XXL Nutrition

Pretending to be a hybrid athlete

Kuiten op legdag kun je beter eerst doen, na dikke training heb je vaak niet veel fut meer. Legcurl/RDL voor squat is ook fijn, dan sta je stabieler. Fly’s vooraf aan BP, voor goede rek. Maak van incline DP en doe dan flat BP, daarna pas schouders. Na optrekken is LPD niet meer nodig. FP is voor achterkant schouders net als RDF
dan moet je niet tussendoor bicepscurls doen.
just my 2cents

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.542
Kuiten op legdag kun je beter eerst doen, na dikke training heb je vaak niet veel fut meer. Legcurl/RDL voor squat is ook fijn, dan sta je stabieler.
Ik heb altijd geleerd: eerst compounds, dan isolatie?
Ik doe overigens geen barbell squat, maar een hack squat met zo'n machine:

matrix-mg-pl71-plate-loaded-hack-squat-p1027-22635_image.jpg

Zou dit dan een betere volgorde zijn volgens jouw?

Legs:
Standing calf raise
Barbell RDL
Leg curl, unilateral
Hack squat
Leg press
Abductie
Adductie

Laatst bewerkt:

Legs:
Standing calf raise
Barbell RDL
Leg curl, unilateral
Hack squat
Leg press
Abductie
Adductie
Zou compounds ook eerst doen, misschien warming up rpe4/5 leg ex/curl vooraf. Indien je echt je fysiek maximaal wilt pushen begin je vaak met je zwakkere lichaamsdelen oa kuiten voor 9 vd 10 mensen.

Iemand die recreant sporter is of een gezonden levensstijl wilt volgen zou ik jou oorspronkelijke schema hanteren en ook beginnen met een compound.

Zou compounds ook eerst doen, misschien warming up rpe4/5 leg ex/curl vooraf. Indien je echt je fysiek maximaal wilt pushen begin je vaak met je zwakkere lichaamsdelen oa kuiten voor 9 vd 10 mensen.

Iemand die recreant sporter is of een gezonden levensstijl wilt volgen zou ik jou oorspronkelijke schema hanteren en ook beginnen met een compound.
Leg curls warm up sets voor squatten is echt super fijn, 100 aanrader.

Leg curls warm up sets voor squatten is echt super fijn, 100 aanrader.
Ja als warming up, maar zie nog dat mensen tegenwoordig als warming up al all in gaan en daardoor kracht “verliezen” wat uiteindelijk bedoeld is voor je werksets, vandaar rpe3/5/5 max en dan paar setjes tot je het idee hebt klaar te zijn voor de werksets. Uitereraard als je eerste oefening squats is bouw je dit ook op 20/40/60/80/100 kg etc, maar wederom nooit tot rpe5+ bij “opbouwen” of warming up.

Zonde als je het mij vraagt aangezien een warming up bedoeld is om op te warmen en niet je PRs te verbeteren wat betreft je warming up.

• #1.546
Mentaal werkt het voor mij het beste om de moeilijkste/ zwaarste/ meest uitdagende oefeningen eerst te doen. De machine hack squat is een oefeningen waar ik altijd enorm tegenop kijk, dus die doe ik daarom altijd als eerste compound.

Mentaal werkt het voor mij het beste om de moeilijkste/ zwaarste/ meest uitdagende oefeningen eerst te doen. De machine hack squat is een oefeningen waar ik altijd enorm tegenop kijk, dus die doe ik daarom altijd als eerste compound.
Je doet veel te veel oefeningen.

Je hebt dit al eens eerder naar voren gebracht. Kun je dit toelichten? Is dit vanwege mijn leeftijd? Of een andere reden?
Hij is het gewoon om 1 oefening te doen per training, laat hem maar. Alhoewel een legpress én hacksquat misschien overbodig is. Zou hier 1 van kiezen. Zijn bijna 2 dezelfde oefeningen waar je enorm zwaar op zou moeten gaan.

• Like
Waarderingen: Onit

Legs:
Standing calf raise
Barbell RDL
Leg curl, unilateral
Hack squat
Leg press
Abductie
Adductie

RDL is voor hams, en curl ook. dat is dubbelop
legpr is voor quads net als HS, ook dubbelop.

Besteed meer aandacht aan een oefening ipv meer voor dezelfde spiergroep.

RDL is voor hams, en curl ook. dat is dubbelop
legpr is voor quads net als HS, ook dubbelop.

Besteed meer aandacht aan een oefening ipv meer voor dezelfde spiergroep.
Hams pak je zelfs een beetje bij de leg press erbij. Ik vind z'n push day eigenlijk veel 'slechter'

Je hebt dit al eens eerder naar voren gebracht. Kun je dit toelichten? Is dit vanwege mijn leeftijd? Of een andere reden?
Toen ik ongeveer een jaar geleden zag dat @Vypaw slecht 2 setjes side raises deed, ben ik dat ook gaan proberen. En dat werkte prima, daarna ben ik overal minder volume en met meer intensiteit gaan trainen.
Reden te over om het eens te proberen ?
Ook dat kun je zelf wel bedenken.
Naturel en boven de 50 en ecto en nauwelijks resultaat met je huidige programma.
Geef het na 10 jaar eens een half jaar de tijd, tenzij jij je streeffysiek al bereikt hebt.

Legcurls is in deze ook opwarmen. Hij doet nadien nog RDL(hams)

• Like
Waarderingen: AK
Ben benieuwd, want door alle adviezen overheerst nu vooral verwarring in mijn hoofd.
Begrijpelijk, sorry.

Maar als ik jouw afgetrainde lichaam en je trainingsschema zie, is het eerste wat bij me opkomt dat je beter je energie kan steken in basisoefeningen. En dan niet noodzakelijk de drie powerlifts, maar ook oefeningen die daar op lijken en aanvullende oefeningen zoals rows. Laying a foundation. Bij veel isolatie oefeningen, met name met kabels, heb je vergevorderde mind-muscle connection nodig om daar wat aan te hebben. Andersom gebeurt het vaak dat je bij toenemende kracht op een basisoefening, ook toenemende MMC ontwikkelt. Veel poseren en je spieren geïsoleerd bewegen (zoals trillen met je pecs) helpt ook.

Het aantal oefeningen per sessie zou ik ook flink reduceren om de sessie productiever te maken. Mike Israetel bijvoorbeeld is daar heel duidelijk over. Af ten toe amrap sets lijkt me ook beter dan alleen bv. 4x12reps, ook al is dan bij de laatste set de 12de rep echt de laatste.

Zou dus beter zuiniger kunnen zijn met je energie en concentratievermogen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Onit
  • #1.560
Naturel en boven de 50 en ecto en nauwelijks resultaat met je huidige programma.
Geef het na 10 jaar eens een half jaar de tijd, tenzij jij je streeffysiek al bereikt hebt.
True. If you do what you always did, you get what you always got.

Terug
Naar boven