Fitness Seller

Paddos Strength training

Gaat toch lekker zo! Smolov klinkt echt beestachtig. Misschien ooit ook nog eens doen als mijn squat zo achter blijft lopen. :D

Oh je bent een week later begonnen als Victor? Dacht dat jullie tegelijk begonnen waren, my bad. Tja ik geef je het maar te doen. Ik heb voor de gein gekeken wat ik zou moeten squaten en 1 ding is zeker, week 2 red ik echt nog niet. Het is ook niet voor niks het zwaarste squat programma.

mss eerst wat minder geavanceerde / zware programma's proberen voor je aan smolov begint ...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.005
SA 22/09/2007 - Smolov week 1 day 4

Front Squat
10x3 92,5kg PR

Push Press
1x60kg
5,5x50kg

Pendlay Row
5x80kg
5,5x75kg
5,5x70kg

Comments
Front Squat were very easy compared to the other days. I think I could have done 5 reps on every set. So I'm already stronger than on the previous routine. Back then I struggled doing 5x5 with 90kg. Little lower back pain left side. Groin fine. Some wrist pain. But nothing serious. Stretching & spinal decompressions post workout.

Overhead strength is still way behind what it was before my holiday.

mss eerst wat minder geavanceerde / zware programma's proberen voor je aan smolov begint ...

Ik was niet van plan het te gaan doen hoor...

Als je op voorhand al schrijft dat je het niet aankunt, is het programma niet het probleem maar de attitude.

Met een 100 kilo squat smolov gaan doen.. Jup, echt een aanrader!.....

Jij schuift alles steeds maar af op 'attitude' en 'instelling', dat is idd belangrijk, maar een goede dosis gezond verstand is ook niet verkeerd.

Ik ben van een 110kg max uitgegaan voor smolov.

Met jouw trainings ervaring mag je jezelf scharen onder de gevorderden lifters of whatever. Daarentegen ben ik nog een beginner. Jij wilt niet bulken en met zoveel trainingservaring kom je uiteindelijk op een grens. Dan ga je niet erg hard meer vooruit en is Smolov een optie. Maar zeg nou zelf, waarom zou iemand Smolov doen als hij degelijke gains maakt met een 'standaard' fullbody schema?

• #1.010
Maar zeg nou zelf, waarom zou iemand Smolov doen als hij degelijke gains maakt met een 'standaard' fullbody schema?

Ik beschouw mijzelf aan een beginner. Maar dat is naast de kwestie. Jij schreef "ik kan week twee nooit aan". Ik vind dat een verkeerde attitude. Is niet de eerste keer dat ik je dingen in die aard zie schrijven.

Neem het niet verkeerd op Gillian, dit is constructieve feedback. Met "ik kan niet" geraakt men nergens. Vervang het door "hoe kan ik?".

Ik beschouw mijzelf aan een beginner. Maar dat is naast de kwestie. Jij schreef "ik kan week twee nooit aan". Ik vind dat een verkeerde attitude. Is niet de eerste keer dat ik je dingen in die aard zie schrijven.

Neem het niet verkeerd op Gillian, dit is constructieve feedback. Met "ik kan niet" geraakt men nergens. Vervang het door "hoe kan ik?".

Ik neem het ook niet verkeerd op, anders zou ik niet blijven posten:)

Ik wil ook m'n best doen en ik ben er van verzekerd dat ik ver kan geraken, maar ik probeer realistisch te blijven. Zo heb ik bijvoorbeeld gisteren 8x70 gesquat en dat was zwaar. Als ik kijk naar Smolov, dan zou ik in week 1 4x9x70 moeten squaten en een week later 4x9x80. Ik zou dat gewoon niet trekken. Daarvoor zou ik eerst wat moeten gewennen aan de hogere reprange en aan het vele squaten. Smolov raad dit ook aan. Men moet (in het algemeen) uit gaan van 2xbw squat of al een goede gewenning aan een hoog volume. Ik realiseer mij dat ik daar nog niet aan voldoe. Nu doe ik dus mijn best om daar uiteindelijk wel aan te voldoen en vervolgens Smolov met succes te kunnen door lopen.

