XXL Nutrition

Gesloten Prima

Logs

Peiling Peiling Thuggie gaat een marathon lopen.

• Totaal stemmers
    46
  • Peiling gesloten .
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mooi doel ThuggishRuggish, ik ga je volgen.
Om mij te motiveren, ik leer het meest van foute voorbeelden, en doelloos geouwehoer.
Is niet persoonlijk bedoelt.
Maar je lichaamsgewicht laten gaan omdat je een zere voet hebt ? Iemand anders ging squaten, dus ben ik maar gaan wandelen ?
Does normaal man. Met zo'n houding overleef je de start bij het zwemmen echt niet. Daar gaan zo'n 100 echte mannen en vrouwen de wasmachine in, dat moet je beleven.
Voor het fietsen, moet je serieus uren gaan maken, buiten, als het even kan, en dat kan nu nog best. Lopen kan niet ondergeschikt zijn aan kracht oefeningen voor de benen, daar krijg je blessures van. Je benen zijn waarschijnlijk te moe van het squaten, en dat gaat ten koste van je looptechniek, gevolgd daarvan blessure.
En als je al die dingetjes doet, kun je ook maar beter de voeding voor elkaar hebben, en je herstel.
Mijn ongevraagde adviesje, doe die polar om, en ga doen wat een triatleet doet, een beetje body recompositioning, kan geen kwaad, maar ik vraag mij af of jouw hoofd dat wel aankan.
Je fysieke verschijning knapt er wel van op :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Om mij te motiveren, ik leer het meest van foute voorbeelden, en doelloos geouwehoer.
Maar je lichaamsgewicht laten gaan omdat je een zere voet hebt ? Iemand anders ging squaten, dus ben ik maar gaan wandelen ?
Does normaal man. Met zo'n houding overleef je de start bij het zwemmen echt niet. Daar gaan zo'n 100 echte mannen en vrouwen de wasmachine in, dat moet je beleven.
Voor het fietsen, moet je serieus uren gaan maken, buiten, als het even kan, en dat kan nu nog best. Lopen kan niet ondergeschikt zijn aan kracht oefeningen voor de benen, daar krijg je blessures van. Je benen zijn waarschijnlijk te moe van het squaten, en dat gaat ten koste van je looptechniek, gevolgd daarvan blessure.
En als je al die dingetjes doet, kun je ook maar beter de voeding voor elkaar hebben, en je herstel.
Mijn ongevraagde adviesje, doe die polar om, en ga doen wat een triatleet doet, een beetje body recompositioning, kan geen kwaad, maar ik vraag mij af of jouw hoofd dat wel aankan.
Agh joh doei

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bijdrage, dat zouden meer mensen moeten doen.

Conditie opbouwen is ook lopen op een tempo dat je nog gewoon kan praten.

Snel is nog zinnetjes kunnen zeggen.

Heel snel is niet meer kunnen praten, rond omslagpunt.

Sprint is niet meer kunnen inademen door de neus.

Voor de meeste mensen prima benaderingen.

Ron heeft gelijk thuggy, schouders eronder en gaan

• Like
Waarderingen: LM
Garmin horloges zijn toch best correct hoor wat betreft hartslag :). Er zal wel een foutenmarge op zitten, maar die valt volgens mij best mee.
Zulke horloges zijn het meest accuraat in rust (dan nog niet zo nauwkeurig als n borstband), hoe hoger de hartslag hoe hoger de afwijking.

Garmin horloges zijn prima. Hartslag via de pols is iets minder nauwkeurig en wordt soms niet goed opgepakt, maar dat verschilt per model en persoon. TomTom vind ik persoonlijk minder. Polar geen ervaring mee .

Ik kom er morgen even op terug wat voor onzin Ron praat. :) hij leest het topic niet en trekt dan conclusies :s
Verspil je tijd toch niet aan haters!

Wat je al zegt, hij leest het niet en trekt conclusies. Hij komt nu ook niet echt met een alternatief verder dan het nogal vage "doen wat triatleten doen".

"Laat gaan joh"

EDIT: al ben ik op zich wel benieuwd naar je plannen en overwegingen en anderen wsl ook wel, maar doe het dan voor jezelf en eventueel een beetje voor ons.

Laatst bewerkt:

Eerste paar zinnen is natuurlijk vrij kansloos en heeft 0 meerwaarde maar je moest het toch even kwijt?
Het is niet erg als je iemand zijn medische achtergrond of überhaupt iemand zijn achtergrond niet kent maar wel een oordeel vellen in een nog geen twee weken oud logje.
De reden dat ik last van mijn voet heb komt omdat die gebroken is geweest. Op die breuk zat wat botgroei waar een zenuw aan vast was gegroeid. Dit is een jaar nadat ik hem brak operatief verwijderd tussendoor nog een peesje vastgezet.
Zijn nu twee jaar later en ik heb hier nog steeds last van.

En ik ben niet gaan wandelen omdat ik niet kon squatten maar omdat de leg extension tot 2 keer toe bezet was.
Het zwem gedeelte heb je gelijk in dat moet ik echt niet onderschatten en dat doe ik ook niet.
Wat het fietsen betreft (in mijn begin post) heb ik het er nog over! Dat als het weer beter is ik mijn racefiets weer pak en buiten km ga maken.
Voor het gemak heb jij daar even overheen gelezen kan gebeuren. En ik ga voor een halve en geen volledige triatlon. Dat is dus "maar" 80km fietsen daarvoor hoef je echt niet serieus uren te maken.
Wel moet ik brick workouts trainen maar dat komt nog wel.

Hoe kunnen mijn benen moe zijn van het squatten en mijn lopen daaronder geleden hebben als ik de avond voor het squatten gelopen heb?
Vast WEER overheen gelezen kan gebeuren.

Je kent mij niet en vraagt je op basis van een nog geen twee weken oud logje af of ik dit wel aankan? En dan nog even een sneer uitdelen over mijn fysiek.
Over voeding heb ik het ook gehad maar daar heb jij zoals nu wel duidelijk is overheen gelezen kan gebeuren.

Dusssssss

@ThuggishRuggish aangezien je blijkbaar het meeste leert van foute voorbeelden doe je er goed aan de bijdrages van @RonReves nauwlettend te volgen, je taalvaardigheid zal dan met flinke stappen verbeteren.

laatste nachtdienst gehad (3 uutjes slaap). Morgen ga ik mijn tijd nemen om een keer fatsoenlijk te benchen + deadlifts.
17:00 wokken met het werk dus hopelijk kan ik mij gedragen en niet gaan zuipen :( het is immers weekend.

Bij de lat pulldown kan ik wel zwaarder maar dan voel ik het minder goed in mijn lat/rug. Daarom maar 40kg.

lat pulldown plate
20 x12
40 x10 x10 x10
55 x5 x5 x5

cable seated row v bar
45 x10 x10 x10 x10 x10

OHP
40 x 5 x 5 x5 x5 x5

side raise dumbbell
8 x10 x10 x10
kabel station
3,4 x10 x10

wandelen 10 min

Je hebt best wat kracht in je bovenlichaam zo te zien. Hoe voer je de oefeningen uit? Met welk tempo bedoel ik dan, en enig idee van de momentum die je meepakt?

Je hebt best wat kracht in je bovenlichaam zo te zien. Hoe voer je de oefeningen uit? Met welk tempo bedoel ik dan, en enig idee van de momentum die je meepakt?
Probeer ze wel strict en gecontroleerd uit te voeren. Beetje momentum zit er vast wel in maar niet overdreven veel. Heb ook nog nooit oefeningen opgenomen.

• Like
Waarderingen: LM
Niet veel soeps.
Heb kutwerk te doen op het werk. Dus zal voornamelijk cardio zijn deze week. Team #geenruggegraat checking in once again.

Gisteren 20km gefiets
Vandaag crosstrainer 30min + wandelen 15min.

Ach, zo kennen we je weer, toch. :bang:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven