AndroidHealthClinic

Reactive Training Systems

Waarom kijk je zo omhoog bij het squatten?
Wel een heel fraai rack. ER-equipment?

• Topic Starter Topic Starter
Waarom kijk je zo omhoog bij het squatten?
Wel een heel fraai rack. ER-equipment?
Geen idee, focus op een punt, maar op de muur focussen vind ik maar kut. Het is dat jij het zegt, anders was het me niet opgevallen:roflol:

Yes mooi wedstrijd rack, helpt heel veel om daar 90% van je trainingen in te doen.

Geen idee, focus op een punt, maar op de muur focussen vind ik maar kut. Het is dat jij het zegt, anders was het me niet opgevallen:roflol:

Yes mooi wedstrijd rack, helpt heel veel om daar 90% van je trainingen in te doen.
Probeer eens met een neutrale nek te liften. Misschien kom je dan makkelijker uit the hole.

Yep, heel mooi rack. Wel redelijk duur voor in een home-gym. Maar ik zou het wel willen hebben. :D
De schijven die je gebruikt heb ik ook. ;)

Probeer eens met een neutrale nek te liften. Misschien kom je dan makkelijker uit the hole.

Yep, heel mooi rack. Wel redelijk duur voor in een home-gym. Maar ik zou het wel willen hebben. :D
De schijven die je gebruikt heb ik ook. ;)
Zelf nog 0,0 problemen ervaren met uit de hole te komen. Zoals je ziet pauzeer ik die laatste rep, zo makkelijk was het. Ik zal mijn kin iets tukken.

Is geen homegym :p We hebben wel een apart gedeelte voor het powerliften met 1 wedstrijdrack en 1 squatracks en nog 2 platformen voor te deadliften.

Zelf nog 0,0 problemen ervaren met uit de hole te komen. Zoals je ziet pauzeer ik die laatste rep, zo makkelijk was het. Ik zal mijn kin iets tukken.

Is geen homegym :p We hebben wel een apart gedeelte voor het powerliften met 1 wedstrijdrack en 1 squatracks en nog 2 platformen voor te deadliften.
"Ongewilde" paused squats gebeuren bij mij het vaakst als ik moe ben en er geen snelheid in de lift zit. Niet als alles vlot gaat en makkelijk voelt. Vandaar mijn opmerking.

Ah, is wel cool dat ze een aparte plek voorzien hebben voor het zware werk. En dan nog met erg mooi materiaal ook!

Waarom heb je je tenen zo wijd naar buiten bij squatten?

Dat was me nog niet opgevallen. Maar het is inderdaad wel redelijk extreem.

als je ze naar voren laat wijzen (andere uiterste) heb je torque op je kniee en heupen kan je meer spanning genereren doordat je je knieen actief naar buiten forceert terwijl je omlaag gaat

Recht naar voren creëert bij mij redelijk wat knie en heup problemen. Maar 15° naar buiten is voldoende in mijn geval.
Wat we hier zien is bijna zoals bij een sumo DL. 45° of misschien zelfs meer. Dat lijkt me verre van ideaal bij deze stance.

Recht naar voren creëert bij mij redelijk wat knie en heup problemen. Maar 15° naar buiten is voldoende in mijn geval.
Wat we hier zien is bijna zoals bij een sumo DL. 45° of misschien zelfs meer. Dat lijkt me verre van ideaal bij deze stance.
Voor iedereen is het zoeken naar de meest opportune positie. Maar feit is dat je wel moet streven naar die torque.

Waarom heb je je tenen zo wijd naar buiten bij squatten?
Omdat dit zorgt dat ik makkelijk diepte kan raken en de meeste spanning onderin heb. Door mijn enkelmobiliteit is het niet slim ze meer naar binnen te zetten, want dan is het rip knieen.

Dit filmpje gebruik ik vooral qua vorm

Ben ook wat aan het uittesten qua breedte en moet nog naar low bar toe.

Awesome! Thanks.
Ga ik eens helemaal bekijken.

Mooie vent die Koklaev

Zo ver kijkt hij niet naar boven?
Ook mijn gedachte, al is de hoek hoe gefilmd wordt wel verradelijk. Lijkt ook net of ik op het randje van diepte zit.
Toch genoeg dat het me opvalt.
Misschien dat ik door nek-problemen in het verleden hier wat meer op let?
Ik ken de oude cue dat je nooit omhoog moet kijken omdat zware gewichten dan bepaalde dingen in je nek kunnen afknijpen, maar ik doe geen hyperextensie met mijn nek. Ik kijk sws standaard altijd al een beetje met mijn kin 'omhoog'.

Denk dat ik deze cycle al mijn warming-up gewichten low bar ga doen om de techniek te leren, mijn schouders en ellebogen voelen namelijk beter en kunnen het volume al meer aan.

Ik verveelde mij vanmorgen en wat dingen opgemeten.

Gewicht vanmorgen was 85,5kg, ik moet deze week (volgens planning) rond de 84,8kg blijven.
Biceps: 38 cm:o zal de komende tijd iig niet toenemen.
Buikomtrek: 82cm valt gezien mijn pensleef nog best mee. Ik zie er sws altijd dikker uit, omdat mijn onderrug een stuk sterker is dan mijn abz (aandachtspuntje).

Ook even de army vetpercentage calculator ingevuld en die kwam op 11% uit, wat ik dus nooit geloof.:roflol:

Ook nog een vraag aan jullie, ben ik de enige die een gehele jaarplanning maak met streefgewicht + welk programma ik draai?

Terug
Naar boven