AndroidHealthClinic

Powerlifter Vs Bodybuilder

• Topic Starter Topic Starter
:whip: hard trainen + biefstuk + melk = de sleutel tot sucses

:o word je altijd zo moe van en dan ga je zweten.. is dat de bedoeling?

HARD TRAINEN + BIEFSTUK + MELK + BROOD + WEIGHTGAINER + NAAR SANCA LUISTEREN + DBB = DE SLEUTEL TOT HET SUCCES!

we moesten een boek schrijven. verdienen we nog geld ook!

ok, maar wanneer post je eens een beforepick, dan kunnen wel al een onderscheid maken tussen jou en cherry.

Doe het niet voor de squats , doe het voor de gains van het progamma. squats zijn mooi meegenomen . Maar wil zien waar melk je heen kan brengen. en om die argumenten van jou de grond in te stampen :evil: (no bad btw)

Biefstuk is de sleutel tot succes!
Als je het niet voor de squat doet, waarom volg je dan dit schema?
Je had dan toch ook een ander schema kunnen doen en gewoon veel melk kunnen drinken.

Vandaag weer gaan trainen...

Breathing squat 1 x 20 x 67.5
Pullovers 1 x 20 x 10
Deadlift 1 x 15 x 75
Pullovers 1 x 20 x 10
Bench press 3 x 10 x 45
Chin ups 3 x 15 x bdw.
Front press 1 x 12 x 25 & 2 x 12 x 30

Heb vandaag de breathing squat verhoogd met 5kg in plaats van met 2.5kg, ben van plan om hem deze week telkens met 5kg te verhogen. Omdat de gewichten vorige week aan de lichte kant waren en om er dus voor te zorgen dat de 20 repper wat vlugger de hoogte in gaat.
Heb ook deadlifts lichtjes verhoogd aangezien deze vorige training ook vlot ging. Ook de front presses gingen vlot heb dus de 2 laatste sets met 30 gedaan. Bench press ging ook vlot, misschien volgende keer ook eens wat bij op smijten. Heb tenslotte de rows eens vervangen door chins ter afwisseling, wat volgens het squat and milk schema mag.

Pullovers 1 x 20 x 10
Deadlift 1 x 15 x 75
Pullovers 1 x 20 x 10
Bench press 3 x 10 x 45
Chin ups 3 x 15 x bdw.

Heb vandaag de breathing squat verhoogd met 5kg in plaats van met 2.5kg, ben van plan om hem deze week telkens met 5kg te verhogen. Omdat de gewichten vorige week aan de lichte kant waren en om er dus voor te zorgen dat de 20 repper wat vlugger de hoogte in gaat.
Heb ook deadlifts lichtjes verhoogd aangezien deze vorige training ook vlot ging. Ook de front presses gingen vlot heb dus de 2 laatste sets met 30 gedaan. Bench press ging ook vlot, misschien volgende keer ook eens wat bij op smijten. Heb tenslotte de rows eens vervangen door chins ter afwisseling, wat volgens het squat and milk schema mag.

begint al ergens naar te gelijken:thumbup:

gaat goed :thumbs: +5kg bij squat en +5kg bij deadlift.

Ik denk dat je voor je andere oefeningen (zoals front presses),
sneller vorderingen maakt als je het volgende zou doen:
3x12x30 --> de week daarna: 3x8x35
-->3x9x35
-->3x10x35
-->3x11x35
-->3x12x35
-->3x8x40

Dus als je 3x12 kan, leg je er 5 kg bij (of meer moet je zelf kiezen)
en dan begin je bij 3x8 (of het aantal dat je er mee kan). En je verhoogt elke training met 1 rep (of 2reps als het gaat). Tot je terug aan 12 bent en dan terug 5kg erbij. Je traint 3 maal in de week en zo ga je op elke oefening elke training een beetje vooruit, moest het nu niet lukken dan doe je bv.
2x9 + 1x8 en dan probeer je de volgende training weer 3x9, en je gaat pas verder als je 3x9 kan.

Ik denk dat je zo veel meer progressie gaat maken ook in je bovenlichaam.

En ik zie dat jullie breathing squats ongeveer gelijk lopen, je kan mss ook bij de wedstrijd toevoegen: degene die na de 6 weken de vetste 20rep squat post (met een filmpje! :cool:).

Pullovers 1 x 20 x 10
Deadlift 1 x 15 x 75
Pullovers 1 x 20 x 10
Bench press 3 x 10 x 45
Chin ups 3 x 15 x bdw.

Jij snapt 'em, keep it up! :thumbs:

Succes cherry (en Brainy)! (ik ben die gast van in den bodyfit die ook fatsoenlijk traint)

(zwaarste breezergym, we zijn de enigste 2 die (decent) squatten, erg ik weet het, maar nooit wachten voor het rack :D)

Hoe lang doen jullie op zo een training, want een setje of 10, lijkt mij dat je dan toch na een dikke 20 minuten klaar bent?

Succes cherry (en Brainy)! (ik ben die gast van in den bodyfit die ook fatsoenlijk traint)

(zwaarste breezergym, we zijn de enigste 2 die (decent) squatten, erg ik weet het, maar nooit wachten voor het rack :D)

Hier moet ik het oneens met je zijn:
Bodyfit is 1 van de beste hardcoregyms, omdat:
1) Er staan 2 powerracks (zie je niet veel meer tegenwoordig, tenzij in andere deftige gyms :D)
2) Je hebt er te veel olympische halters (met teveel bedoel ik, er is niet genoeg plaats om ze allemaal tegelijk in gebruik te hebben :p) en enorm veel schijven :thumbup:
3) Je mag er elke oefening doen die je wil: deadlift, squat (in tegenstelling tot van die pussyfitnesscentra)
4) Daar heb je dan weer wel gelijk in: je hoeft nooit te wachten tot het rack vrij is, want bijna niemand gebruikt het, buiten idd een paar breezers die denken da ze een powerrack + belt (voor onderrug) nodig hebben om bicepscurls te doen :rolleyes:
5) Er zijn nog mensen buiten jullie 2 die squaten, waarvan al zeker 2 die een pak dieper en harder gaan dan jullie :wl: :D

Hier moet ik het oneens met je zijn:
Bodyfit is 1 van de beste hardcoregyms, omdat:
1) Er staan 2 powerracks (zie je niet veel meer tegenwoordig, tenzij in andere deftige gyms :D)
2) Je hebt er te veel olympische halters (met teveel bedoel ik, er is niet genoeg plaats om ze allemaal tegelijk in gebruik te hebben :p) en enorm veel schijven :thumbup:
3) Je mag er elke oefening doen die je wil: deadlift, squat (in tegenstelling tot van die pussyfitnesscentra)
4) Daar heb je dan weer wel gelijk in: je hoeft nooit te wachten tot het rack vrij is, want bijna niemand gebruikt het, buiten idd een paar breezers die denken da ze een powerrack + belt (voor onderrug) nodig hebben om bicepscurls te doen :rolleyes:
5) Er zijn nog mensen buiten jullie 2 die squaten, waarvan al zeker 2 die een pak dieper en harder gaan dan jullie :wl: :D

Hope so, altijd tof om nog volk te zien squatten. Hopelijk wordt er nog zwaarder gesquat, 110 en 125 nog altijd relatief lage squat. Je mag er idd alles, maar 95% van de mensen zie je bench of curls doen.
Jij traint er ook? Kom eens goeiedag zeggen, ik train ma wo vr squats presses en pulls.

Laatst bewerkt:
Ik train momenteel zondag, dinsdag, donderdag en vrijdag, wel vrijdag op de middag (dus ik veronderstel dat jij dan school hebt? :D).

Heb bewust harder gezegd ipv zwaarder ;).
Het verschil in gewicht is niet zo heel groot, wel de intensiteit.

Ben momenteel zelf nog bezig om opnieuw in vorm te geraken,
ik heb in je log gezien dat je met een nieuw schema gestart bent.

