AndroidHealthClinic

Paddos Strength training

• Topic Starter Topic Starter
ma 03/09/2008

Eerste training sinds 08/08/2007

Front Squat
3×8 72,5kg
5x 77,5kg
2×2 82,5kg
1×87,5kg

Overhead Press
5×30kg
5×40kg
4×5 35kg

Power Clean
5×40kg
5×50kg
5×60kg
5,5×70kg

Accessory
-Hanging bent-leg raises: 5×5 BW
-Bodyweight pull-ups & dips.

Commentaar
De hel. Zeker die 3x8 Front Squats. Bar kneep strot toe. Benen voelden lood zwaar. Overhead press p*ssy weights. Had ontzettend moeite met die 40kg, zeker rechts. Power Cleans problemen met techniek, trok met armen in begin, ellebogen niet hoog genoeg.

Veel gebibber bij elke rep, adem te kort komen, geroep, 3 eeltplekken gescheurd, bar die zwaar aanvoelt, ...

Morgen opnieuw smolov. Zelfde gewicht, sets & reps.

Na 3 weken niet trainen begin je onmiddellijk met smolov? Niet eerst een opwarmweekje oid?

Lijkt mij ook niet zo slim eigenlijk..?

Waarom was je gestopt?

Vakantie zeker, nice dat je je aan smolov waagt :) veel succes !

di 04/09/2007

Front Squat
3×8 72,5kg
5x 77,5kg
2×2 82,5kg
1×87,5kg

Push Press
5x40kg
5x50kg
5x45kg

Commentaar
Front Squat ging beter. Braakneigingen tijdens Push Press. Die 50kg was met veel moeite. Zware benen. Pijn in bovenrug/quads/glutes/traps. Benen gestretcht achteraf.

Vrijdag afspraak [Link niet meer beschikbaar] in gent.

na een tijd volledige rust is het logisch dat alles zwaar aanvoelt.. dat had ik ook na mijn vakantie en na mijn ziek zijn :) hopen dat de pijn snel overgaat overal.

3 weken rust sucked zeker als je weer begint de eerste week, ik zit nu in de 2e week maar kracht is alweer zo goed als terug, alleen BW nog :p

succes

3 weken rust sucked zeker als je weer begint de eerste week, ik zit nu in de 2e week maar kracht is alweer zo goed als terug, alleen BW nog :p

succes

Heb hier even mijn logs nagekeken. De laatste keer dat ik +3 weken niet getraind heb, is zeker meer dan 4 jaar geleden (logs van voordien heb ik niet meer liggen).

Succes met de wederopbouw ;)

Waarom heb je een afspraak bij centrum sportgeneeskunde?

Salieri => Bedankt!

Waarom heb je een afspraak bij centrum sportgeneeskunde?

Aanhoudende kwetsuren die ik zelf niet wegkrijg:
-linkerlies: gekraak, ik denk snapping hip syndrome (psoas of piriformis), als ik een tijdje zwaar squat & geen monsterwalks/stretches doe voor lies, krijg ik pijn in knie/onderrug links. Sukkel hiermee al een jaar. Heb ook gemerkt dat ik meer macht links dan rechts zet met mijn benen.
-rechterschouder: pijn in scapula gekregen een 2-tal maanden geleden. pijn gaat tot in nek/biceps/pols. Het is nu beter, maar niet 100%. Gisteren tijdens front squat begon pols ontzettend zeer te doen, rechterbiceps gespannen. Techniek is zoals het moet. Bar heeft neiging om er af te rollen aan de rechterkant.
-rechterenkel: binnenkant doet zeer tijdens squatten. Stretches lijken niet te helpen.

Ik dacht dat 4 weken rust die schouder/enkel zouden oplossen. Blijkbaar niet. Dus maar afspraak, anders zit ik hier binnen 1 jaar nog mee.

idd beter snel doen, ik heb ook veel te lang doorgelopen met SI-problemen omdat ik dacht dat het wel zou overgaan met rust, toen ik eenmaal in behandeling was geweest was ik er zo vanaf.

wo 05/09/2007

Fr SQ
4x5 77,5kg
3x82,5kg
2x2 87,5kg
1x100kg

Oh Press
5x40kg
3x45kg
5x40kg

Pendlay Rows
5x5 60kg

Full Contact Twists
8x20kg
8x25kg
8x30kg
8x35kg

Commentaar
Zeer veel last in biceps/pols tijdens front squatten. Rug begon ook zeer te doen. Ik gebruik mijn linkerbeen meer dan rechts. Glute activation oefeningen & stretches gedaan post workout. Die 100kg was zeer snel. Juist onder parallel & weer boven. ATG zou niet gegaan zijn denk ik.

Oh press ging beter. Links heb ik macht over, rechts zwakker. Heeft met die pols/biceps/schouder te maken.

Pendlay's techniek niet 100% was te lui om die 20kg schijf eraf te halen.

Hou ons in ieder geval op de hoogte van wat ze op de sportgeneeskunde zeggen. Ik ga er nu twee maal per week bij de sportkine, om m'n lower traps en diepe nek flexors te activeren, en core stabilisatie. Ze nemen het zaakje dus wel grondig onder handen, al is het bij mij iets dat niet op 1 2 3 opgelost is.

geen verkeerde frontsquat! balen van je kwetsuren :(

Sterkte ermee, paddos!

Terug
Naar boven