MuscleMeat

Powerbuilding op een testoflesje en meer

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verdorie, sterke gozer ben je Kale.
 
Dat is idd wel een flink volume KaLe.
Heb je na de eerste twee oefeningen niet dat je borst al helemaal lam is ? Bij mij is ie echt op.
 
pak net zoveel volume als kale ongeveer (alleen minder gewicht :( )
 
Testo is toch al ****ing breed, en hij wilt voor kracht gaan. Ik vind zn schema gewoon prima hoor
 
Dat is idd wel een flink volume KaLe.
Heb je na de eerste twee oefeningen niet dat je borst al helemaal lam is ? Bij mij is ie echt op.

Dat is toch ook de bedoeling? :D
 
Dat is toch ook de bedoeling? :D

Ja maar ik bedoel voor de oefeningen daarna. Als ik 10 setjes borst pomp dan zit er daarna helemaal geen kracht meer in en voelt het vrij nutteloos om nog fly's te doen
 
Hier is een mail van harpep over deze materie. Was er toevallig onlangs ook over aan het discussiëren met hem.

harpep zei:
Kijk Willem, als hypertrofie het hoofddoel is van training, dan zijn er 2 aspecten waar je naar moet kijken in relatie tot trainingsprikkels en de adaptieve response:

1. De omvang/mate van hypertrofie NA een training. (uitgedrukt in de hoeveelheid extra eiwitsynthese in de spiergroepen)

2. De tijdsduur dat deze verhoogde eiwitsynthese na een training aanhoudt, voordat dit weer genormaliseerd is/terug op de baseline is.

Als je al mag spreken van verschillen in het 'ideale' trainingsschema voor de naturel en de juicer, dan wordt dit vooral bepaald door verschillen in adaptatie-reponse van het lichaam op deze 2 punten.

Discussie bij punt 1.
De omvang/mate van de hypertrofie-response is vooral gebonden aan trainings-volume. (bij voldoende intensiteit uiteraard)
Binnen de grenzen van het adaptieve vermogen van het lichaam geldt: Hoe meer Volume per spiergroep in de training, des te groter de mate van hypertrofie in de spier na de training.

Bij juicers is de hypertrofie-response in het algemeen veel en veel hoger dan bij de naturel.
Juicers kunnen o.a. veel meer Volume aan, in het algemeen in de trainingen, maar ook per specifieke spiergroep.
De verhoging van het anabole endocriene/hormonale profiel in het lichaam -a.g.v. AAS- zorgt ervoor dat dit maximaal 'begunstigd' wordt in termen van spiergroei.
Daarnaast herstellen ze sneller, waardoor ze ook met regelmaat zo hard en lang kunnen trainen

Vanuit dat perspectief bekeken is het ook logisch dat er bij lieden die 'ON' zijn, zo'n grote voorkeur bestaat voor uitgebreide splits, waarbij maar 1 a 2 spiergroepen worden belast per training, maar dan wel zeer uitgebreid.
Dit is in principe voor hen ideaal.

Samengevat, juicers kunnen niet alleen veel meer Volume per spiergroep (en per training) aan, ze plukken daar ook nog eens maximaal de vruchten van!

In vergelijking met de naturel die dit soort superhoog Volume-per-spiergroep doen, is de dose-response verhouding meestal scheef.
De hypertrofie-response die ze behalen met het doen van 4 oefeningen a la 3-4 werksets per oefening, hadden ze eigenlijk al bereikt met het doen van de helft van dit Volume.
Simpelweg omdat het lichaam -van een naturelle trainee- gewoon geen grotere anabole reactie ondersteund/mogelijk maakt. Het anabole plafond ligt gewoon veel lager.

Kortom, het is regelrechte verspilling van energie en belast de adaptieve reserves cq. het vermogen tot herstel onnodig.

Discussie bij punt 2.
Bij een 'gewone' naturel duurt de periode van verhoogde eiwitsynthese na een training met maximale Intensiteit en Volume zo'n 48-72 uur.
Dus ook al train je nog zo lang en zo hard als je kunt, de verhoogde eiwitsynthese blijft toch maar 48-72 uur.
Op grond hiervan is de vuistregel voor 'hoe vaak moet ik iedere spiergroep trainen' 1x in de 3-5 dagen.
Dat komt grofweg neer op 2 keer per week.

Ik heb lange tijd veronderstelt dat AAS niet alleen zorgen voor een grotere hypertrofie-repsonse na een training, maar dat deze groei-reactie ook veel langer aanhoudt.
M.a.w. de hypertrofie-response houdt aanzienlijk langer aan dan 48-72 uur, wellicht tot wel dubbel zo lang.
Dat zou betekenen dat ON trainen met maximale Intensiteit en Volume per spiergroep, voldoende is om een spiergroep maar 1x per 6-8 dagen trainen.
Precies ook datgene wat 'juiced to the gills' pro's doen.


Samengevat.

- 'Ideaal' voor de naturel is 2x per week met medium-hoge Intensiteit en medium Volume per training én per spiergroep.
Dus korter maar wat vaker trainen.

- 'Ideaal' voor de juicer is 1x per week met hoge Intensiteit en superhoog Volume per training én per spiergroep.
Dus zeer zwaar en lang trainen, maar infrequent.


Echter laatst ook eens gevraagd aan member 'Big Cat', maar hij stelt dat het niet uitmaakt.
Juicer of naturel, de duur van verhoogde eiwitsynthese is en blijft maximaal 48-72 uur.

Als dit inderdaad het geval is dan is ook voor de juicer een frequentie van 2x per week ideaal, maar wat wel verschillend zal blijven t.o.v. de naturel, is dat de juicer aanzienlijk meer Volume zal moeten doen qua oefeningen, sets en reps om zijn AAS gebruik maximaal uit te buiten
 
  • Like
Waarderingen: Thom
Hoger volume aankunnen vs profijt hebben van een hoger volume moet je naar kijken.
Waarom zou ik mijn spier een flinke prikkel geven en daarna nog heel veel slappe prikkels? Ik heb vroeger met meer volume getraind en merk geen verschil in massa gainen maar wel dat ik nu sneller in kracht omhoog ga

---------- Toegevoegd om 18:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:02 ----------

speed squat + 32 kilo chains:
8x 2×140

safetybar squat 4x5 reps
5x150
5x150
5x160
5x160

Kneeling rope crunch (thuis):
15×60
15×60
15×60
 
Laatst bewerkt:
Benchpress + reversed choked light bands (thuis):
1x160
1x180 PR
1x180
5x140
5x140
5x140
5x140

Die 140 back off setjes hadden wat zwaarder gekund, maar deze kon ik lekker explosief pressen.

Close grip tricep pushdown (thuis):
10x40
10x40
8x40
8x40

Close grip latpulldown (thuis):
10×85
10×85
7×85
6×85

Was wel een pittige training aangezien ik een paar uur ervoor nog een uur gekickboxt had, maar was te doen.
Nog een tip als je overbelasting blessures hebt: Doe water in een wegwerpbekertje en vries deze een dagje in,
dan kan je daarmee de plekken waar je last heb hard losmasseren en koelen te gelijk.
Dit doe ik nu al een tijdje en het werkt goed.
 
Interessant allemaal!
 
Ugh dikke Bench man, mag k nog ff voor.
 
Nette bench, maar waarom doe je die lat pulldown niet veel zwaarder?
 
Nette bench, maar waarom doe je die lat pulldown niet veel zwaarder?

Omdat deze lat pulldown heel zwaar is vergeleken met wat je normaal in de gym hebt staan.

NICE MAN! 180 KG :D op naar de 190 bro

Is met reversed bands he :P dus veel makkelijker aangezien er iets van 20 kilo bij de bodem afgaat.

---------- Toegevoegd om 18:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:52 ----------

Ik echt zooooo ontzettend moe man. Veel training vandaag.
Hopelijk nog even lekker cardio'en in bed straks en dan lekker pitten :)
 
Omgekeerde katrollen?
 
Geen idee, maar in ieder geval zwaarder dan normaal
 
Zoals een echte pully hoort te zijn. Ik doe ook nooit meer dan 80kg op mn barbarian pulley en vroeger in de pulley in de cage amper 60kg
 
Die foto op je fb is echt brutaal bro!
 
Zoals een echte pully hoort te zijn. Ik doe ook nooit meer dan 80kg op mn barbarian pulley en vroeger in de pulley in de cage amper 60kg

Mee eens ja. Ze zouden een zelfde soort pully bij de gym moeten hebben, zonder bepaalde katrollen om het lichter te maken en plate loaded. Die bij onze gym is echt k*t, doe je makkelijk de hele stack maar de boel is afgeschermd zodat je geen extra plates erop kan hangen.

Die foto op je fb is echt brutaal bro!

Thanks bro :)
Ik wist niet dat je je facebook gebruikte, heb je net gedelete haha :P
 
zeker brute pic

big boy :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven