Fitness Seller

Paddos Strength training

Wat je lichaamsgewicht betreft; een kilootje of 75 met een laag vet% bij 1.72geeft toch een degelijk atletisch uitziend lichaam. Genoeg mensen die, lom wat voor reden dan ook, niet "groter" willen worden.

• Topic Starter Topic Starter
vr 22/06/2007

FR SQ
8x1 102,5kg

Oh Press
8x1 50kg

Power Cleans
8x1 75kg

Varia
-Box Pistols: 2x5 BW 28cm box - 3x5 BW 14cm box
-Pullups: 5x5 BW
-Incline One Arm Pushups: 5x5 BW

Core
-Overhead walks 1db
-Overhead walks 1 stone
-Overhead walks barbell

Rehab
-Egoscue conditie 2 treatment alle 13 oefeningen

Commentaar
Front Squats voelden zwaar aan. Oh press light. Powercleans dan weer zwaar.

Pistols gaan goed. Een tip voor balans: het gestrekte been dicht bij het andere been houden. Dit maakt oefening veel gemakkelijker. One arm pushups beginnen ook gemakkelijker te gaan. Pullups binnenkort weer weighted, heb techniek onder de knie.

Last in linkerknie tijdens de Front Squat. Is nog steeds die linkerlies blessure van vorig jaar die soms naar knie/rug overgaat. Volhouden met die Egoscue rehab & 't komt hopelijk definitief in orde.

Laatst bewerkt:
nice! volgens mij gaan we een beetje gelijk op dan @ die mp's? die 8x1 met 50 had ik maandag!

nette taining goede frontdquat ook !!

wat voor mij werkt bij pistols is ze ook gewoon ongeassisteerd proberen, zodra je denk dat je het niet gaat redden, en naar iets gaat zoeken voor balans, raakt deze juist verstoord.

Maurice -> idd. Als er een muur ergens in de buurt is ga je beginnen te bedriegen. Heb dat ook snel ondervonden. Goede tip.

Even iets anders.

Mijn broer is 23 mei begonnen met trainen. Hij heeft een paar keer met gewichten gespeeld, maar nooit serieus. Laatste keer was 4j geleden.

Zit nu op een basis 3x squat per week schema. Vandaag:
5x5 62,5 squat
5x5 32,5 oh press
1x5 90kg deadlift
bench press zit hij op een 5x5 50kg

En dit zijn geen maxima's btw! Dat allemaal na 1 maand. Hij gaat elke training vooruit (noob gains). Volgende week zit hij aan een bodyweight squat, week nadien 100kg deadlift.

Lichaamsgewicht is 70kg, maar hij zou meer willen wegen ;) Zijn traps & benen zijn al duidelijker dikker. Buik is hij iets verloren. Hij let nog niet echt op zijn voeding, heb hem gewoon aangeraden om te leren ontbijten, te eten na zijn training & te zien dat hij eiwitten binnenkrijgt. Op dit moment is dit genoeg.

Hij zit met een oude liesblessure in zijn rechterbeen (voetbal), dat wss slecht behandeld is geweest. De laatste 2 weken zegt hij ervan last te hebben. Heb hem een paar stretch oefeningen gegeven voor glutes/piriformis/psoas. Dit zou zijn vooruitgang kunnen tegenhouden naarmate gewicht zwaarder wordt.

Misschien post hij hier ooit ook wel eens een log, wie weet. In elk geval vind ik het tof om eindelijk eens mijn eigen broer de sport aan te leren ipv altijd kameraden/kennissen.

wel tof als je iemand vanaf het begin op een schema zet, en dan kijken hoe hij veranderd, zeker als het je eigen broer is. Je kan je dan ook aan elkaar optrekken.

kikke man, dat ga ik met mijn nichtje ook doen vanaf augustus.. samen aan Bill.. ga alleen geen foto's van haar maken, would be very twisted

za 23/06/2007

Varia
-Pullups: 5x5 BW
-Box Pistols: 1x5 BW (36cm) - 4x5BW (18cm)
-Incline One Arm Pushups: 5x5 BW

Core
-Stone Overhead Walks: 8x8 1 stone
-1 dumbbell Overhead Walks: 150m 6kg - 150m 8,5kg - 150m 11kg - 100m 13,5kg

Rehab
-Monsterwalks 2x150m miniband, 1x150m light band
-Egoscue conditie 2 treatment alle 13 oefeningen

Commentaar
One arm pushups begin ik techniek door te hebben, gaat al gemakkelijker. Pistols steeds dieper, steeds beter.
Gemaxt op die dumbbell oh walks, zou ze binnenkort graag met een barbell zien doen.
Monsterwalks voor lies.
Egoscue methode gaat goed. Links roteren begint beter te gaan. Volgens boek duurt het minimaal 1 maand om rug recht te krijgen, misschien is het bij mij zelfs vroeger.

Morgen niets doen, weer 6dagen training deze week.

lekker bezig geweest Mehdi!!

Die pulls ups doe je echt te snel voor goede gains.

Terug
Naar boven