MuscleMeat

Powerbuilding log Brugsekracht

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal. Ik zal idd meer gewicht pakken voor de skullcrushers. Het was natuurlijk de eerste keer even zoeken en aan de oefening wennen.

Toevoeging

Omdat ik de overhead press maar 1x per week doe, en dan "maar" 4 setjes, zou ik de maandag nog 2 setjes lateral raises en 2 setjes bent-over lateral raises willen toevoegen. Met de overhead press train je niet alle schouderkoppen en dit lijkt mij een mooie toevoeging. Mogelijk is het niet ideaal om schouders te trainen op een dag met bench press, als alternatief zou ik dan de assistance oefeningen voor de buik van woensdag naar maandag kunnen verplaatsen en de schouderoefeningen op de woensdag doen. Moet ik even bekijken nog. Tips, suggesties, opmerkingen zijn uiteraard welkom!

Schouders trainen op de dag dat je ook bankdrukt is ideaal juist, en word al héél erg lang gedaan.
Tegenwoordige powerlifters doen tijdens de zware bank training bent over lateral raises en ook wel side lateral raises.
MP's worden dan gedaan op de dag dat ze dynamic effort bankdrukken doen.

Een heel veel gebruikte split was bijv.

borst
schouders
triceps

benen
rug
biceps

Niks in de weg hoor.
Spieren kun je toch niet isoleren in een training.
Het is belangrijk dat je het herstel van de getrainde spieren in orde hebt.

Niks in de weg dus.

Bedankt voor je goeie adviezen, super!

Maandag 12 september 2011 - Heavy day

Squat
5x62,5
5x77,5
5x92,5
5x107,5
5x125

Bench press
5x30
5x37,5
5x45
5x52,5
5x62,5

Bent-over row
5x37,5
5x45
5x55
5x65
5x77,5

Crunch (nog zonder gewicht): 3x8 reps

Lekkere training, de topgewichten die ik vrijdag 3x heb gedaan, heb ik allemaal op 5x gehaald. Het wordt wel zwaar, maar dat moet ook. 2,5 kg erbij per week moet nog een tijdje kunnen, maar wel goed blijven eten.

Woensdag 14 september 2011

Woensdag 7 september 2011 - Light day
Squat
5x65
5x80
5x95
5x95

Overhead press
5x32,5
5x40
5x45
5x52,5

Deadlift
5x92,5
5x110
5x127,5
5x147,5

Sit-ups
3x12 reps

Mooi!

De heavy day training van vandaag wordt verplaatst naar maandag, dan woensdag de medium day van maandag en vrijdag gewoon heavy day. Dan maar de light day eens overslaan. Vanavond kan ik niet met mijn maat gaan trainen dus dan lukt de heavy day toch niet. Jammer dat de deadlift dan niet aan bod komt, maar ja.

Morgen, zaterdag, begin ik aan de opleiding fitnessinstructeur. Van 8.30 tot 15.30 in een fitnesscentrum. Ik zie er naar uit!

Komt wel goed hoor.
Succes morgen. ;)

Maandag 19 september 2011

Vandaag de training van afgelopen vrijdag ingehaald. Wel zonder de accessory oefeningen, want komende vrijdag doen we de gewone vrijdagtraining en het is niet nodig om de biceps/triceps 2x te doen.

Squat
5x62,5
5x77,5
5x92,5
5x107,5
3x127,5 - hier zat al meer in
8x92,5

Bench press
5x30
5x37,5
5x45
5x52,5
3x65 - hier zat al meer in
8x45

Bent-over row
5x37,5
5x45
5x55
5x65
3x80 - hier zat al meer in
8x55

Ik had enorm veel kracht vanavond, ik stond er versteld van. Woensdag doe ik de heavy day die voor vandaag gepland was, dus dan doe ik 5 reps met de gewichten waarbij ik nu 3 reps deed. Ik voelde al dat dat absoluut gaat lukken. En dan vrijdag is de normale vrijdagtraining waarbij ik weer 2,5 kg erbij doe en dan weer 3 reps doe. Dan wel met de accessory oefeningen erbij: dips, triceps extensions, biceps curls.

Het kan zijn dat enkele tussenstappen in de opbouwende sets 2,5 kg meer waren, ik heb dat nu even niet bij de hand, ik kan me alleen de topgewichten herinneren. Thuis lag het internet eruit en mijn logboek ligt thuis, vandaar.

Gaat wel heel lekker dan.
Misschien door de extra rust.
Succes morgen.

Eerste dag opleiding "Initiator Fitness"

Trouwens, de eerste les is enorm goed bevallen. Elke week les in fitnesscentrum Nisus in Ruddervoorde (schitterende gym trouwens!!!!). Tien toffe cursisten, toffe docent, interessante stof en leuk gebracht door de docent. We moeten allemaal een logboek bijhouden met daarin info over onze training van die dag, wat we gegeten hebben en hoe we ons voelden die dag. Dat moet iedere week mee en als wij dan in de zaal aan het trainen zijn, ziet de docent dat in. In december zijn er examens en vanaf november gaat iedereen stage lopen bij FitClass of Fit's Cool.

Zoo..dat zijn serieuze gewichten kerel :thumbs:

Klinkt alsof het serieus genomen word.
Gelukkig maar! ;)
Wat is die man zijn achtergrond en wat/hoe traint hij zelf..?

Klinkt alsof het serieus genomen word.
Gelukkig maar! ;)
Wat is die man zijn achtergrond en wat/hoe traint hij zelf..?

Die man is ex-militair, hij is 58 en personal trainer. Hij is slank, niet breed en gespierd (maar dat kan een keuze zijn) en hij ziet er heel fit uit. Hij traint 6 dagen per week, 3x kracht en 3x cardio. Hij weet echt wel waar hij het over heeft. Er is 1 jongen bij die pas sinds 2 jaar aan bodybuilding doet, enorm breed en gespierd, en ik vroeg hem hoe hij traint. Split sinds het begin, drie uur trainen per sessie (!!!) en bijvoorbeeld 9 oefeningen alleen al voor de borst. Belachelijk, iedereen raadt dat af. En toch heeft hij na 2 jaar een lijf om door een ringetje te halen. Hoe kan dat nu??? Maar goed ik laat me niet aan het twijfelen brengen over mijn trainingen op pure kracht, ik denk toch dat dat voor een beginner als ik belangrijk is om eerst op te bouwen. Massa en splittraining is voor eind dit jaar of begin volgend jaar.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Sep 2011 om 09:09 ----------

Zoo..dat zijn serieuze gewichten kerel :thumbs:

Thanks, het gaat goed en het gaat vooruit. Die bench press is nog niet echt een serieus gewicht natuurlijk, maar de 70 kilo mijlpaal komt in zicht. Ik hoop over een jaar 100 kg te kunnen benchen, dat zou na 2 jaar moeten kunnen. Dat is mijn doel.

Als je echt alleen op kracht traint zal je inderdaad geen BB fysiek krijgen.
Meestal wel wat meer massa als de gemiddelde mens.
Je kan gerust vertrouwen hebben in die militair, het is geen hogere wetenschap wat hij je gaat leren. ;)
En wat die jongen betreft...
Naturel..?
Hij zal ongetwijfeld zeggen van wel natuurlijk. ;)
Dat zeggen "ze" allemaal!

Woensdag 21 september 2011

Heavy day

Squat
5x65
5x80
5x97,5
5x112,5
5x127,5 - niet gemakkelijk, maar toch mooie vorm kunnen behouden

Bench press
5x32,5
5x40
5x47,5
5x55
5x65 - kostte wel inspanning natuurlijk, maar het ging nog wel

Bent-over row
5x40
5x47,5
5x57,5
5x67,5
5x77,5 - ging goed, prima te doen

Aanstaande vrijdag doen we de light day. In die training komen de press en deadlift aan bod en die mogen we ook niet verwaarlozen. Dan maandag nog eens hetzelfde als vandaag, woensdag de light day en dan volgende week vrijdag pas weer de gewichten verhogen.
op 3 reps. Dan is het weer een normale week.
De gewichten beginnen al ergens op te lijken, zo voelt het ook. Ik hoop echt dat ik kan blijven stijgen in gewicht, dit was nog maar week drie. Maar ik zal mijn uiterste best doen en flink eten. Ik wil absoluut binnenkort de mijlpaal van 140 kg squat en 70 kg bench voorbij knallen, beide op 5 reps.

Laatst bewerkt:
Je moet er zelf in geloven en sterk zijn dan komt dat helemaal goed man.
Goede training weer hoor.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven