MuscleMeat

Paddos Strength training

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.121
Je cleans zijn echt top, maar je OH valt dan weer tegen. Enig idee hoe dat komt?

Moet inderdaad veel bij op die oh press. Deadlift & press gaan niet zo gemakkelijk vooruit als de squats/power cleans.

Doel is 70kg tegen einde jaar. 1RM was 55kg begin dit jaar, intussen 60kg. Als ik 65kg haal de komende maanden ben ik al tevreden (lg = 72kg).

Dit is total tonnage op aanraden van Locust. Vond het eerst teveel trekken op texas method, maar bon niet waagt niet wint.

Waarom zo hoog in reps op de powercleans?

Erg netjes!

Moet inderdaad veel bij op die oh press. Deadlift & press gaan niet zo gemakkelijk vooruit als de squats/power cleans.

Doel is 70kg tegen einde jaar. 1RM was 55kg begin dit jaar, intussen 60kg. Als ik 65kg haal de komende maanden ben ik al tevreden (lg = 72kg).

Dit is total tonnage op aanraden van Locust. Vond het eerst teveel trekken op texas method, maar bon niet waagt niet wint.

Locust weet wel waar die over praat, dus het zal wel los lopen. Succes ermee, het zal me benieuwen. Ik weet hoe het is overigens, mijn presses gaan ook slecht vooruit.

• #1.125
Locust weet wel waar die over praat, dus het zal wel los lopen. Succes ermee, het zal me benieuwen. Ik weet hoe het is overigens, mijn presses gaan ook slecht vooruit.

Nog zoiets: ben niet gewoon van high rep te werken. Is iets dat ik een paar maanden geleden al had begrepen: moet meer high rep werken. Die reps van 10 zijn zwaar op de oh press. Als het moeilijk is, heb je het nodig weet ik ondertussen.

Total tonnage? Is dat een schema, of gewoon het principe van een zo hoog mogelijk volume per training?

Zijn die cleans breathing style?

netjes gozer!!!:D

Goeie powercleans :thumb:

• #1.137
Moet je die 5x5 doen met hetzelfde gewicht als de 5x10, nee zeker? Want staat er niet te duidelijk in "you do the exact same with 5x5".

Neen met de 5x5 is gewicht zwaarder, 5x3 nog zwaarder. Bedoeling is om de eerste set een gewicht te kiezen waarmee je 5 reps kan maar geen 6. Idem concept met 5x10 / 5x3: gewicht waarmee je 10reps kan maar geen 11, gewicht waarmee je 3 reps kan maar geen 4.

Klinkt leuk, ben benieuwd hoe het je bevalt. The Locust heeft er zeker kijk op! Misschien leuk voor als ik weer een tijdje texas method gedaan heb. Ik ben namelijk ook zeer slecht in high reps en heb bij zware gewichten ook veel adempauze nodig tussendoor. :D

Ik ga het ook even een tijdje proberen :)

Terug
Naar boven