The Locust
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 44
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Doe jij Gallagher's versie van "progressive pulls" dan? (zie: The Purposeful Primitive Progressive Pulls)
Ik heb dacht namelijk aan Thibaudeau's versie (zie: Built like a tank)
Ik meen ook dat McCallum in "Keys to Progress" deze routine ook beschrijft, maar ik kan het zo even vlug niet terug vinden.

Keys To Progress zei:...We have presented these articles as they first appeared in Strength & Health, where they ran from June 1965 issue through the November 1972 issue...
Vergeet niet dat McCallum ook pretty oldskool is he:
Mehdi, ik heb al meer dan eens gelezen dat je explosieve sets met chains/bands doet, maar als je chains gebruikt, en je bent zover met de rep dat het gewicht aan de ketting van de grond komt, is dat dan geen erge belasting voor gewrichten?
Aangezien er ineens 10/20kg aan gewicht op volle snelheid wordt meegepakt.
Bedankt.
mehdi, ben benieuwd naar jouw gedachten hierover:
vind je dat bij een recovery workout gekozen moet worden voor een oefening waarbij de belasting zowieso lichter moet zijn, als eigenschap van de oefening.
bijvoorbeeld:
bench-incline bench-bench ( bij incline is zowieso lichter gewicht vereist.)
of zou ook dit kunnen:
press-incline bench-press (incline bench wordt gedaan voor lager volume, echter belasting is zwaarder dan bij press)
interessant idd. Ook al is het gewicht lager, ik ervaar press ook als belastender. Ik zit nu namelijk met het volgende:
maandag mp: 5*5
wo incline bench: 5*5
vrijdag mp max 5,3,2,1
zit beetje te twijfelen of ik er woensdag 2 werksets af moet halen, ivb met recovery.
edit: doe het gewoon, kijken hoe het bevalt.
dank je voor je antwoord.
Nice blog btw, zag het net pas.. ziet er erg goed uit.. leuke infor daar.
't is inderdaad experimenteren. Ik denk dat je best gewoon voortdoet, als er geen progressie meer is, dan vragen stellen.Maurice86 zei:Heb beide boeken.
Volgde het model nog niet absoluut, maar de woensdag en vrijdag sessie laag houden kwa volume zou misschien beter zijn. Ik moet idd nog wat experimenteren met wat goed voelt en waar ik van kan herstellen.