Fitness Seller

Paddos Strength training

Ik weet het zelf ook nog niet ben het nog een beetje aan het uitzoeken, maar mijn sticky point van mijn squat ligt rond parallel, dus misschien dat de speed box squats voor een korte periode helpen?

Komt van fitnessforoneandall misschien dat je er wat aan hebt:

Helps the bottom part of the squat

Dead Stop Squats* - These are basically deadlifts, but with the bar on the back rather than in the hands. The set-up is similar to that as for low squats, sans the second set of safety bars. Set the safety bars so that with the bar placed on them you'll be 2-3" below parallel. Squeeze underneath, and starting from this dead stop, squat all the way up. Then come back down and rest the bar fully on the safeties. And then start again from the dead stop. This exercise helps one get out of the bottom on the squat.

Pause Squats* - You do a regular squat, but at the bottom you pause for a three count before coming back up. But unlike the above exercise, for these be sure that you do not relax your muscles while holding the pause. Keep your muscles tight at all times. This exercise helps one get out of the bottom on the squat and also really pumps up the quads.

Box Squats* - Use a sturdy wooden or metal box. You squat down and sit on the box. The box should be at the height of your bottom position or maybe a little lower. Pause on the box and then come back up. Like pause squats, don't relax completely at the bottom (e.g. do not put all of the weight on the box). Stay tight and hold the weight. This is yet another exercise that helps one get out of the bottom.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.022
Mja zeker die pause squat zoals Gillian aangeeft. Of bottom squats from pins.

Ja inderdaad, kan ik die dan gewoon tijdens de switching doen of is dat te zwaar?

Het is dus de bedoeling dat je tussen de 1e en de 2e cycle werkt aan je sticky point en veel aan snelheid doet? Klopt dat?

Van: Smolov Squat Cycle

A so-called 'switching' semi-mesocycle is now in order to let the body and mind recover before taking on the pre- competition cycle. With the exception of negative squats recommended once or twice a week, all lifts and exercises are now performed with maximum explosion. Series of various jumps and hops, deep squat jumps with a light barbell, etc. are on the Party approved list. So are leg presses with compensatory acceleration and similar drills. Exploding from the sticking point in the squat is another fine exercise for the switching period. "The motto of the switching program is speed, and speed again," explains S. Smolov. For a change of pace as much as anything else.

Nog een vraag aan Mehdi, is het in week 4 de bedoeling om op dag 1 en dag 2 te rusten, of kan je in principe dan gewoon wat andere oefeningen doen i.p.v. squats?
En zo te zien is het in week 4, 2 dagen achter elkaar opwerken naar je near max single. Heavy dus.

• #1.027
't is eerste keer dat ik die smolov doe, moet zelf ook nog leren hoe het ineen zit.

week 3 ma/wo/vr/za squatten
week 4 geen squat tot za, dan maxen

Dat staat er bij mij. Ik ga in week 4 ma & wo trainen, dan niets tot zaterdag. Wat ik zal trainen die week: normaal upper-body. Rest wss licht of niet, ga ik nog bekijken.

Ik ga negatieven tot 1x per week op woensdag houden tijdens switching. Rest van de dagen power cleans.

Btw victor: 't is vrijdag of zaterdag opwerken naar je max, niet twee keer ;-)

Oke thx Mehdi, de vorige keer had ik week 4 dan fout gedaan toen werkte ik 2x op naar mijn max, maar dat kon ik toen ook zien als 2 singles van 90-95%. In ieder geval ga ik in week dan zo & di wat ub doen en vrijdag opwerken naar mijn max. De bedoeling is er toch in de buurt zitten en niet 100% maxen?
Tijdens switching doe ik dan pause squats en bottom pin squats. Voor de rest train ik dan gewoon ub gericht.

Volgens mij moet je gewoon opwerken naar je absolute max?

• #1.030
Oke thx Mehdi, de vorige keer had ik week 4 dan fout gedaan toen werkte ik 2x op naar mijn max, maar dat kon ik toen ook zien als 2 singles van 90-95%. In ieder geval ga ik in week dan zo & di wat ub doen en vrijdag opwerken naar mijn max. De bedoeling is er toch in de buurt zitten en niet 100% maxen?
Tijdens switching doe ik dan pause squats en bottom pin squats. Voor de rest train ik dan gewoon ub gericht.

Er staat near max inderdaad. Met de echte max na de intensity phase.

Ik ga voluit gaan. Nadien heb je toch twee weken taper.

Dus als je Smolov tot de letter volgt hoort het zo:

Micro cycle 2 weken - optioneel

Base meso cycle 3 weken

1 week rust + prikida (near max single)

'switching' semi-mesocycle 2 weken

2e meso cycle - 4 weken

[Link niet meer beschikbaar]

Dat zou dan betekenen dat je in de 2e week van de switching op moet werken naar een absolute 1RM, aangezien je die nodig hebt om de laaste cycle te doen. Correct me if I'm wrong.

• #1.032
Dus als je Smolov tot de letter volgt hoort het zo:

Micro cycle 2 weken - optioneel

Base meso cycle 3 weken

1 week rust + prikida (near max single)

'switching' semi-mesocycle 2 weken

2e meso cycle - 4 weken

[Link niet meer beschikbaar]

Dat zou dan betekenen dat je in de 2e week van de switching op moet werken naar een absolute 1RM, aangezien je die nodig hebt om de laaste cycle te doen. Correct me if I'm wrong.

semi-mesocycle is speed & power, geen PR.

Er staat near max inderdaad. Met de echte max na de intensity phase.

Ik ga voluit gaan. Nadien heb je toch twee weken taper.

Dat klopt inderdaad, maar ik hou het denk ik toch bij een near max single.

Het zit zo, wat je bij prikida haalt vul je in. Als je gaat maxen vul je, je 1 rm in en als je naar een near max single opwerkt vul je aan de hand van de intensiteit een geschatte 1 rm in.

Voorbeeld: jan doet prikida en squat 180 redelijk soepel dan zal zijn geschatte 1 rm rond de 185-190 liggen. Je vult dan je geschatte 1 rm in. Switching is in principe gewoon een soort van deload daar wordt dus dan niet meer gemaxed aangezien je ook moeilijk sterker kan worden in die 2 weken deload.

Laatst bewerkt:
Het zit zo, wat je bij prikida haalt vul je in. Als je gaat maxen vul je, je 1 rm in en als je naar een near max single opwerkt vul je aan de hand van de intensiteit een geschatte 1 rm in.

Voorbeeld: jan doet prikida en squat 180 redelijk soepel dan zal zijn geschatte 1 rm rond de 185-190 liggen. Je vult dan je geschatte 1 rm in. Switching is in principe gewoon een soort van deload daar wordt dus dan niet meer gemaxed aangezien je ook moeilijk sterker kan worden in die 2 weken deload.

Allright. Thanks.

Nog 1 vraagje als het mag:o

Het betreft de twee introductie weken. In week 1 moet je dit doen (als je ervoor kiest om ze te doen):

Day 1 65%x8x3, 70%x5, 75%x2x2, 80%x1
Day 2 65%x8x3, 70%x5, 75%x2x2, 80%x1
Day 3 70%x5x4, 75%x3, 80%x2x2, 90%x1

Over de 2e week wordt dit gezegd:

During week two squat every other day with 80-85% weights. You must be able to work up to one set of five in that percentage range by the end of the second intro week.

Hoe zou je dat dan moeten invullen? Aan het begin van de week ?x2x85%, de volgende training ?x3/4x85% en de laatste training 1x5x85%, opbouwend vanaf b.v 8x60%,5x70%2x2x80%?

• #1.036
Nog 1 vraagje als het mag:o

Het betreft de twee introductie weken. In week 1 moet je dit doen (als je ervoor kiest om ze te doen):

Day 1 65%x8x3, 70%x5, 75%x2x2, 80%x1
Day 2 65%x8x3, 70%x5, 75%x2x2, 80%x1
Day 3 70%x5x4, 75%x3, 80%x2x2, 90%x1

Over de 2e week wordt dit gezegd:

During week two squat every other day with 80-85% weights. You must be able to work up to one set of five in that percentage range by the end of the second intro week.

Hoe zou je dat dan moeten invullen? Aan het begin van de week ?x2x85%, de volgende training ?x3/4x85% en de laatste training 1x5x85%, opbouwend vanaf b.v 8x60%,5x70%2x2x80%?

Ik was uitgegaan van een max van 110kg. Heb in week 2 gedaan:
ma: 2x2 92,5
wo: 3x92,5
vr: 5x95 (92,5 was gepland, achteraf gezien teveel gedaan zonder opzet)

En die 92,5kg waren toen zwaar (kwam juist weer van verlof). Straks moet ik 5x7 92,5kg doen :)

Dus je hebt week 1 van de introductie gewoon 2x gedaan?

Edit: Las het verkeerd.

Thnx Mehdi. Ik denk dat ik nu alles wel begrijp:).

• #1.038
Neen week1 was lichter. Kijk anders eens een paar pagina's weer :)

Terug
Naar boven