MuscleMeat

Peanuts road to mm episode 2: Becoming mm

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Peanut, hoe heb je die bench opgebouwd? 5x5?

• Topic Starter Topic Starter
Strong peanut = strong.

Oké, wil namelijk mijn bench ook nog wat omhoog krijgen (squat kan ook omhoog gaan zodra ik daar de goede houding in vind, dl kan ik niet meer doen i.v.m. scoliose, eigen keuze) maar vroeg me af wat de beste methode is :) 5x5 blijft dus een aanrader blijkbaar :)
Las namelijk in het topic van Menno Henselmans dat hij zei dat er op gegeven moment geen overlap meer is tussen 5x5 en 'normale' bb sets. M.a.w. zou dus na 5x5 niet persé sterker hoeven zijn op setjes van 8-12 herhalingen.

Oké, wil namelijk mijn bench ook nog wat omhoog krijgen (squat kan ook omhoog gaan zodra ik daar de goede houding in vind, dl kan ik niet meer doen i.v.m. scoliose, eigen keuze) maar vroeg me af wat de beste methode is :) 5x5 blijft dus een aanrader blijkbaar :)
Las namelijk in het topic van Menno Henselmans dat hij zei dat er op gegeven moment geen overlap meer is tussen 5x5 en 'normale' bb sets. M.a.w. zou dus na 5x5 niet persé sterker hoeven zijn op setjes van 8-12 herhalingen.
Heb ik zelf ervaren. Dikke krachtgains gemaakt op 5x5, maar in een splitschema bleef er niet zoveel over als ik gehoopt had. Alhoewel, 't is tot nu toe toch nog wel de snelste krachtprogressie die ik tot nu toe heb gezien bij mezelf. Van 5x100 naar 120 is dan ook wel erg veel en ''bleef er niet zoveel over als ik gehoopt had'' is ook maar relatief; 105~110 op herhalingen van 8-10 is alsnog veel, maar in vergelijking met 5x120 lijkt dit een stuk minder.

Dus 5x5 is wel aan te raden gezien het feit dat de krachtgains zo goed zijn? En dan 5x5 met opwarmset vooraf of Reg Park principe (60% 5RM, 80%5RM, 3x 5RM)?

Dus 5x5 is wel aan te raden gezien het feit dat de krachtgains zo goed zijn? En dan 5x5 met opwarmset vooraf of Reg Park principe (60% 5RM, 80%5RM, 3x 5RM)?
Al met al, ja, toch wel. Deed zelf geen opwarmsets (slecht ja), kan je daar dus geen advies over geven.

Ok, will try :)

Wow Pinda, wist niet dat jij een log had!

Hij post alleen amper iets in zijn log ;)

:roflol: 5min wakker
enjoying the good life

Training moest ik er nog bij typen:p

Dinsdag 10 juli

Even een headsup over de beenloze squatter. Gaat redelijk goed en zit progressie in. Jammer wel dat mijn ''squat prothese'' niet meer past omdat m'n benen gegroeid zijn, moet het nu dus doen met m'n prothese die ik normaal draag en die doet meer pijn dan de ander.

Benen:
Squat:
12x100
10x105
8x105
6x110

1-legged Legpress:
Omdat rechterbeen (prothese dus) slap.
Ik tel gewoon de blokken, geen idee hoeveel 1 zo'n ding weegt.
12x7
12x7
12x8
10x9

Leg curls
Zelfde geval als de legpress
10x6
8x6
8x5
7x5
Doet pijn aan m'n poot

Dumbbell calf raises
Heb maar 1 calf, kan zo wel lekker snel door de oefening raggen.
12x40
12x40
12x40
12x40
Volgende keer toch maar een andere oefening zoeken.

Rating: 3/5 [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven