Fitness Seller

Pretending to be a hybrid athlete

Ik heb toch net mijn training aangepast?! Zoals ik hier al eerder had aangegeven, was mijn vermoeden juist dat ik te veel te dicht tegen failure aan zat te trainen. Daarom probeer ik nu, met name op de compounds, daar enkele reps vandaan te blijven. Ik zal deze aanpak toch een tijdje de kans moeten geven om te zien of mijn vermoeden klopt.
Waarom neem je geen coach of begeleiding.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.802
  • #1.804
Set 1/2/3 zijn geen werksets aangezien je op set 4 net zoveel doet als voorgaande sets.
Dus, stel iemand doet 4 sets van 10 herhalingen met hetzelfde gewicht. Dan zijn de eerste drie sets per definitie geen werkset te noemen volgens jouw?

Dus, stel iemand doet 4 sets van 10 herhalingen met hetzelfde gewicht. Dan zijn de eerste drie sets per definitie geen werkset te noemen volgens jouw?
Yes, aangezien een werkset een set is dat je RPE(8) 9/10 zit en als jij op set 3 10 reps met 100kg drukt en op set 1 ook dan heb je jezelf op set 1 ingehouden.

• #1.806
Yes, aangezien een werkset een set is dat je RPE(8) 9/10 zit en als jij op set 3 10 reps met 100kg drukt en op set 1 ook dan heb je jezelf op set 1 ingehouden.
Maar stel ik doe 4x10x70kg legpress en dat voelt als volgt aan:
1e set: RPE 7
2e set: RPE 8
3e set: RPE 9
4e set: RPE 10

Zijn die eerste drie sets dan zinloze junk volume geweest? Volgens mij niet.

Volgens mij wel 💁‍♂️

Als je nu 70kg leg press doet 10 reps 4 sets doe je volgende sessie dit;

Set 1: 80kg x max
Set 2: 80kg x max
Set 3: 50kg x max (backoff set hanteer je vaak 50/100% meer reps toz van je topgewicht reps)

Gegarandeerd dat je op set 1 meer reps doet als set 2, uiteraard je warming up niet 10x50kg 10x60kg 10x70kg doen aangezien je dan aanzienlijk kracht verlies al hebt voordat je begint. Warming up altijd max rpe3/4/5 en heb je het idee dat je niet warm bent dan doe je die warming up sets nogmaals, uiteraard wel met rust ertussen.

Overigens met squat tot failure gaan is heel moeilijk aangezien je eerder je houding verziekt voordat je opgeeft dus zou hier wel mee oppassen. Maar machine oefeningen tot failure geen probleem, leg press safety erop.

Overigens met squat tot failure gaan is heel moeilijk aangezien je eerder je houding verziekt voordat je opgeeft dus zou hier wel mee oppassen. Maar machine oefeningen tot failure geen probleem, leg press safety erop.
Als hij dezelfde 45graden leg press gebruikt als die wij hier hebben dan kun je die gewoon tot falen door stampen. Als je hem niet meer omhoog krijgt dan zitten je knieën, bij mij in ieder geval, niet vast op je borst, kun je er gewoon onderuit kruipen, gewichten eraf halen en die opvang hendels er weer onder zetten. Het is wel een beetje kutten om er onderuit te komen, maar echt "vast" zit je niet.

MG5000_legpress_purestrenght_related_01_9.jpg

• Like
Waarderingen: AK
  • #1.810
Als hij dezelfde 45graden leg press gebruikt als die wij hier hebben dan kun je die gewoon tot falen door stampen. Als je hem niet meer omhoog krijgt dan zitten je knieën, bij mij in ieder geval, niet vast op je borst, kun je er gewoon onderuit kruipen, gewichten eraf halen en die opvang hendels er weer onder zetten. Het is wel een beetje kutten om er onderuit te komen, maar echt "vast" zit je niet.

MG5000_legpress_purestrenght_related_01_9.jpg
Nee. Ik train op een 45° incline legpress van Matrix, waarbij de slede over twee stangen beweegt. Ander merk, ander mechanisme. Totaal niet met elkaar te vergelijken dus.

Nee. Ik train op een 45° incline legpress van Matrix, waarbij de slede over twee stangen beweegt. Ander merk, ander mechanisme. Totaal niet met elkaar te vergelijken dus.
Ik vroeg eerder aan je of je de plate loaded sled leg press deed of de plate loaded 45degree leg press. Toen zei je 45degree leg press.
Sled leg press dus :)

Die kun je ook gewoon pushen tot falen, als je hem niet meer omhoog krijgt kun je er gewoon tussenuit, alle plates eraf pakken, ding weer omhoog duwen, safety erop, plates er weer op en weer door. Doe die leg press zelf altijd op leg day en zit daar ook wel zo eens in de zoveel tijd onder vast. Is gewoon even een kut werk maar hij stopt vroeg genoeg dat je er nog wel onderuit kunt. Die van ons in ieder geval... Is ook een Matrix plate loaded sled leg press.

Bedoel je deze? Daar kan ik gewoon onder blijven zitten terwijl ie niet meer omhoog gaat:
IMG20220414052257.jpg

Laatst bewerkt:

Gisteren dippen als eerste oefening gedaan na algehele warm up en lichte oefeningen specifiek voor schouders/ellebogen.
Dips
Set1 12 hh rir 0
Set2 10hh rir 0
Set3 7hh rir 0 .... en klaar. Pecs vol met bloed en leeg qua kracht.
Verder niets gedaan voor borst, nu nog steeds pomp in de borst, klein beetje spierpijn onderbuitenkant.
Maandag pull en dinsdag kan borst weer.

• #1.813
Volgens Mike Israetel is het niet aan te raden om op elke set tot failure te gaan (op alle oefeningen waarin dat relatief veilig kan), maar DBB denkt daar dus duidelijk anders over.

Volgens Mike Israetel is het niet aan te raden om op elke set tot failure te gaan (op alle oefeningen waarin dat relatief veilig kan)
Klopt, maar de paar filmpjes die ik gezien heb waarbij hij anderen coacht eindigen wel altijd met half kotsende trainees die even niet meer weten waarom ze zonodig naar hem moesten luisteren.

• Like
Waarderingen: vntl
Volgens Mike Israetel is het niet aan te raden om op elke set tot failure te gaan (op alle oefeningen waarin dat relatief veilig kan), maar DBB denkt daar dus duidelijk anders over.
Heb je via zijn manier progressie gemaakt?

Als je jezelf niet pusht / uitdaagt dan geef je jou spieren geen stimulans om te groeien/sterker te worden. Als je elke dag wandelt verbeter je jou sprint tijd ook niet.

Het is mij wat te ver maar misschien wil @RockOfAges wel eens meetrainen en zijn bevindingen dan hier delen.
Ik denk dat ik ook volgens @imnewhere kan spreken als ik zeg: nee bedankt.

meer dan eens advies gegeven, wordt vrijwel niks mee gedaan. Helpt ook niet mee dat op dbb zowat niemand het met elkaar eens is, wat ook niet hoeft want er zijn meerdere wegen naar Rome. Het probleem is dat @imnewhere al deze wegen lijkt te willen combineren (high volume en high intensity gaan bijvoorbeeld gewoon echt niet samen op zijn leeftijd, helemaal niet als je ook nog eens moeite hebt met eten). Daarvan lijkt inderdaad ook nog eens een deel van het vrij hoge volume (met een imo veel te grote oefeningselectie) junkvolume te zijn om verschillende redenen, waaronder de te grote oefeningselectie.

Maar wij zijn naturel en wij passen een beetje op met full rom. Met partials kunnen we de spieren ook goed raken zonder de pezen en kapsels te stressen.

Als anabolen boy s full rom, full force gaan, knappen de pezen er af.
Als wij full rom full force gaan, werken we ook naar blessures toe.

Mike verteld niet alles. Hij groeit ook zonder te trainen. Maar als hij traint, zien zijn laatste reps er waarschijnlijk ook echt uit als laatste reps.
Hijgend op zijn rug op de vloer. Ga jij ook zo diep ? Moest je wel eens kotsen na een benen training? Of als je gaat poepen, dat je op de wc pot valt, vanwege stijve poten ?

Niet. Dan doe je nog steeds niet aan bodybuilding maar aan fitness.

Je stopt hier basically op de safety's, dan kan je toch wel tot (bijna) falen gaan op deze?

• #1.819
Je stopt hier basically op de safety's, dan kan je toch wel tot (bijna) falen gaan op deze?
Klopt! Ik heb ook niet beweerd dat ik op deze machine niet veilig tot falen kan gaan. Sterker nog, ik heb de safety pin (dat gele knopje) hier in dit filmpje (en nog steeds) zelfs niet gebruikt. Als je goed kijkt, zie je dat de slede zakt tot het punt waarop die letterlijk op het allerlaagste punt zit. Mijn punt was vooral dat alle sets tot failure gaan mij niet zo'n goed plan lijkt.

Maar wij zijn naturel en wij passen een beetje op met full rom. Met partials kunnen we de spieren ook goed raken zonder de pezen en kapsels te stressen.

Als anabolen boy s full rom, full force gaan, knappen de pezen er af.
Als wij full rom full force gaan, werken we ook naar blessures toe.

Mike verteld niet alles. Hij groeit ook zonder te trainen. Maar als hij traint, zien zijn laatste reps er waarschijnlijk ook echt uit als laatste reps.
Hijgend op zijn rug op de vloer. Ga jij ook zo diep ? Moest je wel eens kotsen na een benen training? Of als je gaat poepen, dat je op de wc pot valt, vanwege stijve poten ?

Niet. Dan doe je nog steeds niet aan bodybuilding maar aan fitness.
hoezo gaat het over trainen tot falen en begin jij ineens een incorrect verhaal over ROM?

Terug
Naar boven