Fitness Seller

Paddos Strength training

• Topic Starter Topic Starter
SanderM => Zal niet direct voor na het verlof zijn denk ik. Maar die 200kg komt wel vroeg of laat.

Gillian => Bedankt. Plan qua kracht training is nog steeds OP 70kg/FRSQ 140kg/DL 180kg/PC 100kg tegen januari. Of bedoel je plannen buiten het krachttrainen? ;-)

ma 06/08/2007

Overhead Press
3x3 47,5kg

Deadlift
3x1 120kg

Pendlay Row
3x3 70kg

Vraag van 1 Miljoen
Hoe noemt men een training waarbij intensiteit aan 80% wordt gehouden maar volume laag?

SanderM => Zal niet direct voor na het verlof zijn denk ik. Maar die 200kg komt wel vroeg of laat.

Gillian => Bedankt. Plan qua kracht training is nog steeds OP 70kg/FRSQ 140kg/DL 180kg/PC 100kg tegen januari. Of bedoel je plannen buiten het krachttrainen? ;-)

Haha nee, je antwoord is goed. Maar voel je vrij om alles met ons te delen:D

Overhead Press
3x3 47,5kg

Deadlift
3x1 120kg

Pendlay Row
3x3 70kg

Vraag van 1 Miljoen
Hoe noemt men een training waarbij intensiteit aan 80% wordt gehouden maar volume laag?

Deload?

Willem9 => Fout.

Correcte antwoord was inderdaad Deload. Gillian is winnaar vandaag. Proficiat Gillian.

08/08/2007

Fr SQ
3x3 80kg

Power Cleans
3x3 77,5kg

Commentaar
Deload doet goed, gewichten vlogen. Dit is het voor deze week. Zaterdag "wedstrijd", volgende week maxen. Dan alles rechtzetten bij osteopaat & dan op reis tot september.

Fr SQ
3x3 80kg

Power Cleans
3x3 77,5kg

Commentaar
Deload doet goed, gewichten vlogen. Dit is het voor deze week. Zaterdag "wedstrijd", volgende week maxen. Dan alles rechtzetten bij osteopaat & dan op reis tot september.

succes met je wedstrijd en ben benieuwd naar volgende week!

Fr SQ
3x3 80kg

Power Cleans
3x3 77,5kg

Commentaar
Dit meen je niet serieus hoop ik he? Er kan niks scheef staan namelijk, alleen je jointplay kan verminderen. ;)

SanderM => Bedankt.

TheNose => heup staat iets geroteerd naar een kant. 1 voet staat meer naar voor dan de andere als ik mij rechtzet. 1 hand staat lager dan het andere als ik rechtsta. Heb het al zeer goed kunnen verminderen via Egoscue Methode, maar zit nog werk aan. Hoofdreden is het bureau werk.

za sterkste man

Zaterdag meegedaan aan sterkste man in 't dorp.

Ik kom toe met kameraad. Hij traint evenlang als mij, even groot, weegt 88kg. Mensen bekijken ons, concurrentie ziet er schaars uit. Een reus van 100kg doet mee, een andere bouwvakker van 90kg ook redelijk struis, met van die dikke handen. Ref komt bij ons, kameraad mag eerst niet meedoen. "Is te gespierd". Discussie, mag toch meedoen. 20 kandidaten in totaal.

Proef 1
-Bol van 70kg trekken met een koord.
-Verloor touw uit mijn handen op bepaald moment, tijd verloren daardoor, 10de plaats. Kameraad 6de plaats.

Proef 2
-20kg goeien om ter snelst.
-Iedereen gooide 4,5m. Ik gooide 5m42 eerste keer, tweede keer 5m47. Ik dacht 't is binnen. Maat gooit: 5m49 :D
-We hebben toen niet verder opgelet, we dachten dat het gespeeld was. Toen kwam die reus van 100kg aan de beurt, gooide toch wel +5m90.
-Ik derde plaats, kameraad 2de plaats, reus 1ste.

Proef 3
-Upright row, soort platform met bakstenen op, 3seconds holds, mag niet tegen lichaam komen.
-Reus begon. 31stenen getild.
-Mijn beurt, tot 30stenen gegaan. Toen 32stenen genomen. Kwam tegen mijn lichaam, afgekeurd. Vroeg een tweede beurt, mocht niet. Bah. Ik denk dat ik hem wel zou gehad hebben als ik een tweede keer had geprobeerd.
-Kameraad 33stenen getild.
-Ik 3de, reus 2de, kameraad eerste.

