AndroidHealthClinic

Powerbuilding log Brugsekracht

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Lekker hoor :)

• Topic Starter Topic Starter
3 dagen training

Dinsdag 16 augustus 2011
Squat 5x5 105 kg
Bench press 5x5 52,5 kg
Bent-over row 5x5 67,5 kg

Donderdag 18 augustus 2011
Squat 5x5 107,5 kg
Overhead press 5x5 45 kg
Deadlift 1x5 125 kg
Pull-ups 4/4/4 (ik moest eigenlijk maar 4/3/3)

Maandag 22 augustus 2011
Inderdaad, 1 training overgeslagen wegens tijdgebrek.
Squat 5x5 110 kg
Bench press 5x5 55 kg
Bent-over row 5x5 70 kg

Het gaat allemaal nog lekker, ik moet er nu voor werken, het zijn nu gewichten die echt wel wat inspanning vragen.

Ziet er goed uit

Ik moet zeggen, jij hebt ook een interessante log en ook veel reacties. Ik heb helaas niet zoveel tijd om altijd stipt mijn log bij te houden en bij anderen te posten. 't Is niet leuk naar de partner toe om altijd maar op de pc te zitten posten...

---------- Post toegevoegd Wed 24 Aug 2011 om 07:49 ----------

Het probleem is nog altijd het voedingsschema, er is altijd wel iets op, waardoor ik me niet aan de planning kan houden. Ik probeer wel veel te eten maar consequent is het niet. Daar wil ik dit weekend nog eens naar kijken. Ik kom ook niet meer aan, ik word ook niet slanker dus veel gebeurt er niet helaas. Ik wil verdorie naar de 100 kg! Ik heb wel genoeg energie om steeds hogere gewichten te gebruiken.

In september begin ik trouwens met de opleiding tot fitnessinstructeur/personal trainer. Dit jaar niveau A, volgend jaar niveau B, en intussen ook veel zelfstudie doen. Op termijn wil ik bodybuilders begeleiden, dan heb ik intussen zelf ook veel ervaring. Ik ben qua karakter wel een adviseur of coach, en krachttraining en bodybuilding interesseren me enorm. En ik ben het beu om 5 dagen per week 8 uren per dag achter de pc te zitten op kantoor. Tijd voor een carrièreswitch!

Woensdag 24 augustus 2011

Squat 5x5 112,5 kg
Overhead press 5x5 47,5 kg
Deadlift 1x5 130 kg
Pull-ups niet gedaan uit tijdgebrek

De squats gaan nog steeds goed, ik haal bij het omhoog komen veel kracht uit het aanspannen van de buik. Dit is dus toch een goede buikspieroefening! Het kost zeker al inspanning, maar het gaat nog goed. Nog niet het gevoel gehad dat ik niet meer omhoog kon komen.

De overhead press gaat nog, maar ik voel wel aan dat dit toch echt geen 7-8 weken aan dit tempo kan blijven stijgen. Maar dat is ook niet erg.

De deadlift ging nog goed, daar is nog ruimte.

Vrijdag 26 augustus kan ik niet trainen want er is barbeque in Pure Senses en de trainingsruimte sluit om 20.00 uur. Maandag gaan we de training van vrijdag doen.

Dat de gewichten eventueel niet kunnen blijven stijgen, dat is niet erg. Ik zou wel heel graag 5 setjes kunnen doen met de gewichten waarmee ik op het hoogtepunt van Starting Strength nog 3 setjes kon doen. Dat zou wel heel gaaf zijn.

Maandag 29 augustus 2011
Squat 5x5 115 kg
Bench press 5x5 57,5 kg
Bent-over row 5x5 72,5 kg

Woensdag 31 augustus 2011
Squat 3x5 110 kg (stapje terug omdat ik alleen moest trainen)
Overhead press 3x5 50 kg

Vrijdag 2 september 2011
Squat niet gedaan wegens kniepijn vandaag, knie gestoten in de middag
Bench press 5x5 60 kg - mijlpaal, zwaar maar, ik kan nog iets meer aan
Bent-over row 5x5 75 kg, zwaar, maar het gaat

Volgende week weer serieus gaan trainen, deze week was niet super. Het begint al zwaar te worden, hoewel ik nog lang niet aan de maximumgewichten van Starting Strength zit. Ik vraag me af hoe lang ik nog elke sessie gewicht kan verhogen. Liefst zo lang mogelijk.

pak dan weer ss dan doe je 3 setjes, minder zwaar

pak dan weer ss dan doe je 3 setjes, minder zwaar

Weet je, dat het zwaar aanvoelt is meer binnen de set zelf, dus dat je na de 4de rep denkt van 'shit, nog een keer omhoog duwen'. Ik heb niet zozeer last van vermoeidheid door het AANTAL sets. Dus momenteel maakt het me niet echt uit of het nu 5 of 3 sets zijn, daar ligt het niet aan.

Bedankt voor de tip, maar 5x5 is ook een echte klassieker qua schema dus ik ga het nog volhouden zo lang het gaat. En anders over op een heavy/medium/light day systeem, zoals Bill Starr. Maar eerst moet ik dan een keer of twee een deload nodig gehad hebben, anders moet ik gewoon doorgaan.

Weet je, dat het zwaar aanvoelt is meer binnen de set zelf, dus dat je na de 4de rep denkt van 'shit, nog een keer omhoog duwen'. Ik heb niet zozeer last van vermoeidheid door het AANTAL sets. Dus momenteel maakt het me niet echt uit of het nu 5 of 3 sets zijn, daar ligt het niet aan.

