Fitness Seller

Powerbuilding log Brugsekracht

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Maandag 5 & Woensdag 7 september 2011

Maandag 5 september 2011 - Heavy day
Squat
5x62,5
5x77,5
5x92,5
5x107,5
5x122,5 - wow, flink hoger dan de laatste keer squat en het ging goed!

Bench press
5x30
5x37,5
5x45
5x52,5
5x60

Bent-over row
5x37,5
5x45
5x55
5x65
5x75

Nog geen assistance oefeningen gedaan

Woensdag 7 september 2011 - Light day
Squat
5x62,5
5x77,5
5x92,5
5x92,5 - dit is inderdaad een lichte dag wat squat betreft, niet wat de andere twee oefeningen betreft! Die zijn heerlijk zwaar, ondanks dat het maar 1 werkset met topgewicht is, voorlaatste set is ook al flink werken!

Overhead press
5x30
5x37,5
5x42,5
5x50

Deadlift
5x90
5x107,5
5x125
5x145 - wow, heel zwaar, wat last met grip, volgende week zien of er 2,5 kg bij kan, zo niet, dan maar wat gewicht eraf want ik begin heel hoog, misschien te hoog, te bezien

Sit-ups
3x10 reps

Het bevalt tot nu toe ook heel goed. Na overleg met mijn trainingsmaat hebben we beslioten om het schema van Bill Starr op de letter te volgen. De spreadsheet pas ik dus nog een keer aan. Zie onder voor de uitleg.

Doelen: veel kracht opbouwen, veel massa opbouwen dus flink bulken. Ik wil nu eens resultaat zien en veel discipline tonen. Ik ga trouwens vanaf 17 september 2 jaar opleiding volgen tot fitnessinstructeur/personal trainer. De kennis die ik daar opdoe wil ik in mijn eigen trainingen toepassen, maar ik wil uiteindelijk personal trainer worden. Dan moet je wel zelf ook zichtbaar resultaten geboekt hebben natuurlijk. Dat is deels mijn motivatie, maar ik wil het ook voor mezelf.

The Bill Starr Power Routine

Monday – Heavy Day
Squat – 5 sets of 5
Bench – 5 sets of 5
Bent-over row – 5 sets of 5 (Bill Starr zegt Powercleans, maar dit is een goede vervanging)
Weighted hyperextensions - 2 sets (kunnen we helaas niet doen in de gym, alternatief zoeken, niet goodmornings)
Weighted sit-ups - 4 sets

On Monday, the weight for each lift is increased on each set of 5, from a light warm-up to an all out set of 5. For squats, something like 135x5, 185x5, 225x5, 275x5, 315x5. The weight should be increased evenly from your first to last set. If you are working up to bigger weights, say above 500, you can add a sixth set of 5 just to avoid making large jumps between sets. Your fifth set equals the triple from the previous Friday's workout

Wednesday – Light Day
Squat – 4 sets of 5
Overhead Press – 4 sets of 5
Deadlift– 4 sets of 5 (Bill starr zegt high pulls, maar dat maakt niet veel uit)
Sit-ups - 3 sets

On light day, Squat the first 3 sets of 5 just as you did on Monday, and then do a fourth set of 5 with the weight used on the third set. An extra fifth set at this same weight can be added.Overhead Press is done using the same scheme, working up to 2-3 sets of 5, but with about 70-80% of the weight flat bench, to accommodate the leverage difference of the incline. High Pulls are done by feel, but usually pretty heavy.