Proef 4
-jerrycans van 25kg per hand. Mee gaan lopen, 10 jerrycans in totaal, afstand van 10m heen, 10m terug.
-Reus slecht gescoord hierop, iedereen had het moeilijk.
-Mijn beurt: 48sec. Was 7sec sneller dan de rest.
-Kameraad: 45sec.
-Toen die bouwvakker aan de beurt: was toch wel 40ms beter dan mij gdv.
-Ik 3de, bouwvakker 2de, kameraad 1ste.

Hierna stond ik 3de op klassement, mijn maat eerste en die bouwvakker + reus stonden alletwee gelijk 2de.

Proef 5
-zak gevuld met aarde, gewicht 50kg. Oppikken, 15m lopen, glas water uitdrinken, opnieuw oppikken, teruglopen.
-Was buiten op gras te doen. Mijn beurt. Ik glij uit & val. Zak opnieuw tillen. Veel tijd verloren. Bijna 21seconden over gedaan.
-Kameraad 14seconden. Zijn eerste.
-Reus & bouwvakker alletwee rond de 15seconden.
-Heb hierop minder dan 10 punten gescoord. onmiddelijk gezakt naar 6de plaats.

Proef 6
-Een tiental bakstenen vasthouden om ter langst.
-Techniek was hier belangrijk. Ik had de stenen in het midden vastgenomen. Blijkbaar beter om ze onderaan vast te nemen. 38seconden. Kameraad 44seconden.
-Opnieuw minder dan 10 punten gescoord.

Kippen
-Iedereen had 3 kippen binnen de 2minuten, dus iedereen evenveel punten.

Eindresultaat
-Mijn maat eerste.
-Reus tweede
-Bouwvakker derde
-Ik achtste

Belachelijk. 3 proeven goed, 3 proeven slecht.

Donderdag vertrek ik op verlof tot 2 september. De dag erop begin ik te trainen. Maar tot dan wordt er niet meer getraind. Ga rust even behouden. Schouder/nek voelt veel beter aan van deze week laag volume. Ook lies rug is beter. Morgen bij osteopaat. Op reis postuur oefeningen doen. Voor de rest platte rust.

echt een vette wedstrijd was dat!
en je maat te gespierd om mee te doen is ook wel grappig :D

leuk om eens mee te maken zoiets!

geniet van je rust mehdi!

toch lekkere wedstrijd gedraaid!!

Fijne vakantie alvast!

Hoe/wat ga je na je vakantie trainen? Of ga je door op dezelfde manier?

jammer van sommige proeven maar toch leuke wedstrijd gehad zo te lezen :)

Allemaal bedankt.

Hoe/wat ga je na je vakantie trainen? Of ga je door op dezelfde manier?

Goals zijn nog altijd oh press 70kg/front squat 140kg/deadlift 180kg/power clean 100kg tegen januari 2008. Ik ga aanpak bekijken tijdens verlof.

Zit wel al te denken aan volgend jaar. Heb al een paar ideeën opgeschreven, maar uitwerken is voor later.

Paar foto's van de wedstrijd afgelopen zaterdag (derde foto is mijn maat die gewonnen was)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Straks vertrek ik op verlof. Training hervat 3 september. Tot dan.

goede opkomst zo te zien

Plan September - December 2007.

Heb beslist om Smolov te doen voor Front Squat. Als alles goed is eindig ik op 130kg/140kg in december. 140kg was het doel tegen 1 january 2008.

Op Overhead Press ga ik afwisselen tussen Push Press & Overhead Press, elke training ipv 3 keer per week Overhead Press. Idee erachter is lichaam gewennen aan hogere gewichten met de Push Press zodat Overhead Press verder omhoog gaan. Methode wordt PTP/Bear. Bear op maandag. Rest van de week lager volume. Zal ook dips beginnen te doen voor triceps & serieuzere core oefeningen.

Power Cleans verder doen zoals voordien, 100kg ligt voor het grijp. Wekelijks deadliften, zien wel waar we daarmee geraken. In elk geval niet te veel benen belasten, die smolov belooft zwaar te zijn.

Linkerlies kraakt nog steeds. Af & toe last in knie/onderrug. Schouderblad/neck rechts ook niet 100%. Rechterenkel doet ook zeer. Ga het eens laten onderzoeken allemaal dat ik weet wat het allemaal is. Zeker die lies, het zou die squats kunnen tegenhouden.

Terug
Naar boven