AndroidHealthClinic

Paddos Strength training

Binnen twee weken vertrek ik de vrijdag op vakantie. Ma/di/woe/do dus nog zware trainingen waarbij ik wil maxen op paar dingen en misschien wat negatieven erbij knallen ook.

• Topic Starter Topic Starter
Binnen twee weken vertrek ik de vrijdag op vakantie. Ma/di/woe/do dus nog zware trainingen waarbij ik wil maxen op paar dingen en misschien wat negatieven erbij knallen ook.

Ach ja, is waar.

Eerste of tweede week van augustus dan. Nadien ben ik zelf ook op verlof.

di 10/07/2007

A1. Front Squat
4×1 82,5kg

A2. Overhead Press (+1 Powerclean)
4×1 42,5kg

B. Deadlift
5×1 100kg

Commentaar
Begonnen met de Front Squat te power cleanen. Kreeg toen last tijdens de Overhead Press in mijn trap/schouderblad. Gestopt na 2 reps met power cleanen, gewoon uit rack gefrontsquat.

Nadien nog Deadlifts.

Gisteren voelde ik iets in mijn rechtschouder, beetje overdaan nadien met de scapula oefeningen. Egoscue rehab deed goed nadien, maar terwijl ik dit typ heb ik last in mijn schouderblad/nek.

't zal morgen wellicht beter zijn.

altijd irritant die 'blessures' en pijntjes

wo 11/07/2007

A. Front Squat (Paused)
3×3 87,5kg

B. Overhead Press (+1 Power Clean)
3×3 47,5kg

C. Power Clean
3×3 57,5kg

D. Deadlift
7×1 100kg

E. Pull-ups
11×1 BW

F. Core
-Dumbbell Waiter Walks: 100m 16kg
-Hanging bent-leg raises: 5×5 BW

Commentaar
Nek doet nog steeds zeer. Overal weinig power, vooral bij de Overhead Press deed het pijn. Kracht was er wel, alles voelde licht, maar kon er moeilijk snelheid achterzetten.

Uitvoerig stretches/mobiliteits werk gedaan. Zit iets vast in schouderblad, wat mijn rechtertrap blokkeert. Hoofd draaien gaat moeilijk.

Als het niet overgaat, bel ik naar osteopaat. Jaren geleden dat hij mij gezien heeft.

Altijd iets met dat trainen.

good luck met herstel man, soms doet korte absolute rust ook wonderen, al is dat vaak wel lastig als je je gewoon energiek voelt.

De keren dat ik last van mijn nek/bovenrug heb, is het 9 uit 10 van slecht slapen gecombineerd met veel voorover gebogen lees/computerwerk (tentamenperiodes dus ;)) Weet je wat bij jou de oorzaak is?

De keren dat ik last van mijn nek/bovenrug heb, is het 9 uit 10 van slecht slapen gecombineerd met veel voorover gebogen lees/computerwerk (tentamenperiodes dus ;)) Weet je wat bij jou de oorzaak is?

Ik doe dagelijk postuur werk (1uur Egoscue methode) na mijn trainen.

Maandag voelde ik iets in mijn rechter voorste schouderkop. Preventief meer scapula werk gedaan. Denk dat ik iets te explosief gegaan ben. Pijn komt vandaar.

Gisteren voelde ik het tot in mijn rechter lower lat/rechter biceps.

Ik zal wel zien morgen.

do 12/07/2007

Fr SQ
4x1 82,5kg

Oh Press
4x1 42,5kg

Deadlift
9x1 100kg

Varia
-band pullaparts
-behind neck band pulldowns
-egoscue method

Commentaar
-Nek zat nog steeds vast. Nu na training voelt het precies beter aan. 't haalde op het moment zelf zelfvertrouwen weg op die front squats/press. Ook bij de deadlifts, precies of mijn arm ging eraf vallen.
-Zien hoe het morgen voelt, normaal heavy singles morgen, 't kan bij opbouwen tot 1 zware single blijven.