Friday - Medium
Squat – 4 sets of 5, 1 triple, 1 set of 8
Bench – 4 sets of 5, 1 triple, 1 set of 8
Bent-over row – 4 sets of 5, 1 triple
Weighted Dips - 3 sets of 5-8
Triceps and Biceps - 3 sets of 8 each

On Friday, the first four sets are the same as they were on Monday. The fifth set, done for three reps, should be a jump of about 2.5% over what you did for your fifth set on Monday. As you become more experienced with the system, you can experiment with the weight you use on this triple. This should NOT be a PR triple attempt every week. In fact, the goal is to come back the following Monday and get the same weight for 5 reps that you got for 3 reps the Friday before. To avoid missing reps, pick weights carefully. Take it easy the first few weeks, and don’t over do it. In fact if you've tested/already know your 5 rep maxes you shouldn't be using that weight until the 4th week. After the big triple, drop back to the weight you used for your 3rd set and try to get eight reps.

Laatst bewerkt:
Zo dat zijn flinke gewichten kerel :thumbs:
Met dit schema zul je veel meer progressie boeken dan op stronglifts ;)
Vind het zelf een zeer mooi schema, dat toe werkt naar 1 top setje van 5.

Mooie doelen verder, hoop voor je dat je een P.T wordt :)

Laatst bewerkt:
Zo dat zijn flinke gewichten kerel :thumbs:
Met dit schema zul je veel meer progressie boeken dan op stronglifts ;)

Mooie doelen verder, hoop voor je dat je P.T wordt :)

Ik denk ook dat ik nu eens flinke progressie ga boeken, het voelde gisteren echt al alsof ik hard getraind had, ondanks dat het de "light day" was. mij bevalt het systeem ook van de vrijdag, dus 3 reps met een nieuw hoog gewicht, en dan nog 8 reps. Plus wat direct arm- en buikwerk. Psychologisch is het ook goed dat je na 1 werkset met dat hoge gewicht klaar bent, en niet nog 4 sets moet doen. De voorlaatste set is ook al niet te onderschatten. Nu serieus veel gaan eten en de juiste motivatie en discipline. Ik ga groot en sterk worden!

Ik denk ook dat ik nu eens flinke progressie ga boeken, het voelde gisteren echt al alsof ik hard getraind had, ondanks dat het de "light day" was. mij bevalt het systeem ook van de vrijdag, dus 3 reps met een nieuw hoog gewicht, en dan nog 8 reps. Plus wat direct arm- en buikwerk. Psychologisch is het ook goed dat je na 1 werkset met dat hoge gewicht klaar bent, en niet nog 4 sets moet doen. De voorlaatste set is ook al niet te onderschatten. Nu serieus veel gaan eten en de juiste motivatie en discipline. Ik ga groot en sterk worden!

Precies goed bezig man, zo te lezen komt dat ook wel goed nu :)

Goede plannen.
Ik ben benieuwd als je jezelf ook veel inleest op het internet over de krachtsport, wat je van de "opleiding" gaat vinden.
Kun je wat meer vertellen over die opleiding?
Waar en hoe enzo..?
Veel succes gewenst.

Goede plannen.
Ik ben benieuwd als je jezelf ook veel inleest op het internet over de krachtsport, wat je van de "opleiding" gaat vinden.
Kun je wat meer vertellen over die opleiding?
Waar en hoe enzo..?
Veel succes gewenst.

Ja hoor, hierbij een link naar de opleiding van Syntra-West in Brugge.
http://www.syntra-west.be/opleidingen/welness_en_sport/sport_en_fitness/initiator_fitness.html

Ik wil personal trainer worden, liefst op gebied van bodybuilding. Deze opleiding is waarschijnlijk heel braafjes, dus veel cardio en toestellen. Ik zal zelf de kennis van echte bodybuilding wel opdoen, maar ik wil wel een diploma hebben, anders kun je het shaken naar je klanten toe. En die opleiding zal me wel leren hoe het lichaam werkt dus het zal zeker nut hebben. Er zitten ook stages bij dus dat komt helemaal goed. Ik wil van mijn liefhebberij mijn werk maken, een kans om weg te geraken uit mijn kantoorbaan. Ik ben het beu om hele dagen binnen 4 muren te zitten.

http://www.syntra-west.be/opleidingen/welness_en_sport/sport_en_fitness/initiator_fitness.html

Ik wil personal trainer worden, liefst op gebied van bodybuilding. Deze opleiding is waarschijnlijk heel braafjes, dus veel cardio en toestellen. Ik zal zelf de kennis van echte bodybuilding wel opdoen, maar ik wil wel een diploma hebben, anders kun je het shaken naar je klanten toe. En die opleiding zal me wel leren hoe het lichaam werkt dus het zal zeker nut hebben. Er zitten ook stages bij dus dat komt helemaal goed. Ik wil van mijn liefhebberij mijn werk maken, een kans om weg te geraken uit mijn kantoorbaan. Ik ben het beu om hele dagen binnen 4 muren te zitten.
Dan kun je ook bootman worden. ;)

De opleiding lijkt me niks, maar als jij zegt dat het noodzakelijk is...
Dat geloof ik ook wel hoor.
Je moet "iets" te laten zien hebben.
Ik zou denk ik "gewoon" een paar buitenlandse opleidingen verzinnen, en daar zelf diploma's voor maken. ;)

Starting strength enzo zijn verplichte boeken om aan te schaffen als je serieus bent.

Nogmaals heel veel succes.

Dan kun je ook bootman worden. ;)

De opleiding lijkt me niks, maar als jij zegt dat het noodzakelijk is...
Dat geloof ik ook wel hoor.
Je moet "iets" te laten zien hebben.
Ik zou denk ik "gewoon" een paar buitenlandse opleidingen verzinnen, en daar zelf diploma's voor maken. ;)

Starting strength enzo zijn verplichte boeken om aan te schaffen als je serieus bent.

Nogmaals heel veel succes.

Weet je, van alleen bodybuilders begeleiden in de regio Brugge zal ik niet kunnen leven. Dus ik zal ook huis- tuin- en keukenklanten moeten begeleiden, en daarvoor is die opleiding natuurlijk wel geschikt. Boeken als Starting Strength en nog van die klassiekers ga ik uiteraard uitspitten en uit mijn hoofd leren ;-). Maar ik wil een diploma hebben, juist ook omdat ik een carrièreswitch maak natuurlijk. Mensen moeten het vertrouwen hebben tegen die tijd, dat ik weet waarover ik praat. Ik had liever een opleiding van Peter van der Zon gedaan, maar ja die geeft ze niet meer helaas. Dat was meer op bodybuilding gericht. Helaas.

Trouwens, die link is maar naar het eerste niveau, initiator of Fitnessinstructeur A, dat duurt maar tot in december. Er volgt nog 1,5 jaar een hoger niveau hoor, fitnessinstructeur B/Personal Trainer.

JE moet je echt gaan richten op de dames met een dikke portemonnee wil je er iets aan verdienen.
BB'ers enzo hebben na de aanschaf van de supps "enzo" geen geld meer over voor een personal trainer. ;)
Ik denk ook niet dat velen er behoefte aan hebben eigenlijk.
Toch niet als je zelf niet echt iets hebt gereikt in die wereld.
Nee, fitness vrouwtjes met geld, daar zul je het van moten hebben imo.
Dan is het wel te hopen dat je er in hun ogen goed uitziet anders kiezen ze waarschijnlijk nog voor het mooie smoeltje.
Dus tenzij je een knappe jongen bent... ;)
Ik speel even "advokaat van de duivel" nu hoor.
Maar je hebt de meeste kans om "trainer" te worden in een fitness ergens voor een vrij laag loon ben ik bang.
Heb je al eens gezocht naar "personal trainer gezocht in Brugge" om te zien hoeveel er al zijn?
Kijken of dat daar een beetje leeft.
Hier in terneuzen valt het nogal mee geloof ik.
Al heeft de directrice van het bedrijf waar ik werk er bijvoorbeeld ook ééntje.
Ik denk dat je zeker je droom moet blijven najagen, en je niet door doemdenkers zoals mij uit het veld moet laten slaan.
Just don't give up Your dayjob yet. ;)

Van je hobby je werk maken is altijd het mooiste.

Nee hoor, want dan heb je/is het geen hobby meer. ;)

Wel het is mijn droom, en dan kan het nog alle kanten uit. Wie weet eens een simpele hardcore gym starten in Brugge, daar is hier wel gebrek aan. In de buurt zit ook Metagenics, die zullen ook wel zo iemand met kennis van zaken kunnen gebruiken eventueel. Ik ga dit doen, ik ga dit afronden, en ik ga iets bereiken. Nog twee jaar om zelf groot te worden en iets bereikt te hebben, en naar ik me heb laten vertellen zit het met het 'knap smoeltje' ook wel goed.

Veel personal trainers zijn er niet in Brugge, maar Brugge en omgeving zijn groot en wie weet is dat juist ideaal.

Natuurlijk is het geen hobby meer als het je beroep is, maar dan heb ik tenminste wel affiniteit met mijn beroep, iets dat ik nu totaal niet heb. Ik ga elke dag werken omdat het nu eenmaal moet. Dat zal dan wel anders voelen.

Juist, dat is de instelling die je moet hebben!
En als je met liefde je werk doet ben je ook beter in je werk.
En als je goed bent in je werk en je ziet er goed uit in jouw geval, dan zul je een inspiratie zijn voor je "klanten"
Goed geld verdienen met het begeleiden van te dikke/magere aan port en sherry verslaafde vrouwen van de plaatselijke middenstand, en een hardcore gym voor jezelf en wat goede vrienden die weten war het echt om gaat.
Sounds like a plan!
Nogmaals, heel veel succes man!

---------- Post toegevoegd Thu 8 Sep 2011 om 09:35 ----------

Ik vond je op je avatar niet zo heel knap.
Vandaar even mijn twijfels daaromtrent...
Maar ik denk nu dat de foto je geen eer aan doet. ;)

Juist, dat is de instelling die je moet hebben!
En als je met liefde je werk doet ben je ook beter in je werk.
En als je goed bent in je werk en je ziet er goed uit in jouw geval, dan zul je een inspiratie zijn voor je "klanten"
Goed geld verdienen met het begeleiden van te dikke/magere aan port en sherry verslaafde vrouwen van de plaatselijke middenstand, en een hardcore gym voor jezelf en wat goede vrienden die weten war het echt om gaat.
Sounds like a plan!
Nogmaals, heel veel succes man!

---------- Post toegevoegd Thu 8 Sep 2011 om 09:35 ----------

Ik vond je op je avatar niet zo heel knap.
Vandaar even mijn twijfels daaromtrent...
Maar ik denk nu dat de foto je geen eer aan doet. ;)

Tja... smaken verschillen he!

Hahahaha!
:jk:
Go for it!

Vrijdag 9 september 2011 - Medium Day

Squat
5x62,5
5x77,5
5x92,5
5x107,5
3x125
8x92,5

Bench press
5x30
5x37,5
5x45
5x52,5
3x62,5
8x45

Bent-over row
5x37,5
5x45
5x55
5x65
3x77,5
8x55

Dips
3x5 reps bodyweight

EZ-Bar Skullcrushers
3x8 17,5 kg

EZ-Bar curls
3x8 23,5 kg

Bij beide oefeningen voor biceps en triceps kan er nog gewicht bij. Toch maar rustig aan want de EZ-bar skullcrushers zijn een lastige oefening, ik voel er ook niet zoveel van. Eens kijken of ik deze ga blijven doen of een andere oefening, zoals staande triceps extension, triceps push-down of close-grip bench press. Heerlijk voldaan gevoel na afloop van de training! Dit is een tof schema.

Ik zie progressie in je gewichten: netjes.:)

Lekkker hoor, ziet er toppie uit.

Mooie training hoor.
Misschien kan er wel meer gewicht bij de skullcrushers dan bij de curl, want eigenlijk zou je verwachten dat je die extensions wat zwaarder zou kunnen.
Goed bezig man.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven