XXL Nutrition

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
Creatine laten liggen gaat je kracht kosten.
Ja, daar was ik al bang voor, maar goed nieuws ik woog vanmorgen 83.7kg dus het gaat volgens mij wel lukken.

Is puur even om mentaal geen stress te hebben, stel dat ik de dag van tevoren nog een paar honderd gram kwijt moet.

Gewoon een heet bad nemen dan. Wat helemaal ideaal is wat ik gebruikte voor strongman is epsom salt in het bad. Ga je nog veel meer van zweten.

Gewoon een heet bad nemen dan. Wat helemaal ideaal is wat ik gebruikte voor strongman is epsom salt in het bad. Ga je nog veel meer van zweten.
Had ik ook al gelezen en gelukkig hou ik van een heet bad, dus dat hou ik nog achter de hand.

Ja, daar was ik al bang voor, maar goed nieuws ik woog vanmorgen 83.7kg dus het gaat volgens mij wel lukken.

Is puur even om mentaal geen stress te hebben, stel dat ik de dag van tevoren nog een paar honderd gram kwijt moet.

Het vocht van creatine ben je helaas niet kwijt in een dag hoor :P.

Het vocht van creatine ben je helaas niet kwijt in een dag hoor :P.
Touché maar dan had ik het nu al niet meer genomen.

Gewicht:83,8kg gaat de goede kant op.

Candito cycle 2 week 5 training 2

Bench press
12x20kg
8x40kg
4x60kg
1x80kg

2x95kg
Blijft toch teleurstellend die bench, maar hopelijk op de wedstrijd een sterkere bench.

6x82,5kg
'Back off set' gedaan uit pure woede.

Bent over rows
10x60kg
6x75kg
6x97,5kg VPR
Laatste 2 reps niet strict.

Military press
10x30kg
8x45kg
6x55kg

Easy reps

Lat pulldown
8x50kg
6x70kg
6x85kg

Incline dumbbell bench press
3x12x18kg
Laatste set 1 sec pauze onderaan.

Alternate hammer curls
8x14kg
10x14kg

Snel na incline gedaan en mijn onderarmen waren op. Teleurstellende bench maar dat ben ik, op een smolov cycle na, wel gewend. Hoop toch op een 100kg wed bench, maar waarschijnlijk onrealistisch. Bench max aan het begin van de cycle was 102,5kg en nu op 97,5kg geëindigd, maar wel een dikke kilo lichter en ik doe ze wedstrijdstijl reppen.

Gewicht:83,8kg tijd om diep te gaan cutten.

Candito cycle 2 week 5 training 3

Deadlifts
12x60kg
4x100kg
2*140kg
1*180kg

3x202,5kg AMRAP en VPR
Theoretische max van 215, ik ben zeer tevreden met mijn dodenlift. Qua gewicht dan, reps waren matig qua techniek, rug ging bol vanaf rep 1.

Seated calf raises
15x70kg
15x70kg
8x80kg kramp schoot erin, Jezus.

Abz machine
12x50kg
12x50kg
8x55kg VPR

Candito cycle 1 startgewichten
150 / 105 / 195 = 450kg @85
Candito cycle 2 startgewichten
160 / 100 / 205 = 467,5kg @84,5kg
Candito cycle 2 theoretische maxen week 5
160kg / 97,5kg / 215kg = 472,5kg totaal @84kg

Nu rusten tot zaterdag, ga dinsdag nog deload training doen volgens Norton: "squats, deadlifts and bench presses seven days out from the contest. Four days out, perform the same exercises, but for three sets of three at 60 percent, then rest up until competition day."

Volg!

Je doet mee in de 83kg klasse, neem ik aan? Ik hoop dat je het haalt voor volgende week.

Succes!

Volg!

Je doet mee in de 83kg klasse, neem ik aan? Ik hoop dat je het haalt voor volgende week.

Succes!
Yes, achteraf had ik beter in de -93kg mee kunnen doen, maar ben in de -83 iets 'competitiever'. Gewicht moet geen probleem zijn, heb wel vaker 1kg in een week gecut en heb nog wat truukje achter de hand.

Sterk gedeadlift! Ben eeg benieuwd naar je wedstrijd resultaten

Heb je een plan qua schema wat je gaat volgen na je wedstrijd om terug verder te gaan?

Heb je een plan qua schema wat je gaat volgen na je wedstrijd om terug verder te gaan?
Sheiko heeft op dit moment de voorkeur, maar candito 6 weeks in combinatie met zijn advance bench cycle is ook een optie. Ik ben er in ieder geval nog even niet aan uit.

Deze ecto heeft zijn gewicht onder de 83kg sinds zondagmiddag. Twijfel nog om gewoon low carbs en kcals te gaan tot zaterdag en mogelijk dan wat meer te eten.

Deze ecto heeft zijn gewicht onder de 83kg sinds zondagmiddag. Twijfel nog om gewoon low carbs en kcals te gaan tot zaterdag en mogelijk dan wat meer te eten.
Op een lege maag moet je wel onder de 83 wegen toch volgend weekend met een beetje op je eten letten?
Welke dag en welke groep zit je in? Moet aardig wat vang en tafelwerk verrichten.

Op een lege maag moet je wel onder de 83 wegen toch volgend weekend met een beetje op je eten letten?
Welke dag en welke groep zit je in? Moet aardig wat vang en tafelwerk verrichten.
Nou ik ben in 2weken tijd van 85kg naar 83 vanmorgen gegaan, dus de maag is vrij leeg. :p Ga nog low kcals en carbs zitten tot zaterdag en dan even kijken hoeveel ik kan eten/drinken zonder boven de 83kg te komen.

Ik zit in de -83kg ecto klasse en gok gezien mijn gewichten op de B groep(als die er al is).

Nou ik ben in 2weken tijd van 85kg naar 83 vanmorgen gegaan, dus de maag is vrij leeg. :p Ga nog low kcals en carbs zitten tot zaterdag en dan even kijken hoeveel ik kan eten/drinken zonder boven de 83kg te komen.

Ik zit in de -83kg ecto klasse en gok gezien mijn gewichten op de B groep(als die er al is).
Komt goed dus

Nog een deload training van Layne Norton gedaan, je maxen *60% 3x3 en dan alle 3 de oefeningen. Ondertussen trainingspartner laten PR'en voor het eerst ooit.

Squat
12x20kg
8x60kg
3x3x97,5kg

Bench
12x20kg
6x40kg
3x3x57,5kg wedstrijd commando's nog even geoefend.

Deadlift
6x60kg
5x100kg
3x3x130kg

Lekkere deload tren. Dacht 1,5 week niet Squaten is mss iets te lang voor mijn techniek. Nu de laatste loodjes tot zaterdag.

Laatst bewerkt:
Doe zelf mijn deload op 70 -75% en dat voelt altijd aan alsof ik niks aan het doen ben. Ben benieuwd hoe dit bevalt in de loop naar je wedstrijd toe.

Terug
Naar boven