Iritant man van je nek.. Sterkte ermee en vooral niet forceren (maar dat hoef ik jou niet te zeggen denk ik).

Iritant man van je nek.. Sterkte ermee en vooral niet forceren (maar dat hoef ik jou niet te zeggen denk ik).

Bedankt ;) Tips altijd welkom, hou je niet in, ben geen goeroe voor zover ik weet.

Gaat nu toch beter. Rechts hoofd draaien gaat niet zonder pijn, maar schouderblad/rug voelt goed aan. Al een pluspunt.

Gewoon een aantal blokkades Paddo, waarschijnlijk thoracaal (hoog in je thorax) en hoog cervicaal (ivm je draai problemen). Ik zou die Osteopaad even bellen als ik jou was. Patienten met dit soort klachten zie ik over het algemeen 2-3x en dan zijn ze ervan af (ik ben manueel therapeut, kraken en zo ;) ).

Door de pijn heen trainen is absoluut niet prettig.

vr 13/07/2007

A. Front Squat
7×1 110kg

B. Overhead Press (+1 Power Clean)
8×1 57,5kg

C. Power Clean
8×1 80kg

D. Deadlift
11×1 100kg

E. Assistance
-Hanging Bent-Leg Raises: 5×5 BW
-Band Pull-aparts: 3×15
-Behind Neck Band Pulldowns: 3×15 miniband
-Egoscue

Commentaar
8ste rep gemist op de Front Squat. Zit nog meer in. Benen kunnen het aan. 2 weken geleden gemaxt met 112,5kg parallel. Nu 7x1 110kg paused atg.

Oh press ging. Powercleans & Deadlifts alle twee zeer gemakkelijk. Bij power cleans 1x de bar zelf tegen mijn kin gekregen, zo hoog vlogen ze.

Rechter scapula doet nog steeds zeer. Ik denk dat het van die Front Squats komt. Benen kunnen gewicht aan, abs kunnen gewicht ook aan.

Maar mijn borst hou ik niet hoog. Hierdoor kromt mijn bovenrug. Had zelfde probleem vorige week vrijdag met die 100kg power cleans. Volgens mij is die blessure in mijn bovenrug daaraan te wijten.

Ik overweeg het gewicht volgende week een 10% te verlagen zodat ik aan techniek kan werken. Op deze manier ga ik het alleen verergeren.

Ik moet jullie niet vertellen dat ik het haat om het gewicht te verlagen, zeker wetende dat die benen nog meer kunnen.

Stahmixson zei:
volgens mij wel Paddestoeltje :D

Ach... Die naam paddos is geïnspireerd van discotheek "The Mushroom" in Denderleeuw.
icmushroom.gif

Veel daar gezeten, heeft veel gains tegengehouden ;)

Gewoon een aantal blokkades Paddo, waarschijnlijk thoracaal (hoog in je thorax) en hoog cervicaal (ivm je draai problemen). Ik zou die Osteopaad even bellen als ik jou was. Patienten met dit soort klachten zie ik over het algemeen 2-3x en dan zijn ze ervan af (ik ben manueel therapeut, kraken en zo ;) ).

Door de pijn heen trainen is absoluut niet prettig.

Ach zo manueel therapeut, had dat dan gezegd ;)

Ik denk ook dat het vanuit de bovenrug (schouderblad) komt. Ik doe zelf een paar oefeningen ervoor (egoscue methode), 't is beter, maar 't gaat niet weg.

Welke oefeningen zou jij voorstellen?

za 14/07/2007

A. Pendlay Row
3×5 40kg
5×50kg
5×60kg
5×70kg
2×80kg
3×5 60kg

B. Deadlift
13×1 100kg

Commentaar
Nek niet 100% maar zonder pijn getraind. Maandagavond afspraak bij osteopaat.

Hoe gaat het met die dagelijkse deadlifts?
Hoe lang neem je rust?

goed bezig toch ondanks je nekpijn !

Terug
Naar boven