Het is dus niet dat ik niet in mijzelf geloof of dat ik van te voren mijn koppie al laat hangen, maar ik doe mijn best om een realistische kijk te houden. Ik begrijp ook zeer zeker jouw punt wel. Natuurlijk is het belangrijk om vertrouwen te hebben en niet te snel op te geven, maar soms moet men ook beseffen dat iets te hoog gegrepen kan zijn.

Overigens was ik van plan eind dit jaar/begin volgend jaar Smolov te doen.

• #1.012
Wel ik zit zelf niet aan een 2x bodyweight front squat.

Ter informatie. Vorige week deed ik tijdens introductie phase 3x92,5kg met moeite. Vandaag heb ik 10x3 gedaan met 92,5kg met gemak, tov de andere dagen in elk geval. Blijkbaar pas je je snel aan.

Andere hebben het schema kunnen uitdoen, ik vertrouw erop dat ik het ook kan. Het enige dat in mij parten kan spelen zijn oude blessures die bovenkomen. Ik voel mijn rug links beneden op dit moment nog van daarstraks.

Misschien dat er ook een (klein) verschil is tussen het doen van front squats en back squats? Daarnaast heb je al aardig wat trainingsjaren er op zitten wat in je voordeel is. Maar goed, misschien verkijk ik me op de percentages.

• #1.014
Misschien dat er ook een (klein) verschil is tussen het doen van front squats en back squats? Daarnaast heb je al aardig wat trainingsjaren er op zitten wat in je voordeel is. Maar goed, misschien verkijk ik me op de percentages.

Back squats zijn gemakkelijker dan front squats. Die grip speelt mij dikwijls parten.

En om eerlijk te zijn. Als ik eerst die percentages zag met de gewichten (binnen 2 weken 10x3 107,5kg!), dan denk ik ook onmogelijk. Maar anderen slagen er wel in (victormor bv.) dan denk ik: als zij het kunnen ik ook.

Daar heb je dan wel weer een punt. Ach eind dit jaar waag ik me er gewoon aan:).

• #1.016
Front Squat
2x9 87,5kg
1x8 87,5kg
1x7 87,5kg

Close Grip Bench Press
4/3/3/3/3 x 65kg
10x50kg

Db Overhead Press
8x11kg
4x16kg
6x13,5kg

Pendlay Row
5x70kg
5x75kg
4x5 70kg

Comments
Verdomde Front Squat. Bar is twee keer van mijn schouders gevallen. Gewicht was niets, 't was gemakkelijker dan vorige week. Gewoon die borst die ik niet omhoog kon houden, boven rug kromt & daar viel de bar. Twee keer voorgehad.

Met broer getraind. Close grip bench press jaren geleden. db oh als assistance, pendlay's om te eindingen.

Zever workout, die front squats ben er aardig van. Gebeurt geen twee keer deze week.

De maandag is toch het lastigst vanwege het hoge aantal reps. Dus de rest van de week moet je wel halen!

Het hoog aantal reps met de front squat zal inderdaad k*t zijn, maar met de back squat valt het reuze mee, de ergste dag waar ik tegen op zit is dag 4 want dat is ongelooflijk saai en wordt ook erg heavy bij de laatste 5 sets.

Hoe ga je de switching eigenlijk doen Mehdi? Welke oefeningen?

• #1.019
eq_909 => gewicht voelde gemakkelijk aan. Ik zou all reps gehad hebben moest het een back squat zijn.

Het hoog aantal reps met de front squat zal inderdaad k*t zijn, maar met de back squat valt het reuze mee, de ergste dag waar ik tegen op zit is dag 4 want dat is ongelooflijk saai en wordt ook erg heavy bij de laatste 5 sets.

Hoe ga je de switching eigenlijk doen Mehdi? Welke oefeningen?

Zoveel power cleans als ik maar kan. Zou tof zijn als ik de 100kg aantik tijdens switching, een van mijn doelen tegen einde dit jaar.

Negatieven is ook aanbevolen bij smolov, maar moet daar nog eens over nadenken hoe ik dat erin steek.

Box Front Squat & pliometrics in elk geval niet.

Wat doe jij Victor?

Ik weet het zelf ook nog niet ben het nog een beetje aan het uitzoeken, maar mijn sticky point van mijn squat ligt rond parallel, dus misschien dat de speed box squats voor een korte periode helpen?

Terug
Naar boven