Arm Nederland, heb dit langs je bed staan 🥲Toevallig ben ik tegenwoordig een professionele hulpverlener, in de zin dat het mijn huidige beroep is.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Arm Nederland, heb dit langs je bed staan 🥲Toevallig ben ik tegenwoordig een professionele hulpverlener, in de zin dat het mijn huidige beroep is.
Behoefte aan een diagnose?
Lig je daar half stervend terwijl iemand verteld hoeveel hij in z’n jongere jaren benchte
En hoe groot zijn armen zijn!Lig je daar half stervend terwijl iemand verteld hoeveel hij in z’n jongere jaren benchte
En hoe hij beter is dan die neppe bodybuilders die allemaal gestolen hormonen nemen.
| type oefening | omschrijving | reps x weight | werksets |
| compound | 1. leg press (max. machine depth, constant tension) | 10,10,10,11 x 70 | 4 |
| compound | 2. barbell Romanian deadlift | 10,10,10,10 x 80 | 4 |
| compound | 3. dumbbell walking lunges | 14,14,14,14 x 14 | 4 |
| isolatie | 4. machine lying leg curl, unilateral | 14,14,14,14 x 10 | 4 |
| isolatie | 5. machine seated leg extension, unilateral | 15,15,15,15 x 25 | 4 |
| isolatie | 6. machine standing calf raise, unilateral | 16,16,15,14 x 0 | 4 |
| isolatie | 7. machine seated calf raise | 16,15,15,14 x 30 | 4 |
Welke leg press doe je? Plate loaded Sled, Plate loaded 45 graden of die horizontale pin loaded?O ja, dit was wel een beetje beschamend: voor mij deed een fitgirl in roze legging 160 kg leg presses...![]()
Plate loaded 45 graden. Dezelfde waarop ik daarna dus 70 kg werksets deed...Welke leg press doe je? Plate loaded Sled, Plate loaded 45 graden of die horizontale pin loaded?
Hmm, vind dat nou altijd net de variant van de leg press waarop je je ego maximaal kunt strelen en dat ding helemaal vol kunt gooien met 20kg platesPlate loaded 45 graden. Dezelfde waarop ik daarna dus 70 kg werksets deed...

Foto toevallig? đź‘€O ja, dit was wel een beetje beschamend: voor mij deed een fitgirl in roze legging 160 kg leg presses...![]()
Helaas. Ik mag van de floormanager niet meer stiekem fitgirls in roze leggings filmen.

Hopen dat ze volgende keer een andere kleur draagtHelaas. Ik mag van de floormanager niet meer stiekem fitgirls in roze leggings filmen.![]()
Of niets.
Ik doe zelf 300kg. Maar gewicht speelt geen rolO ja, dit was wel een beetje beschamend: voor mij deed een fitgirl in roze legging 160 kg leg presses...![]()
Uitvoering kan bij deze leg press een enorm groot verschil maken hoeveel gewicht je kunt duwen. Ik zak nu langzaam en gecontroleerd tot maximale diepte en houd constante spanning, dus geen rust bovenin.
Zet die safety er eens een keer op en pomp net zoveel reps tot je benen het begeven of je spontaan moet schijten. Je doet op elke oefeningen net zoveel reps op je eerste als laatste set, wat duidelijk een signaal is dat je niet intensief traint.Uitvoering kan bij deze leg press een enorm groot verschil maken hoeveel gewicht je kunt duwen. Ik zak nu langzaam en gecontroleerd tot maximale diepte en houd constante spanning, dus geen rust bovenin.

@imnewhere achter zijn beeldscherm nu:Zet die safety er eens een keer op en pomp net zoveel reps tot je benen het begeven of je spontaan moet schijten. Je doet op elke oefeningen net zoveel reps op je eerste als laatste set, wat duidelijk een signaal is dat je niet intensief traint.
Als jij op 1 oefening 4 “werksets” doet kan jij NOOIT op set 4 net zoveel reps knallen als set 1. Jou training is gewoon 90% junk volume of je het nou bevalt of niet. Vooral die compounds moet je intensiever doen.
Ga eens een keer tot failure/RPE 9/10 en begin dan met een leg ext daar kan niks bij fout gaan als je “op” bent en dan voel je eens een keer wat een echte werkset is.