Fitness Seller

Paddos Strength training

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe ze overhead squat style. Dit is dumbbell lunge style. Dumbbell lunge volgens mij gemakkelijker. Ben gewoon van die overhead squats vroeger, mss switch ik nog nadien.

YouTube - Turkish Get Up

Ziet er pittig uit!

wo 19/09/2007 - Smolov week 1 day 2

Front Squat
5x7 82,5kg PR

Pendlay Row
5x70kg
3x80kg
5x5 70kg
10x60kg

1 Dumbbell Overhead Press
5x16kg
2x23,5kg right PR
5x23,5kg left PR
5,4,4x21kg right
5,5,5x21kg left

Commentaar
Vroeg getraind, straks naar kliniek voor MRI. Voor de veiligheid AM getraind, moesten ze mij weer een spuit geven.

Was niet goed wakker. Front Squats 2eerste sets ok. Vanaf 3e sets alles boven de 5reps moeilijk. Kon borst niet hoog houden, rug begon te krommen, gewicht op polsen. Op karakter het gewicht omhoog gesquat, moest mijn reps hebben.

Nadien misselijk. Turkish get-ups kon er niet meer af. Het idee van te gaan liggen & weer recht te staan met de misselijkheid.

Zal beter mijn best doen vrijdag.

Maar je hebt het toch vol gehouden en daar gaat het om. Kan me best voorstellen dat het zo vroeg niet helemaal lekker gaat. Daarnaast misschien ook een beetje last van stress/zenuwen omdat je naar de kliniek moet?

Maar je hebt het toch vol gehouden en daar gaat het om. Kan me best voorstellen dat het zo vroeg niet helemaal lekker gaat. Daarnaast misschien ook een beetje last van stress/zenuwen omdat je naar de kliniek moet?

Volgehouden wel, daar gaat het niet om. 't is de manier waarop.

Geen stress/zenuwen van kliniek lol. Was gewoon niet goed wakker. Laatste 2 dagen is het beter, maar vorige week 8 dagen aan een stuk 16u per dag gewerkt, 2u 's nachts slapen, 7op. Neemt zijn tol.

Vroeg squatten is inderdaad vreselijk, ik vind het wel goed dat je nog losse rows kan doen na het squatten want mijn lowerbody heeft er na het squatten echt geen puf meer voor.

Volgehouden wel, daar gaat het niet om. 't is de manier waarop.

Geen stress/zenuwen van kliniek lol. Was gewoon niet goed wakker. Laatste 2 dagen is het beter, maar vorige week 8 dagen aan een stuk 16u per dag gewerkt, 2u 's nachts slapen, 7op. Neemt zijn tol.

Naja had gekund toch:p Maar 16u per dag werken is nogal onmenselijk. Dat i.c.m smolov :o

Vroeg squatten is inderdaad vreselijk, ik vind het wel goed dat je nog losse rows kan doen na het squatten want mijn lowerbody heeft er na het squatten echt geen puf meer voor.

Mja die onderrug, pijnlijke zaak. Zat veel tijd tussen bij die rows.

Naja had gekund toch:p Maar 16u per dag werken is nogal onmenselijk. Dat i.c.m smolov :o

100j geleden werkte ne mens meer dan nu. En toen was het op het veld niet achter een bureau. We moeten niet klagen.

Heb er voor gekozen. Is tijdelijk. Komt wel in orde.

Deze namiddag MRI van lies laten uitvoeren.

Resultaten: geen adductor tendinitis, noch piriformis syndroom. Niets.

Weet niet wat ik moet denken van die resultaten. Laatste 2 weken inderdaad geen pijn meer in lies tijdens squatten (maar ook nooit boven de 100kg geweest). Ofwel is het even weg door lichter te trainen, ofwel is het weg door die adductoren stretch die ik ben beginnen invoeren.

In elk geval is er nog steeds gekraak als ik mijn been beweeg.

Zaterdag moet ik MR van nek laten uitvoeren. Ik ga nog zien of ik dat doe. Die MRs kosten naar 't schijnt 40€. Deze was voor niets. Nek doet geen zeer meer, dus ik denk dat die ook voor niets zou zijn.