We kunnen het leuk houden en het volgende doen:
Vermits we toch al zeker met 3-4 personen zijn die in bodyfit squaten, kunnen
we als extra motivatie tijdens onze komende trainingen, een
vriendschappelijke wedstrijd houden over enkele weken.

We maken er een leuk filmpje van en is een mooie aanvulling op onze log en
vermits ze hier op het forum toch zoveel van filmpjes houden :D is dit ook leuk meegenomen.

Belangrijkste in de wedstrijd zou zijn de mooiste nieuwe PR's te zetten ;).

Btw. Ik heb me geabonneerd op je log en ga je vanaf nu goed volgen :D

Okay, ja sommige mensen zie je nu eenmaal niet omdat ze op andere dagen trainen.
Goed plan voor de squatcontest en succes met je smolov!
EDIT: cherrygarcia's broer ?

Misschien is het inderdaad geen slecht idee om de contest een beetje aan te passen en interessanter te maken door naar een zo hoog mogelijk breathing squat toe te werken. Als Brainy dit ziet zitten ben ik volledig akkoord?:D

Nog een mooi idee om een squatwedstrijdje te doen in den bodyfit, na mijn squat 'n milk schema zou perfect zijn... .

Het word nog een leuk logje hier :D

Netjes gasten! Onderlinge competitie heeft alleen voordelen :D En nadelen als de verliezer met schijven richting de winnaars gaat gooien :p

Okay, ja sommige mensen zie je nu eenmaal niet omdat ze op andere dagen trainen.
Goed plan voor de squatcontest en succes met je smolov!
EDIT: cherrygarcia's broer ?
Een beetje anoniemiteit graag :D

Nog een mooi idee om een squatwedstrijdje te doen in den bodyfit, na mijn squat 'n milk schema zou perfect zijn... .

Hehe, dat is iets te vroeg vind ik. Eerst moet zeker en vast mijn smolov klaar zijn, trouwens het nut van deze competitie is als extra motivatie om nog harder te trainen :wl: Dus we kunnen op z'n minst hier mooi gebruik van maken door voldoende tijd te nemen, trouwens zo blijft het leuk en interessant om elkanders log te volgen :D.

Ik stel voor een wedstrijd te organiseren op een dag tussen 27-06-2008 en 04-07-2008, dan hebben we allemaal nog 12 mooie weken ter voorbereiding + de examens zijn achter de rug dus dan kunnen we ons beter concentreren op het powerliften :D.

Onderdelen:
Sowieso Squat :D
Deadlift ben ik zeker ook voor te vinden
eventueel bench (niet echt een sterk onderdeel bij mij :D) of front press

of andere suggesties?

(owja, aan brainy en cherry: sorry dat jullie log nu wat minder overzichtelijk is door al die posts :D)

• Topic Starter Topic Starter
Een beetje anoniemiteit graag :D

Hehe, dat is iets te vroeg vind ik. Eerst moet zeker en vast mijn smolov klaar zijn, trouwens het nut van deze competitie is als extra motivatie om nog harder te trainen :wl: Dus we kunnen op z'n minst hier mooi gebruik van maken door voldoende tijd te nemen, trouwens zo blijft het leuk en interessant om elkanders log te volgen :D.

Ik stel voor een wedstrijd te organiseren op een dag tussen 27-06-2008 en 04-07-2008, dan hebben we allemaal nog 12 mooie weken ter voorbereiding + de examens zijn achter de rug dus dan kunnen we ons beter concentreren op het powerliften :D.

Onderdelen:
Sowieso Squat :D
Deadlift ben ik zeker ook voor te vinden
eventueel bench (niet echt een sterk onderdeel bij mij :D) of front press

of andere suggesties?

(owja, aan brainy en cherry: sorry dat jullie log nu wat minder overzichtelijk is door al die posts :D)

Leuk idee, wil wel meedoen als z'n comp. word gehouden.

vanavond is mijn trainingsdagje (ik was een dag opgeschoven).
gaan voor de 67.5 toch sanca man

Terug
Naar boven