Fitness Seller

Paddos Strength training

• Topic Starter Topic Starter
Ik vond uw oefening zo weinig uitdagend, zo zonder gewicht :)

Ik vond uw oefening zo weinig uitdagend, zo zonder gewicht :)

Je traint ook de stabiliteit, niks uitdaging, maar pure noodzaak. Mensen in de praktijk met aspecifieke rugklachten trainen met stabiliserende romp oefeningen ook maar met 2kg soms. ;)

vr 14/09/2007

Fr SQ
5x95kg PR

1 Dumbbell Oh Press
5,4x21 links | 3,3x21 rechts
3x23,5 links | 1x32,5 rechts
1x26 links | 1x26 rechts
5,5,5,4x21 links | 4,3,4,3x21 rechts
12x16 links | 10x16x rechts

Deadlift
2x120
1x140
10x130 PR

Turkish Get-up
5x21 rechts | 4x21 links
3x21 rechts | 3x21 links
1x23,5 rechts | 0x23,5 links

Comments
Front Squat eerste keer dat ik er 5 doe met 95kg, onnozele pr. Overhead Press draaide dikwijls uit in een side press. Hier & daar ook een pr zeker.
deadlift wou'k voor 5x140 gaan. Eerste rep voelde zwaar aan, kreeg het de tweede keer zelfs niet van de grond. Uit colere 10x130 gedaan. Zat hier ook te veel rust tss de reps naar mijn zin.
Turkish get-ups wss ook pr.

Lies voel ik niets meer tijdens squatten. Ik blijf adductoren stretchen. Het kraakt wel nog steeds in mijn lies (nooit tijdens trainen) als ik bepaalde bewegingen doe. Nek voelt ook goed aan. Pols ook goed.

Moet volgende week die MRs gaan doen. Zie er eigenlijk het nut niet meer van in, maar zal er mij maar aan houden zodat die zaak definitief achter de rug is.

Smolov

Maandag begin ik met Smolov voor Front Squat. Dit zijn de eerste 3 weken, basis mesocycle.

Week1:
-ma 4x9 77,5kg
-wo 5x7 82,5kg
-vr 7x5 87,5kg
-za 10x3 92,5kg

Week2
-ma 4x9 87,5kg
-wo 5x7 92,5kg
-vr 7x5 97,5kg
-za 10x3 102,5kg

week3
-ma 4x9 92,5kg
-wo 5x7 97,5kg
-vr 7x5 102,5kg
-za 10x3 107,5kg

Max was voor ik op verlof vertrok ongeveer 5x5 90kg. Ben ook niet gewoon van boven de 5 reps te werken. Week1 moet te doen zijn, week twee zal pijnlijk zijn, zeker op vrijdag. En week3 hoop ik dat ik tegen dan sterker ben.

Zal op karakter worden.

Heel veel succes! Ben benieuwd wathet je gaat opleveren!

Succes paddos welke oefeningen doe je buiten het squatten?

Succes paddos welke oefeningen doe je buiten het squatten?

Veel Overhead, daar licht accent op. En power cleans/pendlay rows/deadlifts/turkish get-ups. Hier & daar nog een paar pull-ups/dips als er zin voor heb.

Vorige max op front squat was 112,5kg bij 72kg lg. Ik reken op minimum 130kg na deze smolov.

Je ziet er veel rondlopen met een bolle bovenrug. Te veel benchen & verkeerd deadliften doen er niet goed aan.

Veronderstel dat het bij u veroorzaakt is doo te veel pc werk? Ben zeker dat de oorzaak is voor de last in mijn rechtertrap/schouder/pols. Gelukkig doe ik veel posturaal werk, maar later ga'k die ergonomie moeten verbeteren. Standing desk bv.

Je moet eigenlijk nieuwe gewoontes aanleren & dat is niet gemakkelijk, zeker in het begin. Je moet er steeds opletten.
Mijn bovenrug is te hol :D. Ik corrigeer daar teveel ipv met schouders en nek. Maar het is inderdaad erg moeilijk om een nieuwe houding aan te leren, het voelt vaak heel onnatuurlijk aan. En soms vind ik ook gewoon niet de juiste houding, nog het meest frustrerende :D.

Mijn bovenrug is te hol :D. Ik corrigeer daar teveel ipv met schouders en nek. Maar het is inderdaad erg moeilijk om een nieuwe houding aan te leren, het voelt vaak heel onnatuurlijk aan. En soms vind ik ook gewoon niet de juiste houding, nog het meest frustrerende :D.

Uw bovenrug is te hol? Nooit gehoord. En uw onderrug bolt dan of zo?

