AndroidHealthClinic

Powerbuilding log Brugsekracht

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
het beste advies dat ik ooit gelezen heb was van lee labrada.
Verre van mijn favoriete bodybuilder, maar wel iemand waar ik het mee eens was.
Hij gaf het volgende advies voor amateur bodybuilders.

Trek voor de grote spiergroepen 20-30 minuten per training uit.
Voor de kleine spiergroepen 10-15 minuten.

Doe voor iedere spiergroep de compounds en basisoefeningen als eerste.

Ik vul dat aan met:
E.v.t. Isolatie oefeningen komen daarna.
En beperk je trainingstijd tot max. 1,5 uur.

Ik heb mezelf een tijdje beperkt tot 45 minuten per training, maar dat word op een gegeven moment een beetje neurotisch vind ik.
Doe lekker rustig aan wat je moet doen op een fatsoenlijk tempo.
Neem je tijd, maar wees niet lui.

Een voorbeeld van wat ik iemand heb aangeraden na gehoord te hebben wat haar doel is:

Wat is nou precies je doel met de trainingen?

---------- post toegevoegd mon 10 oct 2011 om 09:32 ----------

lijkt mij een mooi basis plan om eens te proberen.

Het blauwe is wat ik voorstel aan de hand van haar eigen plan.

super man, bedankt! Ga ik bestuderen vanavond!

No thanks.

Aangepast schema Jim Wendler 5/3/1: Periodization bible

Ik ga onderstaand schema uit Jim Wendler's e-book volgen, het is option #4, volgens de Periodization Bible van Dave Tate. Ik heb wel een probleem met de oefening voor de onderrug op dag 4, ik kan in de gym namelijk geen hyperextensions doen. Ik ben absoluut geen fan van de goodmornings, of is dat toch het enige alternatief? Is hyperextensions op de grond een optie (cobra stretch)? Dju toch, honderden stomme cardiotoestellen en geen bankje voor hyperextensions.

Maandag heb ik de military press al gedaan, met al die ondersteunende schouderoefeningen. Nog geen spierpijn, valt dus mee. Vanavond doe ik dan de deadlift met de assistance-oefeningen. Ik zal ook dit schema aanhouden volgende week in Egypte tijdens mijn vakantie. De gym in het hotel ziet er wel goed uit, ik hoop dat ik alle oefeningen kan doen en anders pas ik me wel aan aan wat ze hebben.

DAG 1
MILITARY PRESS 5/3/1
Dips 5 sets max. reps
Bent-over row 5 x10-20
Triceps pushdown 5 x 10-20

DAG 2
DEADLIFT 5/3/1
Leg curls 5 x 10-20
Leg press of lunges 5 x 10-20
Crunch 5 x 10-20

DAG 3
BENCH PRESS 5/3/1
Dumbbell flyes 5 x 10-20
Chin-ups 5 sets max. reps
Triceps pushdown 5 x 10-20

DAG 4
SQUAT 5/3/1
(Onderrug, maar geen toestel voor hyperextensions!) 5 x 10-20
Leg press of lunges 5 x 10-20
Hanging leg raises 5 x 10-20

goodmornings zijn toch 1 van de beste oefeningen wat je kunt doen voor je onderrug

Goed uitgevoerde Goodmornings zijn super!
Romanian Deadlifts zijn ook super!
Het lijkt me sterk dat er in een fitnesszaal geen manier is om een hyperextension te kunnen doen...
Als je je bovenlichaam onder horizontaal kan krijgen en je hielen vast kan zetten ben je vertrokken.
Op de grond is niks vind ik.
Mooi schemaatje.

Woensdag 12 oktober 2011

Ik heb gefaald vandaag. Ik ging deadlift 5/3/1 doen, dan 5x10-20 leg curls en hetzelfde aantal lunges en crunches. Ik ben speciaal laat gaan trainen want het is veel te druk de laatste tijd. Niet leuk meer.

Het was nog altijd veel te druk en ik voelde me niet op mijn gemak. Het was er zoals altijd weer bloedheet, na 4 setjes deadlift was ik al zeiknat. Ik twijfelde aan mn techniek, onderrug deed zeer. Dan laatste 2 sets deadlift niet gedaan ( laatste set zou maar 107,5 kg zijn). Leg curls gaan doen terwijl de motivatie al onder nul was. Ook vermoeide onderrug, ben na 2 sets naar de kleedkamer gegaan en naar huis. Zwak, ik weet het.

Ik ga vrijdag eens in de gym trainen waar ik mijn opleiding volg, misschien is het daar beter. Zal mijn maat niet leuk vinden maar zo vind ik het niet leuk meer waar ik nu train. Dit weekend weeral open deur weekend, nog maar meer leden zoeken. Je kan nu al nergens parkeren.

Ach het zal wel weer beteren maar ik heb er vandaag enorm de balen van gewoon...

Ik heb gefaald vandaag. Ik ging deadlift 5/3/1 doen, dan 5x10-20 leg curls en hetzelfde aantal lunges en crunches. Ik ben speciaal laat gaan trainen want het is veel te druk de laatste tijd. Niet leuk meer.

Het was nog altijd veel te druk en ik voelde me niet op mijn gemak. Het was er zoals altijd weer bloedheet, na 4 setjes deadlift was ik al zeiknat. Ik twijfelde aan mn techniek, onderrug deed zeer. Dan laatste 2 sets deadlift niet gedaan ( laatste set zou maar 107,5 kg zijn). Leg curls gaan doen terwijl de motivatie al onder nul was. Ook vermoeide onderrug, ben na 2 sets naar de kleedkamer gegaan en naar huis. Zwak, ik weet het.

Ik ga vrijdag eens in de gym trainen waar ik mijn opleiding volg, misschien is het daar beter. Zal mijn maat niet leuk vinden maar zo vind ik het niet leuk meer waar ik nu train. Dit weekend weeral open deur weekend, nog maar meer leden zoeken. Je kan nu al nergens parkeren.

Ach het zal wel weer beteren maar ik heb er vandaag enorm de balen van gewoon...

Misschien rond etens tijd eens gaan?

Ja misschien, hoewel ik dacht dat dat juist de drukste tijd was, zo vlak na ieder zn werk.
Maar ja mn maat is dan toch nog niet thuis. Dus dat is eigenlijk geen optie. Ik ga vrijdag eens kijken om 18 uur en anders doorrijden naar die andere fitnessclub.

Mooi shit is dat als de hele gym stampes vol zit man

Koop je spullen zelf en zet ze in je garage. ;)

Dinsdag 18 oktober

Vanuit het heerlijk warme en zonnige Marsa Alam in Egypte laat ik even weten dat ik vanmorgen nog eens getraind heb in de best wel mooie gym van Akassia Beach.

Bench press 5/3/1 zoals gepland met in laatste set 8 reps met 55 kg. Vervolgens 5 setjes flat dumbbell press, gewicht onbekend want dat stond niet op de dumbbells. Zwaar genoeg in ieder geval.

Dan 3 setjes a 5 reps dippen. Toestel stond wat laag, lastig.
Vervolgens triceps pushdowns 3 sets met 15 kg. Er was geen touw, wel een soort EZ-bar achtige greep eraan. Gefinisht met 3 setjes chin-ups a 3 reps.

Ik denk dat ik de laatste tijd door het inconsequente trainen en eten wat achteruit boer. Na mijn vakantie wil ik er voluit voor gaan, ik wil serieus gainen in kracht en massa. Op naar de 100 kg, gedaan met rond 90 kg zweven.

Vergeet niet goed uit te rusten op je vakantie, dan ben je straks als je terug bent des te sterker.
Veel plezier man.

Maandag 24 oktober 2011

Ik was van plan Wendler 5/3/1 met als assistance optie nummer 4 te gaan doen. Mijn trainingsmaat had echter optie nummer 1, Boring But Big, voorbereid. Daar was wat misverstand over ontstaan, ik heb dan maar besloten om samen Boring But Big te gaan doen. Hoewel ik enorm tegen zoveel sets/reps squats op zie 5toch 30 + 50 = 80 reps squatten in totaal), maar goed we doens ons best. We gaan minimaal 6 maanden Wendler volhouden, niet steeds veranderen. Eventueel na enkele maanden een andere optie kiezen voor assistance, maar wel Wendler blijven doen.

Verslag van mijn training:

OVERHEAD PRESS
22,5 kg x 5 reps
30 kg x 5 reps
35 kg x 5 reps
37,5 kg x 5 reps
42,5 kg x 5 reps
47,5 kg x 5 reps

OVERHEAD PRESS
25 kg x 10 reps
25 kg x 10 reps
25 kg x 10 reps
25 kg x 10 reps
25 kg x 10 reps
Ook al is het een licht gewicht, dit is best vermoeiend door het hoge aantal reps en de voorvermoeiing van de eerste serie volgens 5/3/1.

DIPS
BW x 5 reps
BW x 5 reps
BW x 5 reps
BW x 5 reps
BW x 5 reps
Ik had chin-ups willen doen, maar daar was het bezet. Dips zijn ook goed om te doen.

Laatst bewerkt:
Dat die dips nog lukten na al die sets man.
Netjes.

Voedingsschema

Voor de aardigheid post ik hierbij mijn nieuwe voedingsschema, dit bulkschema levert op:
3840 kcal
200 g eiwit
520 g koolhydraten
107 g vet

TRAININGSDAGEN
Maaltijd 1 (6u15)
2 gekookte eieren
1 cup gekookte havermout
met water, kaneel, 1 eetlepel lijnzaadolie
en een ¼ cup rozijnen en een ½ cup frambozen

Maaltijd 2 (9u30)
1 scoop Whey met halfvolle melk

Maaltijd 3 (12u00)
100 g kipfilet
met 2 cups groene groenten
en 1 eetlepel olijfolie & azijn
en 1/8 cup geraspte kaas
1 appel + 1 banaan + 1 sinaasappel of mandarijn

Maaltijd 4 (15u00)
2 cups magere yoghurt
met ½ cup rozijnen
en 55 g ongezouten noten
en 1 cup bessen of ander fruit, alles mengen

Maaltijd 5 (18u00)
Roerbakgerecht met:
100 g tonijn, vis of mager vlees
2 cups groenten
55 g ongezouten noten
olijfolie
1 zoete aardappel*
Daarnaast als dessert & cup bessen of aardbeien en een glas sinaasappelsap

20u00 – 21u00 trainen

Direct post-workout (21u00)
1 cup water of magere melk
1 scoop whey-poeder
en 450-550 ml druivensap

1 ½ uur post-workout (22.30)
1 cup water of magere melk
1 scoop whey-poeder
en 450-550 ml druivensap

RUSTDAGEN
Maaltijd 1 (6u15)

2 gekookte eieren
2 cups gekookte havermout
met water, kaneel, 1 eetlepel lijnzaadolie
en een ¼ cup rozijnen (dus nu geen frambozen)

Maaltijd 2 (9u30)
1 scoop Whey met halfvolle melk

Maaltijd 3 (12u00)
100 g kipfilet
met 2 cups groene groenten
en 1 eetlepel olijfolie & azijn
en 1/8 cup geraspte kaas
en 1/4 cup muesli erdoorheen
1 appel + 1 banaan + 1 sinaasappel of mandarijn

Maaltijd 4 (15u00)
2 cups magere yoghurt
met ½ cup rozijnen
en 55 g ongezouten noten
en 1 cup bessen of ander fruit, alles mengen
en 1 banaan in schijven en 1 cup rozijnen i.p.v. ½ cup rozijnen

Maaltijd 5 (18u00)
Roerbakgerecht met:
100 g tonijn, vis of mager vlees
2 cups groenten
55 g ongezouten noten
olijfolie
1 zoete aardappel*
Daarnaast als dessert & cup bessen of aardbeien en twee glazen sinaasappelsap

Geen training

Maaltijd 5 (20u30)
Shake van:
1 scoop whey-poeder
1 cup magere melk
120-240 ml druivensap
1 cup frambozen
4 pruimen
1 eetlepel lijnzaadolie
1 eetlepel olijfolie
Met water

Maaltijd 6 (22u30)
Shake van:
1 scoop whey-poeder
1 cup magere melk
1 eetlepel olijfolie
1-2 bananen
1 cup ananas
1 eetlepel instant vanille puddingmix
Met water

Lekker hoor, en mooie keuze man ;)
Tip, volgende pak je dan een bor of een db row, latt pulldown of zoiets :)

Deze template zal je zeker gaan bevallen :D

---------- Post toegevoegd Tue 25 Oct 2011 om 21:00 ----------

Volgende keer minstens 10 sets van 5 reps man!..op je dips

Woensdag 26 oktober 2011

Deadlift
62,5 x 5
77,5 x 5
92,5 x 3
100 x 5
115 x 5
130 x 8

Deadlift
50 x 10
50 x 10
Ik moest nog 3 setjes met 50 kg 10 reps maar ik werd enorm duizelig en trillerig. Ik had al een griep of verkoudheid onder de leden, ik had te weinig gegeten en gedronken vandaag. Ik had een maaltijd bereid maar de kip bleek nog niet gaar genoeg te zijn (ben geen keukenprins...). Toen had ik niet genoeg tijd meer om iets anders te maken en is het bij 2 boterhammen met kaas gebleven. Het kan daarvan komen, ik heb wel alles gegeven bij de laatste set van 8 reps met 130 kg maar ik denk dat het door de drie factoren samen kwam. Jammer.

Mijn maat vond Boring but Big ook tegenvallen, "gekkenwerk" dus hebben we toch maar besloten Wendler optie #4 te kiezen, de periodization bible. Ik kan er niet rouwig om zijn want dat was ook mijn voorkeur. Vrijdag dus bench press dag volgens optie 4. En me aan het voedingsschema houden.

BBB moet je dan ook behoorlijk "licht" inzetten.
Als je bijv. 30%1RM pakt moet het toch wel te doen zijn als je redelijk fit bent.
Je "hoeft" de assistance (5x10) ook niet te verhogen als je het "zwaar" blijft vinden.
Je kan het zo moeilijk maken als je wilt imo.
Maar succes met je nieuwe plan.
Do it! ;)

De 5 setjes van 10 waren ook met een heel laag gewicht, ca. 30% van het topgewicht, het gewicht op die setjes was ook niet het probleem. Ik werd gewoon na de zware setjes deadlift enorm duizelig en trillerig. Vandaag ben ik dan ook snipverkouden, ik denk dat ik gewoon al ziek aan het worden was en onvoldoende gegeten/gedronken had om na die zware sets nog energie over te hebben. Punt om van te leren, vreten dus!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven