XXL Nutrition

Paddos Strength training

Lekkere combinatie van oefeningen idd!

Heej goede trainingen die je daar neerzet kerel! Ook cool dat je fanatiek bezig bent met pistols, één van de meest fantastische oefeningen die ik ken! Ik ben er zelf ook fanatiek mee bezig, deze site heeft me veel geholpen met het toewerken naar het echte werk!

One Legged Squat

Als je er eenmaal eentje volledig kunt, doorzetten, dan volgen er gauw meer!

Succes!

Heej goede trainingen die je daar neerzet kerel! Ook cool dat je fanatiek bezig bent met pistols, één van de meest fantastische oefeningen die ik ken! Ik ben er zelf ook fanatiek mee bezig, deze site heeft me veel geholpen met het toewerken naar het echte werk!

[Link niet meer beschikbaar]

Succes!

Toffe site. Zie mezelf alleen voorlopig nog geen jumping pistols doen :)

• Topic Starter Topic Starter

One Legged Squat

Succes!

Bedankt voor motivatie Luukste. Ik had de link al, geeft idd goede informatie. Mijn plan is om ROM geleidelijk aan te increasen.
Begonnen met een box van 55cm, nu anderhalve week later gaat vanaf een 38cm box al. Vermoed dat ik ze binnen de 4 weken full rom kan uitvoeren.

13/06/2007

A. Parallel Back Squat (+1 Steinborn Lift)
3×3 80kg

B. Seated Oh Press
3×3 45kg

C. Power Cleans
5x2 50kg

D. Pull-Ups
5×5 BW

E. Hanging Bent-Leg raises
5×5 BW

E. Box Pistols
5×5 BW

Commentaar
Alles licht niets speciaals.

Blessures
Eens daar iets over zeggen.

-Linkerlies: pijn volledig weg. De psoas stretch heeft hiervoor het meeste geholpen.
-Linkertrap: nog steeds last in, houdt niet tegen om te trainen zoals het moet, is alleen voortdurend stijf & stretchen lijkt weinig te helpen.
-Rechter hip flexor: van die pistols beginnen last krijgen in hip flexor rechts. Veelvuldig stretchen op dit moment.

Mogelijke oorzaak:

Heb laatst opgemerkt tijdens shooten van video dat mijn rechterschouder lager is dan de linker.
Veelvuldig computerwerk (muis met rechts) heeft wss voor misalignement gezorgd. Weet niet direct hoe ik die schouder op gelijke hoogte zal krijgen, ben met een paar oefeningen aan het experimenteren.

Gevolgen van die misalignement:
* Bij Oh press: links sterker dan rechts
* Bij pistols: links sterker dan rechts

Denk dat dit alles verband houdt:
Linkerlies pijn - rechterschouder vroeger impingement - linkertrap problemen - meer druk op linkerbeen door misalignement waardoor rechts verzwakt enz...

Tips zijn zeer welkom.

Laatst bewerkt:
respect voor jouw site, met alle teksten en filmpjes, maar heb zo nu en dan nog wel tijd voor de geneugdes des levens zoals drank & vrouwen ?

:D

respect voor jouw site, met alle teksten en filmpjes, maar heb zo nu en dan nog wel tijd voor de geneugdes des levens zoals drank & vrouwen ?

:D

De laatste maanden weinig aangezien ik nog mijn dagwerk moet combineren. Maar dat is vanaf 1 augustus opgelost :D

Ik kijk er naar uit.

Ik kan ze ook nog niet hoor, die jumping pistols. ;)

Die gast heeft idd wel beastskills...

vr 15/06/2007

A. Olympic Squat (high bar, atg)
2x80
2x100
0x120
0x120
1x110
6x1 100

B. Behind Neck Push Press (clean grip)
1x60
1x65
0x70
1x67,5
4x1 62,5

C. Powerclean
2x60
1x75
1x80
1x85
4x1 70

D. Overhead Walks
Met dumbbell, barbell, steen. Lunges/overhead Squats tijdens de walks.

Commentaar
Mietengewichten. Olympic Squat zo zwak tegen vroeger. Ben hier vorige week vrijdag/vandaag fameus van verschoten. Komende maanden gaat hier aan gewerkt worden.

Eerst rug in orde krijgen. Zit opnieuw met last in onderrug rechts van die back squats.

's avonds drank & vrouwen, ging veel gemakkelijker dan die squats.

tog wel een nette training vind ik
drank (mate) en vrouwen horen erbij :D

Ik heb hetzelfde "probleem" Mehdi, front squats en zerchers gaan goed maar back squats... drama ;)

Luppie -> thanks.

Ik heb hetzelfde "probleem" Mehdi, front squats en zerchers gaan goed maar back squats... drama ;)

Heb vroeger (2-3j geleden) nog singles met 140kg Olympic Squat, atg gedaan.

Mijn Front Squat ligt nu bijna hoger dan mijn Back Squat. Zou gedacht hebben dat er een grotere carry over zou zijn. Raar.

Ik denk dat dat ook de oorzaak is van die zwakke deadlift. Heb btw ook opgemerkt dat ik zeer zwak ben geworden in de eccentrische fases op alle oefeningen. Ook iets om aan te werken.

er zit zeker wel een flink verschil tussen backsquat en frontsquat . Merk voor mezelf dat backsquat ook veel meer helpt bij dl omdat je veel meer glutes en hams pakt.

Front Squats hebben amper tot geen carry-over.. ik heb ook 40kg op mn Front Squat geplakt maar mn Back Squat is gewoon hetzelfde gebleven.

ma 18/06/2007

A. FR SQ
5x5 80

B. OH Press paused (+1 Power Clean)
5,5,5,5,4 x 45

C. Power Cleans
8x3 60

Varia
-Overhead Walks: 50m met barbell, barbell lunge, stone
-Walking windmills: met zelfgemaakte kettlebell, 2 schijven van 5kg aan ketting
-pullups: 5x5 BW
-incline one arm pushups: 10x5 BW, begonnen rond pin 15 in power rack, geëindigd met nog 4 pins over.
-postuur oefeningen

Commentaar
Ben ziek. Niets erg, zal snel over gaan. Maar concentratie ontbrak op de front squat, nadien ging het beter.
Last in onderrug links achter van die squats vrijdag. Veel hoop in egoscue methode voor postuur.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven