SBD Cup meet verslag
S avonds gaan slapen toen ik 82,8kg woog en uiteindelijk ingewogen op 81,1kg. Stond tijdens het wegen al te bouncen op de dextrose.
Rack was exact hetzelfde als in onze gym en had me op de SBD Cup nog wat kneesleeves van Titan gehaald. Belt zat door mijn gewichtverlies ook perfect. Alles klopte en ik had mijn eerste Squat laag ingezet op 140 kg. Ging slapend omhoog, daarna 155kg gedaan en die ging zo easy dat ik maar voor een 10kg pr ben gegaan en 170kg heb laten vliegen, twijfelde in mijn hoofd nog even om een tweede rep te doen, maar besefte me opeens dat dit geen training was.
Daarna mijn zwakste oefening en nog steeds een probleemkind de bench. Geopend met 85kg die ik normaal gezien 6x kan, ging makkelijk. Daarna 95 gedaan IPV 92,5kg omdat die 100kg er vandaag nog niet inzat. Ging wel tot op het randje dus achteraf een goede beslissing. 100kg kansloos gefaald. Kreeg al tijdens de 85kg kramp in mijn rug en had nog aan het begin wat zout gepakt en carbs geladen.
Toen mijn favoriete onderdeel de deadlift, na die belachelijke Squat zat een 220-225kg deadlift in mijn hoofd. Geopend met 200kg om daarna 212,5kg te doen en uiteindelijk 220-225kg. De 200kg vloog omhoog, maar toen kwam het, mijn rechterhand bleef in een vuist zitten en heb hem letterlijk moeten losbreken. Daarna geen kracht in die hand en aangezien ik mixed grip til had ik een probleem. Tweede beurt kreeg ik mijn hand niet om de bar en moeten overslaan. Flink pissig, bedacht ik mij, waarom niet andersom mixed tillen? Zo gezegd zo gedaan en die 212,5kg ging redelijk omhoog, maar lokte mijn rechterknie niet uit, dus afgekeurd. Gevoelsmatig was het ook raar om hem andersom te tillen en ik voelde al dat ik iets niet goed deed.
Uiteindelijk dus met een 170kg squat 95kg bench en 200kg deadlift geëindigd op een 465kg totaal. Was die 212,5kg deadlift goed gegaan dan was het helemaal heerlijk geweest met een 477,5kg totaal, maar je kunt niet alles hebben. Al met al een geweldige wedstrijd gelift en alles ging perfect tot die vage kramp. Volgende keer iets meer zout eten gok ik. Nu wachten op de uitslag, want ik heb geen idee hoeveelste ik ben geworden.
En
@lloydatoni nog bedankt voor het spotten, ben helemaal vergeten de scheidsrechters, etc te bedanken.