Fitness Seller

Paddos Strength training

• Topic Starter Topic Starter
Was al van plan om vanmiddag overhead squats te doen, ga straks de Waiter walk ook eens proberen. Altijd leuk om nieuwe oefeningen te proberen.

Ok succes.

Probeer ook eens een "8": stappen terwijl je een 8 maakt op de grond. Voortdurend draaien & omdraaien is uitdagend.

05/07/2007

A1. Front Squat (+1 Power Clean)
4×1 80

A2. Overhead Press
(+1 Power Clean)
4×1 40

B1. Pull-ups
10 singles BW

B2. Incline One arm Push-ups
10 singles

C. Monsterwalks
150m mini band - 50m light band

D. Sidewalks
10x mini band

Commentaar
Superset front squat/oh press, alletwee steeds voorafgegaan door een power clean. Power cleans met een eccentrische fase btw, nog geen tijd gevonden om het bumperplates probleem op te lossen.

Ik doe nog steeds die egoscue rehab.

Ergens in onderrug/middenrug links voel ik iets. Houdt het trainen op dit moment niet tegen, maar is teken dat er iets niet normaal is. Vindt niet direct de oorzaak.

Ergens in onderrug/middenrug links voel ik iets. Houdt het trainen op dit moment niet tegen, maar is teken dat er iets niet normaal is. Vindt niet direct de oorzaak.

serieus! dat heb ik dus ook!

ik maakte gisteren na het trainen een beweging met mijn boven kant van mijn lichaam naar rechts en toen schoot het er in... vanochtend ging ik bekant dood van de pijn bij elke draai in men bovenlichaam, en kwam er achter dat het het ergste was als ik een soort chin beweging maakte.. tis nu alweer redelijk over, maar gister was het echt erg en vanochtend op zen hoogtepunt... misschien wat met pullups te maken ? (ik heb dit overigens ook eens na een zwaar setje rows gehad) ik denk persoonlijk dat ik iets geforceerd heb bij men setjes chins met gewicht

bij mij was het tussen deze 2 (de rood aangegeven): http://www.exrx.net/Graphics/TrapLowerHalf.gif

serieus! dat heb ik dus ook!

ik maakte gisteren na het trainen een beweging met mijn boven kant van mijn lichaam naar rechts en toen schoot het er in... vanochtend ging ik bekant dood van de pijn bij elke draai in men bovenlichaam, en kwam er achter dat het het ergste was als ik een soort chin beweging maakte.. tis nu alweer redelijk over, maar gister was het echt erg en vanochtend op zen hoogtepunt... misschien wat met pullups te maken ? (ik heb dit overigens ook eens na een zwaar setje rows gehad) ik denk persoonlijk dat ik iets geforceerd heb bij men setjes chins met gewicht

bij mij was het tussen deze 2 (de rood aangegeven): http://www.exrx.net/Graphics/TrapLowerHalf.gif

Ook al voorgehad daar. Spinal decompressions & scapular stretches en het gaat er wel uit na een paar dagen. Kan zijn van je schouders naar voor te laten komen tijdens de pull-ups. Hou ze naar achter/borst vooruit.

Bij mij ligt het lager, in onderrug bijna.

Ook al voorgehad daar. Spinal decompressions & scapular stretches en het gaat er wel uit na een paar dagen. Kan zijn van je schouders naar voor te laten komen tijdens de pull-ups. Hou ze naar achter/borst vooruit.

Bij mij ligt het lager, in onderrug bijna.

bij pull ups laat ik me borst altijd de stang raken, echter bij chin ups (wijde grip, supinated) zoals gister lukt me dat niet... zal daar op focussen i.p.v. weight toevoegen!

dacht dat je het op hetzelfde punt had als ik, verkeerd begrepen dan :D

vr 06/07/2007 (Merelbeke)

A. Power Clean
1x 80kg
1x 90kg
1x 95kg PR
0x 100kg (op schouders, viel terug naar beneden)
0x 100kg (te dicht, tegen mijn borst gekregen)
0x 100kg (kreeg het niet meer omhoog)
Paar singles met 85/80kg

B. Overhead Press (no clean)
8×1 55kg

C. Front Squat (ATG - Paused)
8×1 107,5kg

Commentaar
Getraind in Merelbeke met Calibre

Na de 95kg power clean wou ik onmiddelijk naar de 100 of course. Eerste poging op de schouders, ellebogen niet hoog genoeg, bar viel terug naar beneden.

Tweede poging bar te dicht bij lichaam. Mooit tegen mijn borst gekregen. Derde poging kreeg ik het niet meer omhoog.

Moet mijn bovenrug meer trainen. Geen deadlifts, geen rows. Dit is resultaat. Ellebogen kwamen niet hoog genoeg omdat bovenrug bolt. Bovenrug moet archt blijven, maar bij zo'n gewicht plooi ik dus.
Dus deadlifts & pendlays. Deadlifts sowieso als ik terugkom van op reis, pendlay's nog zien hoe ik dat in schema zet.

Rest van training was ook goed. Vooral de front squats, zit nog meer in. volgende week 110kg.

