MuscleMeat

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
Ingedeeld bij plankier rood, groep 2. Benieuwd of iedereen zijn opgegeven gewichten gaat halen. Bijgevoegd ook mijn attempts die in wil doen. Squat bewust op 165kg gezet maar kan nog 160kg worden om mijn deadlift zeker niet te verneuken, tenzij die 155kg echt hard gaat, wat ik wel gok. Twijfelde eerst nog over de 170, maar denk dat het met mijn dieet en 2kg verlies niet erin zit. Toch ergens wel bang voor blessures en heb toch geen kans op kwalificatie voor het NK. Ik denk dat de bench van 92,5kg met 2 vingers in de neus nog wel gaat en die 100kg moet ik op een goede dag wel kunnen. Twijfel wel of ik niet voor 97,5kg ga IPV 100. Deadlift moeten de eerste 2 beurten easy mode gaan en die 220kg trek ik wel, geen twijfel. Bij onze clubkampioenschappen trok ik ook een 15kg pr en met de spanning erbij presteer ik beter.

Als jullie nog tips, opmerkingen of vragen hebben hoor ik het graag.

Screenshot_20170927-143730.jpg

Ben ingedeeld in jouw groep om te gaan vangen in ieder geval :p

Voor eerste wedstrijd lijken het me heel zekere 1e en 2e beurten. Zeker als je dit ook nog eens geoefend hebt. Zou de 3e laten afhangen van hoe je eerdere beurten gegaan zijn maar voor nu is het wel een realistisch plan lijkt me. 9/9 beurten halen op je 1e wedstrijd lijken me belangrijker dan kwalificatie of iers dergelijks.

Ben ingedeeld in jouw groep om te gaan vangen in ieder geval :p

Voor eerste wedstrijd lijken het me heel zekere 1e en 2e beurten. Zeker als je dit ook nog eens geoefend hebt. Zou de 3e laten afhangen van hoe je eerdere beurten gegaan zijn maar voor nu is het wel een realistisch plan lijkt me. 9/9 beurten halen op je 1e wedstrijd lijken me belangrijker dan kwalificatie of iers dergelijks.
Precies mijn gedachte, een 525kg (350wilks) totaal is nu niet haalbaar. Beter blessurevrij blijven en op de lange termijn kijken.

Mooi, ga ik 220kg pakken als 3e attempt squat en doe ik een Belkin.:trollface:
goed zo, je helpt deze meneer toch wel ff stukkie omhoog met zijn squat mocht het niet meer lukken :cool:
Als die maar niet gaar curlen met mijn bench max:o

SBD Cup meet verslag
S avonds gaan slapen toen ik 82,8kg woog en uiteindelijk ingewogen op 81,1kg. Stond tijdens het wegen al te bouncen op de dextrose.

Rack was exact hetzelfde als in onze gym en had me op de SBD Cup nog wat kneesleeves van Titan gehaald. Belt zat door mijn gewichtverlies ook perfect. Alles klopte en ik had mijn eerste Squat laag ingezet op 140 kg. Ging slapend omhoog, daarna 155kg gedaan en die ging zo easy dat ik maar voor een 10kg pr ben gegaan en 170kg heb laten vliegen, twijfelde in mijn hoofd nog even om een tweede rep te doen, maar besefte me opeens dat dit geen training was.

Daarna mijn zwakste oefening en nog steeds een probleemkind de bench. Geopend met 85kg die ik normaal gezien 6x kan, ging makkelijk. Daarna 95 gedaan IPV 92,5kg omdat die 100kg er vandaag nog niet inzat. Ging wel tot op het randje dus achteraf een goede beslissing. 100kg kansloos gefaald. Kreeg al tijdens de 85kg kramp in mijn rug en had nog aan het begin wat zout gepakt en carbs geladen.

Toen mijn favoriete onderdeel de deadlift, na die belachelijke Squat zat een 220-225kg deadlift in mijn hoofd. Geopend met 200kg om daarna 212,5kg te doen en uiteindelijk 220-225kg. De 200kg vloog omhoog, maar toen kwam het, mijn rechterhand bleef in een vuist zitten en heb hem letterlijk moeten losbreken. Daarna geen kracht in die hand en aangezien ik mixed grip til had ik een probleem. Tweede beurt kreeg ik mijn hand niet om de bar en moeten overslaan. Flink pissig, bedacht ik mij, waarom niet andersom mixed tillen? Zo gezegd zo gedaan en die 212,5kg ging redelijk omhoog, maar lokte mijn rechterknie niet uit, dus afgekeurd. Gevoelsmatig was het ook raar om hem andersom te tillen en ik voelde al dat ik iets niet goed deed.

Uiteindelijk dus met een 170kg squat 95kg bench en 200kg deadlift geëindigd op een 465kg totaal. Was die 212,5kg deadlift goed gegaan dan was het helemaal heerlijk geweest met een 477,5kg totaal, maar je kunt niet alles hebben. Al met al een geweldige wedstrijd gelift en alles ging perfect tot die vage kramp. Volgende keer iets meer zout eten gok ik. Nu wachten op de uitslag, want ik heb geen idee hoeveelste ik ben geworden. :roflol:

En @lloydatoni nog bedankt voor het spotten, ben helemaal vergeten de scheidsrechters, etc te bedanken.

Die 170 was wel een hele mooie 3e beurt om te mogen spotten. Weet niet of je wat van mijn aanmoediging hebt meegekregen?

Mooi man. En met de hand, zoiets kan je niet voorzien. Kan er allicht van leren. Sta je nog sterker volgende keer.

Die 170 was wel een hele mooie 3e beurt om te mogen spotten. Weet niet of je wat van mijn aanmoediging hebt meegekregen?
Nee, ik zag en hoorde eerlijk gezegd niks. Ik zat in mijn hoofd die bar te vermoorden. Zag het op de filmpjes wel, bedankt iig!
Mooi man. En met de hand, zoiets kan je niet voorzien. Kan er allicht van leren. Sta je nog sterker volgende keer.
Yes, heb wel eens vaker kramp gehad, maar dit nog nooit. Komt goed, 2 feb is de Fox gym meet en dan gaan we PR's zetten en mogelijk de 500kg voorbij.

Op mijn insta staan de goede lifts.

Squat zat meer in volgens mij haha.

Bench lijkt alsof je meer uit benen kunt halen en alsof de handen iets te ver naar achteren geklapt zijn- moeilijk te zien of dat echt zo is. (?) Dan zit je niet op ideaal punt qua krachtoverbrenging vanuit elleboog/ pols. Als de bb wel op goede punt in de hand ligt heb ik niks geschreven. ;)

Deadlift lijkt jouw meest natuurlijke lift, is dit de 200kg op instagram? Zat zeker niet op bodem.

Nette lifts.

Wat ik kon zien als vanger was je rackhoogte niet heel optimaal en bij squat kwam je de 1e 2 beurten behoorlijk instabiel eruit met lopen. Sven schrok daar wel van aangezien die bar niet op 1 plek bleef.

Squat zat meer in volgens mij haha.

Bench lijkt alsof je meer uit benen kunt halen en alsof de handen iets te ver naar achteren geklapt zijn- moeilijk te zien of dat echt zo is. (?) Dan zit je niet op ideaal punt qua krachtoverbrenging vanuit elleboog/ pols. Als de bb wel op goede punt in de hand ligt heb ik niks geschreven. ;)

Deadlift lijkt jouw meest natuurlijke lift, is dit de 200kg op instagram? Zat zeker niet op bodem.

Nette lifts.
Squat zat inderdaad nog meer in, zo voelde het ook.

Bench idd te weinig met mijn benen. Dat andere voelt wel natuurlijk, maar zal er eens goed naar kijken de komende tijd. Technisch zijn er nog wat verbeterpunten
Wat ik kon zien als vanger was je rackhoogte niet heel optimaal en bij squat kwam je de 1e 2 beurten behoorlijk instabiel eruit met lopen. Sven schrok daar wel van aangezien die bar niet op 1 plek bleef.
Te hoog denk ik? Twijfelde nog tussen stand 19 en 20. Probleem zit hem in ons rack, die staat aan een kant een paar mm lager waardoor unracken best apart is.

Echt lopen of tijdens unracken 2-3 stappen?
Ja die paar stappen naar achteren was het wel een beetje eng.

Te hoog denk ik? Twijfelde nog tussen stand 19 en 20. Probleem zit hem in ons rack, die staat aan een kant een paar mm lager waardoor unracken best apart is.

Nee leek met uitlopen wat weinig spanning erop te houden. Kan een hoop kracht kosten wat zonde is. Tijdens de lift zelf was dat wel goed.

Ja die paar stappen naar achteren was het wel een beetje eng.

Nee leek met uitlopen wat weinig spanning erop te houden. Kan een hoop kracht kosten wat zonde is. Tijdens de lift zelf was dat wel goed.
Gaan we dan op letten, merk zelf ook dat ik vrij instabiel naar achteren ga, maar ik stond de afgelopen weken al te trillen met 130kg, dus het is al ietsje verbetert.

Zie trouwens op pwrlifting.nl een 190kg deadlift staan, maar heb voor mijn eerste beurt dit laten aanpassen naar 200kg en voor zover ik weet heb ik ook getrokken? Zou die 212,5kg faal wel zuur maken.

Toch een degelijke eerste wedstrijd man! Op naar de volgende

Had je nog aangeraden om zout en magnesium citraat mee te nemen :p Nice wedstrijd.
Ik heb wel zout uit zo een zakje gepakt. Magnesium was ik indd vergeten, les voor de volgende keer.
Mooiste is dat dit de eerste keer is dat ik meer dan 155kg in mijn nek heb gehad. Ergens wel trots.
Toch een degelijke eerste wedstrijd man! Op naar de volgende
Zeker tevreden en nu gaan we groeien. Moet alleen wat aan die bench gaan doen.

Terug
Naar boven