AndroidHealthClinic

Paddos Strength training

• Topic Starter Topic Starter
Hoe gaat het met die dagelijkse deadlifts?
Hoe lang neem je rust?

't gaat goed. Ik ben van een conservatieve 140kg 1RM uitgegaan & hiervan 70% genomen. Elke week 5kg bijvoegen.

Binnen 4 weken 120kg, dat zou 80% van 150kg zijn (een realistischer 1RM), en dus nog steeds binnen richtlijn van Justa.

Snoob -> tnx.

Edit: rust tss singles is niet veel. Minder dan een minuut. Gewicht is te laag om te treuzelen. Ik kijk meer op techniek.

Hoe lang zet je steve justa eigenlijk voort? (dus bij welk percentage van je 1RM stop je met gewicht adden)

Hoe lang zet je steve justa eigenlijk voort? (dus bij welk percentage van je 1RM stop je met gewicht adden)

't is een maand/jaren plan:
-Starten bij 70%
-Elke week 2,5kg of 5kg toevoegen
-Om de 4 weken een 1RM test doen
-Week 5 starten met 70% van je 1RM
-enz.

Voordelen imo:
-Goed voor techniek
-Bouwt zelvertrouwen
-Geen overtraining

zo 15/07/2007

Deadlift
15x1 100kg

Commentaar
Gisteren genste feesten. Van 7 tot 11 geslapen.

ma 16/07/2007

A. Overhead Press (+1 Power Clean)
5×5 47,5kg PR
7 x 40kg

B. Front Squat
5/5/5/4/2 90kg

C. Power Cleans
5×5 70 kg PR

D. Deadlift
3×1 105kg

E. Pendlay Rows
5×5 60kg

F. Hanging Bent-leg Raises
5×5 BW

Commentaar
-Met Overhead press begonnen. Deze keer wel die 47,5kg voor 5x5 omhoog gekregen. Volgende week 50kg. Had zo'n vermoeden dat die front squats mij vermoeiden & daardoor steeds bleef steken op hetzelfde gewicht.
-Front Squats geen 5x5. Werd tijd. Gewicht is elke week vooruitgegaan sinds april. Begon weer schouders vooruit te rollen. Volgende week zelfde gewicht op maandag & op techniek letten. Komt in orde.
-Power Cleans vlogen. Dacht eerst 8x3, zelfs 12x2 te doen, maar bij de eerste 2 reps ging het zo gemakkelijk dat ik voor 5 ging. Ik denk dat die dagelijkse deadlifts van vorige week er voor iets inzitten.
-Vanavond bij osteopaat voor nek. Ik kan mijn hoofd draaien zonder probleem, maar iets in shouderblad is nog steeds vast. Voelde het tijdens de overhead press/deadlift.

feli met je pr's !

nice training, altijd mooi pr's!

't is een maand/jaren plan:
-Starten bij 70%
-Elke week 2,5kg of 5kg toevoegen
-Om de 4 weken een 1RM test doen
-Week 5 starten met 70% van je 1RM
-enz.

Voordelen imo:
-Goed voor techniek
-Bouwt zelvertrouwen
-Geen overtraining

in mn log heb ik een soort gelijke vraag gesteld.
misschien zou je daar eens willen kijken en er een antwoord op willen geven ;) :o

Nice PR's!! Lekker bezig zo te zien!

pittige pr's ind!

Gillian, Frenkpie, Sander, Ruben, Starter20 => Allemaal bedankt.

Gisteren osteopaat geweest. Het lag aan mijn ribben. Daarom dat het in mijn borst ook zeer deed. Alles is op zijn plaats.
Hij heeft ook eens naar mijn lies gekeken, hij zegt dat het de psoas is (wat ik zelf al had gedacht). Heeft er eens naar gekeken & mijn heup op zijn plaats gezet (wat zo goed deed).

di 17/07/2007

Front Squat
4x1 85

Push Press (+power clean)
4x1 50

Deadlift
5x1 105

Monsterwalks
150m mini band

Commentaar
Zware benen van die front squats gisteren. Heeft zijn effect niet gemist. Pijn in schouderblad verdwenen. Alleen nek een beetje stram nog tijdens de deadlift. Alles was snel & licht.

Front Squat
4x1 85

Push Press (+power clean)
4x1 50

Deadlift
5x1 105

Monsterwalks
150m mini band

Commentaar
Zware benen van die front squats gisteren. Heeft zijn effect niet gemist. Pijn in schouderblad verdwenen. Alleen nek een beetje stram nog tijdens de deadlift. Alles was snel & licht.

gelukkig is de pijn in je schouderblad weg! lekkere training!
vraagje; waarom 4 sets met 1hh? no offence hoor maar ik vraag me gewoon af of je dat doet met een speciale reden ofzo :) (ben leer gierig;))

wo 17/07/2007

A. Front Squat
3×3 90kg

B. Overhead Press (+1 Power Clean)
3×3 47,5kg

C. Power Clean
3×3 60kg

D. Deadlift
7×1 105kg

E. Pendlay Rows
5×5 62,5kg

F. Hanging Bent-leg Raises
5×5 BW

do 19/07/2007

A1. Front Squat
4×1 85

A2. Push Press (+power clean)
4×1 50

B. Deadlift
9×1 105

A. Front Squat
1/2/1/1 105kg

B. Overhead Press (+1 Power Clean)
5×2 55kg

C. Power Clean

8×1 82,5kg

D. Deadlift
11×1 105kg

E. Pendlay Rows
5×5 65kg

Commentaar
Late update.

Front Squats maandag waren zwaar. Had woensdag nog steeds last in benen. Heb vandaag het verschil kunnen merken. Vorige week 7 singles met 110kg, vandaag was 105kg lood zwaar. Ben na 5 reps gestopt, had weinig zin.

Overhead Press & Power Cleans volume PR. Deadlifts/pendlay's easy.

gelukkig is de pijn in je schouderblad weg! lekkere training!
vraagje; waarom 4 sets met 1hh? no offence hoor maar ik vraag me gewoon af of je dat doet met een speciale reden ofzo :) (ben leer gierig;))

Pijn in schouderblad weg. 't zit nu in mijn oksel/zijkant schouder. Heb alles gestretcht wat ik kan stretchen de laatste dagen, niet veel vooruitgang.

4x1 => hoge intensiteit, licht volume. Is gewoon voor techniek te verbeteren. Aangezien ik toch rehab doe op di/do & nu die deadlifts singles, dacht ik er maar iets nuttigs aan toe te voegen.

Zou je wat voor mij willen doen Paddos? Gain 10 kilo vvm... Dan wordt je echt een beest :bow:

za 21/07/2007

Deadlift
13x1 105

Commentaar
Morgen 15 singles. De rest laten rusten dit weekend.

Terug
Naar boven