AndroidHealthClinic

Pretending to be a hybrid athlete

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.767
zaterdag 28-05-2022, LB

type oefeningomschrijvingreps x weightwerksets
compound1. leg press (max. machine depth, constant tension)10,10,10,11 x 704
compound2. barbell Romanian deadlift10,10,10,10 x 804
compound3. dumbbell walking lunges14,14,14,14 x 144
isolatie4. machine lying leg curl, unilateral14,14,14,14 x 104
isolatie5. machine seated leg extension, unilateral15,15,15,15 x 254
isolatie6. machine standing calf raise, unilateral16,16,15,14 x 04
isolatie7. machine seated calf raise16,15,15,14 x 304

Voordat er wordt geroepen dat ik weer te veel doe: ik heb ma/di/wo niet kunnen trainen vanwege drukte, dus ik train nu 4 dagen achter elkaar (do/vr/za/zo). RDL met minder gewicht voelt een stuk beter; volgens mij gaat de mind mussel connectie en de techniek er goed op vooruit. Walking lunges zitten nog in de opbouwfase (want nog maar kort geleden mee begonnen), dus ben van 12 naar 14 kg dumbbells gegaan. Hartslag is wel flink hoog na elke set waarin 28 passen worden gemaakt (14 rechts + 14 links)...

• #1.768
O ja, dit was wel een beetje beschamend: voor mij deed een fitgirl in roze legging 160 kg leg presses... :o

• Heart
Waarderingen: AK
  • #1.777
Ik doe zelf 300kg. Maar gewicht speelt geen rol
Uitvoering kan bij deze leg press een enorm groot verschil maken hoeveel gewicht je kunt duwen. Ik zak nu langzaam en gecontroleerd tot maximale diepte en houd constante spanning, dus geen rust bovenin.

Uitvoering kan bij deze leg press een enorm groot verschil maken hoeveel gewicht je kunt duwen. Ik zak nu langzaam en gecontroleerd tot maximale diepte en houd constante spanning, dus geen rust bovenin.
Zet die safety er eens een keer op en pomp net zoveel reps tot je benen het begeven of je spontaan moet schijten. Je doet op elke oefeningen net zoveel reps op je eerste als laatste set, wat duidelijk een signaal is dat je niet intensief traint.

Als jij op 1 oefening 4 “werksets” doet kan jij NOOIT op set 4 net zoveel reps knallen als set 1. Jou training is gewoon 90% junk volume of je het nou bevalt of niet. Vooral die compounds moet je intensiever doen.

Ga eens een keer tot failure/RPE 9/10 en begin dan met een leg ext daar kan niks bij fout gaan als je “op” bent en dan voel je eens een keer wat een echte werkset is.

Zet die safety er eens een keer op en pomp net zoveel reps tot je benen het begeven of je spontaan moet schijten. Je doet op elke oefeningen net zoveel reps op je eerste als laatste set, wat duidelijk een signaal is dat je niet intensief traint.

Als jij op 1 oefening 4 “werksets” doet kan jij NOOIT op set 4 net zoveel reps knallen als set 1. Jou training is gewoon 90% junk volume of je het nou bevalt of niet. Vooral die compounds moet je intensiever doen.

Ga eens een keer tot failure/RPE 9/10 en begin dan met een leg ext daar kan niks bij fout gaan als je “op” bent en dan voel je eens een keer wat een echte werkset is.
@imnewhere achter zijn beeldscherm nu:
goed-verhaal-doen-we-helemaal-niks-mee.jpg

Terug
Naar boven