kg

Commentaar
meerdere sets & reps powercleans gedaan met empty bar om techniek onder de knie te krijgen.

Mehdi, ik heb al meer dan eens gelezen dat je explosieve sets met chains/bands doet, maar als je chains gebruikt, en je bent zover met de rep dat het gewicht aan de ketting van de grond komt, is dat dan geen erge belasting voor gewrichten?
Aangezien er ineens 10/20kg aan gewicht op volle snelheid wordt meegepakt.

Bedankt.

Mehdi, ik heb al meer dan eens gelezen dat je explosieve sets met chains/bands doet, maar als je chains gebruikt, en je bent zover met de rep dat het gewicht aan de ketting van de grond komt, is dat dan geen erge belasting voor gewrichten?
Aangezien er ineens 10/20kg aan gewicht op volle snelheid wordt meegepakt.

Bedankt.

Luuc,

Ik doe op dit moment geen speed work: geen bands, geen chains, geen speed sets. Enkel strength & power work. Heb ook niet veel ervaring met chains/bands. Je vraagt dit beter aan de westside mensen ;-)

Wat ik weet:
Met chains dient bij volledige lockout een gedeelte van de kettingen contact te houden met de grond.

Bedoeling is om te leren versnellen. Als kettingen van de grond komt, wordt het eerder partials: extra gewicht komt er plots bij ipv geleidelijk aan.

Als de kettingen contact verliezen met de grond: stuk touw gebruiken en dit vasthangen tss kettingen & bar.

-Mehdi.

goede traing!

mehdi, ben benieuwd naar jouw gedachten hierover:

vind je dat bij een recovery workout gekozen moet worden voor een oefening waarbij de belasting zowieso lichter moet zijn, als eigenschap van de oefening.
bijvoorbeeld:
bench-incline bench-bench ( bij incline is zowieso lichter gewicht vereist.)

of zou ook dit kunnen:
press-incline bench-press (incline bench wordt gedaan voor lager volume, echter belasting is zwaarder dan bij press)

mehdi, ben benieuwd naar jouw gedachten hierover:

vind je dat bij een recovery workout gekozen moet worden voor een oefening waarbij de belasting zowieso lichter moet zijn, als eigenschap van de oefening.
bijvoorbeeld:
bench-incline bench-bench ( bij incline is zowieso lichter gewicht vereist.)

of zou ook dit kunnen:
press-incline bench-press (incline bench wordt gedaan voor lager volume, echter belasting is zwaarder dan bij press)

Recovery workout is zoals de naam het aangeeft: herstel. Bedoeling is om herstel te bevorderen (cfr GPP workouts).

De twee manieren die je beschrijft gelden

1) bench/incline/bench: incline lager gewicht als bij bench
2) press/incline/press: press is meer belastend dan incline (bij incline zit je, minder belasting benen/onderrug/abs)

wordt ook in practical programming beschreven:
3) press/press/press of bench/bench/bench: dat kan ook, speel je gewoon met het totaal volume & intensiteit. Dit is in mijn ogen zeer interessant voor diegene die vooral op techniek wilt trainen.

Hoop dat dit een antwoord is op je vraag ;-)

Mehdi.

interessant idd. Ook al is het gewicht lager, ik ervaar press ook als belastender. Ik zit nu namelijk met het volgende:

maandag mp: 5*5
wo incline bench: 5*5
vrijdag mp max 5,3,2,1

zit beetje te twijfelen of ik er woensdag 2 werksets af moet halen, ivb met recovery.

edit: doe het gewoon, kijken hoe het bevalt.

dank je voor je antwoord.

Laatst bewerkt:
interessant idd. Ook al is het gewicht lager, ik ervaar press ook als belastender. Ik zit nu namelijk met het volgende:

maandag mp: 5*5
wo incline bench: 5*5
vrijdag mp max 5,3,2,1

zit beetje te twijfelen of ik er woensdag 2 werksets af moet halen, ivb met recovery.

edit: doe het gewoon, kijken hoe het bevalt.

dank je voor je antwoord.

Heb je enkel starting strength of ook practical programming?

Als je texas model volgt (waar ik van uitga): bedoeling is om maandag volume te bouwen, de rest van de week laag volume.

Dus zou je op woensdag een 2x5 of 3x3 moet uitvoeren (is 10reps totaal volume vergeleken met de 25 reps volume op maandag)

Ik weet het: het is licht. Maar zelf heb ik meestal spierpijn van het volume op maandag tot na die recovery workout.

Je moet het zelf zien hoe je je voelt. Veel hangt af van hoe intens de maandag workout was. Zolang je progressie blijft maken zit je goed.

Graag gedaan.

-Mehdi.

Laatst bewerkt:
Nice blog btw, zag het net pas.. ziet er erg goed uit.. leuke infor daar.

Heb beide boeken.

Volgde het model nog niet absoluut, maar de woensdag en vrijdag sessie laag houden kwa volume zou misschien beter zijn. Ik moet idd nog wat experimenteren met wat goed voelt en waar ik van kan herstellen.

Nice blog btw, zag het net pas.. ziet er erg goed uit.. leuke infor daar.

Bedankt!

Maurice86 zei:
Heb beide boeken.

Volgde het model nog niet absoluut, maar de woensdag en vrijdag sessie laag houden kwa volume zou misschien beter zijn. Ik moet idd nog wat experimenteren met wat goed voelt en waar ik van kan herstellen.
't is inderdaad experimenteren. Ik denk dat je best gewoon voortdoet, als er geen progressie meer is, dan vragen stellen.

-Mehdi.

Waar traint ge nu weeral ?

vr 11/05/2007

1. FR SQ
3×40kg
2×60kg
2×75kg
1×90kg
3 x 100kg PR

B. Oh Press (+1 Powerclean from the Hang)
2×40kg
1×50kg
0×60kg
0×60kg
0×60kg

C. Push Press
2,2 x 60kg

D. Deadlift
3×60kg
2×80kg
2×100kg
1×120kg
1×130kg
1×140kg
0×150kg

Accessory
Mobility & Flexibility work for groin & lower back.

Commentaar
* fr squats pr, 100kg was zwaar
* oh press opnieuw gemist. Dan maar gepush presst, was ook ontzettend zwaar
* deadlift kreeg ik die 150kg weer niet van de grond
* rug/lies problemen laatste tijd, beetje meer mobility/flexibility doen.

Gans de week slecht getraind naar mijn zin. Tijd voor iets nieuws volgende week.

Misschien wat oefeningen roteren? Op die manier kan je gewoon volgens V-R-I blijven trainen én weer progressie maken.

Terug
Naar boven