Bedankt voor de tip, maar 5x5 is ook een echte klassieker qua schema dus ik ga het nog volhouden zo lang het gaat. En anders over op een heavy/medium/light day systeem, zoals Bill Starr. Maar eerst moet ik dan een keer of twee een deload nodig gehad hebben, anders moet ik gewoon doorgaan.

Dat klassieke 5x5 wat jij bedoelt, zijn 2 warm up sets en 3 werk sets, of opwerken naar 1 set van 5 reps ;)

Dat klassieke 5x5 wat jij bedoelt, zijn 2 warm up sets en 3 werk sets, of opwerken naar 1 set van 5 reps ;)

Meen je dat nu? Ik doe als opwarming 10 reps met barbell, dan 5 reps met 50% van het gewicht van de werksets, 3 reps met 75%, 2 sets met 85-90% en dan de 5 werksets. Dat is dan niet goed?

Meen je dat nu? Ik doe als opwarming 10 reps met barbell, dan 5 reps met 50% van het gewicht van de werksets, 3 reps met 75%, 2 sets met 85-90% en dan de 5 werksets. Dat is dan niet goed?

Natuurlijk is dat wel goed :)...1 set op 60% 1 set op 80% en dan 3 werk sets.
Of als Bill starr opwerken naar 1 werkset van 5.

Vanavond begin ik met Bill Starr 5x5

En zo ziet het schema eruit, zie bijlage. Uiteraard moeten de gewichten in veelvouden van 2,5 kg worden afgerond, naar boven of beneden, al naar gelang hoe het uitkomt. Bill Starr schrijft flat bench afgewisseld met incline bench voor, waarbij je de overhead press niet meer doet. Dat vind ik zonde, daarom vervang ik de incline press door de overhead press.

Bijlagen

Het vreemde aan dit schema is wel, dat je vaste trainingen op vaste dagen lijkt te moeten doen. Dus niet workout A met workout B afwisselen. Nu doe je dus altijd 2x per week bench en row en altijd maar 1x per week overhead press en deadlift.

We hebben ook besloten om de hyperextensions en de buikspieroefeningen eruit te smijten, en dips en pull-ups als enige assistance toe te voegen, 3 setjes. Op bench dag de dips en op deadlift dag de pull-ups. Ofwel om en om.

Het leek vooraf weinig, slechts 1 laatste set met het werkgewicht. Maar de 3e en 4e set zijn nu ook met 5 reps en toch al 80 en 90% van het werkgewicht. Dus toch wel het gevoel gehad dat je iets aan het doen bent. En doordat het nu maar 1 set met het werkgewicht is, plus de variatie van 3 en 8 reps op vrijdag, hebben we toch wel het gevoel dat we de gewichten op de squat en bench bijvoorbeeld goed omhoog kunnen krijgen. Eindelijk binnenkort eens de 70 kg aantikken op de bench, zou super zijn.

De squat heb ik gisteren op 122,5 kg gedaan, dat is 7,5 kg meer dan de laatste keer dat ik vorige week 5x5 gesquat heb. En het ging prima! 5 setjes met 122,5 kg daar moet ik nog niet aan denken maar dat hoeft ook niet.

Die hypers en buik zou ik er zeker in laten ;)

Die zorgen namelijk voor een sterke core :)
Bill starr is een betere keuze als SL, kun je tenminste lekkere progressie boeken.

Ben benieuwd.

Volgens mij is er in de gym niks voorzien voor hyperextensions. Dat gaat dus niet. Buikspieroefeningen heb ik in die 9 maanden eigenlijk maar 3 maanden gedaan. Goh ja ik voeg ze eventueel toe, de crunch machine dan, dan kun je tenminste de gewichten steeds verhogen. Maar hyperextensions gaan dus niet.

Volgens mij is er in de gym niks voorzien voor hyperextensions. Dat gaat dus niet. Buikspieroefeningen heb ik in die 9 maanden eigenlijk maar 3 maanden gedaan. Goh ja ik voeg ze eventueel toe, de crunch machine dan, dan kun je tenminste de gewichten steeds verhogen. Maar hyperextensions gaan dus niet.

best pittige workouts; hypers kun je toch gewoon op de grond doen. Zijn dan wel halfjes, maar zeker goed voor je onderrug spieren.:)

Goodmornings ;) voor je onderrug dan.
Voor je buik, side bends, sit ups, leg raises die zijn veel beter dan een machine.

Succes :)

Goodmornings ;) voor je onderrug dan.
Voor je buik, side bends, sit ups, leg raises die zijn veel beter dan een machine.

Succes :)

Bedankt voor het advies, wordt gewaardeerd. Ik ga eerst eens enkele weken alleen dips, chin-ups en pull-ups afwisselend toevoegen. Dat zijn ook compounds. Buik en onderrug worden wel getraind met de squat en de deadlift, en de bent-over row. Het wordt anders een erg hoog volume vrees ik. Ik wil eerst eens zien hoeveel tijd de training kost zonder al die buik en rugoefeningen.

Die buikoefeningen die je aangeeft lijken me zeker goed, maar ik wacht er nog even mee.

Gewijzigd schema met dips, chins, pull-ups

Gewijzigd schema met dips, chins, pull-ups

Bijlagen

Bevalt het verder, doelen?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven