Fitness Seller

Pretending to be a hybrid athlete

Zet die safety er eens een keer op en pomp net zoveel reps tot je benen het begeven of je spontaan moet schijten. Je doet op elke oefeningen net zoveel reps op je eerste als laatste set, wat duidelijk een signaal is dat je niet intensief traint.

Als jij op 1 oefening 4 “werksets” doet kan jij NOOIT op set 4 net zoveel reps knallen als set 1. Jou training is gewoon 90% junk volume of je het nou bevalt of niet. Vooral die compounds moet je intensiever doen.

Ga eens een keer tot failure/RPE 9/10 en begin dan met een leg ext daar kan niks bij fout gaan als je “op” bent en dan voel je eens een keer wat een echte werkset is.
Dit probeerde ik gisteren te zeggen :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.782
Jou training is gewoon 90% junk volume of je het nou bevalt of niet. Vooral die compounds moet je intensiever doen. Ga eens een keer tot failure/RPE 9/10 en begin dan met een leg ext daar kan niks bij fout gaan als je “op” bent en dan voel je eens een keer wat een echte werkset is.
Dat is op 22 april nog gebeurd. Failure in de vierde en laatste set. 12e rep op 70 kg gefaald. Ik denk dat als je met me mee zou trainen je een andere conclusie zou trekken.

Dat is op 22 april nog gebeurd. Failure in de vierde en laatste set. 12e rep op 70 kg gefaald. Ik denk dat als je met me mee zou trainen je een andere conclusie zou trekken.
4x 12 is bijna cardio. Als je zoveel reps kunt.... gooi dat gewicht flink omhoog en max 3 set

Gooi er is 85kg op en opnieuw proberen 4x12 te doen

Dus alleen een werkset waarin je faalt op de laatste rep is een 'echte werkset' volgens jouw?
Een werkset is waarin je ver op je max lift, de eerste set lukt meestal net aan/ soms net niet.

2e set doe ik soms meerdere workouts over om aan mn reprange te komen, als ik die net aan heb gehaald gaat er weer gewicht bij.

Na mn eerste werkset word ik al bang voor de 2e , bij wijze van

@ak hop hop naar de Mercedes en op naar Groningen? ^^

• Haha
Waarderingen: AK
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.796
Wil je wel anders gaan trainen, of heb je er wel vrede mee hoe het nu gaat?
Ik heb toch net mijn training aangepast?! Zoals ik hier al eerder had aangegeven, was mijn vermoeden juist dat ik te veel te dicht tegen failure aan zat te trainen. Daarom probeer ik nu, met name op de compounds, daar enkele reps vandaan te blijven. Ik zal deze aanpak toch een tijdje de kans moeten geven om te zien of mijn vermoeden klopt.

@ak hop hop naar de Mercedes en op naar Groningen? ^^
Heb niet zoveel “tijd”….

01D75F79-EF1C-4533-8A42-C265D90E2AD6.jpeg

Ik heb toch net mijn training aangepast. Zoals ik hier al eerder had aangegeven, was mijn vermoeden juist dat ik te veel te dicht tegen failure aan zat te trainen. Daarom probeer ik nu, met name op de compounds, daar enkele reps vandaan te blijven. Ik zal deze aanpak toch een tijdje de kans moeten geven om te zien of mijn vermoeden klopt.
Imo heb je wat geschoven met oefeningen, maar in de basis heb je niet veel veranderd kwa aanpak.

Terug
Naar boven