Uw bovenrug is te hol? Nooit gehoord. En uw onderrug bolt dan of zo?
Heupen naar voren gekanteld => bovenlichaam valt naar voor => bovenrug trek ik te recht (hol kan eigenlijk niet anatomisch :D) omdat ik anders helemaal naar voren val => cervicaal te bol (hoofd naar voor = om weer te compenseren, hoofd kan nu eenmaal niet helemaal achter je lichaam bengelen).

Kort gezegd is de hele curve wat uit m'n rug, eigenlijk is die alleen hol en/of recht, wat mij logisch lijkt als je heupen naar voor kantelen.

Heupen naar voren gekanteld => bovenlichaam valt naar voor => bovenrug trek ik te recht (hol kan eigenlijk niet anatomisch :D) omdat ik anders helemaal naar voren val => cervicaal te bol (hoofd naar voor = om weer te compenseren, hoofd kan nu eenmaal niet helemaal achter je lichaam bengelen).

Kort gezegd is de hele curve wat uit m'n rug, eigenlijk is die alleen hol en/of recht, wat mij logisch lijkt als je heupen naar voor kantelen.

Ik dacht al dat hol niet kon anatomisch :D Ok lordosis beneden & een soort kyphosis boven zeg maar, hangende schouders zeker.

Zal tijd in beslag nemen om alles recht te krijgen, maar is te doen. Doe je egoscue oefeningen ook?

Front Squat
4x9 77,5kg PR

1 dumbbell Push Press
5x21kg
5x23,5kg (4x right)
5x26kg (2x right)
1x28,5kg (1x right) PR

Power Cleans
5x60kg
5x70kg
5x80kg

Turkish Get Ups
5x21kg (3xleft)
2x23,5kg (2 left) PR

Dips
5x10kg
5x15kg
4x20kg
2x25kg

Chin-ups
5x10kg
3x15kg

Comments
Very aggressive on the Front Squats. Lots of power. For the info, I did the introduction phase for front squats. I felt from the warmup the power. Reps were fast. First 2 worksets were hard but easy (i'm not used to do +5 rep range). 2 last sets were harder. Lots of grunting, but I had fun. That's a PR btw.

PR on the Push Press too, but it's the second time I do them since years. Could do more if my legs weren't that sore.

Lower back couldn't take it anymore on the power cleans. 4x9 on front squats is very hard on the lower back it seems. 70kg was very heavy (did 20 reps last week for the info). Had trouble getting the weight high enough with the 80kg.

Turkish get-ups PR. Also new exercise, third time I do them I think.

Dips & chin-ups weren't planned. I trained with my younger brother (new to the sport btw), he wanted to do "arm work". So I did a few sets with him. It's been too long since I did them.

First workout front squats done. No pain in groin, no pain in wrists, no pain in shoulders. All ok, I liked it. I don't expect problems on the squat the first week.

Volgende week zal de zwaarste week zijn lijkt me.

Lekkere PRs !

Volgende week zal de zwaarste week zijn lijkt me.

volgende week is het op maandag 4x9 87,5kg, heb 5x5 87,5kg nog gekund. Week nadien is het 4x9 92,5kg

grote spierpijn in quads/glutes vandaag & gisteren intense honger post workout.

keep the pr's coming! ik had ook pr's, gister ;)

vet, turkish get-ups.. ga je die blijven doen?

vet, turkish get-ups.. ga je die blijven doen?

Ja blijven doen. Heb meer core werk nodig. Hanging leg raises zijn goed, maar kan ik thuis geen gewicht hangen (benen komen tegen grond, rack te laag), iso's ook goed maar te moeilijk om gewicht te gebruiken, weighted crunch nodige apparatuur niet thuis.

Turkish getups lijkt mij het gemakkelijkst. Plus Overhead Squats hebben mijn schouders altijd gezond gehouden & turkish getups hebben er iets van weg.

Ik vraag mij wel af hoe sommige dat doen met een barbell van 60kg. Die 23,5kg scheurde mijn abs.

Ja blijven doen. Heb meer core werk nodig. Hanging leg raises zijn goed, maar kan ik thuis geen gewicht hangen (benen komen tegen grond, rack te laag), iso's ook goed maar te moeilijk om gewicht te gebruiken, weighted crunch nodige apparatuur niet thuis.

Turkish getups lijkt mij het gemakkelijkst. Plus Overhead Squats hebben mijn schouders altijd gezond gehouden & turkish getups hebben er iets van weg.

Ik vraag mij wel af hoe sommige dat doen met een barbell van 60kg. Die 23,5kg scheurde mijn abs.
Linkje naar wat die getups zijn? Ik heb met hanging leg raises hetzelfde probleem namelijk. :D

Terug
Naar boven