Fitness Seller

Pretending to be a hybrid athlete

Barbell squat en barbell OHP zijn voor mij nu niet de handigste oefeningen om te doen. Squat vanwege de hip shift, OHP vanwege beperkte thoracale mobiliteit.
Je zou hacksquat en DB ohp kunnen doen, maar als je fullbody doe zou ik beetje zoals dat doen. Het wordt al gauw teveel volume waardoor je jezelf alleen maar tegen werkt.

Kies oefeningen waarbij jij de spieren voelt die je wilt trainen, probeer ohp maar dan niet volledig, slechts het deel van de beweging waarbij jij de schouders voelt werken. Het gaat niet om de oefeningen, maar om jouw lichaam. En ....2 oefeningen per spiergroep elke oefeningen 3 setjes. Dat past ook in ppl en kun je waarschijnlijk 2 keer in de week doen. Is dat niet wat ?

Nu ik toch over reddit begonnen ben. @imnewhere ben je al bekent met r/gainit?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.589
De mensen die (goede) resultaat eruit haalden en dat zijn er behoorlijk wat.
Meestal lees je alleen de succesverhalen van mensen die een bepaald programma/dieet/whatever hebben gevolgd.
'Anecdotal evidence' wordt niet voor niets de zwakste vorm van bewijs genoemd of iets werkt.
En nee, daarmee zeg ik dus niet dat SS niet goed zou zijn...

Meestal lees je alleen de succesverhalen van mensen die een bepaald programma/dieet/whatever hebben gevolgd.
'Anecdotal evidence' wordt niet voor niets de zwakste vorm van bewijs genoemd of iets werkt.
En nee, daarmee zeg ik dus niet dat SS niet goed zou zijn...
Ligt er heel erg aan waarop je kijk maar uiteindelijk is het toch zelf proberen. Ik de subreddit van r/startingstrenght wel fatsoenlijke reviews hebben. Er zijn ook meerdere subreddits die program reviews hebben van veel programmas maar vooral ook verschillende mensen.

Nee, ik doe niks met reddit. Ik haal mijn kennis vnl. door mensen als Mike Israetel (Renaissance Periodization), Menno Henselmans etc. te volgen.
Ik raad het toch aan om ff te kijken erop, staat heel veel goede informatie op, mooiste is dat je geen account hoeft te hebben.

Nee, ik doe niks met reddit. Ik haal mijn kennis vnl. door mensen als Mike Israetel (Renaissance Periodization), Menno Henselmans etc. te volgen.
Heb Mike Israetel ook lang gevolgd maar denk dat dit meer aan gevorderde sporters gericht is. Beginners moeten gewoon hard trainen en niet 3-4 RIR (wat waarschijnlijk meer dan 3-4 RIR zal zijn bij beginners)

• #1.594
Heb Mike Israetel ook lang gevolgd maar denk dat dit meer aan gevorderde sporters gericht is. Beginners moeten gewoon hard trainen en niet 3-4 RIR (wat waarschijnlijk meer dan 3-4 RIR zal zijn bij beginners)
Ik train al vanaf september 2015 consequent en probeer ook mijn kennis up-to-date te houden, dus een beginner zou ik mezelf niet meer willen noemen. En nu geen flauwe grapjes in de trant van je hebt de krachtstats van een noob, etc. Overigens heeft Renaissance Periodization ook genoeg materiaal voor beginners.

Laatst bewerkt:
Ik train al vanaf september 2015 consequent en probeer ook mijn kennis up-to-date te houden, dus een beginner zou ik mezelf niet meer willen noemen. En nu geen flauwe grapjes in de trant van je hebt de krachtstats van een noob, etc. Overigens heeft Renaissance Periodization ook genoeg materiaal voor beginners.
Als je 7 jaar consequent geen gains maakt ben je toch alsnog een beginner?
De fase waarin jou lichaam verkeerd betreft spiermassa bepaald toch of jij een beginner, intermediate, elite etc bent of niet. Ik ken ook wel mensen die veel verstand van voetbal hebben maar die kunnen nog geen bal rechtuit spelen. Dus SL5x5 zoals @MetalNDeadlifts al aangaf kan prima.

• #1.596
Als je 7 jaar consequent geen gains maakt ben je toch alsnog een beginner?
Ik heb in die 7 jaar wel gains gemaakt. Niet de hoeveelheid extra spiermassa waar ik op had gehoopt, maar toch. Als wielrenner woog ik 62 kg in topvorm en was met name mijn bovenlichaam veel zwakker dan nu. Ik zal je de foto's besparen.

Ik heb in die 7 jaar wel gains gemaakt. Niet de hoeveelheid extra spiermassa waar ik op had gehoopt, maar toch. Als wielrenner woog ik 62 kg in topvorm en was met name mijn bovenlichaam veel zwakker dan nu. Ik zal je de foto's besparen.
Dat maakt je natuurlijk geen beginner meer idd. Hoeveel weeg je momenteel?

Hij beheerst de bewegingen, heeft MMC, hij voelt aan waar en wanneer hij zal gaan falen, zijn lichaam verdaagt 6 dagen per week krachttraining.

Terug
Naar boven