XXL Nutrition

Paddos Strength training

• Topic Starter Topic Starter
Hou ons in ieder geval op de hoogte van wat ze op de sportgeneeskunde zeggen. Ik ga er nu twee maal per week bij de sportkine, om m'n lower traps en diepe nek flexors te activeren, en core stabilisatie. Ze nemen het zaakje dus wel grondig onder handen, al is het bij mij iets dat niet op 1 2 3 opgelost is.

Zeker en vast. 't is omdat jij & locust zo positief over sportgeneeskunde berichten dat ik beslist heb ook langs te gaan.

Linkerlies is het de psoas/piriformis (ook door osteopaat bevestigd). Schouder weet ik het niet, 't was begonnen in scapula maar nu is het precies in rotator cuff.

do 06/09/2007

Dumbbell Bulgarian Squat
5×16kg
5×21kg
5×18,5kg

Dumbbell Lunges
5×18,5kg
5×18,5kg

Commentaar
Stretchen deed goed.

Dat zijn wel héél erg lichte lunges niet?

Afspraak Centrum Sportgeneeskunde Gent

Vandaag bij Dokter geweest voor lies & nek. Zeer vriendelijk. Hij traint zelf ook.

Hier is wat hij denkt:

Lies
-Niets erg
-Snapping hip syndrome zoals ik verwacht had
-Ofwel is het piriformis of psoas (wat ik al maanden stretch)
-Ofwel is het diepe adductoren (wat ik niet deed & wat hij mij aangeraden heeft te stretchen)
-Is oorzaak pijn in linker beneden rug & linker knie.
-MR zal uitwijzen wat het is

Nek
-erger
-volgens hem is er iets bewogen in mijn wervelkolom
-hierdoor komt er iets tegen zenuwen
-vandaar dat ik het tot biceps/pols/borst voel als ik nek kantel
-het was hem ook opgevallen dat ik rechts minder sterk was dan links (ben rechtshandig)
-MR van nek voor meer info. Heb onmiddelijk gevraagd voor CT van schouder aangezien we toch bezig zijn.

Vervolg
-lange wachtlijst voor MR & CT. Moet 3 keer naar ziekenhuis bij ons in buurt voor die 2 MRs & CTs. Zeker tot 22 september wachten eer ik alles heb.
-Lies zal wss snel overgaan. Kijk uit naar squatten zonder slechte pijn.
-Overhead Press had ik al maanden opgemerkt dat ik links veel sterker was dan rechts. Als die schouder/nek in orde komt, zal er wss snellere progressie inkomen als ik eindelijk met twee schouders kan pressen ipv slechts 1.

Intussen blijf ik gewoon trainen. Zal meer stretches uitvoeren voor adductoren. Voor nek kan ik niets doen, ook osteopatie helpt niet volgens dokter.

Sterkte ermee, paddos!

Wel nice, een dokter die zelf ook trained.

fijn dat er een dokter naar gekeken heeft. succes ermee kerel!

za 08/09/2007

Deadlift
5x100
5x120
2x140
5x125
5x120

Dumbbell Lunges
5x18,5kg
5x23,5kg
5x26kg

1 Hand Dumbbell Push Press
5x18,5kg
5x21kg
5,5x23,5kg L
3,2x23,5kg R
5x21kg L
4x21kg R

Commentaar
Zat meer in die deadlifts. Grip kost het niet meer aan. Zou er anders 5 uitgekregen hebben met 140kg. Handen liggen nog steeds op 4 plaatsen open. Die dagelijkse deadlift singles voor verlof hebben er goed aangedaan.

Push Press rechts dus veel zwakker dan links. Links kon ik nog meer. Rechts werden het side presses. Maar gestopt.

Adductoren gestretcht zoals dokter had voorgesteld. Deed zeer goed. Pols ook gestretcht dat het klaarstaat voor front squats maandag. Heb nog een week voor smolov begint. Veel glute activation & stretches doen volgende week.

Goed bezig Paddos, fijn dat de klachten zo serieus zijn genomen.

misschien eens magnesium gebruiken............of sponsjes!

ik heb in het verleden ook vaak genoeg het eelt van mijn handen getrokken met de stang, nadat ik sponsjes ben gaan gebruiken was het over........en ik had een betere grip! ( door de constante hitte hier zweet je enorm)
;)

misschien eens magnesium gebruiken............of sponsjes!

ik heb in het verleden ook vaak genoeg het eelt van mijn handen getrokken met de stang, nadat ik sponsjes ben gaan gebruiken was het over........en ik had een betere grip! ( door de constante hitte hier zweet je enorm)
;)

Ja ik zou echt magnesium moeten gaan halen. Reden is hier 3 weken verlof. Handen (en de rest) zijn zwak geworden. Moeten opnieuw hard worden. Komt wel.

Maar ik ga van die magnesium eens werk maken.

magnesium aanschaffen jij ;) ben benieuwd naar smolov!

ma 10/09/2007

FR SQ
2x2 92,5kg

1 Dumbbell Overhead Press
R: 5x18,5kg - 1x21kg - 5x18,5kg - 3x18,5kg
L: 5x18,5kg - 5x21kg - 4x21kg - 5x18,5kg

Power Clean
5x60
5x70
5x80
20x70 PR

Turkish Get-ups
5x16kg
5x18,5kg R, links 4

Dips
5x10kg
5x15kg
2x17,5kg
1x18,75kg
1x20kg
6xBW

Commentaar
Lies voelt goed tijdens front squats. Adductor stretchen werken. Alleen voelt het gewicht zwaar aan. En rechterpols doet nog steeds zeer. Bar rolt telkens van rechterschouder waardoor gewicht op pols komt. Heeft wss met die schouder te maken.
Bij overhead press is verschil goed te zien. Ik kon nog links, maar rechts is alles eruit.
Power Cleans een 20 repper. Rust tussen reps mocht wel iets minder.

goeie powercleans man :thumb:

Gaat goed Paddos ,

:thumb:

Gaat lekker man! Je nek klinkt trouwens als een actieve instabiliteit wat goed te trainen is. Meer info kan ik wel via pm geven als je wilt. ;)

Hehe, nice die 20 repper! Hoeveel rust nam je nu dan tussen de reps?

Hehe, nice die 20 repper! Hoeveel rust nam je nu dan tussen de reps?

Te veel. Wat mij tegenhield:
-blaren liggen open in linkerhand. Doet ontzettend zeer. Vooral aan mijn duim, juist waar bar op ligt & schuift. Geneest op deze manier nauwelijks.
-rechterpols doet zeer. opvangen liep niet vlot
-macht verloren van die 3 weken vakantie, trok hem niet altijd hoog genoeg

Heb het niet getimed, zal het volgende keer wel doen. Of nog beter, video.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven