MuscleMeat

Powerlifter Vs Bodybuilder

probeer je pull overs te verhogen. hiermee krijg je het breath systeem ook beter door vind ik.. maar kan aan mij liggen . Dips werken lekker voor de borst! morgen is mij ndag nu eerst wokken!

Volgens het schema is deze oefening er eerder tussen gezet om op adem te komen en dus daarom een relatief laag gewicht. Ook staat er dat het gewicht tijdens de cyclus normaal constant wordt gehouden... . En rust is wat je wel kan gebruiken volgens mij na een zware breathing squat, ook na 15reps deadlift moet ik even op adem komen.
Maar zal ze volgende keer is met 20kg proberen, 10kg is misschien inderdaad wel erg licht:p.

Die pullovers in het schema is meer zo'n typische jaren '60 cr*p,
als je zuurstof nodig hebt ga je even naar buiten frisse lucht happen.
Als je een gewicht pakt om een oefening te doen, zorg dan op z'n minst dat je het zwaar doet en traint, anders kan je evengoed op je rug gaan liggen en wat met je armen zwaaien in hoop dat je meer lucht krijgt :rolleyes:.

Waarom vervang je de pullovers niet door wat chinups of dips :D zo stroomt het bloed ook van je benen weer naar je bovenlichaam, dan weer naar onder, dan weer naar boven.. :rocker2:van links naar recht, van boven naar onder van links naar rechts... :rocker2:

Persoonlijk vind ik dat je het schema meer moet individualiseren, ok de basis (de breathing squats en eventueel de deadlifts) moet blijven, maar sommige dingen zijn naar mijn mening beetje zinloos en kun je optimaler maken..

Als je een gewicht pakt om een oefening te doen, zorg dan op z'n minst dat je het zwaar doet en traint, anders kan je evengoed op je rug gaan liggen en wat met je armen zwaaien in hoop dat je meer lucht krijgt :rolleyes:.

Waarom vervang je de pullovers niet door wat chinups of dips :D zo stroomt het bloed ook van je benen weer naar je bovenlichaam, dan weer naar onder, dan weer naar boven.. :rocker2:van links naar recht, van boven naar onder van links naar rechts... :rocker2:

Persoonlijk vind ik dat je het schema meer moet individualiseren, ok de basis (de breathing squats en eventueel de deadlifts) moet blijven, maar sommige dingen zijn naar mijn mening beetje zinloos en kun je optimaler maken..
Ik zou niet vanuit je gym, als je helemaal kapot en buiten adem ben, buiten in de frisse lucht gaan staan.. Heb je best kans dat je gaat hyperventileren..

Ik zou niet vanuit je gym, als je helemaal kapot en buiten adem ben, buiten in de frisse lucht gaan staan.. Heb je best kans dat je gaat hyperventileren..

Eergisteren uit stomheid gedaan na een paar setjes waar ik niet goed geademend had. Niet doen! Voelt alsof je dood ligt te gaan :D

Als je een gewicht pakt om een oefening te doen, zorg dan op z'n minst dat je het zwaar doet en traint, anders kan je evengoed op je rug gaan liggen en wat met je armen zwaaien in hoop dat je meer lucht krijgt .

Waarom vervang je de pullovers niet door wat chinups of dips zo stroomt het bloed ook van je benen weer naar je bovenlichaam, dan weer naar onder, dan weer naar boven.. van links naar recht, van boven naar onder van links naar rechts...

Denk ook niet dat je door pullovers meer lucht krijgt ofzo:D.
Maar zal wel gewoon na de breathing squat en de deadlift een langere pauze inlassen om op adem te komen en dan zoals je zegt de pullovers met een hoger gewicht uitvoeren.

In de praktijk zal dit wrs wel niet zo zijn, ikzelf doe dit namelijk regelmatig bij het breathing squaten, is in ieder geval een pak beter bij ons dan binnen blijven waar er bij ons veel te weinig zuurstof is en je vrij snel misselijk wordt als je intensief traint.

Eigenlijk is je stelling helemaal niet van toepassing:
1) zo koud is het niet meer
2) breathing squats moeten zwaar zijn, maar als je helemaal buiten adem bent dan is het een teken dat je ademtechniek tijdens het squaten toch niet zo goed is.
3) je gaat eigenlijk uit van een extreme situatie. Na een gewone set breathing squats, naar buiten bij normale belgische/nederlandse temperaturen,
met iemand die wel deftig kan sporten (als je astma hebt of gemakkelijk hyperventileert is het sowieso niet aan te raden van heel intensief te sporten) dan zal dat hyperventileren helemaal niet voorvallen.

Ok, na al dit gezwets:

Was eigenlijk niet echt een gemeend voorstel, bedoelde eigenlijk gewoon dat ik het nut van de lichte pullovers niet echt zie als het doel is om terug op adem te komen.

Brainy wat vind je nu van de extra uitdaging om te strijden om de zotste breathing squat tegen het einde van de rit?

??? Mss moet jij dat eerder doen brainy, ik denk dat de vorderingen op de breathing squat het enige deftige criteria is dat je kan gebruiken om te kijken wie er het meeste vooruitgekomen is.

+1
En jullie lopen met die squats ook ongeveer gelijk, dus de winnaar is de gene met de hoogste 20 rep squat. En met een filmpje natuurlijk;)

• Topic Starter Topic Starter
tegen die tijd moet je wel uitleggen hoe je het beste een filmpje erop kan gooien want.

hey brainy kun je eens zo"n schema voor me maken aan de hand van mijn stats, PM me anders maar eens.

bij voorbaat dank :)

Breathing squat 1 x 20 x 77.5
Pullovers 1 x 20 x 15
Deadlift 1 x 15 x 80
Pullovers 1 x 20 x 15
Bench press 3 x 8 x 50
Bent over row 1 x 15 x 40 & 2 x 15 x 35
Front press 3 x 12 x 30

Voor de laatste maal met 5kg verhoogt! De 77.5kg ging vlotter dan ik had verwacht. Zien hoe de 80kg verloopt maandag en misschien kan ik dan nog eens verhogen met 5kg.
Pullovers eens met 15kg gedaan om te zien wat dat gaf, waren nog relatief licht dus maandag met 20kg.
Bench 3 x 8 gedaan, maandag ga ik ze 3 x 9 doen en woensdag 3 x 10 om op te bouwen zoals protvis eerder heeft geadviseerd.

Goed bezig cherry:thumbs:

Idd, gaat goed. Nu je hebt nog enkele weken te gaan, en die 80 op maandag zal wrs niet veel problemen geven. Maar ik kan je mss toch aanraden om voor woensdag ook maar 2,5 kg bij te leggen en dan vrijdag te beslissen of je 2,5kg of 5kg oplegt, want daarna heb je 2 dagen om te herstellen. Al bij al ben je de voorbije week met 15 kg gestegen wat toch wel een behoorlijk getal is :D

Succes ga zo verder :thumbs:

Hmmm, volgens mij is de wedstrijd over? Brainy heeft al 4 dagen geen workout meer gepost..

Hoe is de training eergisteren nu verlopen brainy?... Je staat er ondertussen al 2 achter op mij!

mss heeft hij een zware melkallergie-aanval :o

Terug
Naar boven