Gaat lekker man! Je nek klinkt trouwens als een actieve instabiliteit wat goed te trainen is. Meer info kan ik wel via pm geven als je wilt.![]()
Wordt MR van gedaan volgende week. Zal je pmen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gaat lekker man! Je nek klinkt trouwens als een actieve instabiliteit wat goed te trainen is. Meer info kan ik wel via pm geven als je wilt.![]()
)Ha ik weet wat je bedoelt, paar jaar terug moest ik ook zo'n scanvloeistof laten inspuiten in men schouder, om te kijken of men schouderkapsel was gescheurd na men akkefietje in de judo. t*ring deedt dat zeer, ze spoten vloeistof echt tussen het gewricht ofzo, gigantische schouder lol.
't was op een bepaald moment precies tegen 't bot.
Verpleegster: "U traint zeker?"
Ik: "Een beetje"
Verpleegster: "Komende dagen best niet trainen, schouder kan zeer doen"
Ik: "..."
Goed geprobeerd meisje.
haha, ja echt man zo'n dikke ****ing naald TSJAK tussen je schouder in tegen het bot enzo, lol wat was me dat.
Ze probeerde je te versieren.
"U traint zeker?" "mooie biceps, mag ik em aanraken?" "Is that a dumbbell in your pocket?"
.Heb zelf nu al twee keer zo'n spuit in m'n schouder gekregen, en gezellig is het inderdaad niet. M'n laatste arthro MR toonde wel dat die schouder nog steeds niet is wat het moet zijn, dus je leert wel wat van zo'n scan.
Veel succes met je blessures. Je kan er maar beter en sterker van worden hé.
.Ik ga daar nog naar de kine ja. 't Is vooral een houdingsprobleem. Schouders hangen naar voor, wat ik compenseer door m'n bovenrug hol te trekken. En daardoor hangt m'n hoofd dan ook weer te ver naar voor. Ik moet dus leren m'n bovenrug voldoende bol te laten (niet evident) en m'n diepe nekbuigers weer te gebruiken (scalenes nemen te vaak over). Daarnaast ligt se focus voor een groot deel bij activatie van m'n lower traps '(vooral rechts). Overactieve upper traps zorgen voor verminderde schouderstabiliteit, maar daarbovenop voor erg verkrampte nek. Lower traps activeren valt nog mee, maar die upper traps kalm houden is een pak moeilijker.
Heb maar enkele beurten meer, en ondanks we weten waar het probleem ligt, is het moeilijk die hele houding, zowel passief als vooral actief, goed te krijgen. Dus nu nemen we iets grotere intervallen tussen behandelingen, waar het er allemaal van afhangt hoe actief ik er zelf aan werk.
Zit nu wel straks weer met reis naar buitenland, daarna meteen een verhuis, dus nogal wat stress en even niet veel tijd om te gaan trainen. Maar straks een nieuwe gym en een zoveelste nieuwe start.
Je ziet er veel rondlopen met een bolle bovenrug. Te veel benchen & verkeerd deadliften doen er niet goed aan.
Veronderstel dat het bij u veroorzaakt is doo te veel pc werk? Ben zeker dat de oorzaak is voor de last in mijn rechtertrap/schouder/pols. Gelukkig doe ik veel posturaal werk, maar later ga'k die ergonomie moeten verbeteren. Standing desk bv.
Je moet eigenlijk nieuwe gewoontes aanleren & dat is niet gemakkelijk, zeker in het begin. Je moet er steeds opletten.

Bij "band traction" denk ik meer aan prehab oefeningen voor de schouder. Hoe doe je band traction met je nek?Op aanraden van TheNose oefening gedaan voor nek. Plus nog een paar andere oefeningen om nek spieren te verstevigen a.d.h.v. mini band (band tractions was de naam denk ik).
Bij "band traction" denk ik meer aan prehab oefeningen voor de schouder. Hoe doe je band traction met je nek?