MuscleMeat

Paddos Strength training

Waarom zijn backsquats blessuregevoelig?

Zolang je een goede arch behoud maakt het je rug alleen maar sterker. Al ben ik het met je eens dat je in vele gevallen ook best zonder back squat kan.

Is er een verschil tussen fsq en gewone squat bij je knieen?

daarom squat ik ook meestal zonder riem, om de rug sterker te maken.......en zodoende minder kans op blessures te krijgen!

ik doe het al jaren en blijf het doen totdat ik erbij neerval!
:D
( alleen bij maxen gebruik ik een steuntje in de rug als veiligheid)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.086
Is er een verschil tussen fsq en gewone squat bij je knieen?

Front Squat meer druk. Maar ik zie daar zelf geen probleem mee. Als je techniek goed is gaan je knieën zich aanpassen & sterker worden. Olympische gewichtheffers doen front squats/olympic squats zonder problemen.

• #1.087
di 02/10/2007 smolov week 3 dag 1

Front Squat
9/9/7/7 92,5kg

Commentaar
Dag meer rust genomen. Ontzettend veel pijn gehad in rug, komt van mijn lies die nu opnieuw begint te kraken. Voel het als ik rondstap.

Front Squat begon goed de 2 eerste sets. Waren gemakkelijk. 2 laatste set zat ik op. Om 12u gegeten. Bedoeling was om rond 14u te trainen. Ik zit te veel met werk bezig. "nog een halfuur", "nog een uur", "nog efkes", en dan is het ineens half 5.

Ga er iets proberen aan te doen want zijn slechte gewoontes. Had ik vroeger getraind had ik die 4x9 wel gehad. Mijn fout.

Het is natuurlijk zonde dat je Smolov niet 100% trekt door je werk. Ik hoop dat het snel opgelost is. Nog drie trainingen en dan is het tijd voor uwe welverdiende rust:)

• #1.089
Smolov Week 3 Dag 2 Do 04/10/2007

Front Squat
7/7/7/6/5 x 97,5kg

Overhead Press
8x40
6x37,5
6x35
6,7x32,5

Barbell Rows (cheated)
5x5 77,5kg

Commentaar
Bar opnieuw van mijn schouders gerold tijdens Front Squat. Ze voelde op zich wel goed aan qua kracht e.d. Is btw 7,5kg meer dan voor ik op verlof vertrok. Toen deed ik met moeite 5x5 90. Nu 7,5kg meer. 1RM was toen 112,5kg, dus ik denk dat 120kg er nu al moet inzitten.

Overhead press nog steeds sissy na de front squats.

• #1.090
za 06/10/2007 smolov week 3 day 3

Front Squat
5/5/4/3/4/3/5 x 102,5kg

Commentaar
Inderdaad 4 keer reps gemist om te eindigen met 5 reps in laatste set, die gemakkelijker waren dan alle voorbij set. Reden:
* ik verlies aggresiviteit als ik te lang wacht tijdens sets. Door te weinig te wachten (1min-1min30) verlies ik kracht. Laatste set was meer dan 3min rust. Zit hem in de kop.
* Techniek. Voeten staan soms iets te wijd waardoor ik kracht verlies. Ook heb ik de vervelende gewoontes om pause squats te doen (bottom position), waar ik dan niet meer uit geraak na 3 reps.

Was de beste training van de week. Morgen laatste dag 107,5kg. Dan volgende week voor 120kg gaan & dan volgende maand 130-135-140kg.

:roflol: waarom neem je ook maar 1 minuut rust in Smolov?

Bedoel je dat je agressiviteit verliest? Dat is toch tijdens de set zelf?

• #1.094
Bedoel je dat je agressiviteit verliest? Dat is toch tijdens de set zelf?

Mneen tussen. Die squats zijn intensief. Als ik te lang wacht tss sets begin ik te "rusten" om weer op adem te kopen. Vind dit contraproductief aangezien er nadien nog sets volgen.

Bovendien stel ik pijn niet graag uit.

• #1.095
smolov week 3 day 4

Front Squat
10x3 107,5kg PR

Overhead Press
5x50kg
5,5x47,5kg
4x45kg
5x42,5kg

Commentaar
Training moest normaal gisteren gebeuren. Gisteren familie reunie met veel vlees & wijn van 12 tot 8. Volle buik + alcool = slapen.

In elk geval goed aangedaan. Gewicht vloog omhoog vandaag, voelde zwaar aan maar benen volgden gemakkelijk, zat meer in.

Dit was laatste workout basecycle. Content dat het gedaan is. Woensdag nog eens een power clean workout, dan niets meer tot zondag. Zondag opbouwen naar 120kg, mss 125kg afhankelijk van hoe het gewicht voel.

Btw: lies heeft totaal geen zeer gedaan deze week. Lichtjes pijn in rug rechts beneden, maar verdraaglijk. Rest is allemaal ok.

Ik zie die 140kg front squat dit jaar nog gebeuren.

Front Squat meer druk. Maar ik zie daar zelf geen probleem mee. Als je techniek goed is gaan je knieën zich aanpassen & sterker worden. Olympische gewichtheffers doen front squats/olympic squats zonder problemen.

waarom zou je rug dan niet sterker worden bij back squats? nu kan je stellen dan front squat even blessuregevoelig is

als je met front squat last hebt aan de knieën, maar door te trainen komen je knieën sterker. Waarom kan dit dan niet voor back squat, waarbij de rug dan sterker wordt?

• #1.100
als je met front squat last hebt aan de knieën, maar door te trainen komen je knieën sterker. Waarom kan dit dan niet voor back squat, waarbij de rug dan sterker wordt?

Ok nu versta ik je. Mijn probleem is dat ik te flexibel ben. Als ik back squats doe ga ik het voorwaarts leunen compenseren door rug extreem te hollen. Dit zet druk op mijn wervels. Had vroeger lordosis (bureau werk) wat het nog eens verergerde.

Met front squats heb ik dat probleem niet omdat ik meer recht zit. Ook deadlifts doen nooit geen pijn meer aan onderrug (vroeger wel). Lordosis heb ik opgelost gekregen de afgelopen 2 jaren dankzij postuur werk. Enkel die lies blessure is erbij gekomen die nu blijkt weg te zijn.

Ik ga nog wel back squats doen (high bar olympic) eens ik daar klaar voor ben. Ik ben verslaafd aan 't ijzer, wil nog een paar jaar trainen. Nu eerst die 2x bodyweight front squat.

Terug
Naar boven