40 euro?! Ik denk dat de werkelijke kosten véél hoger zijn ;)

Tsss, lawaai! Prachtige natuurkunde is er dan aan het werk! :D Ik heb trouwens zelf al eens een MR scanner bediend :who: :p

FR 21/09/2007 - Smolov week 1 day 3

Front Squat
7x5 87,5kg PR

Overhead Press
3x50kg
1x55kg
3x50kg
5x45kg

Power Cleans
5x70kg
5x80kg
5x85kg
10x75kg PR

Turkish Get-up
5x16kg
2x26kg right | 1x26kg left PR
4x23,5kg right & left PR

Comments
Front Squats were easier than the days before. I like lower reps. I ended leaning forward during the last reps of the last sets. Very annoying. Weight gets on my wrists. Also right heel tends to come from the floor. Still that left leg that seems to be stronger than the right one. Probably because of the groin injury. Groin feels fine btw. No knee or lower back pain.

Was exhausted afterwards. The 55kg overhead press lasted 5seconds I think. Left stronger than right again.

Next Power Cleans. Lower back felt fine after the squats, wasn't sore like the other days. Went up to 85kg. Then I planned to do 20 reps with 75kg. Turned out into 10 breathing reps. I could have continued to 20 reps but I was too tired. A bit disappointed for not doing 20 reps looking back. I should have.

(copy paste)

10x75 is desalniettemin ook een mooie PR. Week twee Smolov zit er nu bijna op?

10x75 is desalniettemin ook een mooie PR. Week twee Smolov zit er nu bijna op?

Ja morgen 10x3 met 92,5kg en dan op naar week2. Voel mij wel altijd kapot na die squats. Ze gaan hard. Volgende week komt er overal 10kg bij.

Had er 20 moeten doen op die power cleans.

Ja morgen 10x3 met 92,5kg en dan op naar week2. Voel mij wel altijd kapot na die squats. Ze gaan hard. Volgende week komt er overal 10kg bij.

Had er 20 moeten doen op die power cleans.

Damn, nog 1 week en dan ben je er van af. Houd je het daarbij of doe je de 2e cycle ook?

Volgende week pak je gewoon 20 reps power cleans!

Damn, nog 1 week en dan ben je er van af. Houd je het daarbij of doe je de 2e cycle ook?

Volgende week pak je gewoon 20 reps power cleans!

Nee nog 2 weken. Dit was eerste week. 3 weken in totaal. Volgende week overal 10kg bij, week erop nog eens 5kg bij.

Ik weet het zo nog niet volgende week. Moet dan 7x5 97,5kg doen. Ik heb nog nooit 5x5 90kg gekund :D

Tweede cyclus ook. Smolov belooft minimum 20kg gains. Laatste max was 112,5kg. Als alles goed gaat zit ik +130kg. Doel begin dit jaar was 140kg tegen januari 2008.

Nee nog 2 weken. Dit was eerste week. 3 weken in totaal. Volgende week overal 10kg bij, week erop nog eens 5kg bij.

Ik weet het zo nog niet volgende week. Moet dan 7x5 97,5kg doen. Ik heb nog nooit 5x5 90kg gekund :D

Tweede cyclus ook. Smolov belooft minimum 20kg gains. Laatste max was 112,5kg. Als alles goed gaat zit ik +130kg. Doel begin dit jaar was 140kg tegen januari 2008.

Oh je bent een week later begonnen als Victor? Dacht dat jullie tegelijk begonnen waren, my bad. Tja ik geef je het maar te doen. Ik heb voor de gein gekeken wat ik zou moeten squaten en 1 ding is zeker, week 2 red ik echt nog niet. Het is ook niet voor niks het zwaarste squat programma.

• #1.000
Oh je bent een week later begonnen als Victor? Dacht dat jullie tegelijk begonnen waren, my bad. Tja ik geef je het maar te doen. Ik heb voor de gein gekeken wat ik zou moeten squaten en 1 ding is zeker, week 2 red ik echt nog niet. Het is ook niet voor niks het zwaarste squat programma.

Week later dan Victor ja. Heb eerst 2 weken introductie gedaan.

't programma is meer op wilskracht dan iets anders. Da's mijn ondervinding deze week.

't is niet zo moeilijk om aan uw reps te geraken. Gewoon breathing squats van maken. Heb het elke keer moeten doen deze week. Tijd pakken tss 2 reps & voortdoen. Tussen de sets heb je soms een soort "schrik", gewoon omdat je weet dat het weer afzien wordt. Mijn methode is van gewoon naar bar toe testappen zonder nadenken & sets uitdoen.

Enigste minpunt is dat ik begin voorwaarts te leunen tijdens de front squats eens het zwaar wordt. Bar komt op polsen. Bovenrug begint te bollen. Allemaal niet goed. Moet opletten dat ik bar niet eens verlies, zou pijnlijk zijn.

Dat probleem zal niet hebben met back squats volgens mij.

Terug
Naar boven