Edit: Calibre heeft films btw

goed getraint :D mooie PR op PC ! :thumb:

Nice! mooi PR op PC
Misschien kom ik in augustus ook eens af naar Merelbeke, had het Bart trouwens beloofd.

schitterend pr indeed!

respect voor de PC inderdaad!

allemaal bedankt ;)

Eerlijk gezegd zat het er al een tijdje aan te komen, techniek aanzienlijk verbeterd op cleans. Als ze verdergaat zit de 110 er zeker in tegen het einde van 't jaar (100 was doel).

Indrukwekkender vind ik de front squats btw, die zijn paused rock bottom. Volgende week 110. Als ik dit temp volhou is het 120 for reps tegen half augustus.

Terrestris -> ok ik zal aan u denken volgende keer. Eerste helft van augustus kan ik, tweede helft op reis.

Paddos & Calibre & andere: zoals eerder afgesproken wil ik ook eens naar merelbeke komen. :o Zou de heren zeker graag zien pushpressen, powercleanen of iets ander technisch, want daar schort bij mij wat aan :).

Wimmos heeft 80 dagen vrij, en behalve 13-14-15 juli nog wel een vrij uurtje te vinden voor de heren.

Laat maar horen wanneer het past!

Paddos & Calibre & andere: zoals eerder afgesproken wil ik ook eens naar merelbeke komen. :o Zou de heren zeker graag zien pushpressen, powercleanen of iets ander technisch, want daar schort bij mij wat aan :).

Wimmos heeft 80 dagen vrij, en behalve 13-14-15 juli nog wel een vrij uurtje te vinden voor de heren.

Laat maar horen wanneer het past!

Ok is goed.

Ik kan 's vrijdags op 27 juli, 3 & 10 augustus. Nadien is het september.

Goed bezig Mehdi!! Je kan je doelen voor dit jaar dus wel wat naar boven bijstellen :thumbs:

Goed bezig Mehdi!! Je kan je doelen voor dit jaar dus wel wat naar boven bijstellen :thumbs:

tnx eq_909. Ik zal natuurlijk niet bij de pakken blijven liggen als ik ze vroeger haal.

Power cleans is binnen. Front Squats ook als het zo verder ga & lies/knie/rug ok blijven.

deadlift/press zal nog zwaar werken worden.

Ma 09/07/2007

A. Front Squat
5×5 87,5 kg

B. Overhead Press (+1 Power Clean)
5, 5, 5, 4, 3 x 47,5kg
7 x 40kg

C. Power Cleans
8×3 67,5 kg

D. Deadlift
3×1 100kg

E. Pull-ups
11×1 BW

F. Core
-Waiter Walks: 100m 16kg
-Hanging Bent-leg Raises: 5×5 BW

Commentaar
Volume PR op Front Squat zeker. Nooit zoveel gedaan. Reps waren hard & kreeg weer koppijn. Laatste tijd veel uitgaan in het weekend, wordt er niet beter op met de gentse feesten volgende week.

Minder reps dan vorige week op de Overhead Press. Deload vanaf volgende week hierop.

Benen weer goed blauw gekregen bij power cleans. 67,5kg is te zwaar om op te vangen zonder bumperplates. Moest bijna overgeven op de duur. De laatste sets heb ik gewoon bar op grond laten vallen. Dringend achter autobanden.

Weer deadlifts. Rug moet sterker. Steve Justa style: elke dag deadlifts, reps dagelijks opbouwen, gewicht wekelijks licht opbouwen. Ben ervan uitgegaan dat mijn max 140kg is & daarvan 70% genomen.

Goeie training, geen last in rug, heup nergens.

Impressive die 95kg clean.. erg nice.

Ik ben net terug van Blankenberge paddos, stuur ze meteen via email.

@ iedereen die in Merelbeke wil trainen. 16/17/18/19 juli wil ik deads en squats alleszinds maxen met wat aanmoedigingen. Hopelijk lukt dit in Merelbeke, anders zal het Isogym ofzo worden. Hopelijk ook met locust erbij dan.

Die 100 had je op schouderhoogte boven parallel de eerste keer. Kracht heb je dus meer dan genoeg om ze te cleanen. Daar ligt het niet aan.

Edit: Het verzenden naar je gmail is bezig

Laatst bewerkt:
Ik ben net terug van Blankenberge paddos, stuur ze meteen via email.

@ iedereen die in Merelbeke wil trainen. 16/17/18/19 juli wil ik deads en squats alleszinds maxen met wat aanmoedigingen. Hopelijk lukt dit in Merelbeke, anders zal het Isogym ofzo worden. Hopelijk ook met locust erbij dan.

Die 100 had je op schouderhoogte boven parallel de eerste keer. Kracht heb je dus meer dan genoeg om ze te cleanen. Daar ligt het niet aan.

Edit: Het verzenden naar je gmail is bezig

Bedankt heb videos ontvangen.

Bovenrug moet sterker. Bij de front squats is de bovenrug ook het eerste dat foert zegt als het zwaar wordt. Vandaag begonnen deadliften. Zou moeten helpen.

Volgende week kan ik er niet zijn in Merelbeke, week erop echter wel.

Terug
Naar boven